שיחת משתמש:מרקו/משנה ויקיפדית

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

היי מרקו[עריכת קוד מקור]

בקשר להערת השוליים, הדף שהתייחסת אליו הוא כנראה [1]. כדאי שתציין באיזה עוד ויקיפדיות התנסית בעריכה.

לגבי מדינות העולם, ב-2007 עשיתי סקירה של מצב ערכי המדינות משתמש:דב ט./סקירת מצב ערכי מדינות. כמובן שהרבה ערכים השתפרו מאז, אבל חלק גדול נותר כפי שהיה. (למשל בנגלדש וגיניאה ביסאו).

אגב, מצבם הקשה של ערכים הנוגעים לישראל ולפלסטינים בוויקי באנגלית רק מחזק את הדעה, שאסור בשום אופן להתייחס לוויקי באנגלית כמקור יחיד, כפי שנהוג כאן, ולא להתבשם מריבוי הערות השוליים. הרי סביר שהעניין הישראלי הוא לא כל-כך ייחודי ויש הטיות בעוד נושאים. בעבר תרגמתי ערכים מוויקי באנגלית כמעט בלי להיעזר במקורות נוספים, אבל זו שגיאה. דב ט. - שיחה 14:44, 20 באפריל 2010 (IDT)תגובה

תודה דב. זאת באמת "בעיה בעייתית". אם אף אחד לא מרים את הכפפה, אז הפתרון היחיד אולי הוא מיזם בו כל שבוע או שבועיים הקהילה תשקיע בערך אחד על מדינה, כשכל אחד מהמתנדבים כותב\מתרגם (בזהירות) פרק אחד.
לא התנסיתי בעריכה לא בויקי בפורטוגזית ולא באנגלית. מה שכן, עקבתי לאורך תקופה ארוכה אחר הפעילות והנפשות הפועלות בויקי בפורטוגזית והממצאים גם כן לא מעודדים במיוחד. אתן לך דוגמא. לאחרונה ערכו שם הצבעת מומלצות על הערך ישראל והיה שם משתמש (שכותב בעיקר ערכים מאלפים על אנרכיזם. אבי פורטל האנרכיה בויקי הברזילאית) שבאמצע ההצבעה שם, ככה לפתע, אאוט אוף דה בלו, פתח במלחמת עריכה בה פיזר בערך שלל תמונות של כוויות זרחן וילדים הבוהים בחיילים ליד חומת ההפרדה, ועוד תמונות שלטענתו נועדו לצמצם את ה"הטיה" בערך. חסמו אותו? לא. בהמשך כולם שקלו בכובד ראש נקודות מגוחכות לטיפול שהעלה בדף השיחה, שכללו אסמכתאות הזויות מכתבי עת אנרכיסטיים ושל הוגים "נטולי פניות" דוגמת אילן פפה, נועם חומסקי, נורמן פינקלשטיין וכו' במקרה הטוב, ושל הוגים החשודים באפולוגטיקה של הנאצים במקרה הרע יותר. לזכותם יאמר שאת רוב הטענות שלו הם הפריכו. בנוסף, ניסה בעורמה להוריד מהפתיח בערך את העובדה שבישראל חלה זכות בחירה אוניברסלית, בתואנה שהלינק לאסמכתא שבור. לשמחתי הוא לא הצליח, אבל לא הייתי מתפלא אם היו מניחים לזה לקרות. הדבר התמוה ביותר בכל דיון המומלצות שם הוא שאף אחד לא הבין מה מפריע לאלמוני שהתלונן שם לגבי קטע בסעיף האטימולוגיה בו רשום שהשם "ישראל" יכול להצביע, מעבר לזהות דתית משותפת של העם העתיד להתגבש, גם על נטיה מלחמתית שלו. הקטע הזה נשאר בטקסט, ויש לו אפילו מקור. לדעתי, הבזיון הזה נובע בעיקר מאדישות הרוב. זה רק חיזק אצלי את ההזדהות עם התחושות שלך, ואת ההבנה שמוטב לתעל את המרץ לכאן. לכשאכתוב ערכים שם או באנגלית זה יסתכם רק בזה - אפס פעילות במרחב השיחות והעמסת מרחב הערכים בתרגומים של ערכים מכאן שיאששו לכל המתלבטים שם שגם אנחנו בני אדם ושלמרבה הפליאה גם אצלנו מתנהלת מערכת חיים.
לגבי תרגום. כשמתרגמים ערכים כמו ישראל צריך להזהר שבעתיים מהטיות בכל פרק ממש (פֶ‏טיש "לא מוסבר" לישראל דווקא מצד קוהורטות שלמות של ויקיפדים, המקלידים מאי הפסחא ועד קמצ'טקה, דרך קהיר). ובכלל, ודאי שאין לתרגם ערכים מבלי לבדוק במקורות נוספים. אני מצפה שכל מי שמתרגם כאן בא עם ידע חיצוני, והכי חשוב לדעתי, בודק כל פרט שהוא מתרגם, גם בספרים וגם באינטרנט. אני עושה את זה עם הערכים שאני מתרגם, ולעיתים קרובות שוב ושוב חוזר ובודק ערכים שכתבתי אפילו לפני שלוש שנים. מרקושיחה 09:50, 21 באפריל 2010 (IDT)תגובה
תרגום מאנגלית הוא דבר מפתה. זה קל, זה זמין, ואם אתה עוצם את העיניים וסותם את האף, זה בערך כל מה שאתה צריך בשביל להרים ערך, ואפילו ערך מכובד, ובכמה מקרים אפילו ערך מומלץ (ז"א שעובר את מנגנון המומלצים, עם הערות שוליים של ספרים באנגלית שאיש לא קרא וספק אם הם קיימים וכיוצא בזה). זו הבעייה, וצריך להתמודד איתה. לדעתי צריך להנחיל כאן כמה וכמה עקרונות לגבי תרגום מאנגלית, ואפילו לעשות דף עקרונות או "סדנת תרגום". החשוב ביותר - אפשר להשתמש בוויקי האנגלית כשלד. זה אומר לך פחות או יותר מה סדר הדברים (כהצעה) מה חשוב יותר ופחות (כהצעה). אבל אסור מעבר לכך. אסור להשתמש במקורות שלא קראת. במקום שיש מקור באנגלית (נאמר זמין מהרשת או ספר שיש תחת ידך) ומקור מקביל בעברית שאומר אותו הדבר, עדיף להשתמש במקור בעברית. צריך להיות ער להטיות, ולא לתרגם כל שטות שמופיעה בערך. ערך מתורגם טוב צריך להיות שלד של הוויקי האנגלית שעליו בשר, עור וגידים (ובמיוחד לב ומוח) מקוריים. אלא מה, זה דורש הרבה יותר עבודה, זה פחות מיידי, ומי שמכור לסיפוק מיידי, כמו רוב הכותבים בוויקיפדיה, לא מקבל מזה את המנה שלו. בקשר להטיות בעניין ישראל של הוויקי האנגלית, אני התייאשתי מהם עוד ב-2005 כשנלחמתי שם שבועיים בערך על אובייקטיביות של הערך יפו מול טענות נורא מצחיקות ומקוממות של הלובי הפלסטיני המקומי. לעזור אי אפשר, להועיל אי אפשר, אז המקסימום שאפשר לעשות זה להתעצבן. אז עדיף לי להתעצבן כאן, מקום בו אני יכול להשפיע ולשמור על נייטרליות. אלמוג 20:38, 21 באפריל 2010 (IDT)תגובה
אבל המקורות הם לא פעם, כמו אצלי לדוגמא, בשפות אחרות שאינן אנגלית. יש פה בעיה..מרקושיחה 06:23, 23 באפריל 2010 (IDT)תגובה
אלמוג, בנוגע לסדנת תרגום נעשה בעבר ניסיון כזה - ויקיפדיה:תרגום על ידי Acidburn וסייעתי לו בכך. הפורמט של הדף הוא כדף עם הנחיות והפניה לדפי ייעוץ נפרדים ולא כדף ייעוץ עם דיונים בפני עצמו כי יש לנו מספיק דפי ייעוץ. ערן - שיחה 10:06, 24 באפריל 2010 (IDT)תגובה

הרהורים על הרהורים[עריכת קוד מקור]

הי מרקו, לבקשתך אני מגיב על המשנה הנאה שכתבת.

  • אלמוג הריץ פעם את מיזם ההיסטוריה של מדינות. זו יכולה להיות התחלת מוצא לא רעה.
  • מצד שני, יש משהו בעייתי בכך שאנו נותנית בכורה שכזו לתאור העולם לפי קווים לאומיים. הלאומיות היא דבר חדש, בקושי בן מאתיים שנה. כך גם מרבית המדינות. אב אנו "קונים" את הסיפור הלאומי ומשליכים עליו לאחור. לכן בערכי המדינות שלנו אנו משכפלים את אידיאולוגיית הלאומיות.
  • בנוסף, ישנם תהליכים שמעניין לדבר עליהם דווקא בצורה על-לאומית, כמו הגירה באוקיינוס האטלנטי, או סחר עבדים, או כלכלה, או ארגונים רב לאומיים, או תופעות טבע וכדומה. ואנו נשאבים שוב ושוב לנקודת המבט הלאומית.
  • בעיה אחרת, סובייקטיבית שלי, היא שערכים גיאוגרפים על ערים ומדינות - משעממים אותי, אז אני לא רוצה לכתוב עליהם. אני חושד ששותפים להעדפה זו עוד רבים.
  • בעיה אחרת היא שכדי לכתוב על מדינות מרוחקות, למשל בליבה של אפריקה או אסיה, צריך גם לדעת משהו עליהן. אי אפשר לכתוב ערכים טובים על משהו שאתה לא יודע עליו כלום ורק יכול לתרגם בלי לשפוט את מה שאתה קורא. זו בעיה ללא פתרון, אבל היא מחריפה כשאנו שמים דגש על סינתזות גדולות, שמהוות פרשנויות גדולות, ואל מתמקדות בפרטי פרטים, כמו שראוי לעשות בערכי מדינות.

לכן אני חושב שדגש אחר, לא לאומי, יכול להיות פרקטי יותר, אבל על כך אכתוב בפעם אחרת. בהצלחה, אורי שיחה 19:57, 20 באפריל 2010 (IDT)תגובה

היי אורי. לא שכחתי אותך. יותר מאוחר אכתוב גם לך תשובה. מרקושיחה 10:05, 21 באפריל 2010 (IDT)תגובה

תגובה:

  • המיזם של אלמוג חשוב. הוא כאן כדי להשאר. אחרי שתושלם עבודת הבדיקה והעריכה של התרגום שעשיתי להיסטוריה של פורטוגל, אני שוקל להתחיל לתרגם את היסטוריה של ספרד, ערך חשוב מאוד, שאני בטוח שיוכל להועיל להרבה תיכוניסטים (מקווה לא להתבדות למראה תרשים הכניסות לערך).
  • אני יודע. אני מבין ומזדהה עם הטיעון שלך. דומני שכבר קראתי איפשהו שיחה שלך עם אלמוג בעניין. אבל אנחנו צריכים גם לתת את הדעת לעובדה שהעליתי על הכמות הגדולה של גולשים שנכנסים כל יום לערכים האלה. אני גם בטוח שהקוראים נבונים מספיק כדי להבין את הפן הפיקטיבי של מונח הלאומיות. בעניין הזה אני לא כל כך דואג, אני בטוח שלאורך מאתיים השנים הבאות, אם תתרופף הלאומיות בכל הגלובוס (ואם נעבור זאת בשלום) יכתבו בהדרגה ערכים אחרים שיהפכו את ערכי המדינות לקוריוזים היסטוריים מעניינים וערכי ליבה אחרים יבואו במקומם.
  • אתה צודק. וגם אני אישית מתעניין יותר בערכים על תהליכים מהסוג שתיארת ומבין את חשיבותם. האמת שהייתי מעדיף לכתוב בעיקר ערכים כאלה. אבל אנחנו ניצבים בפני המציאות בה עדר של קוראים נכנסים מדי יום לויקיפדיה דרך ערכי המדינות.
  • אני דווקא חושב שערכים כאלה יכולים להיות מעניינים מאוד (אלי כי תכנון ערים מעניין אותי). גם אליהם נכנסים מדי יום עדרים שלמים של קוראים (לשיטתי, ערך אליו נכנסים בממוצע יותר מ-20 גולשים ביום, נכלל בקטגוריה הזו).
  • כן. זו באמת בעיה. אבל זה לא צריך למנוע מאיתנו לפחות לכתוב שלוש או ארבע פסקאות נורמליות בחלקים על הגיאוגרפיה והכלכלה למשל. לגבי היסטוריה ותרבות אני מסכים שזה כבר יותר בעייתי.

אשמח לשמוע את גישתך האל-לאומית לעניין. לדעתי היא רלוונטית וחשובה בכל מקרה. זאת בלי שום קשר לבעיה שלנו מה לעשות עם עדר הקוראים הנכנס כל יום לויקיפדיה דרך ערכי המדינות והערים (ודרך ערכי הטלוויזיה גם, אבל זה כבר דיון אחר). תודה רבה, מרקושיחה 19:23, 21 באפריל 2010 (IDT)תגובה

צודק[עריכת קוד מקור]

אתה צודק בניתוח שלך של המצב בוויקי העברית. היו מספר מיזמים כאלה בעבר, הזכירו פה כבר את המיזם של אלמוג וגם מתקפות איכות על מדינות. במסגרת המיזמים השונים נכתבו ערכים רבים מאוד (כ-1,000 אם אני לא טועה), אבל זה לא מספיק. גם אם נתעלם ממדינות נידחות באפריקה שכפי שאמר אורי, למעטים יש ידע אודותיהם, עדיין נדרשים מאות רבות של ערכים על כל מדינה ומדינה. קל לראות את המצב בקטגוריה "ישראל" - היא עמוסה בערכים על המדינה, על מסודותיה, על עריה וכו'. אותו דבר צריך להיות בכל מדינה וזה נורא קשה. יש מדינות מרכזיות שהידע שלנו אודותיהם מצומצם - למשל סין. עד כמה שידוע לי יש אולי 3-4 ויקיפדים לכל היותר שמתעסקים בסין. המצב של יפן חמור עוד יותר - אולי ויקיפד אחד או 2.

לכן, אני מציע להתרכז רק במדינות שמתעניינים בהן ויקיפדים רבים, אחרת לא נגיע לשום מקום. אפשר לערוך סקר על מדינה כזאת (לשאול למשל איזו מדינה אתם מכירים) ולבחור כמה מדינות שמספר ההצבעות עליהן היה גדול. כך נוכל להתקדם לאט לאט עם המדינות המוכרות לנו. אני מצפה מכיסוי של מדינה אחת או שניים במסגרת הפרויקט בגלל האופי של הוויקי העברית - הקהל אוהב משימות גדולות, אך מתעייף מהר. לכן כמה שבועות - כמה עשרות או אולי 100-200 ערכים טובים זה בערך הצפי שלי לכל מדינה.

בנוסף, אני שוב מציע לשתף פעולה עם האקדמיה. אם נוכל לגייס סטודנטים או מרצים בחוג ללימודי מדינה כלשהי (עדיף כזאת שאנו לא מכירים) נוכל לקבל ערכים רבים וטובים למדי. לצורך העניין צריך להקים דף מיזם, מישהו צריך לגשת לראש החוג או למרצה או לכל פחות לכתוב לו מייל ולהציע לו את שיתוף הפעולה. גילגמש שיחה

הייתי אומר שבמקרה הזה, מיזם בו מטפלים בכמויות של ערכים הוא אולי לא מתאים, במיוחד לאור מה שאתה מתאר. אולי פתרון טוב הוא מיזם קליל יותר ובפרופיל יותר נמוך כמו זה שתיארתי לדב - טיפול בערך אחד, על המדינה עצמה, לה קוצבים פרק זמן של שבועיים נגיד, בהם כל מתנדב כותב פרק אחד בלבד, אפילו ביחד עם ויקיפד נוסף ( כדי לא "להתעייף"). אפשר גם למנות\לגייס אולי לזה מגיהים שיעברו על כל העבודה המצטברת ואפילו לכתוב בדו"ח טבלת סיכום לגבי כמה קילובייטים נוספו בכל פרק. ראיתי בויקיפורטוגזית שהם עשו משהו דומה לזה במיזם על ערים גדולות שנמשך די הרבה זמן. מרקושיחה 18:15, 21 באפריל 2010 (IDT)תגובה
כשמדובר בערך גדול חשוב מאוד לדעת מה לא להכניס לערך הראשי כדי שהוא לא יהיה מפלצת. לכן, מדידה לפי כמות הקילובייטים היא לא טובה, אבל הרעיון לכשעצמו שווה בדיקה. גילגמש מחוץ לחשבון.
כמובן, מדידה לפי הקילובייטים בעיקר למען הקוריוז או כדי לתת איזו תחושה לגבי הספק. זאת כמובן, אחרי שהעבודה הסופית עוברת בדיקה, עריכה והגהה מחמירים. אנסה למצוא את הקישור למיזם הזה כדי להראות לך. מרקושיחה 19:27, 21 באפריל 2010 (IDT)תגובה
אני לא בטוח עד כמה העניין יעזור כי אני לא מבין פורטוגזית. אשמח אם תוביל את הפרויקט עם אחת המדינות שיש סיכוי טוב למצוא כותבים שירצו לכתוב עליה (אולי משהו באירופה או ארה"ב). גילגמש שיחה 20:31, 21 באפריל 2010 (IDT).תגובה
חושב בכיוון. צריך למצוא את העיתוי המתאים מבחינתי לזה. מרקושיחה 06:15, 23 באפריל 2010 (IDT)תגובה

רעיון קונסטרוקטיבי[עריכת קוד מקור]

מרקו, בגדול אתה צודק. אני מטיף כל הזמן לכתיבת ערכי ליבה והתעסקות בהם במקום התעסקות בערכים איזוטריים וירידה לרזולוציה של בית (שלפניו רחוב, עיר, מחוז, מדינה). במקום בו אני יכול אני מועיל, אבל אנשים כותבים על מה שמעניין אותם וקל להם. נורא קל לתרגם מאנגלית פקאקטע ערך על איזה זמרת הולנדית שהיום יש ומחר אין, ולא לכתוב ערך ליבה שנוטה להיות ארוך, ודורש עבודה יסודית. זו העובדה. איך משנים את המצב הזה? היו מתקפות איכות. לדעתי מתקפת האיכות הכי מוצלחת הייתה על ברזיל. כיסו לחלוטין את המדינה הזו - גאוגרפיה, פאונה, פלורה, תרבות, אוכל, היסטוריה, דמוגרפיה, כלכלה. פשוט מדהים. ברזיל היא פחות או יותר המדינה הכי סקסית שיש. אתה לא יכול למצוא משהו משעמם שקשור בברזיל. צריך לדעתי לבחור מדינה מכל יבשת. לדעתי אסור לחזור לאמל"ט. משהו נחמד מאפריקה, משהו אירופי אבל לא כבד, בלגיה כזה, משהו אסיאתי לא ממש כבד, קוריאה כזה, משהו מאוקיאניה, ואולי קנדה. צריך להכין דפים, ולהתחיל להריץ בצורה של מתקפה אחת לשלושה ארבעה חודשים. אנחנו פועלים כאן לטווח ארוך. צריך למשוך קשב, ולא לגרום להרגשה של עייפות ושל "כבר עשינו". צריך לבחור מדינות שיש בהן דברים שידברו לכל אחד, כמו ברזיל. זה ימשוך גם את כותבי ערכי האיזוטריה, וגם את הכותבים "הכבדים", וצריך כל פעם לעשות הערכת מצב, מה עובד, מה לא עובד, מה מעניין, מי כותב ומי התייאש. לא לתת לביורוקרטיה ויקיפדית לשגע אותנו. אפשר בהחלט לעשות את זה באופן פרטי אדם שמוביל את העניין, ושלושה ארבעה שמחוייבים לסייע ולגבות. לא צריך לקרוא לזה בשמות רשמיים. אלמוג 20:30, 21 באפריל 2010 (IDT)תגובה

אלמוג, אם כבר הזכרת את בלגיה, אז אני יכול לספר שבוויקיאנגלית הערכים המומלצים על מדינות אירופה הם בלארוס, בלגיה, גרמניה וטורקיה. קוריצהלול התרנגולותאהמהמורשת העולמית. פשוט עולמית! 20:48, 21 באפריל 2010 (IDT)תגובה
כפי שליהגתי בדף, אני חושב כפי שסבר דב בפוסט שכתב די מזמן, שפתרון טוב הוא לכתוב ערכי מדינות מקיפים במידת האפשר, ורק אחר כך לרדת לערכי המשנה. מולנו 200 צווארי בקבוק שאיש לא שש לגשת אליהם. כבודן של מתקפות איכות במקומן מונח, אך איני רואה כיצד בעיתוי זה, בצורתו האמורפית דהיום של מרחב הערכים, אנחנו יכולים להרשות לעצמנו למקד כל כך הרבה מאמץ במקבץ ערכים של מדינה ספציפית (להוציא את ברזיל, יא אבו אלמוג). מרקושיחה 06:06, 23 באפריל 2010 (IDT)תגובה

הערה[עריכת קוד מקור]

ברצוני להעיר משהו.

לפני כמה שנים, כשרק התחילו הפורטלים, היה לי רעיון זהה - הפורטל יהיה שער לקטגוריות בנושא וכך הקורא יחשף לאלפי ערכים בנושא מסוים. היוזמה לא הצליחה והפורטלים תפסו כיוון שונה וכיום הם מציגים את הנושא ופחות משתדלים להוות שער כניסה.

יחד עם זאת, אני סבור שההצעה שלך היא מעולה ביותר ויש לקדם אותה בהקדם האפשרי. אני מציע שתערוך סקר לא מחייב אודות המדינה הנבחרת (אפשר להשתמש בהצעה של אלמוג וללכת על מדינה בעלת חשיבות בינונית או לנסות לכתוב על אחת המעצמות הגדולות בעבר ובהווה (בריטניה, צרפת, ארה"ב, סין, יפן, רוסיה, ספרד - אולי שכחתי מישהו). אחרי שהמדינה תבחר צור קשר עם אנשים שיש להם רקע בנושא ובנה שלד שאליו יצטרפו ויקיפדים נוספים. גילגמש שיחה 17:56, 23 באפריל 2010 (IDT)תגובה

אולי לא יתאים לי בשבוע-שבועיים הקרובים להתחיל במיני-מיזם כזה, אבל כן יכול להיות שאעבוד על השלד. אל תתפוס אותי במילה. אולי יהיה לי פנאי לויקי, אבל אעדיף דווקא לעשות כאן דברים אחרים. בכל מקרה, אציג עכשיו סקר בנושא במזנון. לדעתי חשוב ביותר סוף-סוף לגשת לעבודה בערכים על מדינות אירופה (למרות הניחוח האירופוצנטרי, אולי), כמו צ'כיה או ספרד. תולדותותיהן של רוב ארצות אירופה הצטלבו בעיתוים רבים מדי בתולדותינו שלנו ועל כן אני לא בטוח שבהול יותר לעבוד דווקא על ערך של מעצמה באירופה מאשר ערך כמו פולין, לדוגמא. תולדות פולין או ספרד נוגעים לנו במידה לא פחותה מאלו של בריטניה. למרות שרוב ערכי מדינות אפריקה ואסיה דורשים גם כן טיפול דרסטי, אציג בשלב זה במזנון סקר המתייחס למדינות אירופה בלבד. כאמור, אני חושב שמיני-מיזם חוזר שכזה (שכל פעם ירד לקרביים של מדינה אחרת), אמור לעסוק אך ורק בערך עצמו של המדינה. אם נתחיל פה לכתוב מקבץ ערכים בכל מתקפה כזו, חוששני שנמשיך לדרוך במקום (רחמנא ליצלן). אם נצליח להעמיד בסופה של כל מתקפה מזדמנת שכזו ערך הולם על מדינה, אני בהחלט סבור שנחלוץ פה פקקים מעצבנים למדי בגופו של מרחב הערכים. ואז יקל גם על גמדים לתחזק את שאמורים לתחזק. מרקושיחה 05:56, 24 באפריל 2010 (IDT)תגובה
מצוין. גילגמש שיחה 06:57, 24 באפריל 2010 (IDT)תגובה

הסקר. בעקבות הדיונים מעלה[עריכת קוד מקור]

בעקבות הדיונים הנ"ל, אני ניגש לסקר. בשלב זה, אני מבקש מכל אחד מכם למנות מספר ערכים על מדינות באירופה שלדעתכם זקוקים לטיפול יסודי. ציינו כמה ערכי מדינות שאתם רוצים, נניח ארבעה או חמישה ערכים, לפי סדר עדיפות:

אילו ערכים על מדינות אירופה דורשים לדעתכם טיפול יסודי? באיזו עדיפות?[עריכת קוד מקור]

"יש רעב כבד באסיה, אפריקה צמאה" שר פוליקר[2]. סעיף הדמוגרפיה בליכטנשטיין הוא רק בן כמה שורות, אבל ארוך יותר מאשר בבנגלדש, על 166 מיליון תושביה. אבל מה שבא ברוך הבא. דב ט. - שיחה 10:36, 26 באפריל 2010 (IDT)תגובה
גם אני מסכים, אבל אלה מתקפות שיחזרו על עצמן, וזו תהיה רק הרצה, בה נתעסק במשהו יותר מוכר. ומסיבות מספריות נתעסק בעתיד מן הסתם בעיקר במדינות האלה. אז אני מבקש שתתנו כעת את הדעת למדינות אירופה. מרקושיחה 18:27, 26 באפריל 2010 (IDT)תגובה

משך מיטבי של מיני-מיזם על ערך בודד (בין שבוע לחודש. אפשר לציין סדר עדיפות)[עריכת קוד מקור]

האם אתם מוכנים להשתתף במתקפות מזדמנות (אם כן ציינו באילו ערכים)?[עריכת קוד מקור]

אז...[עריכת קוד מקור]

ספרד? מרקושיחה 09:07, 6 במאי 2010 (IDT)תגובה

ויקיפדיה:מתקפת איכות/ספרד - יאללה • עודד (Damzow)שיחהצאו מהחפירות! הטנקים קרבים!09:32, 6 במאי 2010 (IDT)תגובה