לדלג לתוכן

שיחת משתמש:מלח השמים/ארגז חול/יציבות החומר

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

מצטער על הבוטות, אבל מה זה המאמר הזה? מה המטרה שלו? למה זה אמור להיות ערך אנציקלופדי? איך אתה מערבב את יציבות הגרעין עם כוחות ואן דר ואלס? eman

אכן, למה הבוטות? ייתכן שצריך למקד את הערך ביציבותו של גרעין האטום, ואילו בנטייתו של האטום ליצור קשרים כימיים לעסוק בערך אחר, כלומר להפריד בין הפיסיקה לכימיה. דוד שי 23:07, 14 נוב' 2004 (UTC)
ראשית איני מומחה ואני מקבל ביקורת זו בצורה ענינית ביותר.
כמו שאני רואה את התמונה, הרי שיש כאן מערכת אחת שיש בה רמות שונות אך יש קשר ישיר בין כל הרמות.
החומר הוא הרמה הגדולה ביותר עבור דרך מולקולות עבור דרך האטום עבור דרך חלקי האטום עבור דרך חלקי החלקים.
האם משהו מדברי אינו נכון ? או אולי יש להציג את הדברים בצורה שונה ?
מלח השמים 23:22, 14 נוב' 2004 (UTC)
נ.ב.את המאמר הזה כתבתי לאחר שקראתי מספר מאמרים בנושא ובמאמר קישרתי בין הדברים.
עקב האפשרות שהועלתה כאן לפיצול הערך, אמנע עד להחלטה שתתקבל מלתת קישורים לערך. מלח השמים 23:28, 14 נוב' 2004 (UTC)


אני חושש שהמפתח לבעיתיות היא הקביעה שלך ש"יש קשר ישיר בין הרמות". זה נשמע יפה, אבל זה לא נכון, לפחות לא מבחינה מעשית. אין קשר בין יציבות המולקולה, ליציבות הגרעין. כשמדברים על יציבות של מולקולדה (דבר שקשור רק בכוחות החשמליים) מניחים שהגרעינים יציבים. אם הם גרעין של אטום במולקולה מתפרק (דבר שקשור לכוחות הגרעיניים, החזק או החלש) כמובן שגן המולקולה עצמה תתפרק. אבל אין ממש טעם לקשור את זה ליציבות (הכימית) של המולקולה.
וחוץ מזה עדיין אני לא מבין מה בעצם התכונת לעשות בערך הזה.eman
לגבי קביעת הקשר בין הרמות נראה לי שזה בעיקר עניין של טרמינולוגיה וזה מזכיר לי את הגישות השונות בשאלה מה לשייך למדעי החברה. אך למעשה איני יודע די בכדי לעמוד על דעתי ולהפוך על פניהם את המיון והסדר המקובלים.
קראתי ערכים רבים כאן בנושאי כימיה ופיזיקה וברבים מהם הבחנתי שנושא יציבות החומר לרמותיו השונות מוזכר אך אינו מבואר דיו [עיין בשיחה:רדיואקטיביות, מה שכתב שם גילגמש]. לכן כתבתי את הערך הזה. אמנם הוא מתומצת ביותר ואינו מסביר כל מונח ומונח. מלח השמים
אני חושש מאוד שהערך יותר מבלבל מאשר מבאר. נראה לי שזה סוג הנושאים שבהם כן צריך שמי שיתעסק יהיה מומחה בתחום eman 00:00, 15 נוב' 2004 (UTC)
מה אתה מציע ? מלח השמים
לפי דעתי ערך בשם הזה ובמבנה הזה לא צריך להיות. מצד שני, יש חלקים שלו שלכעצמם אולי כן יהיה אפשר להשתמש בהם בערכים אחרים. אני הייתי מציע להעביר אותו לארגז החול שלך, ומשם "לשדוד" ממנו חלקים אם יהיה צורך. eman
מבחינתי האישית אני מוכן לזה. אני מבין שאתה מתמצא בתחומים אלו ודעתך נחשבת בעיני. אך לדעתי כדאי שעוד מישהו, אולי דוד שי, יביע דעה לפני שנבצע מהלך כזה. מלח השמים
אכן אפשר ורצוי לשמוע עוד דעות, וגם בכלל לא למהר להחליט על כך באמצע הלילה (אם כי כמו שמעבירים לכיוון אחד אפשר להעביר לכיוון ההפוך בלי אפילו למחוק את ההיסטוריה של הערך, כך שזה לא צעד עד כדי כך דרמטי). אבל כאמור זה לא דוחק, ובכלל בויקיפדיה רצוי לעשות את הדברים ביישוב דעת, ולא בחיפזון. eman
נאים הדברים שאמרת (-: לילה טוב מלח השמים

שכתוב הערך[עריכת קוד מקור]

דברים אודות השיכתוב ראה: שיחת משתמש:Eman#יציבות האטום. מלח השמים 00:12, 16 נוב' 2004 (UTC)

הערות לערך שכתוב האטום[עריכת קוד מקור]

אני מצרפת כאן את הערותי, משום שעתיד הערך אינו ברור, ולכן איני רוצה לערוך אותו. יחד עם זאת, יש לי כמה הערות כלליות הנוגעות לתוכן הערך. נראה לי שההערות שלי יועילו מכל מקרה, ולכן אני מצרפת אותן כאן.

  1. אכן השם יציבות החומר יאה יותר לערך כפי שהוא כרגע, מאשר השם יציבות האטום, שכן הערך דן גם ביציבות המולקולה, המורכבת מכמה אטומים - נושא שאינו קשור ליציבות האטום, אך כן קשור ליציבות החומר.
  2. יציבות החומר אינה תכונה של החומר, היום ואותו חומר יכול להמצא במצבי יציבות שונים, בעוד שתכונה של חומר היא ערך קבוע עבור חומר נתון. צירוף המילים "יציבות החומר" יוצר מושג לא שפוט להגדרה. עלי להשקיע עוד מחשבה כדי לתת הגדרה טובה יותר.
  3. בשיחה על יציבות החומר, מוזכרים הנושאים יציבות גרעין האטום וכן יציבות המולקולה, אך ישנו גם שלב ביניים של יציבות האטום עצמו (להבדיל מגרעין האטום), שיש לתת עליו את הדעת במסגרת דיון זה. כמו כן, יש את עניין יציבות הקשרים בין המולקולות בתוך החומר, שגם קשור לנושא.
  4. יש כאן בלבול מושגים בין הגדלים הפיזיקליים השונים: כוח, אנרגיה, תנע

אשמח לסייע בכל דבר ועניין הנוגע לערך זה ולערכים דומים.

חשמלית 11:12, 28 נוב' 2004 (UTC)

לדעתי ערך זה צריך להיות ערך ראשי ששמו יציבות החומר, וממנו יתפחו ערכים שיעסקו ביציבות גרעין האטום, יציבות המולקולה ואולי עוד. חשמלית, את מוזמנת לקדם את העניין כהבנתך, וכמובן שגם מלח השמיים, יוצרו המקורי של הערך מוזמן להמשיך ולפתחו. דוד שי 22:48, 29 נוב' 2004 (UTC)