שיחת משתמש:יונתן נבו

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 12 שנים מאת יונתן נבו בנושא ערך תורה ומדע

שלום לפונים. אנא צרו כותרת חדשה בעת פתיחת דיון.

ערך תורה ומדע[עריכת קוד מקור]

שלום יונתן, בערך תורה ומדע הוספת טענה לפיה יש האומרים שפירוש המילה "אלף" ב"שש מאות אלף" יוצאי מצרים היא "משפחה". מה המקור לטענה זו, שנשמעת לי על פניה מוזרה ביותר ? שש"ז 14:22, 2 ינו' 2005 (UTC)

שלום שש"ז ותודה על הפנייה. גם אני הופתעתי מהטענה הזו כששמעתיה לראשונה (מבוגרת חוג למקרא, למען האמת). אחרי חיפוש קצת מלאה התברר כי דוד בן-גוריון העלה אותה. מרבית חוקרי המקרא וההיסטוריונים התייחסו אליה כגימיק ותו-לא, אך נראה לי שלאור העובדה שלא ניתן לפסוק זה פירוש שהניח את דעתם של כלל ההוגים, הוא נראה לי מתאים לערך זה - שעוסק בדיוק בנושא של ניסיונות ליישב סתירות בין דת ומדע. דאגתי, על כל פנים, לסייג את פירוש זה לאור העובדה שרבים לא קיבלו אותו.--יונתן נבו 14:32, 3 ינו' 2005 (UTC)
הבטחתי לעצמי למצוא לזה מקור ומצאתי. רק שש שנים עברו, זה הכל. יונתן נבו - שיחה 04:10, 24 ביוני 2011 (IDT)תגובה

שלום יונתן, אנא שים לב למיזם החדש שאני מנסה להרים. אשמח אם תוכל לתרום בו. תודה,APH 14:59, 3 ינו' 2005 (UTC)

האם תוכל לסייע בפרסומים חשובים בפילוסופיה?
נראה שתוכל לתרום בו רבות.
תודה,
APH 11:18, 9 פבר' 2005 (UTC)

קצת ויקיזציה[עריכת קוד מקור]

אתה מוכן להסביר מה הרעיון שמאחורי עשרות ההפניות לאותו ערך שאתה יוצר?

  1. אם תפתח אנציקלופדיה רגילה, תראה שעבור כל מושג חדש שמופיע במאמר מצויין "(ע"ע)" רק בהופעתו הראשונה. אין טעם להפנות שוב ושוב.
  2. כתוצאה משגיאות הדפסה, אתה יוצר הרבה הפניות "אדומות", וזה לא טוב ליהודים.

האם זוהי אכן "מדיניות ויקי"?--עמית אבידן 13:36, 10 פבר' 2005 (UTC)

שלום עמית. ובכן, למיטב הבנתי ויקיפדיה שונה מאינציקלופדיות אחרות בקשרים שבין הערכים השונים שבה. מאחר ומדובר במסמך של אינטרנט, אין מגבלה על קוצר היריעה. זאת ועוד, הלינקים המהירים מאפשרים מעבר מהיר מערך לערך, וממה שלמדתי ממשתמשת ויקיפדיה קבועה (לא אחת שכותבת ערכים אלא אחת שמשתמשת בויקיפדיה כאינציקלופדיה לכל דבר), הלינקים מסייעים מאוד.
הלינקים האדומים מסייעים גם הם, שכן הם יוצרים דרך מהירה ליצירת ערכים.
אשמח אם תפנה אותי לערך בו לדעתך טעיתי (או מישהו אחר טעה) בויקיפדזציה או באיות ואתקן כל מה שצריך.--יונתן נבו 19:18, 10 פבר' 2005 (UTC)

?

(שתית יותר מדי שמפניה? :) )

ערןב 10:32, 19 פבר' 2005 (UTC)

יונתן שלום,

ראיתי שתרמת לפרסומים חשובים בפילוסופיה. שמתי לב שסידרת את הערכים לפי פילוסופים ולא לפי פירסומים. האם זו דרך עדיפה? בתחומים אחרים ציינו רק מספר תרומות משמעותיות של אדם שכן המטרה היא הצגת הפרסומים החשובים ולא המפרסמים החשובים. תודה, APH 07:52, 19 יוני 2005 (UTC)

אילן סעדון[עריכת קוד מקור]

אם יוצא לך לעבור פה, אולי תרצה לעבור על הערך. תודה, יוספוסשיחה 18:57, 7 בספטמבר 2007 (IDT)תגובה

עימות חמאס-פת"ח ברצועת עזה[עריכת קוד מקור]

שלום, אם סיימת את עריכת הערך אנא הסר ממנו את {{בעבודה}}. שים לב שאין ליידע תאריכים ("עד 1 בינואר" ולא "עד ה-1 בינואר") ואין צורך להוסיף תחת "ראו גם" ערכים שקישרת אליהם רבות מהערך, רק כאלה שאינם נזכרים בו. בברכה, ‏odedee שיחה 17:10, 28 ביוני 2009 (IDT)תגובה

עימות חמאס פת"ח[עריכת קוד מקור]

שלום, אני מצרף פה את הנקודה האחרונה שהוספתי לשיחה על עליית חמאס לשלטון כי אמרת שתשמח להיות חלק מהעריכה. אשמח לתגובתך על העניין:

ALC: זה ממש לא נכון שמדובר בתיאור מדוייק של העובדות, מדובר בהטייה לא מדוייקת בכלל. לצערי, במלחמה נהרגים אנשים וחיילים ולצערי מה שקרה ברצועת עזה היתה מלחמה. הייתי מקבל את המשפט על רצח פעילי פת"ח אם היה אזכור ל"רציחות" מן הצד השני. בשני הצדדים נלחמו אנשים חמושים, בצורה מלוכלכת יותר או פחות זה לא משנה - מה שמשנה זה שזה היה הדדי. יונתן: ההוצאות להורג בהחלט יכולות להיות רציחות אבל הן נעשו לפי דברייך אחרי נצחון החמאס, כך שהן לא הסיבות לעלייתו. וחוץ מזה, הבעייתיות הגדולה היא עם הגדרת עליית החמאס לשלטון כהשתלטות בכוח. בערך הזה ממש, שורה אחת לפני, כתוב שהחמאס ניצח בבחירות לפני זה. לפי מה שיונתן אומר, תחילת התעצמות החמאס הייתה צבאית, אבל ככה למעשה עולים כוחות פוליטיים רבים לפני שהם נבחרים דמוקרטית. אנחנו יכולים לאהוב את זה או לא, אבל בסופו של הדבר "ההשתלטות" היתה דמוקרטית, גם אם היו בעיות בבחירות (לא יודע אם היו). אדגיש שוב, החמאס היה אמור לשלוט גם ברצועת עזה וגם ביהודה ושומרון - הוא ניצח בבחירות. אם כבר, אחרי המלחמה הזו הפת"ח הצליח לשמור על השליטה שהייתה לו על יהודה ושומרון לפני שהוא הפסיד בבחירות ולכן, אם כבר, יש לומר שהוא זה שהשתלט עליה בכוח על איזורים לא לו, כי הוא לא הכיר בתוצאות הבחירות. אני ממש עומד על כך שהמחיקה תוחזר