שיחת משתמש:יונץ/ארכיון 1

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
If you can't read Hebrew, click here. עברית | العربية | English | русский | español | italiano
שלום יונץ, וברוך בואך לוויקיפדיה העברית!
כדי לסייע לך להצטרף לקהילת הכותבים והכותבות בוויקיפדיה, באפשרותך:
לסיוע נוסף
דפי עזרה
קבלת ייעוץ
עקרונות וקווים מנחים
כללי התנהגות בדפי שיחה

בברכה, ליאת.מישהי שאיכפת לה "(שיחה 20:34, 20 יוני 2006 (IDT)

יכול להיות שהתכוונת ששם המשתמש שלך יהיה יונץ? אם כן, אפשר לתקן - למשתמש:דוד שי היכולת לשנות שמות משתמש. תוכל לפנות אליו. Harel - שיחה 00:07, 14 יוני 2006 (IDT)

תוקן. יונץ

עריכות ותמונות[עריכת קוד מקור]

לגבי הוספת תמונות לערך, ראה עזרה:הוספת תמונה לערך. כמו כן, ראה עריכתי בארהאוס ונסה לערוך בצורה דומה את שאר הערכים שיצרת. Green Ape 16:31, 14 יוני 2006 (IDT)

לורנס אוליפנט[עריכת קוד מקור]

אתה צריך לאחד את הטקסט שלך לתוך הטקסט הישן. לאחר מכן ימחקו את הטקס שלך. דרך אגב, אתה לא במקרה מדבב סדרות ושחקן ב"חלומו של הנרי"? אבירם 20:47, 14 יוני 2006 (IDT)

להבא, נהוג להמשיך שיחה ממקום בו היא התחילה. אז יש עוד יונתן השילוני בארץ. אתה לא צריך לכתוב את הערך מהתחלה, רק לשלבו עם הערך הישן (לשכתב). אם אתה רוצה, אני אעשה זאת. אבירם 20:56, 14 יוני 2006 (IDT)


שכתבתי והוספתי ע"פ הערך שלך. היו סתירות בין הגרסה שלך והגרסה הישנה של הערך בשלושה מקרים:

  1. ע"פ הערך הישן, הוא הגיע ארצה ב-1879 ורק לאחר מכן עזר ליהודי רוסיה בפרעות שהחלו ב-1881 ולא לפני כן.
  2. נסיונו לסייע לממשלה הטורקית להשיג באנגליה מימון לסלילת מסילת ברזל התרחש, ע"פ הערך הישן, בשנים 1883 -1884 לאחר השתקעותו בארץ ולא לפני, כגירסתך
  3. בערך הישן הוא התאלמן ב-1882 ואצלך- ב-1886.

אנא בדוק במקורותיך. כמו כן, אני מעוניין לדעת מהם המקורות שהסתמכת עליהם. בברכה, אבירם 21:51, 14 יוני 2006 (IDT)

על לא דבר. בדקתי באנציקלופדיה העברית: הוא אכן הגיע ארצה ב-1879. לאחר מכן נסע גם לרוסיה בעקבות הפרעות ולאחריהם המשיך את יוזמתו בעניין מסילת הרכבת. מקורותיך לא מאוד מדוייקים. אבירם 22:26, 14 יוני 2006 (IDT)


באילו מקורות השתמשת לכתיבת שאר הערכים כמו לאגוס, ארהאוס, באד הופגשטיין, טימבקטו? תודה סקרלט 20:22, 15 יוני 2006 (IDT)

תמונה וזכויות יוצרים[עריכת קוד מקור]

שלום.

העלת היום את התמונה:רחל שפירא.jpg, וציינת שהיא בשימוש חופשי. מה מקור התמונה, ועל סמך מה אתה קבעת שאכן היא שוחררה לשימוש חופשי, ושהיא לא מוגנת בזכויות יוצרים?

תודה, emanשיחה 18:26, 18 יוני 2006 (IDT)

התמונה אכן בשימוש חופשי, והיא נמצאת באתר גל"צ - [1]
נ.ב. התמונה איננה של רחל שפירא, אלא של רחל מרכוס והעליתי אותה בטעות.
יונץ
ואיך אתה יודע שהיא בשימוש חופשי? זה שזה באתר גל"צ לא אורמ שזה אכן כך. יכול להיות שהם קיבלו אישור להשתמש בתמונה אצלהם מבעלי הזכויות. זה לא אומר שזה בשימוש חופשי. emanשיחה 21:19, 18 יוני 2006 (IDT)
כי אם היה לזה זכויות יוצרים זה היה כתוב
לא, זה ממש לא המצב. קודם כל יש הערת זכויות יוצרים כללית על האתר. וחוץ מזה ההנחה היא שתמונה מוגנת, אלא אם כן נכתב אחרת, ולא כמו שאתה טוען. emanשיחה 15:13, 19 יוני 2006 (IDT)

בכל האתר של גל"צ אין שום דבר בקשר לזכויות יוצרים (אתה יכול לבדוק לבד)

בקשר לאתר גל"צ אתה כנראה צודק, אבל עדיין, חובת ההוכחה היא עלינו. וצריך להניח שכל דבר מוגן בזכויות יוצרים אלא אם כן צויין במפורש להפך, או ידוע במפורש אחרת (למשל אתרים ממשלתיים בארה"ב, שבעיקרון התוכן שלהם משוחרר לשימוש חופשי). emanשיחה 16:03, 19 יוני 2006 (IDT)

בסדר, אתה צודק, מעכשיו אבדוק יותר ביסודיות כשאני מעלה תמונה.

הממשל בישראל[עריכת קוד מקור]

שים לב ששם המשתמש שלך נגמר ב-ו' ולא ב-ן' אז שאתה מקשר ידנית, אל תשכח לעשות זאת. כמו כן, אתה יכול פשוט לרשום ~~~~, כדי לקבל את שם המשתמש שלך יחד עם תאריך (או רק 3, כדי לקבל את השם שלך בלבד).
כמו כן, אנא שים לב שגדעון פת מופיע כבר (עוד לא כתוב) בערך באמצע הרשימה (תחת "משרדים ושרים") ולכן אין צורך לרשום אותו פעם נוספת ברשימה בחלק של ההיסטוריה (הערך עצמו לא כתוב, אבל הדרישה לערך כבר מופיעה). אני מעביר את השם שלך למקום המתאים, כדי שידעו שאתה הולך לכתוב אותו (איפה שזה מופיע בשלב מאוחר יותר) ואשמח כאשר תכתוב את הערך. בברכה, אסף 14:07, 20 יוני 2006 (IDT).

עם ו"ו? התכוונתי לכתוב עם נו"ן!

כנראה טעית בהקלדה של שם המשתמש - אם אתה רוצה לשנות אותו, תפנה למשתמש:דוד שי. כמו כן, אל תשכח, כפי שאמרתי לחתום בסוף כל הערה בעזרת 4 פעמים הסימן ~. בברכה, אסף 14:12, 20 יוני 2006 (IDT).

תודה על העזרה! --יונץ שיחה

שלום יהונתן, כאשר ברצונך למחוק משהו, אנא בקש זאת בויקיפדיה:בקשות ממפעילים, ואחד מאיתנו ימחק זאת. בברכה, דורית 16:22, 20 יוני 2006 (IDT)

שלום יונתן. מהיכן לקוחה התמונה:דב וייסגלס.jpg? כאשר מעלים תמונה יש חובה לציין את מקורה ולמי שייכות זכויות היוצרים שלה (האם מדובר על שימוש הוגן). אסף 18:42, 20 יוני 2006 (IDT).

מאתר ynet יונץ

התמונה שהעלת מוגנת בזכויות יוצרים - לא ניתן להעלות תמונות מאתר Ynet (או מרוב האתרים הקיימים, לצורך העניין). ככלל, היזהר מאד עם זכויות יוצרים, ואל תעלה תמונות מאתרים אחרים או מהאינטרט, אלא אם כן מדובר בשימוש הוגן או במקרים מיוחדים. להרחבה ראה: ויקיפדיה:מקורות לתמונות. כמו כן, אני חוזר, אני חתום בסוף המשפט שאתה כותב בעזרת ארבע פעמים הסימן "~". בברכה, אסף 18:47, 20 יוני 2006 (IDT).
סליחה, לא ידעתי.
לרוב, אם תלחץ על תמונה להגדלה, יופיעו זכויות היוצרים בתחתית התמונה מצד שמאל. בכל מקרה, גם אם אין, התייחס לברירת המחדל כאילו לא ניתן לקחת תמונות משום מקום, אלא אם כן מצויין אחרת או מדובר בשימוש הוגן (או בחריגים כמו בלינק שנתתי לך). אסף 18:55, 20 יוני 2006 (IDT).

הצעתי להעביר את קידה למאחזים שם מרוכזים המאחזים השונים בצורה תמציתית. אם יש לך התנגדות, אנא ציין זאת בשיחה:קידה (יישוב). DGtal 20:41, 20 יוני 2006 (IDT)

בסדר, אין לי שום התנגדות יונץ


עוד פעם עינייני תמונות[עריכת קוד מקור]

שלום

בקשר לתמונה:ווסטלייף.jpg, אם היא לקוחה מהויקי האנגלית, אז כדאי וצריך להעתיק את שם התמונה בדיוק כמו שמופיע שם, ואז להשתמש בתבנית:EN, ותהיה ישר הפניה לשם, כולל ההסבר. emanשיחה 11:35, 21 יוני 2006 (IDT)

אני לא יודע איך לעשות את זה. אם אתה רוצה תעשה את זה אתה.
אז תלמד. וגם תלמד איך להזיח דברים בדף שיחה(בעזרת סימני :), ולחתום (בעזרת ארבעה סימני ~)
בכל מקרה, אני לא יודע מה השם המקורי של התמונה. העתק אותה מחדש בשם המקורי, ותעלה מחדש, תידוע לי, אני אעשה את זה פעם אחת (בשביל שיהיה לך ממה ללמוד), ואז אמחר את התמונה הישנה (למחוק אתה לא יכול, רק מפעילים). emanשיחה 11:40, 21 יוני 2006 (IDT)
התמונה נמצאת בערך "westlife" בויקי האנגלית. אתה יכול להכנס לשם דרך הערך ווסטלייף בעברית יונץ
נ.ב. אני יודע לחתום עם המקש זרקא (~) וכך חתמתי עכשיו
אין פה עבדים. אני מוחק את התמונה, ואם אתה רוצה, תחזיר את התמונה בשם הנכון. emanשיחה 11:51, 21 יוני 2006 (IDT)
שים לב, שברגע ששמתי את התבנית {{EN}}, אוטומטית יש קישור לדף המקביל. ושם אני רואה שהתמונה לא נמצאת בשימוש חופשי כמו שכתבת, אלא תחת "שימוש הוגן" (מייד אני אוסיף את זה). אנא הקפד מאוד מאוד מאוד על עינייני זכויות היוצרים, ובמיוחד לא לטעון שמשהו הוא בשימשו חופשי אם הוא לא. emanשיחה 12:14, 21 יוני 2006 (IDT)

חשבתי שפעם אחת להסביר זה מספיק. למה שוב עשית בדיוק מה שאמרתי לך לא לעשות? והפעם הטעות כפולה, כי התמונה לא היתה מהויקי האנגלית אלא מויקישיתוף, כך שכל מה שהיה צריך זה להכניס את שמה כאילו היא היתה כבר פה.

אנא, לפני שאתה ממשיך להעלות תמונות, תלמד את הנושא - איך מעלים תמונות בכלל, איך מעלים תמונות מויקיפדיות אחרות, איך משתמשים בתמונות שנמצאות בויקישיתוף ואיך נותנים את הכותרת הנכונה מבחינת זכויות יוצרים. emanשיחה 21:57, 21 יוני 2006 (IDT)

הזמנה לשיתוף פעולה[עריכת קוד מקור]

שלום יהונתן, ישר כחך על המרץ הרב שברור שאתה משקיע בנושאים החביבים עליך. נראה שיש מספר נושאים בהם יש לנו עניין משותף. נא צור איתי קשר, בבקשה. שילוני 23:24 21 יוני 2006 (IDT)

בסדר ותודה.
אבל, מה אתה מתכוון בשיתוף פעולה?
ושנית, למה אין לך דף משתמש ודף שיחה?
יונץ
טרם הכנתי.
הייתי ספרן בישוב ובישיבה. הרכזת בקשה שאדריך סיור בתל ביום שישי. נא צור איתי קשר.
שילוני
בסדר. איך קוראים לך בשם המלא?.
אצור אתך קשר, רק תגיד לי מקום שנוכל להפגש בו.
יונץ
אני אתקשר אליך מחר בבוקר.
שילוני

שים לב לעריכות שנעשו בערך:

  • מקובל לשייך ערכים חדשים לקטגוריה כדי שיהיה יותר קל למצוא אותם אחר כך. את הערך מוסיפים לקטגוריה באמצעות הוספה של [[קטגוריה:שם הקטגוריה]]
  • מה מקור התמונה בערך? מאתר הכנסת? אם כן אז זה לא לרשות הציבור אלא שימוש הוגן, ויש לשנות בהתאם. יש תבנית מיוחדת לתמונות של חברי כנסת {{תמונת חבר כנסת}}. בתמונות בשימוש הוגן חובה גם לציין את המקור לתמונה.
  • לא מקובל לציין "לשעבר" באנציקלופדיה, בסופו של דבר כולם יהיו לשעבר
  • ערך בגודל כזה עדיף לסמן בתבנית קצרמר כדי למשוך משתמשים להרחיב את הערך ולסמן שהערך לוקה בחסר

ערן 19:00, 22 יוני 2006 (IDT)

בסדר תודה, אשתדל לשים לב יותר להערותיך. בקשר ל'ח"כ לשעבר' לפי דעתי יש לכתוב זאת כדי למנוע בלבול, במיוחד באנציקלופדיה כמו ויקיפדיה מכיוון שאפשר לשנות בה נתונים בכל רגע. זה אותו דבר כמו שבאנציקלופדיות כתובות יש נתונים שמשתנים, ולכן אחת לעשור בערך מוציאים מהדורה חדשה. יונץ

הערך קיים כבר תחת הלחם. DGtal 12:15, 25 יוני 2006 (IDT)

שים לב לתגובתי בדף השיחה שלי. כמו כן, שים לב כי יש תבנית מיוחדת (ראה דוגמא בערך שיצרת) לקישור ממשלות לאתר הכנסת + הוספנו סדרה וקט' לערך. בברכה, אסף 17:44, 25 יוני 2006 (IDT).

בסדר, תודה, אני ממשיך בעבודה. יונץ

שלום, שמתי תבנית: הבהרת חשיבות בערך. אשמח אם תבהיר את מידת חשיבותו בדף השיחה. pacmanשיחה 18:27, 25 יוני 2006 (IDT)

ראיתי שאתה מומחה גדול בתחום, וחשבתי שאולי תוכל לגאול את הערך הראשי מבעיותיו. כרגע הוא ערך חלקי ומלא חורים, ועם השקעה ושיתוף פעולה שלך עם שאר חובבי הספר, תוכלו ליצור פה ערך מוצלח שיצדיק 90 ערכי משנה. DGtal 22:57, 25 יוני 2006 (IDT)

הורדת תבנית איחוד[עריכת קוד מקור]

יונתן, אתה לא יכול להוריד תבניות איחוד רק בגלל שאתה לא בעד הרעיון של האיחוד - בשביל זה יש את דף השיחה. לאחר הוספת התבניות יש זמן סביר מסויים לדיון בדף השיחה על האיחוד ולפי הרוב בוחרים אם מאחדים את הערך או לאו. העניין תקף על אחת כמה וכמה כאשר כותב הערך מוריד את תבנית האיחוד (בדומה לעיתים קרובות לתבנית שכתוב) שזהו דבר שנהוג עוד פחות (בגלל חוסר אובייקטיביות). אנא אל תוריד תבניות איחוד על דעת עצמך בעתיד רק בגלל שאתה מתנגד לאיחוד - אלא לאחר זמן סביר (מספר ימים עד שבוע) ובו דיון ודיעות שונות ולאחר שאתה רואה לאן נושבת הרוח. בברכה, אסף 22:33, 26 יוני 2006 (IDT).

הרי אירופה[עריכת קוד מקור]

למה קטגוריות כפולות? תקשר רק מהקטגוריה:ספרד: הרים עצמה. דרור 11:39, 27 יוני 2006 (IDT)

הקטגוריה הרי ספרד היא טיפשית בעיניי, יש בה רק שני ערכים, ולכן העברתי ממנה את הערכים להרי אירופה. יונץ

ערכים על חברי כנסת[עריכת קוד מקור]

היי. שים לב לשינויים שביצעתי בערך מרדכי נורוק. יש כמה תבניות וכמה מוסכמות שמופיעות בכל הערכים הללו, וכדאי לשמור עליהן, למען האחידות.


קרא היטב את ההוראות המפורטות לעיל על מנת שכתיבתך תתאם לסטנדרטים של ויקיפדיה. קרא ערכים אחרים של שרים כדי שתבין את צורת הכתיבה כאן ובייחוד אל תכתוב ערכים כלאחר יד, קרא אותם היטב לאחר הכתיבה. אז היית שם לב למשל שלא ייתכן שישראל בר יהודה נולד ב-1985 והוא בן 21 כיום, טעות שחזרה על עצמה 3 פעמים בערך. אבירם 23:56, 29 יוני 2006 (IDT)

סליחה, אבל איפה בדיוק היה כתוב שהוא בן עשרים ואחת? יונץ
הכוונה היא שכתבת מספר פעמים בערך שהוא נולד בשנת 1985 וזה כלל לא הגיוני (אחרת היה בן 21) - הוא למעשה נולד ב-1895. אסף 12:25, 30 יוני 2006 (IDT).
אה, אופס, בטעות הפכתי את הספרות. טוב שמישהו שם לב. יונץ