שיחת משתמש:הראל בן-דוד/ארכיון 1

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
עברית | العربية | English | русский | español | italiano
Hello, הראל בן-דוד, and welcome to the Hebrew Wikipedia! Here are some hints and links that you may find helpful:
Language: You can change the interface language of this website to almost any language. Choose the language you wish to use from the dropdown box in "my preferences" page.
Talk pages: If you wish to write in a left-to-right language, please don't forget to align the text to the left. You can use the יישור לשמאל button. Also, don't use a colon (":") to indent text, but rather an asterisk ("*"). Last, don't forget to use ~~~~ to leave a signature.
Copyright: You must not insert text or media which are protected by copyrights.
Useful links: Embassy - Request a bot flag

אם שפת האם שלך היא עברית בכל זאת, באפשרותך להיעזר בטקסט זה.

Regards,

גילגמש שיחה 09:03, 5 אפר' 2005 (UTC)

הוספותיך לוויקיפדיה[עריכת קוד מקור]

שלום לך. ראיתי שהוספת פרטים לכמה ערכים בוויקיפדיה. אני מבקש להודות לך, ולהסב את תשומת לבך לכמה נקודות:

  • השתדל להשתמש בסגנון אנציקלופדי. הכוונה למשפטים תיאוריים ולא טעונים רגשית. משפטים המסתיימים בשלושה סימני קריאה לא יכולים להיות אנציקלופדיים.
  • לדעתי האישית עדיף לכתוב מאמר אחד ארוך ומפורט מאשר צרור מאמרים קצרים שחסר בהם מידע בסיסי. למשל, בחיפוש קצר בגוגל היית מוצא את שנות הולדתו ופטירתו של הרב יאיר חיים בכרך. עצתי: בחר לך מאמר אחד, למשל ריש לקיש, פתח אנציקלופדיות בערך שלו, קרא ספרים, חפש בגוגל וכתוב ערך מקיף וראוי (אל תעתיק הכל מספר אחד, כמובן; זה אסור). בכל אופן, גם אם אתה כותב מאמר קצר, השתדל למצוא לפחות את הפרטים הראשוניים (למשל: מתי יצאו לאור מהדורות של אורות (ספר) או אורות הקודש?).
  • למד להשתמש בתחביר הטכני של ויקיפדיה. צור קישורים לערכים אחרים (תמצא אם הם קיימים בעזרת חיפוש או הקטגוריות). סווג לקטגוריות, קשר למאמר מקביל בוויקי האנגלית ואת הערך האנגלי לכאן. נקודת פתיחה למידע טכני היא למשל כאן: ויקיפדיה:איך לערוך דף.
  • השתדל להקפיד על עברית ישראלית מקובלת. אנחנו לא גובים כסף על שימוש בנקודה בסוף משפט. אולי תמצא עניין בויקיפדיה:לשון.

אני מקווה שההערות שלי לא ירפו את רוחך; כוונתי הפוכה: שנוכל ליהנות מהידע שהפגנת בערכים שהוספת להם. בהצלחה בהמשך! נתנאל 07:07, 12 אפר' 2005 (UTC)

ערכים לשכתוב[עריכת קוד מקור]

ראיתי שאתה עובד על המון ערכים שמסומנים לשכתוב, אל תשכח לפנות למי ששם את תבנית השכתוב לאחר סיום העבודה שלך על הערך, בשביל שהוא יסיר אותה (אם אינך מקבל תשובה ממנו, אתה יכול להסיר בעצמך). טרול רפאים 22:39, 18 אפר' 2005 (UTC)

הערה דקדוקית[עריכת קוד מקור]

ראיתי את ההוספות החשובות והמדוייקות שלך באהדה רבה. מחזק את ידיך. רק הערה דקדוקית, נהוג לכתוב רווח בין שני צדדיו של מקף מבדיל.

כך: רבי איסר זלמן מלצר - ראש ישיבת עץ חיים בירושלים ומחבר ספרי אבן האזל.
ולא כך: רבי איסר זלמן מלצר-ראש ישיבת עץ חיים בירושלים ומחבר ספרי אבן האזל.

בברכה, --אפי ב. 13:09, 19 אפר' 2005 (UTC)

הפניה לאתר אחר[עריכת קוד מקור]

הכי פשוט לבור ברשימת התבנית, את השורה "קישורים חיצוניים" ששותלת לך דוגמא אחת בעמוד.
בכל אופן הפורמט הוא פשוט:
בתוך סוגריים מרובעות, כתובת אינטרנט רווח תיאור האתר [כתובת אינטרנט תיאור שם האתר]
--אפי ב. 13:45, 19 אפר' 2005 (UTC)

רבי יוחנן[עריכת קוד מקור]

ערכתי את הערך והסרתי את הערת השכתוב. אנא שים לב לנקודות הבאות:

  • את המקורות כדאי לציין בדף השיחה ולא בתוך הערך, זה הופך אותו לפחות קריא.
  • חסרים אצלך סימני פיסוק. מלבד זה, השימוש הנכון בנקודה ופסיק: הם צמודים למילה שלפניהם, אחריהם רווח, ואז המילה הבאה. זה נכון גם לנקודתיים ושאר סימני הפיסוק, חוץ מקו מפריד שיש רווח לפניו ולאחריו.
  • הכי חשוב: שים לב שוויקיפדיה לא מיועדת רק לתלמידי חכמים. ערך אנציקלופדי צריך להיות יותר מקיף, מסודר, עם פרטים מדויקים ממקורות מהימנים וכיוצא בזה. זה נכון גם לשאר התוספות שלך לוויקיפדיה: הן מוסיפות מידע, אבל הרבה פעמים מדובר במידע לא ממוקד, לא רלוונטי או לא מהימן, או באנקדוטות וציטוטים לא ברורים. קח לדוגמה את אורות (ספר): האם אדם שלא מכיר את הספר ואת הרב קוק יבין מהערך הזה מה מבנה הספר, מה תוכנו ומדוע הוא ספר יסוד של המרכזניקים ועל מה יצא הקצף של המתנגדים? כרגע הערך מובן רק למי שכבר מכיר את הספר.

בהצלחה בהמשך, נתנאל 16:17, 19 אפר' 2005 (UTC)

אורות (ספר) - ראוי לגינוי[עריכת קוד מקור]

מה שעשית בערך אורות (ספר) ראוי לגינוי. פתחת ערך לקדם את התפיסה החרדית ובמקום להסביר ולתאר את הספר אורות, כפי שראוי לעשות בערך שמדבר עליו, העתקת חומר גינוי מוכן מהכתובת הבאה: [1] חוץ מזה שיש בזה חשד להפרת זכויות יוצרים, יש בזה מעשה לא הגון. --אפי ב. 20:53, 19 אפר' 2005 (UTC)

עניתי לך בדף השיחה שלך.כרם יהושע 21:54, 19 אפר' 2005 (UTC)

מה קורה כאן?[עריכת קוד מקור]

מה קורה פה? למה אתה מרוקן את הכל? טרול רפאים 22:46, 20 אפר' 2005 (UTC) ניתן למחוק את משתמש: כרם יהושע. (כבר הסברתי את עצמי למה)

אין אפשרות מעשית לעשות זאת. מומלץ שתקרא את התגובה שלי בשיחת משתמש:טרול רפאים#כנראה מתיסכול... לפני ההחלטה שלך. טרול רפאים 21:33, 21 אפר' 2005 (UTC)

אני חושב שגילית את מלכודת ויקיפדיה, כך שאתה מוזמן לשחזר את דף המשתמש שלך... טרול רפאים 21:45, 24 אפר' 2005 (UTC)

שלום לך, עמלך הרב ניכר בויקיפדיה אך הייתי ממליץ לך לעיין כאן בטרם אתה רץ ממאמר למאמר. בברכה Shayakir 18:57, 27 אפר' 2005 (UTC)

ערוך בצורה מכובדת[עריכת קוד מקור]

אני מעריך מאוד את מאמציך להעשיר את הויקיפדיה בערכי יהדות. אבל נא השתדל לערוך אותם בצורה עשירה, מכובדה ונאותה. הערך שערכת, למשל, על ה"אמרי אמת" דל מאוד בתוכן ביחס לאישיות מכובדת זו. מעט שיעורי בית ועיונים בספרים ידועים (דוגמת "ראש גולת אריאל" שציינת) יועילו להקיף יותר אישיות גדולה זו. בהצלחה. פטר רחם 18:50, 2 מאי 2005 (UTC)

עניתי לך בדף השיחה שלך כרם יהושע

תוכל לתרום מהבנתך בתחום לויקיזציה ושיפור הערך החדש הזה, שזקוק לעריכה דחופה? Harel 12:46, 4 מאי 2005 (UTC)

אולי תסיר את הודעת המחיקה? דורית 12:27, 25 מאי 2005 (UTC)

כבר שכחתי מזה:-)כרם יהושע 12:28, 25 מאי 2005 (UTC)
המשך עשייה מוצלחת, דורית 12:29, 25 מאי 2005 (UTC)
תודהכרם יהושע 13:09, 25 מאי 2005 (UTC)

הרב יהושע כהן[עריכת קוד מקור]

וואס הערט זיך כרם יהושע אני רוצה להוסיף ערך שמתאר את דמותו של ר' יהושע כהן מה דעתך ? והאם לכתוב גם פרטים פיקנטיים לדוגמא הטרגדיה של זיווג ראשון שלו מיכאלי 11:43, 26 מאי 2005 (UTC)

שוויין, כל עוד רשום כערך אנצקלופדי(לא כעיתונאי) אני לא חושב שבכלל צריך לשאולכרם יהושע 12:33, 26 מאי 2005 (UTC)

החזרת דף השיחה[עריכת קוד מקור]

בשל העובדה כי בסוף נלכדת כאן, הרשתי לעצמי להשיב את ההודעות הראשונות שנכתבו לך, אם אתה לא מרוצה, תמחק. טרול רפאים 13:00, 27 מאי 2005 (UTC)

אנא ראה שאלתי בדף השיחה של הערך. אמיתי 22:54, 12 יוני 2005 (UTC)