שיחת משתמש:האזרח דרור/ארגז חול - מלחמת האזרחים בספרד

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 17 שנים מאת האזרח דרור

שלום לאזרח דרור.

ככותב הערכים מלחמת האזרחים בספרד והבריגדות הבינלאומיות שהם ערכים רחבי יריעה ומומלצים, שעבודה רבה הושקעה בכתיבתם, אני שמח על כל תרומה לערכים. כאשר ניסיתי לכתוב על חלקם של הקומוניסטים הישראלים במלחמה נתקלתי בחוסר מדאיג של מידע. לכן אני רואה באופן חיובי את קיומו של ארגז החול, ומקווה שמידע מסודר ומאורגן יגיע ממנו לערכים. אבל מכיוון שהערכים כבר כתוב, ואפילו הם ערכים טובים מאוד בצורתם הנוכחית, ומכיוון שיש לשמור בהם על איזון פנימי, קריאות, רהיטות והבחנה בין עיקר וטפל, הייתי שמח אם היית מתייעץ איתי לפני שתתחיל לערוך את הערכים עצממ, מסביר מה בכוונתך להכניס, מהם הסימוכין למידע, ולמה המידע דרוש. אנא הבן אותי, השקעתי הרבה כדי להביא את הערכים למצבם התקין הנוכחי, ויהיה לי קשה לראות אותם יורד מרמתם הנוכחית. אני מקווה שנוכל לשים את מריבות העבר מאחורינו ולשפר את הערכים ביחד. אלמוג 07:27, 8 בדצמבר 2006 (IST)תגובה

  • הי אלמוג. תודה. איני נוהג לנטור טינה.
  • הייתי שמח לראות עוד סימוכין בויקיפידה, ואולי אפילו להפוך את זה לתנאי עבור ערכים מומלצים - כדי למנוע העתקות, כדי לבסס מידע, ובעיקר כדי לתת קצוות חוט למי שרוצה להעמיק עוד באיזו נקודה. לא פעם יצא לי ללמוד נושא חדש לגמרי מקצוות חוט כאלה שהיו במאמרים אחרים.
  • אני חושב שבערך הנוכחי על המלחמה חסרים נתונים (לדוגמה, מספר הקורבנות בשלבים שונים, לחימה, מפת התקדמות , קרבות מרכזיים, וכו'. ) אני לא יודע איך לשלב זאת, אבל דבר זה חייב להיות, במקום לא פחות מרכזי מכל מיני הערכות כלליות.
  • אפשר אולי לכתוב ערך משנה על המדיניות של מעצמות העולם בנוגע למלחמה.
  • הידע שלי על המלחמה הזו הוא די מועט, רק מה שקראתי בספר (וזה כל הסימוכין שלי עד כה), ועוד כל מיני דברים שקראתי בעבר. הייתי נוקט בגישה של כבדהו וחשדהו לגבי המקור שלי היות ונראה שכותבים נוטים לצד הסוציליסטי במובהק, מצד שני, הם נותנים הרבה עובדות, מספרים, ציטוטים, מצד שלישי, יכול להיות שכל הדברים האלו הם בעלי הטיה ואשמח להשלמה מעוד מקורות. מצד רביעי, צריך להתייחס לנושא הזה כאל נושא פוליטי (ולכן לחשוד גם בשאר המקורות) ועל כך בפסקה הבאה.
  • די ברור שלאף אחד כמעט, אין אינטרס לספר מה באמת התרחש במלחמה הזאת. לדוגמה, עד כמה שאני מבין, מעצמות המערב בעיקר אנגליה וארה"ב לא ממש אהבו את הרעיון של ממשלה דמוקרטית או לא בעלת נטיה סוציאליסטית \ אנרכיסטית או בעלת ברית של ברה"מ (דבר שחזר על עצמו אחר כך בקפריסין ובצ'ילה), ולכן ממה שאני מבין, הם נתנו לגרמנים ולאיטלקים להתכתש עם ה"אדומים". זה המשך של מגמה מ1918 של כוחות פרו -קפיטליסטים (?) כנגד ה"גל הקומוניסטי". כך שה"נייטרליות" לא באמת היתה נייטרלית, אלא היה סיוע שקט לכוחות של פרנקו (דוגמה לזה היתה סוגיית הכסף הרפובליקאי בצרפת מול הקרדיט שניתן לפרנקו), מעט אקטיבי, והרבה פשוט לתת לגרמנים ולאיטלקים לעשות את מה שהם רצו. ברור גם שכל שאר המעורבים במלחמה - הפשיסטים, הסוצליסטים והאנרכיסטים, אין ממש אינטרס לספר מה בדיוק התרחש שם, והתוצאה היא מעין רשומון (טוב, זה לא שונה כל כך מרוב המלחמות, ולכן חשובים הנתונים).
  • אני מציע שאני אביא עוד קצת ציטוטים ונתונים מהספר, ותנסה אתה למצוא במקומות האחרים נתונים סותרים או הערכות אחרות. לדוגמה הספר מביא הסבר ברור על איך פרנקו ברח מהאיים הקנרים, שבו יש 3 טענות חשובות (רצח המפקד, סיוע מחיל האוויר הבריטי, סיוע של עיתונאי ימני) - מעניין אם יש על זה מידע במקורות אחרים.

בתקווה לשיתוף פעולה פורה (גם אם מקוטע, סליחה מראש) האזרח דרור 09:29, 10 בדצמבר 2006 (IST)תגובה