שיחת משתמש:דודי ב

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 13 שנים מאת דודי ב בנושא מקבת (ארכיאולוגיה)
If you can't read Hebrew, click here. עברית | العربية | English | русский | español | italiano
שלום דודי ב, וברוך בואך לוויקיפדיה העברית!
כדי לסייע לך להצטרף לקהילת הכותבים והכותבות בוויקיפדיה, באפשרותך:
לסיוע נוסף
דפי עזרה
קבלת ייעוץ
עקרונות וקווים מנחים
כללי התנהגות בדפי שיחה

בברכה, ‏Yonidebest Ω Talk19:24, 23 בספטמבר 2010 (IST)תגובה

דודי, ברוך הבא![עריכת קוד מקור]

אני שמחה לראות שנרשמת. זה דף המשתמש שלי ובדף השיחה שלי תוכל ליצור עמי קשר. לפני שנתחיל, שני דברים:

  • חתימה בדפי השיחה נעשית באמצעות הקלדת 4 סימני ~ רצופים (~~~~) בסוף ההודעה – רצף זה מתחלף אוטומטית בשם המשתמש שלך ובשעת כתיבת הודעתך.
  • עיין במדריך, ולצורך ניסויים בעריכה תוכל ליצור ארגז חול פרטי בדף משתמש:דודי ב/ארגז חול. כאשר תשמור בו תוכן, ניתן יהיה לגשת אליו, לערוך אותו ולהעיר הערות בדף השיחה שלו.

רצוי להתחיל עם תכנים בסיסיים (טקסט, קישורים) ורק אחר-כך להתקדם להוספת תמונות, טבלאות, תבניות ועוד.
בהצלחה, דקישיחהלא רק בז'... 10:53, 24 בספטמבר 2010 (IST)תגובה

משתמש:דודי_ב/ארגז חול[עריכת קוד מקור]

דודי בן עמי (בויקיפדיה דודי_ב) מחזור 1939, הנו סתת כלי צור בטכנולוגיות הפרהיסטוריות כמדריך ואוּמן יוצר למוזיאונים ואוספים לימודיים. כעמית מחקר הוא יוצר כיום כלי צור ובזלת עבור פרהיסטוריונים חוקרים, המבקשים להפעיל בתקופתנו כלים מדויקים בצורתם, שיוצרו בכלים ובטכנולוגיות הפרהיסטוריות. בכמה מקרים יצר והרכיב דודי מערכות המשלבות את כלי האבן בחלקי עץ, קרן וכיו"ב למכלול הניתן להפעלה - כגון קשת וחיצים. דודי ומשפחתו היו חברי קיבוץ עין גב, שם היה דייג בכנרת. משנת 1968 הם מראשוני המתיישבים בגולן וכיום חיים בקצרין. בעבר היה מדריך בבית ספר שדה גולן וערך באזור סקרים בנושאי ארכיאולוגיה, פרהיסטוריה, נוף ואתנולוגיה, כמו כן סייע למחקרים שונים באזור מגיאולוגיה ועד למכרסמים השתתף במתן שמות עבריים לנחלים והרים בגולן ואף לשמות רבעים ורחובות בעירו.

דודי הנו אוטודידקט וקורא כפייתי, סיבה עיקרית לכך היא לקות למידה (ראה דיסקלקוליה) שלא אפשרה לו מסלול לימודים סביר, בשל כך סיים בקשיים רק ט' שנות לימוד. עם זאת התקבל כתלמיד מן המנין באוניברסיטה העברית על סמך השגים, למד ארכיאולוגיה וגיאוגרפיה. את התואר הראשון לא השלים משלא הצליח להגיש עבודות בכתב. משהגיע אליו המחשב איפשר לו להתמסר גם לכתיבה - בעיקר שירה. לאחרונה יצא לאור ספר שיריו "אבן ואהבות אחרות". ביחד עם ידידים הקים כתב עת מקוון, "עיין ערך שירה" והיה מישנה לעורכת לאורך 36 גיליונות חודשיים.

לדודי נושאי עניין מרובים, אולם בשל האיטיות והקושי לכתוב אל תוך מערכות טכניות מורכבות (עבורו), הוא מבקש סיוע ואורך רוח מהויקיפדים המנוסים. כישורי שפה עברית דודי ב - שיחה 14:51, 25 בספטמבר 2010 (IST) הרפתקה אינסופית בשוליו של חוסר הוודאות. 09:58, 26 בספטמבר 2010 (IST)תגובה

דודי ב // הרפתקה אינסופית בשוליו של חוסר הוודאות. 20:35, 26 בספטמבר 2010 (IST)

הערה קטנה[עריכת קוד מקור]

אין צורך לפתוח בכל פעם פסקה חדשה בדיונים בדפי השיחה. פשוט שמים נקודתיים לפני התגובה שלך, וכך מתקבל

דבר כזה (גלישה קלה לתוך השורה). בסדר? אביעדוס • י"ט בתשרי ה'תשע"א, 12:00, 27 בספטמבר 2010 (IST)תגובה
הבנתי ואשתדל לזכור. דודי ב - שיחה 12:10, 27 בספטמבר 2010 (IST)תגובה
אוקיי. אביעדוס • י"ט בתשרי ה'תשע"א, 12:15, 27 בספטמבר 2010 (IST)תגובה

מקבת (ארכיאולוגיה)[עריכת קוד מקור]

ראה נא את הערותיי בדף השיחה, ואשמח לתיקוניך. מכיוון שאתה משתמש חדש אני מוצא לנכון לציין את המובן מאליו, שההערות לא פוגמות בחשיבותו של הערך אלא רק מנסות לסמן את מה שעדיין חסר בו, וגם זה - לדעתי בלבד. בהצלחה בהמשך! עזר - שיחה 16:18, 27 בספטמבר 2010 (IST)תגובה

תודה עזר. ישנה בעיה עם המקבת התנכ"ית איני בטוח שזה אותו הכלי. דווקא בגלל הציטטות התנכיות אני סבור ששם זו מילה נרדפת לפטיש.

בתחילה השתמשו במקבות אבן לסיתות אבן בנייה, אפילו בפירמידות, משעה שעברו לשימוש בברזל "נדדה" המילה אל הכלי החדש.

לערכים שאני עוסק בהם הייתי מעדיף (תקופות האבן) במקום (ארכיאולוגיה) אלא שאני טירון מכדי לבקש מהפכות. אפשר להכין ערך נוסף למקבת (כלי עבודה) שייתן מרווח לכלי המקראי של יעל אשת חבק הקיני, ולכל היותר יזכיר את מוצא המקבת המאוחרת מאמה וסבתה הפרהיסטוריות. לערך הנתון כרגע אני מעביר שני צילומים. אבל אם נראה לך, תוכל להרחיב את הערך גם לכלי העבודה ההיסטורי כך שיאחד את כל המקבות.דודי ב - שיחה 17:41, 27 בספטמבר 2010 (IST)תגובה

הוספתי חלקיתדודי ב - שיחה 18:26, 27 בספטמבר 2010 (IST)תגובה