לדלג לתוכן

שיחת משתמש:אין כמוני יש לי פוני

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 16 שנים מאת אלמוג בנושא מזל טוב
If you can't read Hebrew, click here. עברית | العربية | English | русский | español | italiano
שלום אין כמוני יש לי פוני, וברוך בואך לוויקיפדיה העברית!
כדי לסייע לך להצטרף לקהילת הכותבים והכותבות בוויקיפדיה, באפשרותך:
לסיוע נוסף
דפי עזרה
קבלת ייעוץ
עקרונות וקווים מנחים
כללי התנהגות בדפי שיחה

בברכה,

ויקיפדיה:דלפק ייעוץ[עריכת קוד מקור]

העברתי את שאלתך מהמזנון, שמשמש לדיונים כלליים, לדלפק היעוץ, שהוא המקום לבקשת עזרה בנוגע לכתיבה בוויקיפדיה.

את מוזמנת להעזר במדריך הכתיבה למתחילים ובמדריכי התמיכה הטכנית לבעיות ספציפיות. כמו כן, את יכולה להצטרף לויקיפדיה:חממה ולחפש חונך שיסייע לך על ידי הוספת הקוד {{מחפש חונך}} לדף המשתמש שלך.

הכל כבר כתוב בכתום בהודעה מעליי, אם תשימי לב. בהצלחה, נעה 15:15, 5 באוגוסט 2007 (IDT)תגובה

בהמשך להודעתך[עריכת קוד מקור]

הי אשרה, בהמשך להודעתך במזנון שלחתי לך אימייל עם מעט הסברים ואת מוזמנת לפנות אלי בשאלות לפי הצורך, לדף שיחתי. בברכה, גברת תרדשיחה 15:20, 5 באוגוסט 2007 (IDT)תגובה

וולטרין דה קליר[עריכת קוד מקור]

שלום אשרה. זה אלמוג שהיינו בקשר אתמול. ראיתי את תחילת העבודה שלך בוולטרין דה קלייר. נסי להכניס כמה קישורים פנימיים. כך, למשל, את אמה גולדמן הכניסי בתוך זוג סוגריים מרובעות "[[" משני הצדדים, וכך יהיה לך קישור לערך "אמה גולדמן". כך אפשר לעשות גם עם התאריכים. אעקוב אחרי המשך העבודה ואנסה לסייע. את מוזמנת לפנות אלי אם צריך. קילגור טראוט*הצטרפו למיזם המדינות* 09:49, 6 באוגוסט 2007 (IDT)תגובה

היי אלמוג, אם אתה קורא את ההודעה הזו, סימן שהצלחתי להבין איך אני כותבת הודעה שתראה. כמובן שעדיין לא ברור לי איפה ההודעה שפרסמתי וכל זה, אבל ניחא. המון תודה על העזרה אתמול! (: כמה שאלות: איפה יש רשימה של כיצד עורכים משהו? (כמו שיש רשימות קיצורים לכתיבה ב-HTML; הרי יש סימנים מיוחדים לכל דבר - כיצד להכניס לינק למשהו או כיצד לבקש חונך - אז רשימת הדברים האלה בטח קיימת מסודרת איפשהו, לא?). אני ממש חייבת משהו כזה אחרת בוודאי אעשה בלגאן (אני נוהגת להשתמש בסוגריים מרובעים, למשל, במקום בעגולים, כי זה יותר נוח במקלדת - לו הייתי עושה זאת בטח הייתי מכניסה חצי מההודעה שלי כלינק!). ומה אמור להיות בדף המשתמשת שלי? ואיפה אני רואה את ההודעה שפרסמתי אתמול?

המון תודה (:

היי אשרה. יש ויקיפדיה: עזרה ושם ודאי תמצאי מה שצריך. תקראי גם לעומק את הודעת "ברוך הבא" למעלה. קישור הוא בסוגריים מרובעות כפולות, ולא כמו שכתבת. בדף המשתמש שלך את כותבת פרטים שנוגעים לך, כדי שנדע מי את, וגם כל מיני דברים שנחמדים לך, כמו תחביבים או תחומי עניין. נסי לתת מספיק פרטים כדי שנדע במי מדובר, אבל אל תחשפי חס וחלילה פרטים כמו מייל או שם אמיתי מספר טלפון וכו'. תסתכלי כאן בכמה דפי משתמש, וראי את הניסוחים הנוחים לך. ההודעה שפירסמת אתמול עברה לויקיפדיה: דלפק הייעוץ, כי המזנון הוא לא המקום להודעות מסוג זה. קילגור טראוט*הצטרפו למיזם המדינות* 10:06, 6 באוגוסט 2007 (IDT)תגובה
נסי גם לקרוא לפי הסדר את ויקיפדיה: ויקיפדיה צעד אחר צעד, שם יהיו הרבה תשובות לשאלות שלך. קילגור טראוט*הצטרפו למיזם המדינות* 10:08, 6 באוגוסט 2007 (IDT)תגובה
ועוד משהו קטן - תאריך בעברית הוא 17 ביוני ולא 17 ליוני. שני את ה"ל" ל"ב" ושימי בין סוגריים מרובעות. הדבר יביא קישור לדף התאריך. קישורים מסוג זה הם מאוד חשובים, וזה אחד ההבדלים העיקריים בין הויקיפדיה לאנציקלופדיה כתובה. קילגור טראוט*הצטרפו למיזם המדינות* 10:10, 6 באוגוסט 2007 (IDT)תגובה
  • * * * * * * * *

היי אלמוג, תודה (: עוד כמה שאלות:

1. בקישורים, מה לעשות לגבי מילים שאינן הערך המדוייק? למשל, במשפט אחד שעליי לתרגם כתוב "האתאיזם", ואני רוצה לתת קישור אך זה נותן קישור לדף לא קיים: "האתאיזם" - כאשר מטרתי היא שיגיעו לדף "אתאיזם" [שכן קיים]. האם עליי למצוא דרך לנסח את המשפט בלי ה' הידיעה או שישנה דרך לסדר את זה? [בדקתי דרך הדף של אמה גולדמן וראיתי שניתן להגיע לערך "אנרכיזם", למשל, דרך המילה "אנרכיסטית"].

2. כיצד אני מגיבה לאנשים שאינם אתה? לגברת תרד, למשל? ליד ההודעות ממך לא מופיעה המילה עריכה, וכאשר אני לוחצת על אופציית העריכה ליד ההודעה מגברת תרד אני מגיעה לשיחה איתך. כיצד אני מגיבה לגברת תרד?

3. בתחילת כל ערך קיים ישנו תוכן עניינים וקיימות תמונות. כיצד אני מעלה תמונות? האם תוכן העניינים נוצר מעצמו בסיום העריכה?

אשרה.

היי אשרה. תשובה לשאלות.

  1. אם את כותבת בתוך הסוגריים המרובעים מילה, שהיא שם הערך המדוייק, ולאחריה את הסימן "|" ולאחריו מילה נוספת, הערך יראה את המילה השנייה אך יקשר למילה הראשונה. כך למשל אם תכתבי בתוך סוגריים מרובעות כפולות אנרכיזם|אנרכיסטית הערך יראה "אנרכיסטית" אך לחיצה תקשר אותך ל"אנרכיזם".
  2. אם תלחצי על החתימה תגיעי לדף המשתמש שכתב את ההודעה. כמו קישור. דרך אחרת היא לכתוב "משתמש: גברת תרד" בתיבת החיפוש. שימי לב - יש דף משתמש שאותו עורך רק המשתמש, ויש שיחת המשתמש בה את יכולה להשאיר הודעות.
  3. תוכן עניינים הוא אוטומטי ברגע שיש יותר משלושה ראשי פרקים. תמונות זה סיפור מסובך. נסי לקרוא קצת את ויקיפדיה:תמונות.

מקווה להמשיך ולסייע קילגור טראוט*הצטרפו למיזם המדינות* 16:37, 6 באוגוסט 2007 (IDT)תגובה

  • * * * * * * * *

היי שוב, אלמוג, ממש תודה על העזרה בימים האחרונים. אני מאוד נהנית בינתיים מנסיונות הכתיבה הכושלים שלי, אז די עשית לי את השבוע (:

אני מקווה שאני לא מעמיסה עליך יותר מידי, אבל כל דקה בערך נוספת לי עוד שאלה שקשה לי להמשיך בלי לענות עליה...

1. אפשר והגיוני לתת לינק למשהו באנגלית? בערך שאני מתרגמת עכשיו יש מקום לכמה וכמה לינקים מאוד מעניינים וחשובים, שלא רק שאין להם ערכים בויקי, אלא גם שאין להם באמת תרגום מקובל. לפחות לא כזה שאני מכירה או שמצאתי באנטרנט. אז אני מאוד חוששת לתרגם משהו בצורה לא מקובלת [למשל, לתרגם את abolitionist ל"התנועה לביטול העבדות", ולגלות בהמשך שמישהו כתב ערך של "התנועה לשחרור העבדים". ועוד אין בכותרת כזו התייחסות מפורשת לארה"ב, למרות שמדובר בתנועה לביטול העבדות בארה"ב]. וגם, יש דברים שאין לי שמץ של מושג כיצד לתרגם - למשל, underground railroad [אני נותנת את הדוגמאות גם בתקווה שאתה מכיר שמות עבריים למושגים האלה]. אז כמובן שאני מתכוונת לכתוב את הערכים האלה בעברית ברגע שאלמד איך להשתמש באתר הזה ואעלה את וולטריין דה קלייר, אבל בינתיים - מה לעשות? לתת לינק לדפי ויקי באנגלית?

2. סתם שאלה טכנית - מה לגבי לתת לינק לחלק ממילה כתובה? למשל, במקום לכתוב [אתאיסט|האתאיסט] לכתוב ה[אתאיסט]? ניסיתי את זה וזה עובד.

תודה (:

אשרה.

אשרה, בואי נתחיל לעבוד כמו ויקיפדים. ראשית - הזחות. בין הודעה לתשובה יש הזחות. טקסט מזיח את עצמו (מכניס את עצמו טאב אחד פנימה) אם את רושמת : בתחילת השורה. אנא עני לי בטקסט מוזח פעמיים, ז"א :: בתחילת השורה. שיחת משתמש: דורית הוא דף שיחה של מפעילת מערכת כאן הידועה בהזחות המטורפות שלה בדף השיחה. תציצי שם ותקראי את השיחות המוזחות שבע ושמונה ותשע פעמים. אגב, יש שם אנשים נחמדים ויש לי הרגשה שתסתדרי שם יפה. ולשאלותיך. לא ראוי לתת לינק למשהו באנגלית. עדיף להשאיר קישור אדום, והדבר מראה למי שקורא את הערך שהערך עוד לא נכתב, ומעודד אותו לכתוב אותו. זו מדיניות רשמית כאן. אגב, מה עם אינטרויקי? אני נותן לך שיעורי בית לגלות איך מקשרים באופן תקין לאותו הערך בויקי אחרים ולעשות את זה. מה שכתבת בקשר ללינק הוא נכון, ובלבד שהמילה הראשונה היא שורת אותיות המפנה לערך מסויים בויקיפדיה. כך למשל האתאיסט או אתאיסטית הם תקינים כי יש ערך אתאיסט. אל תרגישי שאת מעמיסה אלי, תשאלי חופשי, אני כאן בשבילך. קילגור טראוט*הצטרפו למיזם המדינות* 15:03, 7 באוגוסט 2007 (IDT)תגובה


אתה מוזמן לבדוק מה שלום וולטריין דה קלייר (:
היי, יופי של התקדמות. כמה הערות. כנראה שאייתת את השם שלה באנגלית לא נכון כי זה מוביל לדף ריק. האיות הנכון הוא "Voltairine de Cleyre". עוד משהו. אם את רוצה, יש עליה ערכים גם בויקיפדיות אחרות. כתבי בערך את השורה [[de:Voltairine de Cleyre]] [[es:Voltairine de Cleyre]] [[fr:Voltairine de Cleyre]] [[pt:Voltairine de Cleyre]] [[sv:Voltairine de Cleyre]] [[zh:伏爾泰琳·克蕾]] והערך יחובר לכמה וכמה שפות נוספות. אם את רוצה תמונה שלה כתבי [[תמונה:Cleyere.gif |שמאל|ממוזער|250px|ולטיירין דה קלייר]] התמונה קיימת בשם זה בויקישיתוף שהוא מאגר תמונות גדול ברשיון חופשי, ממנו אפשר להעלות תמונות לכל מיזמי ויקיפדיה. אגב, היא מאוד יפה. ואני חשבתי שלכל האנרכיסטיות יש שפם וגבות מחוברות... סתאאאם. אשמח לראות את המשך העבודה על הערך. קילגור טראוט*הצטרפו למיזם המדינות* 20:24, 7 באוגוסט 2007 (IDT)תגובה
לא יפה. גם להזכיר את שמי לשווא וגם לדבר סרה על הזחות מטורפות ואנרכיסטיות? ברוכה הבאה אשרה. דורית 20:29, 7 באוגוסט 2007 (IDT)תגובה
היי דורית ותודה רבה (: והיי אלמוג ואני מקווה שגם היי דורון.
בשעה טובה, סיימתי לתרגם היום את רוב התוכן לערך וולטריין דה קלייר (: נתקעתי עם הפניות וכאלה.

אבל, חוץ מעריכת ניסוחים מסויימים, יש לי עוד כמה דברים לחזור אליהם:

1. אני רוצה לשנות את שם הערך. כיצד עושים זאת? [כמעט שלא קיים בעברית חומר בנושא דה קלייר, וזו גם הסיבה שדחפה אותי להצטרף לויקי. לכן היה לי קשה בתחילה להחליט כיצד לאיית את שמה. עדיין לא מצאתי קונצנזוס בנושא האיות, אבל מצאתי הפניה אל דה קלייר מדף ויקי אחר, שם שמה מאויית וולטרין. אני רוצה שכל האיות בויקי יהיה אותו הדבר, מן הסתם. אז כיצד אני משנה את כותרת הערך שכתבתי?
2. באותה הזדמנות - כיצד אני מוודאה שהלינק הקיים בדף הויקי שמצאתי יפנה אל הערך שכתבתי? האם זה יקרה אוטומטית עם שינוי האיות?
3. וגם: האם אפשר לתת כמה אפשרויות איות: כלומר, אם מישהו יחפש "ולטרין דה קליר", האם הוא יגיע לדף שכותרתו "וולטרין דה קלייר"?
4. הערות שוליים - המסומנות במספר בסוגריים רבועים - אני צריכה להכניס כאלה לטקסט? בערך באנגלית קיימות הערות המפנות למאמרים בנושא, אך מדובר במאמרים באנגלית. כמובן שאין לי חומר מקביל בעברית. האם לתת הפניות לחומר באנגלית? אם כן, כיצד לעשות זאת?
5. כיצד ניתן לנקד מילים? במקום מסויים כתבתי "עבדות מין" - אך הכוונה איננה לשפחות מין כי אם לעבדות כמושג עבודה כפויה (slavery ולא slaves). אני רוצה להבהיר את זה.
6. למישהו יש רעיון כיצד לתרגם The Voltairine de Cleyre Reader בצורה שלא תישמע מגוחכת? זה שם של אסופת מאמרים של דה קלייר.
תודה (:
1. השתמשי בלשונית "העברה" למעלה. זה מעביר את הערך לשם שבחרת ומשאיר את השם הקודם כהפנייה.
2. אכן זה אוטומטי ואת לא צריכה לדאוג לעניין.
3. אם זה אפשרויות נפוצות או סוגי כתיב ששניהם לגיטימים (כמו פריס ופריז או פאריס ופאריז) את יכולה ליצור דפי הפנייה.
4. הערות שוליים - במצב עריכה תסתכלי למעלה בשורת הריבועים הקטנים עם הציורים. השמאלי ביותר שנראה כמו הסיפרה "1" בתוך סוגריים מרובעים הוא הסימן להערת שוליים. לחצי על הכפתור ותקבלי שורת טקסט שמשני צידיה סימני ויקי ובאמצע "הזן טקסט כאן". הכניסי שם את הסימוכין / הערת שוליים. אחרי שתכניסי כך את ההערות צריך שורות טקסט למטה אותן את יכולה להעתיק מכל ערך שיש בו הערות שוליים.
5. בדף העריכה, למטה, יש לך סימני ניקוד בצורת האות ב' המנוקדת בצורות שונות. לחיצה על אחת מאלה תכניס לך סימן ניקוד.
6. מה רע ב"מקראת ולטרין דה קלייר"? ואם זה ספר שיצא רק באנגלית אין צורך לתרגם את הכותרת, ואפשר להביא את השם באנגלית.
המשך עבודה נעימה קילגור טראוט*הצטרפו למיזם המדינות* 12:51, 9 באוגוסט 2007 (IDT)תגובה
היי אלמוג,
אז העברתי, ניקדתי, השארתי את שמות המאמרים שבסוף באנגלית, ותרגמתי ל"היווצרותה של אנרכיסטית" [בעזרתן האדיבה של חברות פורום תרגום...]. אבל:
1. כיצד אני יוצאת דפי הפניה, לאפשרויות איות שונות?
2. האם אני צריכה להכניס הערות שוליים? במקור קיימות כמה הערות שהן בעצם הפניות למקורות ציטוטים וכו'. האם אני צריכה לתת הפניות למקורות אלה, למרות שהם באנגלית?
3. כנ"ל לגבי מקורות נוספים וכו' - הכל לינקים לחומר באנגלית. אין חומר על האשה הזו בעברית. לתת לינקים לאתרים האלה או לוותר על לינקים לחלוטין?
וגם: מה קורה עכשיו? אני צריכה עוד לערוך קצת את הניסוח של הטקסט, אבל באופן כללי הוא גמור, ברגע שאבין מה לעשות עם הלינקים לאנגלית. אז - מה אני עושה עכשיו?
ועוד: איך אתה בכלל רואה שכתבתי משהו בדף השיחה הזה? אתה נכנס מיוזמתך או שזה כתוב גם בדף השיחה שלך או מה?
תודה! (: אשרה.

תחום עניין משותף[עריכת קוד מקור]

היי, אשרה. אני חושב שיש לנו תחום עניין משותף - אנרכיזם. אני כתבתי ותרגמתי את רוב הערכים בתבנית:אנרכיזם שמופיעה כמעט בכל ערך שקשור לאנרכיזם. בימים אלו אני עובד על כתיבת הערך אנרכיזם בספרד, אבל הפרוייקט שלי הוא לכתוב את כל הערכים בתבנית שעדיין לא נכתבו (כלומר, את כל הערכים שצבועים עדיין באדום), ולאחר מכן לשפר את כל הערכים שדורשים שיפור. אני מאוד אשמח אם תצטרפי אליי ונשלים את הפרוייקט ביחד. פשוט תבחרי לך ערך שיותר קל לכתוב/לתרגם, ותתחילי. בדיוק כמו שעשית עם וולטרין דה קלייר. פשוט תלחצי על אחד הקישורים האדומים, ותתחילי לכתוב את הערך.

בכל מקרה, אני מאוד שמח שהצטרפת לויקיפדיה. מעניין פה :), וזה בעיקר פרוייקט מאוד חשוב ויפה, עם מטרה מאוד אנרכיסטית. אנחנו גם נפגשנו ושוחחנו בעבר, לפני כמה שנים. אבל את כבר בטח לא זוכרת. בילוי נעים! Odonian16:48, 9 באוגוסט 2007 (IDT)תגובה

אהלן חבר'ה! אני שמח לראות שיש כאן עוד עוכרות ישראל, גיס חמישי, בוגדות ואנרכיסטיות.. תמשיכו לעשות חיים, תומאס 11:05, 10 באוגוסט 2007 (IDT)תגובה
כדי שלא יכשילו אותך בפעולותיך כאן לעתיד, אבהיר כי מטרת פרויקט ויקיפדיה איננה אנרכיסטית כלל וכלל. המטרה היא כתיבת אנציקלופדיה חופשית, ואין לכך שום קשר עם אנרכיזם. ישנם היבטים אנרכיסטיים בדרך הפעולה של הפרויקט, אבל מי שמבלבל בינם לבין מטרת ויקיפדיה עושה טעות גדולה מאוד. ‏odedee שיחה 11:22, 10 באוגוסט 2007 (IDT)תגובה
אין ספק שמטרת ויקיפדיה היא כתיבת אנציקלופדיה חופשית, ואסור שהיא תהיה במה לקידום אג'נדה פוליטית כלשהי (ולכן היא גם חייבת להיות אובייקטיבית, עד כמה שניתן). לגבי הקשר של ויקיפדיה לאנרכיזם, זה עניין של פרשנות. בתור בן אדם שבקיא ברזי האנרכיזם, אני יכול להרחיב את אופקייך על ידי כך שאספר לך שמטרה שסכום הידע האנושי יהיה נגיש בחינם לכולם, היא בהחלט מטרה שאנרכיסטים רבים יזדהו איתה עד מאוד. Odonian14:06, 10 באוגוסט 2007 (IDT)תגובה
היי שלום!
מי כולכם בכלל? או קיי אני מכירה את דורון, אבל... אודוניאן[?], אני לא יכולה לדעת אם אני זוכרת אותך או לא כי בכלל לא כתבת איך קוראים לך.
בכל אופן, אשמח מאוד לתרום לתחום האנרכיזם, אבל אפילו לא סיימת את דה קלייר ואני כבר יודעת מה הערך הבא שאני רוצה לתרגם [איך זה שאין משהו בויקי על מסילת הרכבת התת קרקעית והתנועה לביטול העבדות?]. אבל אולי אח"כ (:
יש לי שאלה: איך בכלל ידעתם שכתבתי על דה קלייר? איך האתר הזה עובד - יש דף לדפים חדשים וככה נתקלתם בזה, או שזה שולח לכם הודעה כשמוסיפים ערך שיש לו קישור מערך שכתבתם או מה? אני לא מצליחה להבין איך המקום הזה עובד... ואיך אני יודעת אם הולכים למחוק את מה שכתבתי או משהו כזה?
ואם כבר אז כבר - אולי תכנסו באמת לדף ותעירו לי הערות ותשנו נוסחים? ארררררג אני רוצה לסיים עם זה כבר!!
תודה רבה (: אשרה.
זה לא יהיה מנומס מצידנו לעשות זאת (לערוך את הערך, לא לגבי כתיבה בדף השיחה שלו כמובן), כל עוד התבנית "בעבודה" נמצאת שם. האזרח דרור 13:22, 12 באוגוסט 2007 (IDT)תגובה

בקשר לאיך גילית שכתבת את הערך על וולטרין. את יכולה לשים לב, שאחרי שאת מתחברת לשם המשתמש שלך, יש בחלק העליון של העמוד לינק שכתוב בו "רשימת המעקב שלי". רשימה זו היא רשימה של ערכים שבחרת לעקוב אחרי כל שינוי שמתרחש בהם. ככה תוכלי לראות אם מישהו השחית נגיד את הערך שכתבת על וולטרין או כל ערך אחר שאיכפת לך ממנו. איך מוסיפים אנשים לרשימה הזאת? לכל ערך יש לשונית (שוב, בחלק העליון של הערך, מעל הכותרת) שכתוב עליה "מעקב". אם תלחצי על זה, הערך יתווסף לרשימת המעקב שלך.

אז הערך "אנרכיזם ודת" הוא תחת רשימת המעקב שלי, ושמתי לב ששינית שם את הכתיב של "וולטרין דה קלייר" בערך הזה, אז זה הופיע לי ברשימת המעקב שלי. בכל מקרה, בשביל לכתוב לך מי אני, אשמח לקבל שוב את המייל שלך. Odonian13:44, 13 באוגוסט 2007 (IDT)תגובה

שני עניינים טכנים[עריכת קוד מקור]

בסוף קטע שנכתב בדפי שיחה, נהוג "לחתום" באמצעות הקלדת ~~~~ (ארבעה סימני טילדה), שהופכים ל"חתימה" עם שמירת הדף. לחלופין, ניתן להשתמש בכפתור חתימה: חתימה. הוספת החתימה נדרשת כדי שנבין בקלות מיהו הכותב של כל קטע בדף, ולכן חשוב להקפיד עליה. תומאס 11:03, 12 באוגוסט 2007 (IDT)תגובה


וגם...

שלום אין כמוני יש לי פוני,

תודה על כתיבתך בוויקיפדיה. לרשותך עומד דף המשתמש, שבו ביכולתך להציג את עצמך ואת תחומי העניין שלך. אין עניין דווקא בהצגת פרטים אישיים. לכן, תוכל להציג את עצמך מבלי לחשוף פרטים אישיים.
באפשרותך ליצור כעת את דף המשתמש שלך, באמצעות כניסה לדף "משתמש:אין כמוני יש לי פוני". יצירת הדף תקל על הנפגשים בעריכותיך לדעת מי עומד מולם, ותחשיב יותר את עריכותיך כוויקיפד מן המניין.

בברכה, תומאס 11:03, 12 באוגוסט 2007 (IDT)תגובה


היי דורון, ותודה רבה על ההודעות המודבקות [יא אפס אתה לא יכול לכתוב לי משהו אישי???]. בא לך להתחבר לגוגל צ'אט או משהו כזה כדי להסביר לי מה כבר אפשר לכתוב בדף משתמשת ולמה שמשהו כזה יעניין מישהו?
(: אין כמוני יש לי פוני 12:02, 12 באוגוסט 2007 (IDT)תגובה


  • הי. ברוכה הבאה.
  • זה עוזר לויקיפדים אם את כותבת מעט בדף האישי שלך על עצמך - אפילו יכול להיות משפט אחד או שניים, או ציטוט אהוב וכו' - ככה אפשר לראות שאת ויקיפדית שכתבה כבר דבר אחד או שניים, ולא טרול שנרשם רק לרגע (ושמו מופיע כקישור אדום).
  • הרחבתי לפני כמה זמן על גולדמן - אבל לא כתבתי כלום כמעט על כתביה ומשנתה. את (ואחרים) מאוד מוזמנת.
  • 2 מושגים שהזכרת תרגמתי כ- "רכבת המחתרת" ו"התנגדות לעבדות" (אגב, היתה תנועה גם באירופה), מופיעים כבר כקישורים אדומים בהארייט טאבמן, אם את משנה את שמם, אנא דאגי לשנות גם שם (אני לא מומחה לתעתקי שמות, יש את משתמש:אלדד ומשתמש:חגי אדלר שיכולים לעזור בזה.
  • אני חסיד גדול של קטגוריות. אנא שימי את הערך בקטגוריה על ידי הוספת קטגוריה:אנרכיסטים בתוך סוגריים מרובעים כפולים (אפשר לראות ב"תצוגה מקדימה" את השיוך בתחתית המסך) וכן בקטגוריה פמינסטיות (אם לא ברור - ראי עריכה של הערך אמה גולדמן לדוגמה, בסוף הערך).
  • רק טוב. האזרח דרור 13:15, 12 באוגוסט 2007 (IDT)תגובה
  • ועוד דברים טכניים: כוכבית (*) מאפשרת לעשות רשימות לא ממוספרות - לדוגמה ב"מורשת".
  • ואפשר להשתמש גם בתבנית "הפניה לערך מורחב". (לדוגמה בפרק של אמונה פוליטית), ראי לדוגמה בדייויד קורטן.
  • אם סיימת את העבודה, את יכולה להסיר את התבנית "בעבודה" וחלק מהדברים אחרים יוכלו לתקן.

האזרח דרור 13:20, 12 באוגוסט 2007 (IDT)תגובה

היי דרור,
מהו ערך מורחב בדיוק?אין כמוני יש לי פוני 11:32, 14 באוגוסט 2007 (IDT)תגובה

מזל טוב[עריכת קוד מקור]

עם סיום העבודה על וולטרין. קפצת באומץ מחוסר ידע בסיסי בוויקי, ליצירת ערך שלם הכולל תמונה, קישורים חיצוניים ופנימיים, ומורכבות לא מעטה, ועשית את זה לא רע... אני לרשותך לכל עזרה גם בהמשך. קילגור טראוט*הצטרפו למיזם המדינות* 12:44, 13 באוגוסט 2007 (IDT)תגובה

תודה רבה! (:
התחלתי עכשיו לתרגם ערך בנושא התנועה לביטול העבדות [Abolitionm], שסביר להניח שעוד אשנה את שמו כיוון שעדיין לא מצאתי את התרגום הכי קליט ומקובל בנושא [למישהו פה יש רעיונות?]. אורכו של הערך באנגלית כ-17 עמודים, אז ככל הנראה אזדקק עוד לעזרה רבה כי בוודאי יעלו פה הרבה דברים שאני לא יודעת...
אני מקווה שאחרי הערך הזה ארגיש כבר מספיק בטוחה על מנת לכתוב ערכים בעצמי. בינתיים - שכחתי איפה צריך לכתוב שהערך מתורגם מאנגלית. האם מותר לי לערוך שינויים ולהוסיף לערך באנגלית, או שאם אני כותבת שמשהו מתורגם עליי להשאיר אותו כמו שהוא?
דבר אחר שאני חייבת להבין הוא איך דפי השיחה עובדים - האם אתה מקבל אוטומטית עדכון כשאני כותבת לך, או שאם לא תכנס מיוזמת עצמך ותחפש את תגובותיי לא תקבל אותן? אני תוהה כמה שאלות אני כבר יכולה לשאול ולהיות בטוחה שאזכה לתשובה עליהן, או שעדיף שאכנס לדף השיחה של אחרים לשאול שאלות... אין כמוני יש לי פוני 11:31, 14 באוגוסט 2007 (IDT)תגובה
בס"ד מזל טוב גם ממני. ליאתשיחה • (מישהי שאיכפת לה) 11:45, 14 באוגוסט 2007 (IDT)תגובה

תודה רבה! וגם: כיצד עורכים דפי הפניה? כדי שלתנועה לביטול העבדות יגיעו גם מי שמחפשים "אבולישיוניזם" ושלל שמות אחרים שאולי יעלו בדעתי כאופציונליים.

  1. ודאי שמותר לך להוסיף לערך באנגלית, ובעצם - אסור אסור אסור להשאיר ערך מתורגם כמו שהוא. הערכים הטובים שתורגמו מאנגלית תורגמו תוך בדיקה קפדנית של המקורות, השוואה עם מקורות אחרים, השמטת מה שאינו מדוייק, והוספת ידע נוסף של המתרגם.
  2. את ההסבר שמדובר בערך מתורגם ניתן להוסיף בתקציר עריכה או בדף השיחה של הערך.
  3. איני מקבל עדכון אלא כשאת כותבת בדף השיחה שלי. יש משתמשים שאיכפת לי מהם (כרגע את ברשימה הזו, לטוב או לרע... (: ) ואני בודק מדי פעם את שיחת המשתמש שלהם. כך אני יודע שכתבת.
  4. דפי הפנייה זה מאוד קל מעל חלון העריכה יש חלון מלבני שכתוב בו "בחרו תבנית כדי להוסיף". את יוצרת ערך חדש, נאמר אבולישיוניזם, ומכניסה בו את התבנית מהערך, וכותבת את שם הערך המופנה במקום המתאים. נשמע מסובך, אך זה למעשה מאוד פשוט. אם תסתבכי, בקשי עזרה, ואל תתביישי.
  5. אני בשבוע הבא במילואים. אשתדל לראות מה קורה כאן ואיך את מתקדמת כשאחזור.

קילגור טראוט*הצטרפו למיזם המדינות* 20:51, 16 באוגוסט 2007 (IDT)תגובה

איך אני יכולה ליצור איתך קשר?

היי,
הנה, יצרת איתי קשר. את יכולה לכתוב לי לכתובת oshgili-at-gmail.com. אין כמוני יש לי פוני