לדלג לתוכן

שיחת ויקיפדיה:OTRS/ארכיון 1

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 9 שנים מאת Tzafrir בנושא הערת לנוסח

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף

העתק[עריכת קוד מקור]

זה נראה לי כמו העתק של הדף בוויקישיתוף שיצר אמיר. אם כן, יש לתת לו קרדיט. דניאל ב. 12:59, 20 במרץ 2010 (IST)

תבנית[עריכת קוד מקור]

האם תבנית ה{{OTRS pending}} באה בנוסף לתבנית הרישיון, או במקומה? כדאי לציין את זה במפורש. emanשיחה 01:54, 22 במרץ 2010 (IST)

בנוסף. ציינתי. דניאל ב. 11:59, 22 במרץ 2010 (IST)

תור permissions[עריכת קוד מקור]

נרשמתי למערכת. לא נראה לי שקיים תור בשם permissions-he@wikimedia.org . נדמה לי שכדאי למחוק אותו מכאן, כדי שאנשים לא יטעו. או שאני מפספס משהו? ––אמיר א׳ אהרוני - שיחה 22:23, 28 באפריל 2010 (IDT)

הוא מפנה אוטומטית לתור הנכון רק שיש לו שם יותר קצר. מזל טוב. תומר א. - שיחה - משנה ויקיפדית 22:28, 28 באפריל 2010 (IDT)

מהמזנון[עריכת קוד מקור]

איך הייתם מתייחסים למישהו שהיה מפציר בכם לתת לו מתנה, אולם משקיבל את המתנה היה מגלה כלפיכם חוסר אמון, מטריח ומטרטר אתכם ולבסוף זורק את המתנה לפח? לא נעים, נכון? אבל זה בדיוק מה שאנחנו עושים לאנשים הנחמדים שמעלים לכאן תמונות חופשיות עקב תבניות {{אין תמונה}} או לפי בקשות. זה קרה לי עם בני הנדל ועם אלמוני שהעלה תמונה לערך תני גולדשטיין, הדבר גם מנע העלאת תמונה למנשה אלישר כי אנשים לא ששים לחתום על כל מיני טפסים מוזרים באינטרנט.

שאל אותי מתניה מה כל כך מעצבן אותי בדרישה לקבל טופס חתום בג'יבריש משפטי ועל כן אעתיק לכאן את שכתבתי לו בשיחה:

א. כשאני מבקש טובה ממישהו אני לא שש להטריח אותו בבירוקרטיה ובחתימה על מסמך לא קריא ולא מובן. בסה"כ מישהו נתן לי מתנה, למה הוא צריך לטרוח עוד? ב. יש כאן נטייה לכסת"חיזם מיותר מבית מדרשם של כל מיני עורכדינים בשעה שאין בכך כל צורך ונזק הבירוקרטיה עולה בהרבה על התועלת (נזק - אי העלאת תמונות; תועלת אפסית כי אפילו אם מישהו מאיים לתבוע מורידים את התמונה וזהו) ג. יש כאן חוסר אמון משווע בחבר קהילה. כתב חבר קהילה שיש בידו הסכמה מצד שלישי, ראוי להאמין לו.

הפתרונות שאני מציע הם:

  1. לנסות לשכנע את הקרן בחוסר הנחיצות של זה (ומדובר בהעלאה לכאן, לא לקומונס)
  2. לפשט את הטופס כמה שיותר ולאפשר חתימה עליו כבר בדף העלאת התמונה

דעתכם? Ranbar - שיחה 14:33, 15 במרץ 2011 (IST)

לגבי הפתרון הראשונה, זה לא ישים, ומבחינת הקרן אין הבדל בין כאן, לויקישיתוף. שניהם זקוקים לרשיון. הלוואי שזה היה מיותר.
לגבי הפתרון השני: גאוני. אפעל להפעיל את זה. מתניה שיחה 14:36, 15 במרץ 2011 (IST)
צריכים להיות בטוחים שמותר להשתמש בתרומה. כלומר שבעלי זכויות היוצרים הרשה לנו. יש כאן שתי נקודות:
  • שאני מדברים עם בעלי זכויות היוצרים.
  • שהוא באמת מרשה לנו.
אם מדובר על משהו שמישהו יצר בעצמו (צילם בעצמו משהו שאין איתו בעיהה, לדוגמה), הרי שהמצב הוא כמו עם כל תרומת תוכן לוויקיפדיה. אף אחד לא בדק כרגע שמה שאני כותב לא מועתק. סומכים על המילה שלי ועל ההתחייבות שלי. סומכים על משתמשים מסויימים "שמכירים היטב" יותר מאלמונים וגם יותר מסתם משתמש שזה עתה נרשם. ובמידת הצורך - מבטלים. אם אנחנו סומכים על משתמש, עד כמה לפרוייקטים מותר לסמוך עליו?
לגבי הסכמה מצד שלישי: הבעיה כאן היא שאולי אני סומך על המשתמש כרגע. אבל מה יקרה אם עוד שנה אני אדרש להראות את ההסכמה? אני סומך על אנשים אחרים שידעו לזהות אחרים. אני לא סומך עליהם שידעו האם רשיון מסויים (שאותו הם לא מציגים לי) הוא תקף מבחינה משפטית (איפה?). אני לא בטוח שאני רוצה לסמוך עליהם שישמרו כמו שצריך את הרשיון. יש לך רעיון איך לטפל בבעיות הללו?
בעיה לדוגמה: חבר שלי נתן לי אוסף תמונות ואמר לי "מבחינתי מותר להעלות אותם לאינטרנט ומותר להן להופיע בוויקיפדיה". החבר לא מבין במחשבים ומבקש את עזרתי. אני רוצה להעלות אותן לוויקיפדיה. Tzafrir - שיחה 15:39, 15 במרץ 2011 (IST)
אני לא משפטן. כל העסק הזה שקוראים לו ויקיפדיה הוא הרי מופרך מיסודו מבחינה תיאורטית (שאנשים יתרמו תוכן איכותי חינם? השתגעתם? ובלי לדרוש קרדיט? אתם נורמלים?) ובכל זאת הוא איכשהו עובד. אני חושב שיש לאמץ את רעיונות ויקיפדיה גם לתרומה של תמונות ולא רק של תוכן. למעשה אין הבדל של ממש. ב-99.9% מהמקרים תרומות של "חברים" הן נכס מבורך שחבל מאד לוותר עליו בשל שיקולים של כסת"ח. בכל מקרה אם יצוץ מישהו ויגיד שהוא מעוניין שנסיר את התמונה ושהוא מתחרט - נסיר אותה. Ranbar - שיחה 17:44, 15 במרץ 2011 (IST)
אני מאוד בעד לפשט. בקשר לשאר, הניסוח הראשוני די מטעה. לא מדובר במתנה לנו אלא בתרומה, והאדם אינו מתאמץ או מפסיד דבר מכך שלא מקבלים את התרומה. זה רק פוגע לו באגו. אין מה לעשות, אם יש יסוד סביר לחשוד בזכויות היוצרים אז מוחקים. אני מציע שלפני שאתה קורא לפעולה כזו כסת"ח, תקרא את העיתונות העכשווית בנושא משפטי זכויות יוצרים באינטרנט, ותראה כמה תביעות רצות בנושא. אין סיבה ואין לנו זכות מוסרית לתרום להפרת זכויות יוצרים, והדבר גם לא כדאי. כאמור, אני בעד לפשט ככל האפשר את הממשק ואישור OTRS. ‏Setresetשיחה 22:45, 15 במרץ 2011 (IST)
קודם כל, למיטב ידיעתי ה-OTRS מופעל רק לגבי קבצים שהועלו לוויקישיתוף. לכאן אפשר להעלות תמונות ש"החבר צילם, ויתר על הזכויות והסכים לקבל קרדיט בלבד" גם בלי מסמך נוסף. יתרה מזאת - יש תמונות שנמחקו מוויקישיתוף בגלל בעיה לכאורה באישור מצד ג', ושהועלו על ידי לכאן במקום.
לגבי טופס ההעלאה, גם לדעתי כדאי לשדרג אותו כך שיהיה קל יותר להעלות תמונה על סמך רישיון מוכן מראש. אבל זה משהו שרק המפתחים יכולים לעשות, ונדמה לי שהם עסוקים גם ככה. אפשר לבדוק האם יש הרחבה שמשפרת את הטופס.
במשך כ-3 שנים טיפלתי בתמונות שקיבלתי במייל, והעלתי עשרות אם לא מאות תמונות לוויקישיתוף. למעט מקרים בודדים, לא נתקלתי בבעיה. לא צריך שום טופס משפטי, אלא רק הסכמה מהיוצר שהוא מסכים להעלות את הרישיון לפי cc-by-sa וזהו. בכל המקרים שביקשתי הסכמה כזו, קיבלתי. אז על מה המהומה? ‏Yonidebest Ω Talk23:22, 15 במרץ 2011 (IST)
לא מהומה אל שינוי מדיניות (?) לפיה גם לכאן נדרש OTRS. ‏ Ranbar - שיחה 17:05, 16 במרץ 2011 (IST)

סוף העברה

תבניות לשימוש כאשר משתמשים בטופס העלאת תמונות[עריכת קוד מקור]

הוספתי פרק כזה. אין אפשרות להשתמש ב:otrs pending כמו שנכתב בהוראות. תקנו אותי אם אני טועה.

תודה Sima shimony - שיחה 22:38, 21 בספטמבר 2012 (IDT)

הערת לנוסח[עריכת קוד מקור]

בעקבות הדיון במזנון אני רוצה להציע בכל זאת כמה שינויים קטנים לנוסח:

  • לא מספיק ברור מה לא חלק מהנוסח (המשפטים שבסוגריים). הצעתי שם שהם יהיו [בסוגריים מרובעים ובכתב מוטה].
  • cc-by-sa - נראה לי שמקובל לכתוב אותם באותיות גדולות (אם כי זה לא ממש מהותי וברור ומדויק גם עם אותיות קטנות).
  • למיטב הבנתי גרסת הרישיון צריכה להופיע בצורה מדויקת: מתישהו אולי נעבור ל־CC-BY-SA 4.0 כ"ברירת מחדל". רצוי שיהיה ברור לאיזה רישיון הסכימו בדיוק. אבל זו כבר נקודה יותר מהותית ולא סתם שאלה של ניסוח. Tzafrir - שיחה 09:36, 17 באוגוסט 2014 (IDT)