לדלג לתוכן

שיחת ויקיפדיה:תיבות מידע

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

תיבות מידע[עריכת קוד מקור]

התחלתי בכתיבת מדריך ודוגמאות לויקיפדיה:תיבות מידע, אני מבקש את עזרתכם בהרחבה על העניין. זו תהיה נקודת מוצא מצויינת ל:

  • קביעת סטנדרט למשפחות של ערכים בויקיפדיה
  • התחלת פרוייקטים חדשים בויקיפדיה

קודם כל, יש לאסוף את כל תיבות המידע הקיימות בויקיפדיה העברית שלנו (יש מעט יחסית), אח"כ כדאי להמציא חדשות שיש בהן צורך (ויש המון כאלה).

אפשר לקחת דוגמאות מויקיפדיה האנגלית Wikipedia:Infobox, שם זה מיושם בצורה נפלאה (למרות שאני חושב שיש שם הרבה טבלאות מיותרות).

Lazylemon 18:11, 21 מרץ 2004 (UTC)

תיבות המידע אכן משרתות את האחידות ובכך הן מצויינות אך הדקדקנות בעיניין הצבעים שלהם ניראת לי מיותרת. זהו שימוש מוגזם לחלוטין בצבע (מלבד היסודות הכימיים) אפשר להשתמש באותו צבע לתקליט, סינגל וז'אנר מוסיקלי.
בנוגע לתבנית מדינה, אני מתכוון לקחת על עצמי לשפר אותה.
הייתי גם רוצה להפנות את תשומת לבכם להערתו של ערן בשיחה:האיחוד האירופי על השימוש בטבלאות החדשות לעומת טבלאות HTML. חייבים לקבוע פה מדיניות ברורה. הטבלאות החדשות מאוד נוחות לשימוש בעברית כי הן לא מתבלגנות כמו קוד ה-HTML שמכיל תוים בעייתיים.
מאיר מ 06:48, 23 מרץ 2004 (UTC)
אני לא בטוח שחייבת להיות מדיניות ברורה לטבלאות. נראה לי גם שישנם צרכים שהטבלאות החדשות אינן פותרות, כך שלא תמיד ניתן להשתמש בהן. לדעתי - כל אחד יעשה כפי שנוח לו יותר. בדרך כלל הכותבים יעדיפו להשתמש בטבלאות החדשות, אבל מי שלא יכול או לא רוצה - לבריאות. (למותר להדגיש שאין טעם לתרגם טבלאות. חבל על הזמן - עדיף לשפר את תוכן הערכים!)
לגבי תיבות המידע, כדאי אולי לקבוע תבנית קבועה - רוחבים סטנדרטיים, צבע ועובי המסגרת וכו'. בנוסף, אני מציע לקבוע שכותרת התיבה תכיל תמיד את שם הערך שאליו היא מתייחסת (נעשה בתבניות הערים, אבל לא בתבניות המדינה), ושכותרות המשנה תהיינה באותו צבע (ולא כפי שנעשה בערים).
אגב, אני מזכיר שוב: אל תשתמשו ב-Italics, זה לא מוצלח בעברית. ואם כבר, ישנה פונקציה חדשה ב-Language.php שמאפשרת לבטל את ההטיה (הגדרת em) בהודעות מערכת. זה נועד בדיוק בשבילנו, וצריך לטפל בזה.
נפתלי 16:01, 23 מרץ 2004 (UTC)

בקשת עזרה[עריכת קוד מקור]

אני צריך עזרה כאן עם ה-HTML, אני לא מצליח לגרום לטבלאות להופיע אחת אחרי השניה ולא אחת ליד השניה...

אני באמת לא מבין מה גורם לטבלאות ולטקסט פה להופיע אחד ליד השני ולא אחד מתחת לשני... אני צריך עזרה באופן נואש. Lazylemon 18:31, 21 מרץ 2004 (UTC)

מה עם הדף?[עריכת קוד מקור]

יש מה לעשות עם הדף הזה? טרול רפאים 18:56, 30 מאי 2005 (UTC)

כנראה שלא. איפה מתאים לארכב? נדב 13:54, 5 נובמבר 2005 (UTC)