שיחת ויקיפדיה:רשימת ערכים במחלוקת/:ישו

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

הגבלת ההצבעה[עריכת קוד מקור]

מדוע ההצבעה אינה פתוחה לכל אחד? האם הויקיפדיה אינה פתוחה לעריכה לכל אחד באופן שווה, ולפיכך לקבלת החלטות לגבי תוכנה באופן שווה? נראה לי, גלגמש, שהפרת את אחד מעקרונותיה הבסיסיים של הויקיפדיה. Gil mo 13:33, 30 נובמבר 2005 (UTC)

התקיים דיון בנושא. הוחלט לא לאפשר למשתמשים חדשים להצביע. ראה בארכיון הפרלמנט. גילגמש שיחה 13:49, 30 נובמבר 2005 (UTC)
היכן הארכיון, ואיך נקרא הדיון? Gil mo 15:13, 1 דצמבר 2005 (UTC)
ראה פה. odedeeשיחה‏ 16:16, 1 דצמבר 2005 (UTC)
תודה. יש חוסר בהירות לגבי הקריטריון: לפחות חודש וגם לפחות מאה עריכות? או שהקריטריון חלש יותר ומצריך רק את אחד התנאים? אם אני משתמש בעל ותק של שנה אך לזכותי 10 עריכות - לא אוכל להשתתף בהצבעה?Gil mo 17:15, 1 דצמבר 2005 (UTC)
כתוב במפורש "חודש ומאה עריכות". לא כתוב הרי "חודש או מאה עריכות" מכאן שצריך גם וגם. גילגמש שיחה 17:19, 1 דצמבר 2005 (UTC)
גיל, לפני שאתה קופץ להצבעות, שהן במובהק עניינה של הקהילה, רצוי שתהיה חלק מהקהילה. איך היית מרגיש אם מישהו היה נכנס אליך הביתה ומתווכח איתך על הסידור הראוי של ארונות המטבח? אז ראשית חכמה, יש לך דף משתמש? מלא אותו. ספר לנו, מה אתה עושה, במה אתה מתעניין, תהיה חלק מאיתנו. רק אז, תתחיל להתערב לנו באיך מסדרים את ארונות המטבח. עמית 19:26, 1 דצמבר 2005 (UTC)
עמית: מהאנלוגיה שלך לסידור בית עולה כאילו הויקיפדיה היא בבעלותך, או בבעלות ה"קהילה"? "תתחיל להתערב לנו"? אני, כתורם חדש לויקיפדיה וכמי שלא בהכרח יהיה פעיל כמו כל אחד מן ה"קהילה", רואה את הגישה הזו כמאוד לא מזמינה, ולא מתאימה לרוח הויקיפדיה כפי שהיא מצטיירת מדף ה-"ויקיפדיה צריכה אותך" (כל אחד יכול, היו נועזים, ...). אני מקווה שלא כל אחד מחברי הקהילה מאמץ את גישתך. אני סבור שהגישה הפתוחה של הויקיפדיה צריכה להישאר כך לאורך כל הדרך, כולל הצבעות. תחושת הבעלות של מי שתורם רבות לויקיפדיה מובנת, אך לדעתי אין לתת לה ביטוי כאן. שוב, אני אומר כל זאת כמשתמש חדש; אולי ברבות הזמן דעתי תשתנה. Gil mo 08:52, 4 דצמבר 2005 (UTC)
גיל, הסייפא של דבריך הוא חשוב - הדעה אכן משתנה עם הזמן. כך לפחות קרה אצלי. לומדים מנסיון, והזמן מראה שיקולים שפחות מובנים מאליהם לכותב חדש. הגבלת ההצבעה, כפי שאני מבין אותה, לא נעשתה משיקולי בעלות או כדי לצ'פר כותבים ותיקים או כדי למנוע משהו מכותבים חדשים, אלא כדי לוודא שהמצביעים מנוסים מספיק כדי להצביע "לטובת ויקיפדיה". וגם אני בדעה של עמית - דף אישי שמספר עליך קצת נותן הבנה טובה יותר לחברי הקהילה שרוצים לדבר איתך ולשאול אותך שאלות. ברוך הבא. odedeeשיחה‏ 09:29, 4 דצמבר 2005 (UTC)
תודה עודד, ועדיין, ההתייחסות של ויקיפד אל הויקיפדיה כאל רכושו מעט טורדת, הלא כן? אני מצטט מתוך הדף המתאר את הויקיפדיה, סעיף "כוח אדם": "עקרונית, דעת משתמש מפתח שוות ערך לדעת משתמש לא רשום". אין מקום לניסוחים כ-"תתחיל להתערב לנו וכו'".
בעניין דף אישי שלי, אמלא אותו אם וברגע שאראה לנכון; אך בכל אופן ברצוני להיות מסוגל לתרום לויקיפדיה בדרכי. Gil mo 10:07, 4 דצמבר 2005 (UTC)