לדלג לתוכן

שיחת ויקיפדיה:פרסומים בתקשורת/ארכיון 4

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף


OK... (העברה מהמזנון)[עריכת קוד מקור]

אני שומע עכשיו את דרור ואת דוד שי בתוכנית של גבי גזית... זה מוזר... זה מוזר... אולי אני סתם מדמיין... לא יודע, אני הוזה דברים בזמן האחרון. אלירן d שיחה 11:50, 20 ביולי 2008 (IDT)

אתה בטוח שזה לא שי ודרור? אלמוג*הצטרפו למיזם המדינות* 11:52, 20 ביולי 2008 (IDT)
לא לא... אלה משתמש:Deror avi ומשתמש:דוד שי... גליה אמרה לי שהיא תעלה אותם לשידור שם... אבל... אמ... זה מוזר... זה מוזר. אלירן d שיחה 11:54, 20 ביולי 2008 (IDT)
זה היה ראיון נחמד ומפרגן עם גבי גזית ונתן זהבי. גזית הקריא את הפרטים של זהבי שמופיעים בערך, וזהבי אישר את נכונותם, כך שהרווחנו עוד בקרה של הערך. דוד שי - שיחה 12:12, 20 ביולי 2008 (IDT)
כן... כן, זה מוזר... היא הייתה אמורה להעלות אתכם לפני שבועיים... זה לא קרה, חשבתי שלא היה מספיק זמן לאייטמים... אבל כנראה הכתבה ב"הארץ" עוררה את פנייתי אליה שוב. נו טוב... יפה. אלירן d שיחה 12:19, 20 ביולי 2008 (IDT)
תודה על הלינק! ‏עמיחי 13:03, 20 ביולי 2008 (IDT)
יפה מאוד, כולי מלא קינאה (לא שאני הייתי יכול להיות שם במקומכם, בטח מרוב התרגשות הייתי מקשקש שטוית, אבל עדיין) (:
רק הערה אחת - כשנתן זהבי שאל מה קורה אם הוא רואה משהו לא נכון, למי הוא יכול לטלפן וכו', אמרתם לו שיתקן בעצמו את הערך. זו דווקא היתה הזדמנות מצויינת שהוחמצה לומר שלכל ערך יש דף שיחה. זה גם הדבר היותר נכון לעשות בסיטואציה כמו שהוא תיאר, וגם זה מפתיע עד כמה הקוראים של הוויקיפדיה לא מודעים לקיומם של דפי השיחה. emanשיחה 13:27, 20 ביולי 2008 (IDT)
נתן לא סיפר שכל פעם שהוא מוצא טעות בערך הוא מתקשר לחברה שלו שתתקן... אלירן d שיחה 14:12, 20 ביולי 2008 (IDT)

ובמסגרת "השעה הבינלאומית" ברשת ב' (מ 3 עד 4) אמורים לדבר באחד האייטמים על כנס הויקימניה. כרגיל, בטח יהיה אפשר הערב ומחר בבוקר ובצוהורים לשמוע את זה באתר של רשות השידור. emanשיחה 15:11, 20 ביולי 2008 (IDT)

אכן, בשעה שחציתי ביחד עם קומולוס את תעלת סואץ במונית מצרית צלצלו מקול ישראל והקליטו ראיון איתי על ויקימניה. נדמה לי שהוא שודר אתמול ברבע לשתיים ברשת ב'. אמור להתקיים ראיון גם עם קול ישראל בערבית. התראיינתי בערבית גם לטלוויזיה המצרית ולעיתון הכוויתי "אל-קבס". אלה היו שלושה ימים עמוסי ראיונות לאמצעי התקשורת, ועמוסי שיחות ודיונים באנגלית, בערבית, קצת בצרפתית, ואפילו בעברית. אף פעם לא הייתי כל כך עסוק כמו בשלושת הימים האחרונים. זה הגיע למצב שבו לא יכולתי לעבור מחדר הרצאות אחד לאחר בלי שמישהו תפס אותי במסדרון והתחיל לדבר איתי או דחף לי מקרופון לפנים. ממה שראיתי גם קומולוס עבר חוויה דומה. ‏DrorK‏ • ‏שיחה06:26, 21 ביולי 2008 (IDT)
הראיון שודר ביום א' 20 ביולי. היה ראיון מאד מכובד ומכבד לדעתי ודן בעיקר בנושא המרתק של ויקיפדיה בערבית. מרענן לשמוע ראיון אינטליגנטי סוף סוף ולא שוב ושוב את אותן הטענות "מה הסמכות שלכם?", "כל ילד יכול לשבנות את ההיסטוריה" ודומיהן. תודה לדרור. Ranbar - שיחה 08:35, 21 ביולי 2008 (IDT)
היה נחמד מאוד. קליל, זורם ונעים. האם יש דף שירכז קישורים לראיונות בתקשורת אודות ויקיפדיה? אם לא כדאי לעשות משהו כזה כמו ויקיפדיה:ראיונות בתקשורת. --אפי ב.שיחה10:20, 21 ביולי 2008 (IDT)
כבר יש דף כזה: ויקיפדיה:פרסומים בתקשורתDrorK‏ • ‏שיחה19:56, 21 ביולי 2008 (IDT)
כל הכבוד דרור! --‏ Itzike שיחה 09:08, 22 ביולי 2008 (IDT)
לפי המשקל במטבח ירדתי ארבעה קילו מרוב התרוצצויות. מזל שיש לי הרבה "סְפֵּר". ‏DrorK‏ • ‏שיחה09:35, 22 ביולי 2008 (IDT)

איזכור שולי[עריכת קוד מקור]

אך לדעתי קצת מעליב ולא נכון, http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3582464,00.html (בקטע השני). --Rex - שיחה 22:53, 14 באוגוסט 2008 (IDT)

גילוי נאות: ל-ynet אנציקלופדיה בתשלום המתחרה בוויקיפדיה. אגב, באנציקלופדיה של ynet אמנם לא נפלו שגיאות בערך, אך חסר הרבה יותר מידע, שכן הערך הזה אינו קיים (אלא אם כן לא מצאתי אותו). ‏– rotemlissשיחה 22:58, 14 באוגוסט 2008 (IDT)
גם ערך על גילוי נאות אין (או שלא מצאתי), מה שלא מפתיע במיוחד. ‏– rotemlissשיחה 23:00, 14 באוגוסט 2008 (IDT)

ועוד איזכור, באתר של חנן כהן, לא רלוונטי, הוא מסיק את אי נכונותו של מכתב שרשרת על סמך הערך פופקורן באנגלית. --Rex - שיחה 16:03, 22 באוגוסט 2008 (IDT)

ויקיפדיה החופשית ב- NRG[עריכת קוד מקור]

ראו הכתבה ויקיפדיה החופשית: ממילון ערכים סביבתיים עד אנציקלופדיה של בחורות באתר NRG (מעריב): [1]

Ovedc - שיחה 15:52, 28 ביוני 2009 (IDT)

הזמנה

מטרת הדף[עריכת קוד מקור]

לירון, בעקשנותו הידועה, מתעקש סלקטיבית להחליט אילו תכנים מתועדים בעמוד זה ואלו לא. אין דבר כזה ויקיפדיה העברית וויקיפדיה בכלל. מה דינה של כתבה אודות תלמידים הלומדים שימוש בוויקיפדיה? מי אמר שהם לומדים על ויקיפדיה העברית? מחקר שפורסם על העורכים הוויקיפדים, מה הקשר שלו לוויקיפדיה העברית? מדוע אנחנו מוכנים לקבל בעמוד הזה סיקור של קרן ויקימדיה, אך לא 50 כתבות וריאיונות מהימים האחרונים העוסקים בוויקיפדיה האנגלית וההשפעה שלה על ויקיפדיה העברית?

מעבר לכך, לירון ביטל את העריכה שבה ביקשתי להבהיר את מטרת העמוד בטענה "אנו מתנהלים כך כבר קרוב לעשר שנים וזה לא הזמן לשנות. לפרסומים ספציפיים שברצוננו לתעד נמצא מקום טוב יותר". אז כדאי שלירון ידייק בעובדות. ב-5 במאי 2010 החליט לירון שנמאס לו, והוא שינה את ההגדרה של העמוד. השקר, ש"ככה מתנהלים קרוב ל-10 שנים וזה לא הזמן לשנות" כנראה לא תקף על העריכות שלו עצמו.

אני מבקש להציע כי העמוד הזה יסקר את כלל הפרסומים בתקשורת הישראלית בהקשר של ויקיפדיה וקרן ויקיפדיה, ואת הפרסומים בכל מקום בעולם על ויקיפדיה העברית. בלי ההגבלה המגוכחת של לירון של רק בישראל ורק על ויקיפדיה העברית. --‏ Itzike שיחה 01:03, 19 בינואר 2012 (IST)

וואו, איציק, רק עכשיו הבחנתי בדברים האלה... להבא, אם תראה שאין תגובה ממני לאחר פרק זמן סביר, אתה מוזמן להשאיר לי הודעה בדף השיחה שלי או במייל, או אפילו להרים אלי טלפון (אתה הרי יודע את הכתובת והשתמשת גם במס' הטלפון...). מכל מקום, אני מקווה שמאז ינואר נחה דעתך מההגדרה הקיימת בראש הדף ”דף זה מרכז רשימה של פרסומים בכלי התקשורת בישראל העוסקים בוויקיפדיה העברית ובמיזמים אחרים מבית קרן ויקימדיה, וכן פרסומים בתקשורת הזרה הקשורים לוויקיפדיה העברית”. בידידות, ‏Ldorfman‏ • שיחה 01:54, 20 באוגוסט 2012 (IDT)

משתמשים[עריכת קוד מקור]

בחדשות ערוץ 2 עשו מחקר על מינהם של המשתמשים וגילו כרק 9 אחוזים מהמשתמשים הם נשים. --Lir52341 - שיחה 17:36, 19 באוגוסט 2012 (IDT)

מתי זה התפרסם? תוכל להביא קישור לדברים ממאקו או מאתר "רשת"? ‏Ldorfman‏ • שיחה 01:45, 20 באוגוסט 2012 (IDT)

הופעת התבנית "קישור שבור" בערך[עריכת קוד מקור]

לגבי השחזור האחרון שנעשה (גרסה זו),

רשימת הבדלים מהגירסה שלפני השחזור:

  1. החזרה של כל המופעים של התבנית {{קישור שבור}} (קיימת רק בין השנים 2003 ל-2006)
  2. תיקון של אחד מן הקישורים השבורים
  3. הקטנת מספר הקישורים הפנימיים בפסקת הפתיח (ביחס לגרסת "הנוכחית" המקורית שהייתה)
  4. הכללת פריט הרשימה לגבי ההרצאה במסגרת לילה לבן (לא קריטי, אבל שיהיה)

הסברים: נתחיל דווקא מהסוף להתחלה:

  • בנוגע להכללת אזכור איזוטרי ו/או מילה בודדת (סעיף 4) - האם הדגמאות הללו: מוצג א' ומוצג ב' אינן אזכורים איזוטריים? והאם האזכורים שכאן וכאן הם לא אזכורים סופר-סופר-איזוטריים?
אלו הם רק מקצת מן הדוגמאות שברשימה, אז אין שום סיבה שגם אזכור להרצאה בנושא ויקיפדיה, ובמיוחד עם שם פיקנטי שכזה, לא תזכה לאזכור בערך (בניגוד לבליל הכתבות "היבשות והנדושות" שמדברות כל הזמן רק על אותו הדבר - חיובי: "ויקיפדיה היא פרוייקט מרשים והדבר הכי טוב שקרה לאנושות", שלילי: "ויקיפדיה לא אמינה בכלל", וכולי).
  • בנוגע לתבנית {{קישור שבור}} (בשנים 2003 עד 2006) (סעיף 1) - לקח לי המון זמן לעבור על הקישורים הרבים, ואין סיבה שגולשים עתידיים לא ידעו שהקישור שבור ושזו לא אשמתם - ושגם אין טעם לבזבז זמן במציאת קישור חלופי כי לא קיים כזה. (חשוב גם לציין שאת חלק מהקישורים כלל לא ניסיתי לתקן! אפילו לא אפשרת לשבוע לחלוף על-מנת שויקיפדים אחרים יתקנו אותם.). אם יש לך בעיה עם כך שזה "מלכלך" את הערך או משהו, אפשר להעביר את התבניות לסוף השורה, או להקטין עוד יותר את גודל הטקסט.

אי-לכך, אני סבור שהגירסה הנוכחית היא גירסה טובה יותר, ויש להתבסס עליה למציאת פשרה מוסכמת ולא לבטלה. ‏VirtuOZ‏ • שיחה 15:54, 28 ביוני 2013 (IDT)

הדף הזה משרת את הן את ויקיפדיה העברית והן את עמותת ויקימדיה ישראל וככזה, במשך הזמן הוא התגבש לצורה מסויימת. אנו מכלילים בו קישורים למאמרים בהם יש אזכורים של ויקיפדיה, אם הם קיימים ברשת. אם אינם קיימים בגרסה מקוונת, רק מציינים שהופיע מאמר בגרסה המודפסת של עיתון מסויים, או שדובר על הנושא בשידורי ערוץ טלוויזיה כלשהו. משום כך, אם הקישור אינו פעיל עוד, אין זה משנה לצורך רשימה זו. אין זה ערך בוויקיפדיה, אלא דף מידע וככזה, מה שטוב לגבי ערך, אינו בהכרח רלוונטי לדף זה.
לגבי האזכור במאמר על אירוע "הלילה הלבן" בת"א, היה ויתפרסם מאמר לגבי ההרצאה או שהיא תאוזכר מעבר לשתי מילים בספק-תוכנייה, נשמח להוסיף קישור לאזכור זה. עד אז, מדובר במילה במאמר. אזכור שכזה, של המילה "ויקיפדיה" כמושג בלבד, מופיע פעמים רבות ואינו זוכה להופעה בדף זה.
מספר אנשים עמלו על הכנת הדף ועדכונו לאורך השנים. לא הגיוני ולא יתכן מצב בו הוא ישונה ביום אחד והשבה שלו לגרסה היציבה, תוך הבאת נימוקים והסברים בתקצירי העריכה, תשוחזר. מעבר לזה, לשאלות פרטניות אשמח לענות בדף השיחה שלי. בהצלחה לך בצעדיך הראשונים בוויקיפדיה העברית, לפחות כמשתמש רשום. Ldorfmanשיחה 17:28, 28 ביוני 2013 (IDT)