שיחת ויקיפדיה:בקשות ממפעילים/ארכיון 1

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף

סימון דפים למחיקה מהירה על ידי ויקיפדים - הצעה[עריכת קוד מקור]

הועבר מהמזנון:

מדי פעם עולה מחדש השאלה (ראיתי אותה היום בדף השיחה של גילגמש) כיצד צריכים ויקיפדים שהם אינם מפעילי מערכת לנהוג כאשר הם נתקלים בדף שיש למחוק במחיקה מהירה. מפעילים רבים מתנגדים לשימוש בתבנית "מחק" לצורך זה. בעבר הצעתי ליצור דף שבו יוכלו משתמשים להוסיף את הקישורים לדפים שלדעתם יש למחוק במחיקה מהירה, והם חוששים שהדפים יחמקו מעין המפעילים. אני שב ומציע זאת. הפעם, אני מציע להשתמש בדף קטגוריה:ויקיפדיה: למחיקה מהירה. אפשר ליצור שם כותרת "דפים למחיקה ידנית" או משהו כזה, שמתחתיה יוכל כל ויקיפד להוסיף דפים. מדי פעם יוכל כל משתמש לרוקן את הקישורים האדומים מרשימה זו.

בצורה זו אני חושב שנאזן בין רצונות שני הצדדים. מחד - משתמשים יוכלו להרגיש בטוחים יותר שדפים שהבחינו בהם, ויש למוחקם, אכן נמחקים, ומאידך, מפעילים לא יוטרדו על ידי תבנית "מחק" ולא יצטרכו לבדוק את ההיסטוריה של הערכים שהם מוחקים במחיקה מהירה.

אם אין התנגדות, אוסיף מאוחר יותר את הכותרת הזו בקטגוריה. יהיה עלינו גם לעדכן את דפי ההדרכה המתאימים (מדיניות המחיקה?) כדי להסביר לוויקיפדים היכן לסמן ערך למחיקה בצורה כזו.

ערןב 18:13, 14 מאי 2006 (IDT)

הייתה התנגדות בפעם הקודמת שהנושא הוזכר פה, ויש גם עכשיו. מנסים לפתור פה בעיה לא קיימת וזה מוסיף נהלים ללא צורך. אני מתנגד לשימוש כזה בקטגוריה אלא אם כן אתה (או מישהו אחר שרוצה דף כזה) תראו שיומן הערכים החדשים מכיל ערכי הבל שהועלו בחודש האחרון ולא נמחקו (כאלה ששרדו יותר מיומיים). לכל מקרה אחר של הבל שהועלה לפני שנה ופוספס אינני חושב שיש התנגדות לשימוש בתבנית מחק. odedee שיחה‏ 18:55, 14 מאי 2006 (IDT)


זה צריך להיות בדף ויקיפדיה:בקשות ממפעילים (או משהו עם שם דומה) שהוצע פה כבר.
כל המפעילים יסמנו אותו ברשימת המעקב, ואז במקום שהאנשים יצטרכו לחפש איזה מפעיל בדיוק נמצא, הם ישימו שם, והראשון שיראה יעשה את זה. שימוש בקטגוריה באמת רק יסרבל את העסק. emanשיחה 18:59, 14 מאי 2006 (IDT)
שוב, נוהליזציה מיותרת לחלוטין. אני מציע שלפני שמוסיפים נהלים כאלה יש לי הצעת ניסוי. כל מי שרואה ערך הבל שעלה ודואג שהוא יתפספס מוזמן לשים קישור אליו בדף המשתמש הפרטי שלו (או כל דף אחר במרחב המשתמש שלו). ואחרי כמה ימים הוא יכול לראות אם הקישור הפך לאדום. אם הוא נשאר כחול זו תהיה הוכחה שנדרש טיפול נוסף בבעיה (אני די בטוח שכל מי שינסה את זה יראה שהקישור מאדים). כאמור - לערכי הבל ישנים שמזוהים כעת בהחלט ניתן להשתמש ב"מחק". odedee שיחה‏ 19:01, 14 מאי 2006 (IDT)
ההצעה באמת באה לפתור בעיה לא קיימת. יש מעקב מתמיד אחרי יומן הערכים החדשים. גילגמש שיחה 19:02, 14 מאי 2006 (IDT)
הדף שערן מציע יכול לשמש גם לפניות בקשר לערכים בעייתיים, להודעות מעקב על משתמשים בעלי אג'נדה מוזרה, וכדומה. אני בעד. עוזי ו. 19:08, 14 מאי 2006 (IDT)
משתמש:Rotemliss מחק לא מזמן ערך שסימנתי למחיקה מהירה (טורקית ע'ותומאנית). עכשיו, כשהוא מחוק, אין לי דרך לדעת ממתי הוא. אתה, או כל מפעיל אחר יכול להגיד לנו את זה: כמה זמן היה קיים הערך טורקית ע'ותומאנית? ושאלה שעליה אפילו מפעיל לא יכול לענות: כמה זמן הוא ממשיך היה להתקיים, לו לא סימנתי אותו למחיקה מהירה?...
על ערכים חדשים אכן יש מעקב של המפעילים, אבל ברגע שערך מתפספס - הוא אבוד לתמיד. ‏conio.h‏ • ‏שיחה‏ 19:15, 14 מאי 2006 (IDT)
הערך נוצר ב-25 בינאור 2006. עם זאת, יש לשים לב שהסיבה למחיקה המהירה היא "מדובר בשגיאת כתיב" - כלומר, זוהי דעתו של מי שבא למחוק ולא סיבה אובייקטיבית למחיקה. ייתכן מאוד שבערך הבחינו חלק ממפעילי המערכת כאשר נוצר, אבל הם השתייכו למיעוט שסבור שגם הפניות משגיאות כתיב הן לגיטימיות. גדי אלכסנדרוביץ' 19:25, 14 מאי 2006 (IDT)
זו לא שגיאת כתיב, אלא שגיאת הקלדה. ואפילו לא אחת מועילה. נראה לך הגיוני שיהיו 30 הפניות בסגנון טורקית ע'ותומאנית, טורקית עו'תומאנית, טורקית עותו'מאנית, טורקית עותומ'אנית, טורקית עותומא'נית, טורקית עותומאנ'ית, טורקית עותומאני'ת וטורקית עותומאנית'? לי לא... ‏conio.h‏ • ‏שיחה‏ 19:59, 14 מאי 2006 (IDT)
לך זה לא נראה סביר ולכן אף אחד לא דורש ממך לכתוב את ההפניות הללו. אם מישהו כן חשב שזה סביר וטרח לכתוב אותן, אני לא חושב שעלינו לירוק על עבודתו. אני לא רואה כל רע בקיום הפניה משגיאת כתיב כלשהי לאיות הנכון, פרט למקרים שבהם לא מובהק לאיזה ערך צריך להפנות. גדי אלכסנדרוביץ' 20:27, 14 מאי 2006 (IDT)
ויקיפדיה היא אנציקלופדיה שיתופית, כך שבעריכה של דברים שכתב משתמש מסויים אין פגיעה בו. מחיקת ערכים חסרי תועלת אינה "יריקה בפניו".
בנוסף, אין כאן קשא למה נראה סביר למי, אלא מדיניות ויקיפדיה הכתובה בויקיפדיה:דף הפניה. כתוב שם במפורש שאין ליצור דפי הפניה ממיליון צורות כתיב אפשריות או משגיאות כתיב. ‏conio.h‏ • ‏שיחה‏ 20:56, 14 מאי 2006 (IDT)
אם מישהו יצר את ההפניה, כנראה שהוא סבור שיש בה תועלת אחרת לא היה מוצא לנכון ליצור אותה. מחיקת ההפניה אינה "עריכתה", אלא פשוט אמירה לאדם "אתה אולי חושב שיש בה תועלת אבל לדעתי אין בה ויש לי יותר כוח ממך לכן אמחק אותה". באשר ל"מדיניות ויקיפדיה הכתובה", סוד ידוע הוא שישנם ויקיפדים אשר מצפצפים, ובצדק, על מדיניות ויקיפדיה הכתובה ומבקשים שיתנו להם להפעיל "שיקול דעת". אני הוא אחד מהם גדי אלכסנדרוביץ' 21:56, 14 מאי 2006 (IDT)
לעודדי: בפעם הקודמת כשהצעתי דף שכזה לא היתה התנגדות - זה היה סוף הדיון ואף אחד לא ענה. אני לא מציע "נוהל" אלא דרך לפתור את המצוקות של ויקיפדים מחד, ושל מפעילים מאידך. הבעיה, והיא אכן קיימת, היא שמשתמשים רוצים לסמן ערכים למחיקה (ושואלים "היכן לעשות זאת ואיך"), אך מפעילים דורשים מהם לא לסמן אותם בתבנית "מחק", מסיבות שכבר נדונו בעבר, ויש בהן טעם רב. אני מציע דרך אמצע (שאגב, היתה קיימת כאן בעבר: בעמוד שדן במחיקה נהוג היה להוסיף דפים למחיקה מהירה, על ידי כל הוויקיפדים). אני לא מבין איזה נזק, או עבודה מיותרת (פרט למחיקת הערכים האדומים ברשימה פעם ביום יומיים, או יותר, על ידי כל ויקיפד) יש כאן. היתרון בהצעה שלי היא שהיא נותנת "שסתום לחץ" בידי כל ויקיפד אשר דואג שמא ערך הבל לא ימחק: הוא יכול לרשום אותו במקום מרכזי וכך להיות כמעט בטוח שתהיה התייחסות לערך זה בסופו של דבר והוא לא יחמוק. ערןב 19:21, 14 מאי 2006 (IDT)
כפי שכתבתי, כל מי שמוטרד מערך הבל חדש שעלה יכול לרשום אותו בדף ייעודי אצלו, ולראות איך זה מתפתח בימים הבאים. אם יבוא מישהו ויראה: הנה הדף שיצרתי ובו חמישה ערכי הבל מהשבוע האחרון, ושניים מהם עדיין כחולים וזבליים, נדע שיש בעיה. כי אני חושב שאין בעיה, והנזק הוא שהקטגוריה למחיקה מהירה תתנפח לשווא ויהיו רשומים בה ערכים אדומים שיש לערוך ולהוריד ממנה (וגם זאת לשווא). אני מעדיף שפעולות כאלה יתבצעו במרחבים פרטיים ולא יעיקו, כי זה מפריע. למה צריך לפתור בעיה לא קיימת? אם מישהו מוטרד מהנושא, שיוכיח שהבעיה קיימת (במרחב הפרטי שלו). רק אז יש הצדקה לחפש לה פתרון שיש לו השפעה על משתמשים אחרים. odedee שיחה‏ 19:35, 14 מאי 2006 (IDT)
כאמור, לדעתי ההפרעה היא מזערית, והפורקן שדף כזה יספק לוויקיפדים מודאגים (ואכן סיפק בעבר) רק יועיל. ועובדה היא שהשאלה עולה פעם אחר פעם (כלומר קיימת בעיה: ויקיפדים רוצים לסמן ערכים למחיקה, מפעילי מערכת מתנגדים לסימון הזה). אבל אני לא מתכוון להתעקש על זה. ערןב 19:47, 14 מאי 2006 (IDT)
אכן קיימת בעיה שוויקיפדים מודאגים שערכי הבל יישארו. לא קיימת בעיה של ערכי הבל שאכן נשארים (לפחות לא הוצגה עדין הוכחה לבעיה כזו). לפיכך הפתרון לא צריך להיות כזה שעוזר למחוק ערכי הבל שנמחקים בכל מקרה, אלא כזה שמסביר לוויקיפדים המודאגים מדוע הבעיה שמטרידה אותם לא קיימת. פתרון כזה יכול להיות הסברים בגוף תבנית מחק, או בויקיפדיה:מדיניות המחיקה, וכדומה. אבל כאמור, הפתרון שהוצע כאן קודם אינו מתאים. odedee שיחה‏ 19:54, 14 מאי 2006 (IDT)

שבירה[עריכת קוד מקור]

גם אני מציע דף בקשות ממפעילים, לא רק לצרכי בקשות מחיקה מהירה, אלא גם לבקשות לחסימה, להגנה, להסרת הגנה, לעריכת הודעות ממשקיות/דפים מוגנים, לבדיקת היסטוריה של דף מחוק (נדיר, אבל יכול להתקיים) – הרבה דברים שמתבקשים כיום בדפי השיחה של המפעילים, אך יואצו אם כל המפעילים יעקבו אחרי הדף. מפעיל יבצע את הבקשה, יסיר אותה מהעמוד, וחסל סדר. אני מתחייב באופן אישי לעקוב אחרי הדף ולעשות מה שאני יכול.

עוד הצעה: בקשות לבדיקות. הייתי אומר שגם בקשות לשינוי שם או לנתינת/הסרת הרשאות בוט (כמובן, לבקשות להרשאות מפעיל מערכת יש את מפעיל נולד), אבל בהתחשב בכך שיש רק ביורוקרט אחד ולו דף שיחה אחד בלבד, נראה שזה לא נחוץ. ‏– rotemlissשיחה 20:03, 14 מאי 2006 (IDT)

נכון, זה הרעיון. זה לא תוספת של שום נוהל. זה פשוט במקום שתהיה פניה למפעיל מסויים, שתהיה פניה לכללציבור המפעילים. זה קיים בהחלט גם בויקפדיה של הגויים. en:Wikipedia:Requests for administrator attention (רק כמובן ששם זה מפולח לשלושתלפים דפי משנה, שאין בהם צורך, לפחות אצלנו). אני מציע להתחיל להפעיל את זה לתקופת ניסיון רק צריך להחליט על שם, ולחתוך את הסרט. emanשיחה 20:43, 14 מאי 2006 (IDT)
אין לי התנגדות לדף כזה בתיקון קטן - לא לצרכי בקשות מחיקה מהירה, מהנימוקים שעלו קודם. יש משתמשים שפונים אלי בדף השיחה שלי ומבקשים למחוק ערכי הבל חדשים. אני כמובן עושה זאת, למרות שהפנייה מיותרת, ולא מפריע לי שיש בדף השיחה שלי פסקה שמבקשת זאת. אבל ליצור דף שממנו יהיה כל פעם צורך למחוק שוב את הערכים שנמחקו זה מיותר. כבר יש פתרון פשוט לכל צורך: אם יצרתם דפים שכבר אינם נחוצים, סמנו אותם ב"מחק". אם מצאתם ערך הבל ישן, סמנו אותו ב"מחק". אם ראיתם שמישהו העלה ערך זבל לפני עשר דקות - תתעלמו. הוא יימחק. odedee שיחה‏ 22:05, 14 מאי 2006 (IDT)
ואני שואל את עצמי שאלה אחת: מה הוא מפריע לך? ממילא, אם מגיעים לכל הערכים, הם ימחקו. אז יצטברו שם ערכים - אז מה קרה? התסריט הסביר יותר הוא שכשמישהו יוסיף ערכים חדשים, הוא יוריד את הישנים בהזדמנות. אבל גם אם לא, לא ברור לי מה הבעיה הגדולה עם הצטברות הערכים האדומים. נדב 22:12, 14 מאי 2006 (IDT)
יצירת עבודה לשווא, והצטברות תוכן טפל בדף הזה. odedee שיחה‏ 22:13, 14 מאי 2006 (IDT)
הוא לא מצטבר, כי הטיפול בו לוקח שניות.
בכל אופן, אצור בעוד שנייה את הדף ויקיפדיה:בקשות ממפעילים, ללא בקשות מחיקה מהירה בינתיים. ‏– rotemlissשיחה 22:20, 14 מאי 2006 (IDT)

אני בעד להוסיף לנוהל מדיניות המחיקה ולדף הבקשות הנ"ל את המשפט: "נתקלת בערך זבל בן שבוע ומעלה? סמן אותו למחיקה עם תבנית "מחק". הערך בן שבוע ומטה? אל תסמן - סביר להניח שהוא יימחק בקרוב. בכל מקרה, אין לבקש למחוק דפים בדף "בקשות ממפעילים"/זה". Yonidebest Ω Talk 23:16, 14 מאי 2006 (IDT)

החלוקה הזו לסעיפים נראת לי מיותרת. שכל אחד ירשום את הודעתו, וכאשר היא תטופל היא תימחק. עדיף שאני לא אצטרך להתחיל לחפש לפי הסעיפים. דורית 22:29, 14 מאי 2006 (IDT)

לדעתי, דווקא רעיון נהדר. יעזור לאנשים להבין מה בדיוק לרשום כאן (ועל דרך השלילה - מה לא). אהבתי במיוחד את סעיף "הודעות מערכת" - יעיף את הדיונים מהמזנון! ישר כוח! זהר דרוקמן 22:58, 14 מאי 2006 (IDT)
נו, טוף. אם זה יותר נוח לכם. דורית 23:23, 14 מאי 2006 (IDT)

כמה דברים[עריכת קוד מקור]

  1. הדף הזה מבחינתי מהווה תמונת ראי של ויקיפדיה: ספר אורחים מבחינת ההסרות . כל התקפה אישית או חצי אישית שתיכנס לפה, תימחק מייד (גם אם מישהו כבר ענה עליה). מותר כמובן להעביר ביקורת, אבל לא להתקיף אישית. הסיבה לכך היא כי ישנו חשש רציני שהדף הזה יתמלא בהתקפות כאלו ויש לדכא את האפשרות הזאת בכוח.
  2. את כל הדיונים הארוכים יש להעביר למקומות המתאימים להם ולא להשאיר אותן פה.

כולי תקווה שאת שני הסעיפים הנ"ל לא נצטרך ליישם. טרול רפאים 23:26, 14 מאי 2006 (IDT)

יש להדגיש בכותרת הדף ש:
  1. ודאי שאין כאן מקום להתקפות אישיות.
  2. מדובר בבקשות מובנות מאליהן בלבד (כמו הבקשות הרגילות למחיקה מהירה עם התבנית מחק), ואם יש ויכוח, יש להעביר את הבקשה לשיחת הערך/המשתמש וכדומה.
‏– rotemlissשיחה 11:36, 15 מאי 2006 (IDT)

בקשה לעין נוספת וותיקה[עריכת קוד מקור]

למה שלא יופנו פה גם בקשות לעין נוספת. למשל, כשאני נתקל במה שנראה כהפרת זכויות יוצרים אני מעוניין שמישהו נוסף יבדוק זאת לפני שאני פועל. ייתכנו עוד הרבה סיבות למה אדם ירצה שמישהו אחר יביט בעניין לפני שהוא פועל. אני חושב שכאן המקום גם לבקשות לתשומת לב מעין אלו. יעקב בויקי 09:03, 16 מאי 2006 (IDT)

אין למפעילים עין טובה יותר מאשר לכל ויקיפד אחר, אלא אם כן הם מומחים לעניין (וזה רק דרור). לשם כך נועד דף השיחה של הערך, ואם זה לא מביא תגובות - לוח המודעות. odedee שיחה‏ 09:07, 16 מאי 2006 (IDT)
אני מסכים עם עודד. גילגמש שיחה 09:08, 16 מאי 2006 (IDT)
לדעתי, זה גם אחד המטרות שבמקרה בו מתגלים הפרות של זכויות יוצרים, משאירים את ה-{{הפרת זכויות יוצרים}} במשך שבוע לפני שמוחקים. אלי פ (שיחה) 09:11, 16 מאי 2006 (IDT)
זאת פעולה שכל אחד יכול לבצע. אתה לא צריך להיות מפעיל מערכת בשביל זה. גילגמש שיחה 09:12, 16 מאי 2006 (IDT)
אני בעצמי סימנתי מספר ערכים (רוזמרין, תסמונת מרפן) כהפרות זכויות יוצרים. אלי פ (שיחה) 09:14, 16 מאי 2006 (IDT)
אכן. תודה. יעקב בויקי 09:26, 16 מאי 2006 (IDT)

רותםליס, את המשפט "כדי למחוק ערכים שאינם ערכי זבל חדשים, יש לסמנם בתבנית למחוק ולנמק את הבקשה בתקציר העריכה במקום לכותבם כאן", אני מבין כך שאם ברצוני למחוק את הערך המרד הגדול, למשל, עלי לסמנו בתבנית "למחוק" ולנמק את הבקשה בתקציר העריכה, וזה כמובן נורא. איך אתה מבין אותו? דוד שי 19:40, 20 מאי 2006 (IDT)

ואיך זה? ‏– rotemlissשיחה 19:42, 20 מאי 2006 (IDT)
מצוין, רק יש להסיר את המילה "וכדומה", שיוצרת ערפול במקום שנחוצה בו ודאות. דוד שי 19:45, 20 מאי 2006 (IDT)

מעקב משתמשים[עריכת קוד מקור]

לעתים קרובות אני נתקל במשתמשים חדשים שמפעולת העריכה הראשונה שלהם אני די משוכנע שהם עתידים לגרום נזק; אבל לא מספיק משוכנע כדי לסלק אותם בעצמי. סעיף "מעקב משתמשים" מאפשר זמן תגובה ארוך יותר. מדוע הסעיף "אינו לכאן", ואם לא כאן, איפה כן?

(הערה כללית: במקום הצירוף "לא כאן", השתמשו ב"לא כאן אלא ..."). עוזי ו. 17:36, 21 מאי 2006 (IDT)

לדף בשם ויקיפדיה:מעקב משתמשים או משהו, אין סיבה להכביד על הדף בבקשות שאינן ניתנות לביצוע מיידי: זה יסיח את הדעת מהבקשות החשובות. והרי לא חסר לנו מקום במסד הנתונים… ‏– rotemlissשיחה 17:57, 21 מאי 2006 (IDT)
אבל בדברים שניתנים לביצוע מיידי אני יכול (בדרך כלל) לטפל בעצמי. צריך לשקול את העומס על הדף הזה (חכה לסעיף שאני עומד להוסיף לו, שיעמיד בצל את כל שאר הדף), לעומת הטרחה שבאיתור עמודים בעלי שמות שונים ומשונים שצריך לזכור. עוזי ו. 18:03, 21 מאי 2006 (IDT)

איפה אומרים "תודה" ?[עריכת קוד מקור]

תודה לכל מי שטיפל בבקשותיי (אינני מצליחה לראות מי בדיוק). עכשיו, בזכותכם, אלך לישון בשקט. --Rebecca 03:32, 7 יולי 2006 (IDT)

בקשות מחיקה[עריכת קוד מקור]

לאחרונה מועלים ערכים רבים פה למחיקה מהירה (במבי, אימו ועוד רבים וטובים), בגלל שהם "קצרמר דורש שכתוב". אני חושב שיש לקבוע שרושמים כאן רק ערכי זבל (כמו "זכג9וכג9ג" או "יוסי (נולד ב-1995) הוא תלמיד כיתה ו' בקריית אתא"), תמונות וארגזי חול. ערכים אחרים - פשוט יש להוסיף תבניות מתאימות (שכתוב, קצרמר) ו/או לנהל הצבעת מחיקה. צהוב עולה 18:19, 6 אוגוסט 2006 (IDT)

ממש לא, על פי ויקיפדיה:מדיניות המחיקה#דפים שיימחקו במחיקה מהירה סעיפים ארבע וחמש ערכים כאלה יש למחוק במחיקה מהירה; אם אתה רוצה לשנות זאת, אתה יכול ליזום הצבעה בפרלמנט. pacmanשיחה 18:21, 6 אוגוסט 2006 (IDT)
אני מודע לחוקי המחיקה המהירה, ובגלל זה כתבתי את זה בדף השיחה ולא מחקתי את במבי וחבריו מהרשימה. אני לא צריך ליזום הצבעה בפרלמנט, אני יוזם דיון פה. צהוב עולה 18:24, 6 אוגוסט 2006 (IDT)
החוקים הללו נקבעו בהצבעה. אם אתה מעוניין לשנות אותם, אתה צריך ליזום הצבעה בפרלמנט ולזכות ב-65% תומכים לפחות...pacmanשיחה 18:25, 6 אוגוסט 2006 (IDT)
אני לא מציע לשנות את מדיניות המחיקה! אני מציע לשנות את מה שיוכל להיכתב בדף הזה. לא צריך בשביל זה שום הצבעה ושום דבר. צהוב עולה 18:27, 6 אוגוסט 2006 (IDT)
אז מה ההגיון? הדף הזה מיועד להסב את תשומת לב המפעילים לערכים שצריכים להמחק. מכיוון שלפי המדיניות הערכים הללו צריכים להמחק, ומכיוון שאתה לא אומר שאתה רוצה לשנות את המדיניות, הרי אין מקום מתאים יותר מזה להסב את תשומת לב המפעילים לערכים הללו...pacmanשיחה 18:29, 6 אוגוסט 2006 (IDT)
ההיגיון הוא שמשתמשים לא יוכלו להגיד למפעיל למחוק במחיקה מהירה ערך שלדעת המשתמש הוא קצרמר דורש שכתוב, אבל עבר את הסינון הראשוני. המטרה של הדף הזה היא להגיד למפעיל שהוא פספס ערך זבל, לא להמליץ לו למחוק ערכים גבוליים. צהוב עולה 18:30, 6 אוגוסט 2006 (IDT)
אתה סותר את עצמך...pacmanשיחה 18:30, 6 אוגוסט 2006 (IDT)
אין שום סיבה שקצרמרים דורשי שכתוב לא יגיעו לכאן. בשביל זה הדף הזה קיים - אבל יש צורך להגדיר כמה (ואם בכלל) נותנים להם צ'אנס. זהר דרוקמן - אהמ 18:31, 6 אוגוסט 2006 (IDT)
אני חושב שכל ערך שעשוי להיות גבולי לא יוכל להופיע כאן. צהוב עולה 18:35, 6 אוגוסט 2006 (IDT)
אני חושב שכל מפעיל מערכת שרואה ערך שהוא גבולי לא יפעל בפזיזות לפני שיתייעץ עם עוד מישהו. הרי כאן זה רק "בקשות" - לא דרישות. זהר דרוקמן - אהמ 18:37, 6 אוגוסט 2006 (IDT)
כאן זה יותר דרישות מבקשות... המטרה של הדף במקור היא להחליף את תבנית:מחק (כי ברגע שמישהו מוסיף את התבנית, על המפעיל להיכנס להיסטוריה של הערך בשביל לראות אם הוא באמת צריך להימחק). זה לא מיועד להיות דף שצריך להפעיל בו שיקול דעת... צהוב עולה 18:38, 6 אוגוסט 2006 (IDT)
המפעילים תמיד נדרשים להפעיל שיקול דעת, בשל כך ניתנה להם ההרשאה. ראה בבקשות מחיקה אלו כ"בקשה לבדוק האם הערך עומד בקירטריונים למחיקה מהירה". זהר דרוקמן - אהמ 18:43, 6 אוגוסט 2006 (IDT)
ברור שהם צריכים להפעיל שיקול דעת בכל פעולה שהם עושים. אבל המטרה של הדף היא להביא למפעילים רשימה של ערכים שרק מחכים שימחקו אותם במחיקה מהירה. לא צריכים להתנהל פי ויכוחים, האם הערך ראוי או לא וכו'. זאת אומרת, בדף הזה המפעיל צריך רק להיכנס לערך ולהגיד "וואלה, איך פספסתי את זה?". לא להתחיל לחשוב האם הוא ראוי או לא. צהוב עולה 18:45, 6 אוגוסט 2006 (IDT)
זה האידיאל, אבל החיים קשים והויקיפדים יותר. ברגע שאתה נותן למישהו שאיננו מפעיל לבקש מחיקת ערכים, בין אם בעזרת התבנית ובין אם בעזרת דף זה, במקודם או במאוחר הוא יחרוג ממה שמפעיל זה או אחר חושב שנכנס תחת הקטגוריה "למחיקה מהירה". אין מנוס מהתנגשות זו כיוון שלא כולנו בעלי אותו שיקול דעת. עדיף שזה יהיה כבר כאן כשכולם רואים מאשר שזה יהיה בדפי שיחות. זהר דרוקמן - אהמ 18:50, 6 אוגוסט 2006 (IDT)
אני מחכה למפעיל שיגיד האם זה מכביד או מקל עליו שאנשים רושמים כאן ערכים שלא בטוח שמיועדים למחיקה מהירה (כמו במבי או אימו). צהוב עולה 18:54, 6 אוגוסט 2006 (IDT)
זהו, שבלי קשר האם לדעתך הם כן למחיקה מהירה או לא, לפי הנהלים הם כן. הדיון הוא על האם צריך לתת לערכים הללו צ'אנס של פרק זמן מסוים מזמן עלייתם לפני שמוסיפים אותם לכאן, ולזה יש לקיים דיון נפרד. pacmanשיחה 18:56, 6 אוגוסט 2006 (IDT)
אבל פקמן, הוא לא מדבר על זה. הוא שואל האם מקרים גבוליים שכאלו צריכים בכלל להופיע. כמובן שלאחר מכן יש להדרש לשאלה מהו "מקרה גבולי" בדיוק. לדעתי - אין סיבה שלא יופיעו. רוב הדיונים כאן עורכים חצי שעה מקסימום ואז נמחקים. אני לא חושב שזה ממש מפריע. זהר דרוקמן - אהמ 18:57, 6 אוגוסט 2006 (IDT)
הצעתי היא שאם יש סיכוי שלא יהיה קונצנזוס למחיקה - לא יהיה ניתן לכתוב את הערך למחיקה פה (או בדף שיחה של מפעיל), אלא רק בדף השיחה של הערך. צהוב עולה 18:59, 6 אוגוסט 2006 (IDT)
צהוב, הצעתך היא טובה ויפה - אבל לא מעשית, שכן כמעט לכל ערך יתכן ולא יהיה קונצנזוס מלבד ערכי ג'יבריש ועדיין סביר שיועלו ערכים למחיקה מהירה אם הם על החתול שלי מיצי (שאל את אסף לגבי קונצנזוס בעניין זה). מעבר לכך, שוב זה עניין של הגדרות - מה שלדעתך הוא מועמד ברור למחיקה מהירה איננו כזה לדעתי. זהר דרוקמן - אהמ 19:04, 6 אוגוסט 2006 (IDT)
יהיה קונצנזוס על ערכי ג'יבריש כמו שאמרת, וגם על ערך של "אברהם הוא ילד שזכה במקום הראשון בתחרות הריצה של ט'3 בעירוני א'". תאמין לי או לא, אבל כל אחד יכול להבחין בין ערך שהוא לדעתו מועמד למחיקה מהירה לבין ערך שהוא לדעת כולם למחיקה מהירה. אם יש ערך שלדעתי הוא למחיקה מהירה אבל יש סיכוי שלדעתך לא, אני באמת לא אוסיף אותו לפה אלא אנהל על כך דיון בדף השיחה של הערך. צהוב עולה 19:06, 6 אוגוסט 2006 (IDT)
לזהר - אכן, ההגדרה של "מקרה גבולי" משתנה מאחד לשני. אני מתכוון להוסיף לכאן ערכים שלדעתי נכללים בקטגורית ה"למחיקה מהירה" לפי המדיניות; אם מפעיל ימחק, טוב; אם יחליט שלא עומד בקריטריונים, גם טוב. אם הערך ישוכתב, הכי טוב. אבל גם לדעתי צריך לקבוע קף כלשהו של נתינת "צ'אנס" לערך מאז שהוא מפורסם, בתקווה שאח"כ אם הערך לא ישתפר לא יבואו אנשים ויגידו שאין למחוק את הערך הזה, כי הוא כאן כבר כך וכך זמן וכ'ו. pacmanשיחה 19:01, 6 אוגוסט 2006 (IDT)
מסכים עימך שצריך לקבוע זמן מוגדר. ניסיתי לעשות זאת כמה פעמים אך נבלעתי בבליל ההמולה. בכל זאת אשמח אם לא תעלה ערכים שעלו רק היום לרשימה זו - תן להם את הצ'אנס המינימלי. כמו כן, אם אתה רואה ערך שממש אין לך כוח לטפל בו - שלח אותו אלי, בדרך כלל יש לי כוח. זהר דרוקמן - אהמ 19:05, 6 אוגוסט 2006 (IDT)
לפני כמה ימים עיינתי אחורה ברשימת הדפים החדשים ומצאתי ערך שנכתב כמה ימים לפני כן שבכל קנה מידה עומד בקריטריונים למחיקה מהירה - להקה לא מוכרת, שלוש שורות, כתוב בצורה גרועה למדי. ביקשתי מחיקה, ונענתי שהערך כבר ישן ולכן אין למחוק במחיקה מהירה, אז לך תדע...בסוף מפעיל אחר מחק. בכל מקרה, אשתדל לשכתב בעצמי מדי פעם, גיליתי שזה לא כ"כ נורא. pacmanשיחה 19:09, 6 אוגוסט 2006 (IDT)

ויקיפד חדש-אינו רצוי פה![עריכת קוד מקור]

אנשים יקרים שלום,

משהו מהלב:

לדעתי הדורסנות והשחצנות של חלק מהנפשות הפועלות באתר זה הינן מתחת לכל ביקורת!

אני רשום בויקיפדיה בערך כשבועיים, ובזמן הקצר הזה הספקתי להיווכח כי ישנם מפעילים פה, שכל ניסיון עריכה חדש, קטן כגדול-זוכה למחיקה אוטומטית מצידם. ואני שואל: למה?! אינני מדבר על עבירות תקנון, זכויות יוצרים וכד'.

אבל בן אדם מנסה, משקיע זמן, חיפושים ומאמצים-לריק. קצת אנושיות! "שכל" זה לא הכול בחיים.

אנא קחו זאת לתשומת ליבכם!! אני כבר התייאשתי. אמשיך לבקר באתר כמבקר ותו לא.זאת המסקנה שלי.

נצלו את חודש אלול-חודש הרחמים והסליחות לחשבון נפש.

אני מאחל לכולכם רק שנה טובה, הר-ירוק 15:49, 4 בספטמבר 2006 (IDT)

אני פשוט מת על אנשים שכל מה שיש להם להגיד זה השמצות. טרול רפאים 21:43, 4 בספטמבר 2006 (IDT)

גרסאות קודמות[עריכת קוד מקור]

אהלן הייתי רוצה למחוק ערכים מ"גרסאות קודמות" כי ה-IP שלי מופיע שם ונרשמתי לויקיפדיה אחרי שכבר כתבתי אותן וה-IP עדיין מופיע שם. דייגו (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)

לא נהוג למחוק גרסאות קודמות של ערכים בגלל שמופיע בה כתובות IP של אנונימיים. ‏Yonidebest Ω Talk 23:28, 29 בספטמבר 2006 (IDT)
אמנם לא נהוג, אבל אני לא רואה סיבה לא לעשות זאת - מדובר פה על ויתור של דייגו על זכויות היוצרים שלו בסך הכל. הבעיה היחידה היא לוודא שאכן מדובר בדייגו - ובודק יכול לעשות זאת בקלות, בהינתן הסכמתו של דייגו. נדב 23:30, 29 בספטמבר 2006 (IDT)

דרושים מפעילים דוברי עברית בוויקישיתוף[עריכת קוד מקור]

שמתי לב שבוויקישיתוף אין ולו מפעיל אחד דובר עברית (כפי שאפשר לראות ברשימת המפעילים, וכן בדף השיחה של רותם - שניהם בוויקישיתוף), וכבר מספר פעמים השתדלתי לגשר בין מפעילים דוברי אנגלית למשתמשים דוברי עברית בלבד, ביחוד כאשר לחלק גדול מהתבניות וההסברים אין תרגום לעברית.
בברכה, יובל י. § שיחה § 03:08, 12 באוקטובר 2006 (IST)

מתקפת איכות חדשה[עריכת קוד מקור]

איני יודע איפה עליי להציע זאת, אבל אני חושב שממש חשוב להקים מתקפת איכות בנושא "מלחמת העצמאות" או אפילו קצת כללי יותר, "מלחמות ישראל". ולהרחיב בנושא אישים במלחמות, קרבות, יחידות, מבצעים וכדומה. ברז'יליניו

מתקפות האיכות כרגע בהפסקה. בכל מקרה, עליך לפנות לדף ויקיפדיה:מתקפת איכות. זהר דרוקמן - אהמ 15:40, 22 בדצמבר 2006 (IST)

שחזור דף בקשות מפעילים[עריכת קוד מקור]

ברוב הפעמים שנרשמת בקשה בדף הבקשות הזה, הדף משוחזר בתוך זמן קצר עם תקציר העריכה התקני - "שוחזר מעריכה של פלוני (שיחה) לעריכה האחרונה של אלמוני".

ברור לי שזמנם של המפעילים יקר ושזו הדרך המהירה והנוחה לנקות את דף הבקשות, אבל כותב הבקשה לא יודע האם בקשתו טופלה או לא וחש שמתייחסים אליו בחוסר נימוס.

אני יכול להעיד על עצמי שבכל פעם שאני ראיתי שזה מה שנעשה אחרי שאני שלחתי בקשה, חשבתי שבקשתי נדחית ושאני זוכה ליחס שמגיע לאחרון המשחיתים, אף על פי שכל בקשותיי דווקא מולאו (למיטב זכרוני).

אז הנה בקשה ממפעילים - תשקיעו עוד כמה שניות וכתבו בתקציר עריכה מה עשיתם עם הבקשה. תודה. --אמיר א. אהרוני 19:25, 16 בינואר 2007 (IST)

אם הבקשה לא טופלה מושארת הודעה בדף עצמו, והדף אינו משוחזר (אא"כ מדובר בטרול). בברכה, ינבושד.

אתר באתר קולקט[עריכת קוד מקור]

מצאתי בערך אליעזר הופיין בפרק "קישורים חיצוניים" ,הוספה של אלמוני, יש רק ip לפנות לקישור הנ"ל, התמונות באתר הנ"ל. להערכתי מדובר בתוספת פירסומית. לשיקולכם האם למחוק את התוספת ואם לנקוט בצעדים נוספים כלפי בעל האתר הנ"ל. ‏Daniel Ventura19:24, 17 במרץ 2007 (IST)

בקשה לשיחזור ערך שהוכנס[עריכת קוד מקור]

שלום רב, אבקש לשחזר את הערך "אתרוגי שורצמן" שנמחק על ידי pacman, זה הערך הראשון שהכנסתי מעודי ולא ידעתי מהם הכללים הנהוגים בהכנסת ערך חדש, אני רוצה שהערך ישוחזר ואז אני יערוך אותו מחדש בהתאם למקובל. משום מה pacman מסרב בתוקף לשחזור אותו, אני ממש לא מבין למה.

אני מצרף לכאן את תמליל השיחה שלנו..

תודה ויום טוב, רותם.


אתרוג שלום רב,

אתמול בלילה עידכנתי את המושג "אתרוג" שהופיע בצורה מאוד תמציתית ויבשה, ובנוסף הכנסתי ערך חדש בשם "אתרוגי שורצמן" שהם החברה הכי גדולה ומוכרת בתחום האתרוגים.

משום מה החלטת למחוק את שני השינוים, אשמח לדעת למה וכמו כן מה אתה רוצה שאני אתקן על מנת שהשינוים יהיו מקובלים ויכנסו.

אני גם לא מצליח למצוא את הטקסט של הערך החדש "אתרוגי שורצמן"(וזה יהיה מאוד עצוב כי לקח לי הרבה זמן לכתוב אותו) האם הוא עדין קיים איפשהו ?

אשמח אם תשלח לי תשובה למייל ns_rotemch@bezeqint.net

תודה ויום טוב, רותם כהן.

רותם, אתה יכול לפנות למפעילים ולבקש מהם לשחזר את הערכים. Jusmine 14:16, 7 במאי 2007 (IDT)

איך אני בדיוק פונה למפעילים ? מי שמחק את הערכים זה pacman אליו אני צריך לפנות ?

כפי שכתבתי בתקציר העריכה, התוספת היתה מועתקת ונדף ממנה ריח פרסומי כבד. ‏pacman • שיחה 14:45, 7 במאי 2007 (IDT) שלום pacman, אני אשמח לערוך את הערך שוב, איך אני יכול למצוא את הטקסט ?

הוא נמצא בדף שממנו העתקת...‏pacman • שיחה 14:59, 7 במאי 2007 (IDT) (למרות הציניות..)אני אשמח אם תואיל בטובך להסביר לי איך אני יכול למצוא את הטקסט שהכנסתי תחת הערך "אתרוגי שורצמן"

אה, חשבתי שהתכוונת לתוספת בערך אתרוג. הערך ההוא נמחק משום שהיווה פרסומת, ואין לו מקום בוויקיפדיה. ראה ויקיפדיה: אוטוביוגרפיה. ‏pacman • שיחה 15:14, 7 במאי 2007 (IDT) קראתי את הדף שהפנת אותי אליו והבנתי שאני צריך לערוך את הערך מחדש, אין לי עם זה בעיה. אבל אני רוצה להתבסס על הטקסט שכבר הכנסתי וממנו אני אשאיר רק את העובדות. אבל איך אני מוצא את זה ?

אתה לא מבין את העניין, המדובר בפרסומת, שאתה מעוניין להכניס לאתר כדי לפרסם עסק שלך או קרוב אליך, ואנחנו לא מקבלים את זה. ‏pacman • שיחה 15:27, 7 במאי 2007 (IDT) איזה מצחיק אתה, אפשר להגיד את זה על כל חברה שקיימת בארץ ומופיעה בויקיפדיה, אם אתה היית מכיר קצת את העולם החרדי והדתי אתה בטוח היית מכיר את אתרוגי שורצמן, הם מאוד מוכרים ומפורסמים, זה לא איזה חנות מכולת שכונתית :-) הבנתי שאני צריך להכניס את הערך בצורה יותר יבשה ועובדתית, אבל זה ערך לגיטימי לכל דבר.

אולי קודם תכתוב על החברה המתחרה לכם? ‏pacman • שיחה 15:34, 7 במאי 2007 (IDT) אני מוכן להרים את הכפפה ולכתוב גם עליהם, אבל מן הסתם אין לי ידע מספיק בשביל זה, אני יכול לכתוב את השמות שלהם ואת כמות הפירות שהם מצליחים לגדל.

טוב, בסופו של דבר העניין הוא שוויקיפדיה היא אנציקלופדיה ולא לוח פרסום. מכיוון שאתה קשור לחברה מעולם לא תצליח לכתוב עליה בצורה נייטרלית לחלוטין, לא משנה כמה תנסה. אני מניח שאם חשיבותם כה גדולה ימצא כבר מי שיכתוב עליהם בצורה נייטרלית. ‏pacman • שיחה 15:37, 7 במאי 2007 (IDT) אני לא חושב שזו הגישה הנכונה והראויה, היופי והגדולה של ויקיפדיה זה שהיא יכולה להביא לידי ביטוי הרבה יותר ערכים מגוונים ושונים ולא רק חתני פרס נובל. מן הסתם כל מי שיכניס ערך שהוא לא מוכר אצל כולם יכניס את זה מהידע האישי שלו ומאיזהו קשר לערך. בוא תתן לי את הצאנס להכניס את הערך שוב בצורה יותר מאוזנת, מה דעתך ?

סתם הצעה- אולי אפשר לכתוב ערך על חברות המגדלות אתרוגים באופן כללי בלי פרסומת לחברה מסויימת? האם זה מתאים לוויקיפדיה? Jusmine 15:44, 7 במאי 2007 (IDT) לפי הגישה הזו אז אפשר לכתוב גם על חברות מזון באופן כללי ולא לכתוב על עלית אוסם ושטראוס. זה לא נראה לי.

בוודאי שזה לא נראה לך, כי אתה מעוניין להעלות את הערך כדי לפרסם את החברה שלך. ‏pacman • שיחה 15:53, 7 במאי 2007 (IDT) אולי נגיע לפשרה בערך ענף גידול האתרוגים בישראל? האם יש מקום לערך כזה? Jusmine 15:57, 7 במאי 2007 (IDT)

יש בענף הזה בסך הכל כ5 מגדלים בינונים וגדולים וכ10 קטנים, זה ענף שמספק צרכי דת לכל העם היהודי בעולם במשך חג הסוכות. אני מנסה להכניס את הערך הראשון שהוא קרוב אלי ואני מכיר אותו. הבנתי שאסור בערך להביע דעה וכולי כדי שזה לא יהיה כמו פרסומת, זה מקובל עלי. אבל אני ממש לא מבין למה הערך עצמו לא מקובל על pacman. מה ההבדל בין ערך זה לבין כל ערך שהוא שם של חברה גדולה אחרת (מלבד זה שסביר להניח שהערך הזה הוא לא מהעולם שסובב סביב pacman)

מוטב שלא תניח מהו העולם הסובב אותי. ‏pacman • שיחה 16:05, 7 במאי 2007 (IDT) כוונתי היא שאולי אתה לא מבין שזה לא עסק ביתי קטן ושולי

אני אעלה שוב את הרעיון שלי. מה דעתכם על הערך ענף גידול האתרוגים בישראל שירכז בתוכו את כל אותן החברות? Jusmine 16:15, 7 במאי 2007 (IDT) אין לי בעיה עם הערך הזה אבל אני יכול לתרום לו רק את השמות של המגדלים בענף ואת המידע על "אתרוגי שורצמן" תודה לך יסמין שאת מנסה לגשר ולעזור בענין, אני מתכוון לנסות להעלות את הערך שוב אחרי שאני אשנה אותו. האם את יכולה לעזור לי למצוא את הטקסט של הערך המקורי שהעלתי אתמול?

אם תעלה אותו שוב, הוא ימחק שוב. כאן אנציקלופדיה, לא לוח פרסומות! ‏pacman • שיחה 16:25, 7 במאי 2007 (IDT) פקמן, אני לא יודע מה תוכן הערך, אבל אולי תשחזר אותו לארגז חול במרחב משתמש שלי, שם הוא יוכל לשפר אותו, וניתן יהיה לנהל דיון כשיש ערך אמיתי ולא לפסול ערך מראש (שוב, אני לא ראיתי את הערך המקורי). ‏אלון • שיחה 16:29, 7 במאי 2007 (IDT) הערך כלל מספר שורות של נתונים עובדתיים המנוסחים בצורה לא נייטרלית בנוגע לחברה, בצירוף שבחים ואמירות הלל. ויקיפדיה איננה לוח פרסום, ואני לא מוכן שכל אחד יפרסם פה את העסק שלו כראות עיניו. ‏pacman • שיחה 16:31, 7 במאי 2007 (IDT) הבנתי. הכותב הציע לשכתב אותו, כך שלדעתי צריך לתת לו את ההזדמנות לכתוב ערך נורמלי, אבל אני לא אתווכח על זה. תודה, ‏אלון • שיחה 16:33, 7 במאי 2007 (IDT) תודה אלון, זה בדיוק מה שביקשתי לעשות.

אני מסכימה עם אלון, אם המשתמש האנונימי ביקש לשכתב את הערך -תן לו, אם השכתוב לא יתאים (לדעתך) לוויקיפדיה שים תבנית הבהרת חשיבות ותן לוויקיפדים אחרים להביע את דעתם. אך במידה ואתה שולל מראש את הערך על החברה המסוימת הנ"ל אני מציעה לכתוב ערך על ענף גידול האתרוגים בארץ, שיכלול בין השאר גם את החברה המסויימת הזאת.

רותם, אם תרצה עזרה אתה יכול לפנות אליי בדף השיחה שלי. Jusmine 17:23, 7 במאי 2007 (IDT)

Pacman אני מחכה כבר המון זמן לתגובה שלך ואם לא חזרת אלי עד עכשיו אז אני מבין שמבחינתך הענין סגור וחתום ואין לי אפילו אפשרות לנסות לתקן את הערך.. זה מאוד חבל כיוון שההוספה של הערך היתה הפעם הראשונה שניסיתי, וזה משאיר לי טעם רע מאוד של החוויה להוסיף ערכים חדשים לויקפדיה.

אני לא יודע אם הסגנון שלך(ציני ולא נעים) זה הסגנון המקובל פה בקרב שאר החברים בקהילה, אבל אני מקווה מאוד שלא. שיהיה לך המשך יום טוב.

הסברתי לך מספר רב של פעמים שויקיפדיה איננה לוח פרסום. ברור הרי שמטרתך לפרסם את העסק שלך, והדבר לא מתקבל בוויקיפדיה. אני מאמין שבאינטרנט אתרים רבים שיסכימו לפרסם את העסק שלך תמורת תשלום סמלי. ‏pacman • שיחה 18:21, 7 במאי 2007 (IDT) למה אתה לא נותן לי את הצאנס לנסות לערוך את הערך שוב? הבנתי שאיך שהוא נראה עכשיו זה לא מקובל ולא עומד בכללים. אבל הערך שלעצמו הוא לגיטימי כמו כל ערך אחר שיש פה. זאת פעם ראשונה שניסיתי להכניס ערך ואני לא מכיר את כל הכללים והחוקים הקיימים. למה אתה מתנכל לי ? מה אכפת לך לתת לי לנסות שוב?

שאלה הגיונית[עריכת קוד מקור]

למה כאשר וויקיפד נמצא במחלוקת עם מפעיל מסויים ופונה בדף זה לשאר המפעילים אותו מפעיל לוקח על עצמו לענות לוויקיפד איתו הוא מצוי במחלוקת? למה לא לתת למפעיל אחר, נייטרלי, לקבוע בנושא? Jusmine 18:59, 7 במאי 2007 (IDT)

אלמוג תמך בזה, ערכים פרסומיים נמחקו, נמחקים וימחקו, הפסיקי כבר. ‏pacmanשיחה 19:01, 7 במאי 2007 (IDT)
אם יש לו ידע בנושא גידול האתרוגים, למה שלא תתן לו לכתוב ערך מקיף על אותו ענף?כמובן ואם מדובר בערך פרסומי מקומו לא כאן. Jusmine 19:08, 7 במאי 2007 (IDT)
הוא לא מעוניין לכתוב ערך על הענף; הוא מעוניין לפרסם את העסק שלו. הוא אמר במפורש שהוא יכול רק לכתוב על העסק שלו ושמות המתחרים. ‏pacmanשיחה 19:10, 7 במאי 2007 (IDT)
לא שמתי לב. טעות שלי. האם אתה בטוח שאכן מדובר במישהו מהחברה? אולי מדובר בסך הכול בלקוח מרוצה? Jusmine 19:13, 7 במאי 2007 (IDT)
לא, אינני חושב. ‏pacmanשיחה 19:13, 7 במאי 2007 (IDT)

לאן נעלמו הבקשות למינוי בוטים?[עריכת קוד מקור]

ממש לא ברורה לי המחיקה של הכותרת הזאת. טרול רפאים 15:21, 15 ביוני 2007 (IDT)

ויקיפדיה:אישורים להעתקה[עריכת קוד מקור]

הוספתי בערך הנ"ל שני אישורים. האם אפשר לבקש מכם לתת לזה מספר סידורי שוטף ? או שזה תפקיד של מישהוא אחר. ‏Daniel Ventura14:31, 19 ביוני 2007 (IDT)

חיל החפרים[עריכת קוד מקור]

אחרי שכתוב והגהה, אבקש להסיר את התבנית המרגיזה. ‏Daniel Ventura12:12, 20 ביוני 2007 (IDT)

פלאצו דה לה פונטה[עריכת קוד מקור]

אני לא יודע אם כאן הכתובת המתאימה. הערך כולל מידע על בית מלון שאיכסן את חיילי הבריגדה בעת ביצוע אימונים בעיירה פיוג'י. העברתי את תוכן הערך לערך פיוג'י. אני לא בטוח שיש צורך בתהליך הצבעה בשביל זה. פשוט יש למחוק ערך זה, אחרי שיקול דעת נוסף. נא לטיפולכם. ‏Daniel Ventura‏ 23:26, 20 ביוני 2007 (IDT) הועבר לבקשות למחיקה. ‏Daniel Ventura05:35, 21 ביוני 2007 (IDT)

בקשה להרשאת בוט[עריכת קוד מקור]

בהמשך לדיון בשיחת תבנית:מפה באתר עמוד ענן. ברצוני לבקש הרשאת בוט להוספת פרמטר "ארץ=ישראל" לתבנית הלוויין. הוספתי פרמטר כזה ללא בעיה בלמעלה מ-30 ערכים, ואני מבקש הרשאת בוט לשעות ספורות כדי לסיים את ההוספה בלי להעמיס על רשימת התרומות האחרונות. מיד לאחר סיום ההחלפה, אבקש לחסום את שם משתמש הבוט שאפתח, כדי למנוע שימוש עתידי בו (בוט חד פעמי). לחלופין, אם בעל הרשאת בוט רוצה להריץ בעצמו את הבוט, אשמח מאד. בתודה, יואב ר 01:10, 16 ביולי 2007 (IDT)

יצרתי משתמש בשם יואב ר בוט . האם אוכל בבקשה לקבל הרשאת בוט להדגמה על מספר מצומצם של ערכים? יואב ר 14:46, 17 ביולי 2007 (IDT)
ההחלפה פועלת יפה וללא בעיות (ראו כאן). האם אפשר בבקשה לתת למשתמש:יואב ר בוט דגל בוט לכמה שעות ולהסיר את הדגל או לחסום את המשתמש לאחר מכן? יואב ר 23:53, 21 ביולי 2007 (IDT)
יואב, כיוון שזו ריצה חד פעמית אין בכך צורך. בקש מCostello או "Yonidebest" שיריצו לך את זה. חגי אדלר 09:52, 22 ביולי 2007 (IDT)

שלום,[עריכת קוד מקור]

יש אפשרות לבקש למחוק גרסא קודמת של ערך שכתבתי, מסיבות של אייפי חשוף?

לא - מכיוון שאי אפשר לשייך אותו אליך. טרול רפאים 22:51, 23 ביולי 2007 (IDT)

אותו אליי? הוספתי גירסא תחת הכינוי הנ"ל, הגירסאות הוקדמות נעשו לפני יצרתי משתמש. אי אפשר למחוק אותם?

למיטב הבנתי, טרול רפאים אמר שאי אפשר לדעת שהגרסאות הקודמות באמת נכתבו על-ידך. אגב, יש להגיב מתחת לכותרת של כל דיון ולא לפתוח כותרת חדשה. ‏– rotemlissשיחה 16:34, 24 ביולי 2007 (IDT)

מצטערת, לא ידעתי. אי אפשר למחוק אותם אז מטעמי אי רלוונטיות? אני הרחבתי את ההגדרה ולכן הגירסאות הישנות לא רלוונטיות.

תבנית:קהילות יהודיות בעולם[עריכת קוד מקור]

בדיון שנערך בדף השיחה הוחלט למחוק את התבנית. על סמך אותו דף שיחה והחלטות שנתקבלו בו או החלטות ברוח הדברים שנכתבו שם הוחלט לכאורה גם כי גם תבנית:קבוצה אתנית איננה מתאימה שם. מכיוון שהדף נמחק ואיתו דף השיחה, אין לפנינו את ההחלטה המדוברת. אבקש לשחזר את דף השיחה לפחות.

כמו כן, ברצוני לציין כי לפני קיום תבנית זו הייתה קיימת בערכי יהדות התפוצות תבנית אתניות. תבנית שהיא מתאימה כיוון שיהודי גאורגיה ויהודי אתיופיה וכו' הם קבוצה או תת קבוצה אתנית (לפחות לפי הגדרת המושג אתני בויקיפדיה. לכן התבנית בכל מקרה התאימה. אשמח אם תעזרו לי לערער על ההחלטה שנתקבלה לכאורה (לאחר שישוחזר דף השיחה) כי לא מתאימה לערכי יהדות התפוצות תבנית אתניות. למרות שנראה לי שזה לא נעשה בנוהל נכון. Geagea 03:47, 24 ביולי 2007 (IDT)

שיחזרתי את שיחת תבנית:קהילות יהודיות בעולם, ותוכל לראות את הההתנגדות הגורפת לתבנית במהלך דיון "הבהרת חשיבות" שהיה פתוח משך 11 יום. לא היה בדיון ולו משתמש אחד שהצטרף לדעתו של יוצר התבנית על נחיצותה, וכל היתר הביעו התנגדות נחרצת לקיומה. אתה מוזמן לנסות להציע תבנית אחרת, אך שים לב שמדובר בנושא שבו רגישות עדתית וחברתית מסוימת. זו מתעצמת נוכח העובדה שתבנית משולה כפעולת עריכה המתבצעת בו זמנית בערכים רבים, ולכן רצוי להגיע להסכמה מוקדמת טרם יצירת תבנית והפצתה בערכים. לי אישית אגב אין כל עמדה או עניין בנושא, ודברי הם הבנתי את רוח הדיון ותוצאתו. מגיסטרשיחה 08:35, 24 ביולי 2007 (IDT)
אין בכוונתי לקיים מלחמות. אני מאמין כי כולם רוצים את טובת ויקיפדיה. אבל אני מתכוון לנסות לשכנע כי הייתה טעות במחיקת התבנית. בכל אופן יש איזושהי פירצה בנוהלים לגבי המקרה בו מוחקים תבנית, ואין ציון על כך בערכים בו עלולה להמחק התבנית. כמו במקרה שלי. מה גם שבמקרה זה הייתה החלטה "גורפת" ודף השיחה בו נתקבלה ההחלטה נמחק.
לבי הטענות עצמן התייחסתי בשיחת תבנית:קהילות יהודיות בעולם. Geagea 05:25, 25 ביולי 2007 (IDT)

מעקב בלתי אפשרי[עריכת קוד מקור]

שיטת המעקב אחרי תשובות לדף זה - מאד מסורבלת, מאד בלתי נוחה ובלתי הגיונית.

  • שלב ראשון - אחרי שכתבתי בקשה, אני צריך להמתין עד שהבקשה שלי תימחק.
  • שלב שני - אני צריך לעבור בהיסטוריה גירסה אחרי גירסה אחרי גירסה אחרי גירסה, ואחרי עבודת נמלים מאומצת לגלות שההודעה שלי נמחקה בשעה 18:43.
  • שלב שלישי - אני צריך לקרוא את ההודעה הצמודה ל-18:43 - וזו כנראה תשובת המפעיל/ה לבקשתי.

בקיצור - ארכיב, או לחילופין: שהמפעיל יטרח וירשום תשובה מסודרת בדף השיחה של הפונה.
דף משתמש שיחה 19:29, 24 ביולי 2007 (IDT)

הפתרונות שאתה מציע יותר מסורבלים מהבעיה עליה אתה מצביע, מה עוד שאינני משוכנע כלל שמדובר כאן בבעיה: תכליתו של הדף היא להסב תשומת לב המפעילים לעניין שאולי חמק מעיניהם, ולהמשיך הלאה. זה לא נועד לתיעוד ומעקב של שלבי הטיפול בנושא, ונושאים מסוג מחיקת ערכי הבל, חסימת משחיתים ושחרור דף נעול אינם דורשים מעקב כזה, מעבר ליומנים האוטומטיים הנוצרים ממילא. מגיסטרשיחה 13:57, 28 ביולי 2007 (IDT)
כמעט בכל הדפים בוויקיפדיה קיימת אפשרות לדו-שיח מסודר: הפונה מקבל תשובה, הוא יכול לענות, וכן הלאה.
לעומת זאת, בדף זה לא מתקיים שום דו-שיח. מי שפונה לא מקבל תשובה ישירה, עליו לטרוח רבות כדי להבין בכלל מה היתה התשובה.
זו לא הדרך הנכונה להשיב לפניות. השדה המגנטי של כדור הארץ שיחה 14:07, 28 ביולי 2007 (IDT)
הפתרון שאתה מציע מסורבל מידי. כל יום עוברות פה עשרות בקשות. הטירחה שבתיעוד של כולם תהייה גדולה מידי. דניאל ב. 14:11, 28 ביולי 2007 (IDT)
זה דף שלא נועד לדו-שיח מסודר, אלא לבקשות מהירות שמתקיימות לפי המדיניות, ושאילו המשתמש היה מפעיל, הוא היה מבצע אותן בעצמו (חריג אפשרי - בקשות של מפעיל שהמפעיל לא יכול לבצע בעצמו, למשל הגנה בגלל מלחמת עריכה שהוא מעורב בה). בקשות אחרות לא צריכות להיות כאן. גם לוח המודעות לא נועד לדו-שיח מסודר, ולכן גם הוא לא צריך ארכוב. ‏– rotemlissשיחה 17:57, 28 ביולי 2007 (IDT)
תאר לך שאתה פונה בבקשה אל מוסד שאמור לתת לך טיפול או שרות (עיריה, משרד ממשלתי, חברה סלולרית, וכו' וכו') ואותו מוסד באופן קבוע איננו מחזיר לך תשובה, אלא מצפה שאתה בעצמך תטריח את עצמך ותגלה בכוחות עצמך האם התשובה היא חיובית או שלילית ?
ככה לא נותנים שרות !
כשאני פונה לקבל שרות, אני מצפה לכל הפחות לתשובה.
אחת האפשרויות: המפעיל יענה בדף השיחה של הפונה בקצרה האם הנושא טופל - ובכך הוא מסיים את הטיפול בפנייה. השדה המגנטי של כדור הארץשיחה 18:14, 28 ביולי 2007 (IDT)
גם אני כבר חיטטתי בגרסאות קודמות של הדף. נדמה לי שהפתרון הפשוט ביותר יהיה שהמפעיל ירשום תשובה קצרה, שתימחק גם היא כעבור מספר שעות.יוסאריאןשיחה 14:27, 28 ביולי 2007 (IDT)
DMY, בוא ננסה למקד את הדיון ולראות מה בדיוק הבעיה, כי מתקבל הרושם שאתה מציע למסד באופן גורף פרוצדורה מסורבלת ומטריחה כדי להתמודד עם בעיה נקודתית וחד-פעמית שנתקלת בה. אני מניח שהבעיה איננה בבקשות מחיקה/חסימה/שחרור שבוצעו לבקשתך בידי מפעילים, אלא בכזו שלא בוצעה וברצונך לבדוק מי דחה את בקשתך ומדוע. האם אני צודק? מגיסטרשיחה 18:22, 28 ביולי 2007 (IDT)
העדר תשובה זה הדבר הכי מרגיז - יותר מרגיז מתשובה שלילית.
פניתי 3 פעמים:
  • פעם ראשונה קיבלתי דוקא תשובה חיובית "עכשיו תוכל לתקן בעצמך" [1] אבל הייתי צריך לחטט הרבה כדי למצוא היכן נמצאת התשובה הזו.
  • פעם שניה הפניתי בקשה לענות לי על הפיסקה הנוכחית, ושוב המתנתי עד שהבקשה תימחק [2], ושוב גיליתי שאף אחד לא טורח לענות לי.
  • פעם שלישית - פניתי היום בבקשה חדשה. אני עדיין ממתין כמה שעות עד שהבקשה שלי תימחק, ואז אוכל לחטט בהיסטוריה כדי לנסות לגלות מה התשובה לפנייה.
חלק מעקרונות השרות, זה לתת תשובה לכל פנייה. לא ביקשתי יותר מזה. השדה המגנטי של כדור הארץשיחה 18:50, 28 ביולי 2007 (IDT)
אני רואה דף זה כדף ל"פגע וברח", או אם תרצה - בקש וקבל. במקרים חריגים מתפתח דו שיח קצר, וזה קורה לרוב רק כאשר יש צורך בעוד מידע או כאשר הבקשה נתקלת בסירוב ויש צורך להבהירו.
כאשר אתה מבקש לדעת בדיוק מתי בקשתך תמולא - אני ממליץ לפנות ישירות לדף השיחה של המפעיל הקרוב אליך. הדבר גם יעזור כי בבקשות מסובכות קלות שמתי לב שיש נטייה שלא למלאן, אולי תחת ההנחה ש"מישהו אחר שמבין יותר ממני בנושא יעשה זאת". ברוב המקרים אין צורך בדבר עבור מחיקות, הפעלת הגנות, חסימות או העברת דפים תוך כדי מחיקה במידה והבקשה מתקבלת. אם כך, עדיף שהבקשות החריגות, כמו זו שלך, פשוט תופענה במקום נוח יותר לדו שיח. זהר דרוקמן - I♥Wiki19:08, 28 ביולי 2007 (IDT)
אני לא מסכים בנוגע לבקשה הזו. אמנם לא ממש פשוט לבצע אותה (צריך לבצע אישור של הקוד), אבל גם היא צריכה להופיע כאן. בכל אופן, אני מטפל בה עכשיו. ‏– rotemlissשיחה 19:12, 28 ביולי 2007 (IDT)
אני מעריך מאד את עבודתם המסורה של המפעילים, אין לי שום טענות נגד אף אחד, וברור לי שישנם נושאים המחייבים טיפול ממושך. אני בסך הכל מצפה לתשובה מסודרת בסיום הטיפול.
מה שמזכיר לי את הסיפור על 2 שכנים, שאחד היה נוהג כל יום לקלל את אלוהים והשני היה אתאיסט. שניהם נפטרו באותו יום, והגיעו אל אלוהים, ששלח את האתאיסט לגהינום ואת זה שקילל אותו לגן עדן.
- למה שלחת את השכן שלי לגן עדן - שאל האתאיסט את אלוהים - הרי הוא קילל אותך כל יום ?
- כן - ענה לו אלוהים - אבל הוא לפחות התייחס אלי.
השדה המגנטי של כדור הארץשיחה 19:18, 28 ביולי 2007 (IDT)
ודעתך לגבי הצעתי? זהר דרוקמן - I♥Wiki19:25, 28 ביולי 2007 (IDT)
לא כל כך הבנתי מה זה "המפעיל הקרוב אליך". אין לי קירבה מיוחדת לאף מפעיל.
מי שנזקק לשרות של מפעיל, איננו יודע מי מהמפעילים פנוי כרגע, ומי מהם יש לו את הכישורים המתאימים כדי לטפל בבקשתו, ולכן הרעיון בדף זה (תתקן אותי אם אני טועה) זה להפנות בקשות לכלל המפעילים, או ל"מפעיל תורן".
זהו סוג של שרות, ובכל שרות נהוג לתת תשובה לפונים. השדה המגנטי של כדור הארץשיחה 19:42, 28 ביולי 2007 (IDT)
כפי שהסברתי, אין צורך בהצעה הזו. גם בקשות כאלה מתאימות לדף הזה. ‏– rotemlissשיחה 19:45, 28 ביולי 2007 (IDT)
מתנצל, אבל לא הצלחתי להבין בדיוק את המשפט האחרון שלך. השדה המגנטי של כדור הארץשיחה 19:47, 28 ביולי 2007 (IDT)
אם הבנתי נכון את ההצעה של זהר, היא אינה נחוצה: גם בקשות "מסובכות" מתאימות לדף הזה. ‏– rotemlissשיחה 19:51, 28 ביולי 2007 (IDT)
כוונתי היא שאם ברצון משתמש במענה (מילולי, לא רק מעשי) לבקשות - סביר יותר שיפנה למפעיל כלשהו בדף השיחה שלו. במקרה שמצריך ידע טכני כלשהו במדיה ויקי, לדוגמה, היה הגיוני לפנות לרותםליס או ערן, שכן מבין המפעילים הם אלו היודעים דבר. הצעתי, שהיא המלצה ותו לא, מבקשת לתת מענה לבעיה שהוצגה מבלי לשנות את אופי הדף. הרי גם עתה, משטיפל רותם בנושא, אין בטחה כי בבקשתו הבאה DMY לא יתקל באותה הבעיה של חוסר מענה. זהר דרוקמן - I♥Wiki20:44, 28 ביולי 2007 (IDT)

אני מודה מאד לרותםליס שטיפל [3] בבקשתי. אבל - שוב הייתי צריך לחטט הרבה כדי למצוא האם בקשתי נענתה או לא. לא זאת הדרך לענות לפנייה ! השדה המגנטי של כדור הארץשיחה 00:04, 30 ביולי 2007 (IDT)

אז כדי לשפר השירות אני שב וממליץ - פעם הבאה (כלומר, כאשר יש לך בקשה טכנית) פנה אליו ישירות. זהר דרוקמן - I♥Wiki23:25, 30 ביולי 2007 (IDT)

גאורגיה - דפים המקושרים[עריכת קוד מקור]

עבר לויקיפדיה:דלפק ייעוץ. מגיסטרשיחה 08:48, 25 ביולי 2007 (IDT)

לשם מה הדף ההכרחי הזה מוגן? מדוע אני חייבת להזדהות על מנת לפנות למפעילים?

מישלן - מדריך ישן[עריכת קוד מקור]

אבקש למחוק את הדף לעיל שנפתח בטעות. ראו הסבר בדף שיחה. ‏Daniel Ventura08:47, 4 בספטמבר 2007 (IDT)

אבל למה אתה שם את זה כאן ולא בדף הבקשות? חגי אדלר 08:53, 4 בספטמבר 2007 (IDT)

שיחה:רשת ישראל הישנה[עריכת קוד מקור]

שלום, עיינתי בערך רשת ישראל הישנה ויש לי כמה הערות והשגות על התוכן (בעיקר על ההסברים להמרה בין רשת ישראל הישנה והחדשה). כדי לא לעשות גלים במקום שאולי עברה בו סערה, רציתי לראות אם כבר היה דיון על זה, ונכנסתי לשיחה, אבל גיליתי שהיא נמחקה בינואר 2007. האם אכן היתה סוערת? אשמח לשחזור או לקישור לארכיב כלשהו, כדי שאלמד את ההיסטוריה של הדיונים על הערך לפני שאשנה אותו. תודה. אמנון שביט 20:17, 30 בספטמבר 2007 (IST)

לא היה שם דיון כלל, אלא שתי פסקאות מעותקות מהערך טופוגרפיה היום פסקאות אלה נמצאות בערכים אחרים. שנילישיחה 18:51, 13 באוקטובר 2007 (IST)

ערך חסום[עריכת קוד מקור]

שלום, הערך 21 באוקטובר חסום לעריכה, ציבור הקוראים והכותבים בויקיפדיה צריך לדעת שגם דנה דבורין ונינט טייב נולדו בתאריך הנ"ל Kuzar 18:11, 21 באוקטובר 2007 (IST)

לא למחוק דיונים[עריכת קוד מקור]

למה שאני אצטרך לעבור על כל גרסה ולחפש מי הסיר ומה אמרו? אני מבקש לא למחוק דיונים שהתקיימו בדף זה. אם הייתה בקשה, היא בוצעה ובזה נגמר הסיפור - מילא, אבל דיון לא מוחקים. יש להעביר את הדיון לדף שיחה מתאים. אני מזכיר לכם - מנוע החיפוש אינו מחפש בגרסאות הקודמות. ‏Yonidebest Ω Talk03:02, 26 באוקטובר 2007 (IST)

פיסול יווני[עריכת קוד מקור]

נמחקה מן הערך יחידה שלמה. talmoryair 18:48, 6 בנובמבר 2007 (IST)

טופל. להבא, תוכל לעשות זאת בעצמך, ולא להיות תלוי בחסדי אחרים. דניאל צבישיחה 18:51, 6 בנובמבר 2007 (IST)
חשבתי שזו אופציה רק של מפעילים... talmoryair 19:34, 6 בנובמבר 2007 (IST)
זה שווה ערך לעריכה. הדבר היחיד שמוגבל למפעילים בהקשר זה הוא אפשרות השחזור המהיר (שחזור בלחיצה אחת). ‏– rotemlissשיחה 19:37, 6 בנובמבר 2007 (IST)

בקשה לשינוי שם משתמש[עריכת קוד מקור]

מבקש לשנות שם משתמש ל-PRRP. איש-אמת 06:06, 10 בנובמבר 2007 (IST)

דף השיחה הוא לא המקום המתאים, עשה זאת כאן. בברכה אלירן d שיחה 06:25, 10 בנובמבר 2007 (IST)
טעות בתום לב. איש-אמת 07:03, 10 בנובמבר 2007 (IST)
לא כעסתי :-) אלירן d שיחה 18:13, 10 בנובמבר 2007 (IST)
האם מדובר בפרוצדורה ממושכת או שייתכן שפשוט לא שמו לב לבקשה?איש-אמת 00:23, 11 בנובמבר 2007 (IST)
כנראה שלא שמו לב לשאלה, אני לא יודע עד כמה זה "חוקי" אבל אני כששיניתי את שמי פניתי הישר להראל וביקשתי ממנו. נינצ'ה - שיחה - בואו לקרוא ולערוך! 10:34, 11 בנובמבר 2007 (IST)
רק שיובהר, המפעילים לא מורשים לשנות שם משתמש. רק הביורוקרטים: אלון, הראל ודוד. אתה יכול לפנות אליהם אישית אם לא ישימו לב, אבל כדאי לחכות קצת. בברכה אלירן d שיחה 18:56, 11 בנובמבר 2007 (IST)
תודה לכולם. עשיתי כעצתו של נינצ'ה ופניתי במישרין להראל. אני מניח שאם מדובר בהפרה של כלל כלשהו מישהו יבהיר לי זאת. אני ממתין גם לתוצאות הדיון בשיחה:קוקה קולה זירו ושיחה:פפסי ואן כדי להחליט אם להמשיך במיזם הפרטי שלי להוספת ערכים למשקאות קולה. איש-אמת 03:48, 12 בנובמבר 2007 (IST)
ניתן לפנות לכל משתמש בדף השיחה שלו בכל נושא שעולה ברוחך :-) אלירן d שיחה 04:13, 12 בנובמבר 2007 (IST)

לגבי ויקיפדיות זרות[עריכת קוד מקור]

הועבר לדלפק הייעוץ. ‏Gridge ۩ שיחה 21:03, 28 בנובמבר 2007 (IST).