שיחה:Dynamic HTML

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 11 שנים מאת Matanyabot בנושא קישור שבור

"כתגובה תחרותית לקוד ה-JavaScript"[עריכת קוד מקור]

כיצד DHTML הוא תגובה תחרותית ל-JavaScript? במקרים רבים, וכך גם מצויין בערך, JavaScript היא השפה המשתמש להגדרת המניפולציות צד-לקוח לדף ה-HTML. הא? 16:02, 15 אפריל 2006 (UTC)

למיטב הבנתי, ה DHTML היה תגובה תחרותית שכן הוא איפשר דינמיות במסגרת סטנדרט שמיקרוסופט הגדירה ושלראשונה נתמך רק בדפדפני החברה. מה שהיה בעייתי מבחינת החברה זה שה Javascript שם סטנדרט חדש שלא נתמך ב Explorer והשאיר את מייקרוסופט מאחור. זאת הבנתי ממה שהיה רשום במקור בערך. שרית חייט 16:10, 15 אפריל 2006 (UTC)
אז DHTML פתוח בתקופה שבה JavaScript לא נתמך ב-IE, אבל VBScript כן? הא? 14:50, 16 אפריל 2006 (UTC)
אני לא בטוח מה נכון מבחינה היסטורית (מי העלה מה ומתי), אבל DHTML איננו תגובה תחרותית ל-JS, בדיוק כמו שמכונית איננה תגובה תחרותית לגלגל. DHTML מתבסס על JS בדיוק כמו שמכונית מתבססת על הגלגל...
DHTML הוא כינוי ליכולת של תסריטים בשפת JS (וב-IE גם VBS) לבצע מניפולציות על ה-DOM בזמן ריצה. בדומה ל-AJAX, מדובר כאן על שילוב של מספר טכנולוגיות (או תקנים): HTML 4.01 או XHTML שמכיל תכונות כמו onmouseover (וכמובן את התגים עצמם), JS שבה כותבים את הקוד, וה-DOM, שהוא בעצם האובייקטים שדרכם קוד JS יכול לשנות את ה-‎(X)HTML שלנו בזמן ריצה.
חשוב לציין שיש DHTML תיאורתי, ו-DHTML בפועל. תיאורתית, יש תקן ל-DOM (ליתר דיוק, המלצה של W3C); בפועל כל הדפדפנים תומכים באובייקטים, תכונות, שיטות ואירועים שלאו דווקא קיימים ב-DOM של W3C. לדוגמה, התכונות innerText ו-innerHTML לא ממש קיימות בתקן של ה-DOM... ‏conio.h ‏• ‏שיחה‏ 22:38, 22 אפריל 2006 (IDT)
בקיצור, בערך יש טעויות, כמו שחשדתי. אסיר כמה מהן, ואסמן אותו לשכתוב. איני יודע מספיק כדי לשכתבו בעצמי. הא? 22:46, 22 אפריל 2006 (IDT)

DHTML פותח ע"י מיקרוסופט? האמנם?[עריכת קוד מקור]

אמנם אני סובלת מבעיות זיכרון קלות, אבל אני זוכרת שימוש ב dhtml עוד בתקופה בה הדפדפן המוביל היה נטסקייפ, ואף אחד כמעט לא השתמש באקספלורר.

(שפת JavaScript פותחה למיטב זכרוני ע"י חברת נטסקייפ). Motyka 20:23, 6 מאי 2006 (IDT)

כפי שאמרתי למעלה, את מה שאנו מכנים היום DHTML לא פיתחה MS(לא את HTML, לא את JS, ובטח שלא את ה-HTML DOM, למרות שהיא יושבת ב-W3C ורואים איזה נזקים היא גורמת שם). מצד שני, יכול להיות (וזה הקטע שדורש בירור מעמיק), שב-IE כבר נתמכו דברים בסגנון document.write בזמן שבנטסקייפ עדיין לא, והטריק הזה דחף את הפיתוח של DHTML. ‏conio.h‏ • ‏שיחה‏ 21:11, 6 מאי 2006 (IDT)
בתקופה בה היה אקספלורר 3 ולעומתו נטסקייפ 4 עבדתי רק עם נטסקייפ שתמך (בצורה מוגבלת) ב DHTML
לכן לדעתי כדאי להשמיט את מיקרוסופט מהערך, כבודם במקומם מונח, ויש מספיק תחומים בהם הם שולטים.
Motyka 21:26, 6 מאי 2006 (IDT)


קישור שבור[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 20:23, 13 במאי 2013 (IDT)תגובה