שיחה:2 (מספר)

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני שנתיים מאת כובש המלפפונים בנושא 2 הוא הראשוני הזוגי היחיד

בהגות היהודית[עריכת קוד מקור]

הסרתי מהערך סעיף שכותרתו "בהגות היהודית". אביא סעיף קצר זה כלשונו, כדי שיהיה לי קל להסביר מדוע מחקתיו:

המספר שתיים הוא סימבול לדואליזם ולקוטביות שאיננה מתאחדת הקיימת בעולם, ובמיוחד בהקשר של טוב לרע. על פי הוגי דעות יהודיים, זוהי הסיבה שלא נאמר ביום השני של הבריאה "וירא אלוהים כי טוב".

בסעיף זה בעיות קשות, שהופכות אותו לבלתי ראוי לאנציקלופדיה:

  1. ההגות היהודית רחבה מני ים, ויש מעט נושאים, כדוגמת אחדות האל, שבהם יש תמימות דעים. חשוב לציין שם של הוגה אחד לפחות, רצוי אסכולה כלשהי, שהמשפט הראשון משקף את הגותם. בצורה הנוכחית זה טקסט מאוד לא אמין, שאין מקומו בוויקיפדיה.
  2. המשפט השני מתחיל במילים "על פי הוגי דעות יהודיים", בלי לציין שם של הוגה אחד. כאשר אנו עוסקים בפרשנות המקרא, לעולם יש לתת את שם הפרשן, ולא לחמוק לאמירה הכללית "על פי הוגי דעות יהודיים", שפירושה "דודה שלי אמרה לי שסבתא שלה סיפרה לה שהשכנה של הקצב שלה אמרה". אוי לה לאנציקלופדיה שנראית כך. דוד שי 19:37, 16 יוני 2005 (UTC)

הכתיב של המספרים בערבית[עריכת קוד מקור]

הערה קטנה. ניתן להוסיף את הכתיב הערבי של המספרים שהוא כידוע שונה מהרגיל.

Geagea 15:05, 1 בספטמבר 2006 (IDT)תגובה

   * 2 הוא מספר שמסמל זוג או צמד עקב היותו המספר הזוגי הראשוני.

אני יכול לראות לפחות צמד דברים לא נכונים (או מנוסחים לא נכונה) במשפט הזה.


^מה בדיוק לא נכון או לא מנוסח נכון? אולי זה רק אני אבל לא ראיתי במשפט דבר כזה...

ד"א לדעתי צריך להזכיר שיש אחד-שניים ו- אחת-שתיים לא? משהו כזה שיש רק בשפה העברית? או שלא...

בתרבות ובאומנות[עריכת קוד מקור]

האם לדעתכם ראוי להוסיף פסקה על הופעת המספר מהבחינה הזו? למשל השיר השיר והאלבום שניים של שלמה ארצי? --EldadHe - שיחה 11:15, 9 ביולי 2016 (IDT)תגובה

2 הוא הראשוני הזוגי היחיד[עריכת קוד מקור]

לדעתי הטענה ״2 הוא הראשוני הזוגי היחיד״ צריכה להיות מוסרת מהערך מכיוון שהיא נכונה רק באופן טריוויאלי שאין בו שום ערך או עניין.

הרי גם 3 הוא הראשוני היחיד שמתחלק ב-3, ו 5 הוא הראשוני היחיד שמתחלק ב-5, וכן הלאה. כל מספר ראשוני p הוא המספר הראשוני היחיד שמתחלק ב p. אז למה לציין דווקא את המקרה ש p=2 באופן מיוחד?

עברתי על הערכים של כמה וכמה ראשוניים ובאף אחד מהם לא מופיע ״7 הוא הראשוני היחיד שמתחלק ב-7״ או ״19 הוא הראשוני היחיד שמתחלק ב-19״, וטוב שלא מופיעים משפטים כאלה כי אין בהם ערך או עניין או רבותא. (כמו שבערך של המספר 13 אין מקום לטענה כמו ״13 הוא הטבעי הגדול ביותר מתחת ל-14״). לדעתי כדאי להסיר את המשפט ״2 הוא הראשוני הזוגי היחיד״. המשפט הזה נכון אבל מאוד לא ״ויקיפדי״. Roypit (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)תגובה

Roypit, Done טופל כובש המלפפוניםשיחה 17:49, 17 באוגוסט 2021 (IDT)תגובה