שיחה:תנ"ך גוטנברג

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

ערעור על שם הערך[עריכת קוד מקור]

למיטב ידיעתי התנ"ך לא כולל את ספרי הברית החדשה, וכן מסודר בסדר מסויים שאולי יפתיע אתכם: תורה, נביאים, כתובים. גוטנברג, מעשה שטן, לא הקפיד על הסדר הזה. הוא גם כלל ספרים חיצונים כמו טוביה ויהודית. לכן, ראוי יותר לקרוא לספר "ביבליית גוטנברג" ושהביטוי השגוי "תנ"ך גוטנברג" יוביל אליו.

ערכתי את הערך בהתאם להסבר. שוחזר. מישהו מוכן למה מתעקשים? אסור שבויקיפדיה העברית יידעו שגוטנברג הדפיס גם את הברית החדשה? 2601:A:3D80:8EC:9C9D:5249:3609:DD7F (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)תגובה

הספר מוכר בעולם בתור התנ"ך הראשון שהודפס, גם אם הודפסו ספרים נוספים באותה מהדורה. עדיין התנ"ך הוא החלק הראשון שלה ירח אפל - שיחה 15:36, 19 בפברואר 2015 (IST)תגובה

טעות בידך, ואתה ממשיך להוכיח את הבורות שלך בזה שנכנסת לויכוח בלי לבדוק את הנושא. הספר שמוכר בעולם שהודפס הוא "בייבל", ו"בייבל" באנגלית איננה התנ"ך, כי היא כוללת גם את הברית הישנה וגם את הברית החדשה, והברית הישנה לא כוללת רק את ספרי התנ"ך, אלא גם ספרים חיצונים, ולא מסודרת לפי התנ"ך. אתה זוכר מה זה ראשי התיבות של תנ"ך? "תורה, נביאים, כתובים". הברית הישנה לא מסודרת לפי הסדר הזה, ולכן אין שום דרך שבה זה נכון לומר שהספר הזה הוא התנ"ך הראשון שהודפס. הוא הביבליה הראשונה שהודפסה. במדעי החיים בויקיפדיה מאוד מקפידים להשתמש בטקסונומיה מדוייקת מבלי לשעות לכינויים פופולריים שגויים שהשתרשו (למשל, ההבחנה בין טיגריס לנמר). אבל כשזה מגיע ליהדות, יש התעקשות ילדותית לשמר כינויים פופולריים ו/או אורתודוקסיים, מבלי להתייחס לטקסונומיה של הטקסטים האלה בכובד הראש והרצינות הדרושה.

"הספר מוכר בעולם בתור התנ"ך הראשון שהודפס"? אתה מצחיק, אתה יודע? בור ומצחיק.

העולם לא מדבר עברית. העולם לא אומר "דה פירסט פרינטד תנ"ך" או "לה פרומייה תנ"ך אמפרימה". העולם אומר "ביבליה", ובכל מקום שמישהו בעולם אומר "ביבליה" ישראלים מתרגמים תנ"ך, מתוך פרובינציאליות דתית בלתי-מודעת לעצמה, שמתכחשת לקיומה של הברית החדשה. ראוי היה שויקיפדיה השואפת לנייטרליות תיקח על עצמה לתקן את הנטייה הזו, אבל במקום זאת, עדיף להתווכח איתי ולומר שזה התנ"ך הראשון שהודפס. תגיד לי, אתה מכיר הרבה תנ"כים שספר רות מופיע בהם אחרי ספר שופטים?

גם אם הצדק עמך, כדאי להקפיד על סגנון מכובד שיכבד גם אותך וגם את בני שיחך. דרך ארץ קדמה לתורה.

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (דצמבר 2023)[עריכת קוד מקור]

שלום,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר בתנ"ך גוטנברג שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 00:50, 4 בדצמבר 2023 (IST)תגובה