שיחה:תכונת החיתוך הסופי

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני שנה מאת עוזי ו. בנושא בהגדרת הקומפקטיות

יש צורך לשפר את ההגדרה ולשלב נוטציות מתמטיות. ברגע שיהיה לי זמן ללמוד את הבסיס של Latex אעשה זאת. אנא, הזכירו לי את העניין בעוד מספר שבועות אם מישהו לא יעשה את זה עד אז. --עמך ישראל 12:13, 24 יולי 2006 (IDT)

בהגדרת הקומפקטיות[עריכת קוד מקור]

ההגדרה מנוסחת גרוע, כי ממנה לא ברור שמדובר בקבוצות של איברים מהמרחב הנתון. לכן תיקנתי את ההגדרה כך:

מרחב טופולוגי הוא קומפקטי אם ורק אם, לכל מחלקה של קבוצות סגורות של איברים מהמרחב - שמקיימת את תכונת החיתוך הסופי - חיתוכן אינו ריק.

אבל יש מישהו שטרם עמד על עמימות ההגדרה הישנה, ולכן מחק את ההגדרה התקינה ובמקומה חזר להגדרה הישנה הגרועה, בלי שאפילו טרח להתייחס לבעיה שעליה התרעתי בשורת תקציר העריכה שלי, ובמקום זאת כתב בשורת התקציר שלו מילים כלליות שבהן ניתן לנקוט ביחס לכל דבר שלא מוצא חן, בלי לטרוח לפרט את הכוונה. אני לפחות פירטתי הן בשורת התקציר שלי והן כאן בדף השיחה, ואסתפק בזה, כי אני לא איש מדון.

אסכם את פני הדברים כך: מי שמעוניין להישאר עם ההגדרה הישנה והגרועה, שישאר איתה. אבל הוא צריך לדעת שהוא כמו אותו אחד שעושה חור בתאו הפרטי שבספינה. 147.236.144.145 18:06, 25 בינואר 2023 (IST)תגובה

אפשר לומר על קבוצה שהיא קבוצה של איברים במרחב. התאור הזה אינו מתאים לקבוצה סגורה, שאינה מופיעה בהקשר כזה כקבוצה של אברים, כלומר כתת-קבוצה של המרחב, אלא כמשלים של איבר בטופולוגיה. לכן הדקדוק כי לא מדובר בסתם קבוצה סגורה אלא ב"קבוצה סגורה של איברים במרחב" מוסיף אי-דיוק חמור בהרבה מזה שהוא מנסה לתקן. ולעצם הצורך בתיקון, הפסקה כולה עוסקת במרחב מסויים. הקורא יכול להבין מההקשר, ומבין מההקשר, שמדובר בקבוצות באותו מרחב. בכל דבר אפשר לדקדק עד אין קץ. דקדוקים כאלה אינם הופכים את המשפט לקריא יותר, אלא להיפך. עוזי ו. - שיחה 23:40, 25 בינואר 2023 (IST)תגובה