שיחה:תיק משפטי

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 16 שנים מאת עוזי ו. בנושא שם הערך

מזמן לא נתקלתי בערך כה שגוי -

  • תיק משפטי הינו אוסף המידע המלווה הליך משפטי המתרחש בבית משפט. - מהו אוסף מידע? האם הליך משפטי מתרחש רק בבית משפט? הרי הטבלה נוקבת גם בשמות של הליכים בבתי דין.

תיק משפטי נוצר כאשר אחד הצדדים להליך המשפטי מגיש תביעה, במטרה לבקש מבית המשפט להגיע להחלטה הנקראת פסק דין. - לא נכון. לא "תביעה" אלא במקרים אזרחיים "תובענה". גם במקרים פליליים יש תיק. לא כל תיק מסתיים ב"פסק דין" ולא מטרת הגשת כל הליך היא קבלת פסק דין. פסק דין אינו החלטה.

  • תיק משפטי מכיל את האלמנטים הבאים: - לא נכון. הכותרות נלקחו מאתר האינטרנט של בתי המשפט. התיק עצמו מכיל הרבה יותר.
  • המושג 'תיק משפטי' נובע במקורו מהימים בהם כל האינפורמציה הייתה אכן מוחזקת בתיק ממשי. כיום התיק הינו תיק ווירטואלי הנמצא במערכת המחשב של בתי המשפט, ואשר נגישה לציבור דרך האינטרנט. - הגזמה פרועה. רוב התיקים אכן מוחזקים בתיק ממשי. מספר קטן מאוד ומצומצם של בתי משפט עברו למערכת ממוחשבת. המערכת נגישה לציבור רק בחלקה.
  • התיקים בבתי המשפט בישראל מקוטלגים על פי 3 פרמטרים: - נכון חלקית לגבי תיקים בשיטה הישנה. במערכת הממוחשבת יש סיווגים מורכבים יותר.

אלמוג*הצטרפו למיזם המדינות* 08:40, 6 בינואר 2008 (IST)תגובה

שלום, וקודם כל תודה על הערותיך. המוטיבציה לכתיבת הערך הייתה מחקר שעשיתי בנוגע לראשי התיבות השונים המסמנים תיקים. לא היה אף מקום ברשת שהסביר אותם.
לגבי הערותיך:
  • כלום לא "בית דין" מקרה פרטי של בית משפט?
  • נכון, אכן האינפורמציה נלקחה משם. אך אלו גם האלמנטים העקריים.
  • עד כמה שנראה, בתי המשפט מאד מאד ממוחשבים כיום, עד לרמה של תביעות קטנות. ניתן להוסיף הסתייגות.
  • אולי יש פרמטרים נוספים, אך 3 הפרמטרים הללו נותנים זיהוי חד חד ערכי של התיק, והם אלו שמופיעים כרפרנס בכל מקום.
ולסיכום, אמנם אין להשוות את ניסיוני לנסיונך בוויקיפדיה. וכמובן שניתן לתקן את הטעון תיקון. אך אין אתה חושב שהערך אמור להסביר את הנושא להדיוטות, ובכך ממלא את תפקידו? האם עדיין לדעתך הערך כה שגוי?
Ophirh22 16:13, 7 בינואר 2008 (IST)תגובה
לאופיר, אני שמח שאתה מתייחס לביקורת כביקורת בונה, ושואל בקשר להערות.
  1. בית משפט מתייחס לאחד משלושת בתי המשפט - השלום, המחוזי והעליון. היתר, בית דין צבאי, רבני, לעבודה, לשכירות, ימאות, וכו' הם בתי דין. המדובר בהבחנה בין שני סוגים של ערכאות, ולא במקרה פרטי. בית דין אינו בית משפט.
  2. אלו אינם האלמנטים העיקריים. תיק משפטי המנוהל באמצעות נייר (וגם התיקים הסרוקים) יכול להכיל דברים רבים מאוד נוספים.
  3. לא נכון. רוב בתי המשפט אינם ממוחשבים. המחשוב הוא רק בבתי משפט ספורים. קרא על כך באתר בתי המשפט
  4. כן, אבל דווקא עכשיו תיקים ממוחשבים במערכת החדשה ממוספרים אחרת.
לסיכום - אין כאן עניין של נסיון בוויקיפדיה. ערך (ובמיוחד ערך העוסק בנושא מקצועי) צריך להיות מדוייק ומקצועי, והערך הזה איננו מדוייק ואיננו מקצועי. אלמוג*הצטרפו למיזם המדינות* 17:21, 7 בינואר 2008 (IST)תגובה

שם הערך[עריכת קוד מקור]

האם העוסקים בתחום קוראים לתיק כזה "תיק משפטי", או "תיק"? אם האפשרות השניה היא הנכונה, יש להעביר לתיק (משפטים) או תיק (מערכת המשפט). עוזי ו. 18:30, 8 בינואר 2008 (IST)תגובה