שיחה:תחנת הרכבת בית שאן

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 9 שנים מאת Daniel Ventura בנושא התקדמות השיקום של תחנת הרכבת

התחנה חדשה או בית שאן חדשה? לא תחנת הרכבת החדשה בבית שאן? • חבר לחיים - אמצו כלב!Ori‏ • PTT16:46, 2 בספטמבר 2014 (IDT)תגובה

הצדק כמובן איתך אבל לא הייתי ממהר לשנות כי אני לא צופה התנגדות בשיחה:תחנת הרכבת בית שאן וברצוני להעביר לשם הזה כשיתפנה. בברכה, שפם אדום - שיחה 17:06, 2 בספטמבר 2014 (IDT)תגובה
אני לא ממהר לשום מקום... • חבר לחיים - אמצו כלב!Ori‏ • PTT17:31, 2 בספטמבר 2014 (IDT)תגובה

התקדמות השיקום של תחנת הרכבת[עריכת קוד מקור]

עופר אדרת כתב בעיתון הארץ מיום 15 באוקטובר 2014 בית שאן עולה מחדש על הפסים - כחלק מעבודות חידוש הקו ישוחזרו בית הנתיבות, מגדל המים ובית המשאבות. אך בעוד העבודות להקמת המסילה ב-1904 ארכו שלוש שנים, המסילה החדשה תפעל רק ב-2017.

בין השאר נאמר בכתבה

משאיות, טרקטורים, פועלים ערבים וקבלנים יהודים מילאו את השטח, שבו מוקמת בימים אלה תחנת רכבת חדשה, כחלק מחידוש תוואי רכבת העמק, שתעלה שוב על הפסים ב–2017. אלה לצד אלה עובדים שם הפועלים שסוללים את התוואי החדש ואנשי המועצה לשימור אתרי מורשת, שמשחזרים את המבנים ההיסטוריים ששימשו את נוסעי הרכבת. אחרי מלחמת העצמאות ירדה הרכבת הזאת באופן סופי מהפסים.

עובדי השימור באתר מתמקדים כעת בעבודות הצלה של שמונה מבנים מהתקופה העותמאנית ומימי המנדט הבריטי, שסכנת קריסה ריחפה מעליהם. "אנחנו בודקים את היסודות ואת הגג ומטפלים טיפה במעטפת", אמר חפץ. הרשימה כוללת מבנה אבן מפואר, ששימש מגורי עובדים, מבנה בטון ששימש את מנהל התחנה, טרמינל נוסעים, בית משאבות מנדטורי, מבנה שירותים ומגדל מים.

חג שמח Daniel Ventura - שיחה 11:35, 15 באוקטובר 2014 (IDT)תגובה

בידיעות אחרונות היה כתוב היום שהרכבת תיפתח ב16.10 ערב סוכות ועד ה4 בנובמבר הנסיעות יהיו בחינם.