שיחה:תום שגב

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

1. מי כתב את המאמר "לא תום ולא שגב"? 2. היכן למד שגב לתואר שני? (נכתב על-ידי אלמוני ב-15:11, 13 באוגוסט 2006)

  1. כתוב בגוף המאמר.
  2. מי אמר שלמד לתואר שני? אולי היה במסלול ישיר לדוקטורט? דוד שי 22:54, 13 באוגוסט 2006 (IDT)תגובה

1979?[עריכת קוד מקור]

מהמשפט "טרם עבודתו בהארץ" ניתן להבין שהוא מפרסם בקביעות בהארץ מאז 1979?? אם כן צריך לאמר זאת מפורשות ואם לא, צריך לתקן 84.109.65.205 23:03, 3 באפריל 2010 (IDT)תגובה

לתום שגב שלום רב[עריכת קוד מקור]

אני מקווה שדברי אלה יגיעו אליך. לפני כחודש קראתי את ספרך על שמעון ויזנטל. לא יכולתי לעזוב אותו וסיימתי את הקריאה תוך 3 ימים. אני צופה בראיונות שלך עם אישים שונים בערוץ הכנסת. אתמול זכיתי לפגוש בתכניתך את אפרים הלוי שלמד איתי בבית הספר ובזמנו היינו חברים טובים. רציתי לכתוב קצת על עצמי, אם זה עשוי לעניין אותך. אני יליד 1934. נולדתי בירושלים. אבי היה מורה ואחר כך מנהל של בית הספר "עוזיאל" ואמי היתה עד 1947 מורה בבית הספר לעובדות סוציאליות של הוועד הלאומי ומ1949 עד היתה מנהלת השרות לעיוור במשרד הסעד במשך כ-30 שנה. התגייסתי ב1952 והייתי בנחל. מ1953 ועד 1961 הייתי חבר בקיבוץ מגל. ב1961 עברתי לרחובות וסיימתי תואר ראשון בחקלאות. תואר שני עשיתי באוניברסיטת תל אביב במיקרוביולוגיה וביוכימיה. ב1967 השתתפתי במלחמת ששת הימים בכיבוש רמת הגולן. אחרי המלחמה עברתי לבאר שבע ובמסגרת המכון לחקר הנגב (שהיה אחד ממקורות של אוניברסיטת בן גוריון) בצעתי את עבודת המחקר לתואר שלישי כאשר את הלימודים לתואר עשיתי בירושלים. ב1971 נסעתי שנתיים לארה"ב לפוסטדוקטורט באוניברסיטה של פיטסבורג. חזרתי כשבוע לפני מלחמת יום הכיפורים אך לא גייסו אותי כי שהיתי מעל שנתיים בחו"ל. לאחר המלחמה התחלתי לעבוד באוניברסיטת בן גוריון במחלקה לביולוגיה ושם נותרתי עד שנת 2003. הגעתי לדרגת פרופ. חבר. באוניברסיטה לימדתי ביוכימיה עסקתי במחקר בנושא ההורמונים ובעשר השנים האחרונות באוניברסיטה עבדתי ביחידה להוראת המדעים. כיום אני גימלאי . ב-1977 יצאתי לשנת חופשה ללא תשלום ולימדתי ביולוגיה וכימיה בבית הספר התיכון "ספיר" בירוחם. לאחר מכן במשך 10 שנים לימדתי יום בשבוע בירוחם והכנתי כיתות לבגרות. ב-1977 גם פתחתי שבט צופים בשכונה ד' בבאר שבע, שכונה שהיתה ידועה כשכונת מצוקה. עמדתי במשך 5 שנים בראש אותו שבט. אני כותב שירה והוצאתי עד עכשיו ארבעה ספרי שירה. ואולי קצת הרהורים. נראה לי שאם מעמדו של המורה לא היה ירוד כל כך הייתי מעדיף להיות מורה בתיכון כי אהבתי זאת. לצערי, בעבודה בירוחם נתקלתי מספר פעמים בזלזול מצד גורמים שונים שאותם אני מכנה "כאלה שמנסים ללמד מורים איך ללמד" ואשר ליחסי אל השואה. אני חייב להגיד שכאשר בתוכניות הסטירה בטלביזיה מנסים להביא את השואה כארגומנט ליצירת צחוק זה מקומם אותי. הייתי בן 5 כשהתחילה המלחמה ובן 11 כשהיא הסתיימה. כמעט ולא ידעתי כלום על השואה עד למשפט אייכמן. יותר מזה. 4 שנים לאחר אסון שפקד את ביתנו, בשנת 1947, המשפחה שלנו התפרקה לשנה כשאבא נסע לגרמניה עם קבוצת מורים להכין ילדים פליטי שואה לעליה ארצה, ואמא עם אחי הקטן נסעה לארה"ב וסיימה בשיקגו תואר שני בעבודה סוציאלית. אותי שמו בכפר הנוער הדתי ליד כפר חסידים והיינו שם מספר קטן של צברים בין מספר רב של ילדים פליטי שואה. היו לי ביניהם חברים טובים שדברו על הכל, אבל מילה אחת הם לא הזכירו על מה שהיה בשואה. הם היו ילדשים רגילים עם כל החכמות של ילדים. לדוגמא, היו שם זוג של תאומים שאחד מבהם היה חבר טוב שלי אבל מילה הוא דיבר על השואה. רק לאחר כ-30 ש/נה כשהיתיה תכנית על תאומי מנגלה, ראיינו את האח שלו.

בהשקפת העולם שלי אני שמאלי ובטוח שאם לא היתה בתוכנו פנטיות ליברמנית, היינו כן יכולים להשיג פיתרונות. הלבוי של שינאת ערבים בין יהודים, ושינאת יהודים בין ערבים כואב לי מאוד.

אני מבקש את סליחתך אם דברי נשמעים כטורדנים.

בברכה

ראובן חיות rchayoth-at-netvision.net.il

העברתי את המכתב אל תום שגב, לפי כתובתו שבאתר "הארץ". דוד שי - שיחה 22:10, 7 בפברואר 2011 (IST)תגובה


קישור שבור[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 00:43, 26 בספטמבר 2013 (IDT)תגובה

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (נובמבר 2022)[עריכת קוד מקור]

שלום עורכים יקרים,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר בתום שגב שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 17:41, 24 בנובמבר 2022 (IST)תגובה