שיחה:תוכנית בילטמור

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 10 שנים מאת 93.172.155.217 בנושא בילטמור לא היתה תכנית חלוקה

אני לא יודע אם זה שייך לפה: בועידת בילטמור נקבע שצריך לדרוש מהבריטים לפתוח את שערי הארץ לפליטים היהודים שיבואו מאירופה. באותה תקופה עוד לא ידעו בארץ על גודל האסון המתרחש באירופה ולכן חשבו שיהיה צורך לקלוט המון יהודים. בנובמבר אותה שנה התגלה גודל האסון.

הסעיף הזה בועידה הוא קצת מצחיק מכיוון שבאי הועידה לא ידעו על המתרחש והתבססו על הנחה שגוייה שיהיו המוני פליטים בשעה שכבר הושמדו כמה מאות אלפים של יהודים באירופה וועידה ואנזה כבר התרחשה.

הסעיף הזה אינו מצחיק כלל, במיוחד שבאותה שעה טרם הושמדו מרבית יהודי אירופה. אמנם ב-20 בינואר 1942 התקיימה ועידת ונזה, אולם אושוויץ הוקמה רק בסוף 1942 בעוד ועידת בילטמור נערכה כחצי שנה קודם לכן.--Act 13:54, 10 דצמבר 2005 (UTC)

התכוונתי שזה אירוני. מה גם שבארץ לא האמינו באותה תקופה לדיווחים מאירופה אודות רצח המוני. האמינו בארץ שהיהודים סובלים כמו כל אזרח אחר במלחמה שמתרחשת באיזור מגוריו. עד נובמבר אותה שנה, עת הגיעו לא"י אזרחים ארצי ישראלים ששהו באירופה (הבריטים החליפו אותם עם תושבי המושבה הגרמנית).

בכל אופן, הדרישה לעליה חופשית, אם היתה מתקבלת, עדיין היתה יכולה להציל יהודים רבים מאד מהשמדה ולמרות שהידיעות על היקף השואה לא היו ידועות עדיין (ובחלקן אף לא קיימות) הדרישה היתה בהחלט במקומה. ככל הנראה, אם היו ידועות העובדות במלואן - היתה הדרישה מתחזקת הרבה יותר.

אולי. אם כי הבריטים סירבו לשאת ולתת עם הנאצים וכך גם האמריקאים. חוצמזה שב- 1942 הנאצים שלטו כבר על מרבית אירופה. הייתה "תוכנית אירופה" שבמסגרתה רצו לשלם לנאצים (ב-1943 )תמורת אי שליחתם של יהודים לאושוויץ אבל הנאצים "ברחו" עם הכסף והריטים סירבו לפתוח את שערי הארץ. לדעתי זה היה עוזר רק בשלבים מוקדמים של המלחמה, עד סוף 1941 . ב-1942 , אפשר להגיד שיהודי אירופה היו כבר אבודים. בכל מקרה, הבריטים ממש פחדו להרגיז את הערבים כך שזה לא בא בחשבון וגם עמדו להתפנות מא"י באותה תקופה עקב מחסור בכח אדם ונשק להדיפת הנאצים ככה שלשלם להם או לפתוח במו"מ איתם היה הדבר האחרון שהם יעשו.

ולעניין העובדות: הגיעו אלפי ידיעות מגורמים שונים אודות המצב באירופה. הן הופיעו בשולי העיתונים אבל חשבו שהם מופרזות (במספרים), זכורה לי ידיעה אחת מ- 1941 (נראה לי) שבה שר החוץ של ברה"מ מודיע ש-250,000 יהודים "נעלמו" מהשטחים שנכבשו ע"י הנאצים. ביישוב חשבו שזט חלק מהטקטיקה של בעלות הברית להציג את הצד השני כמרושע (כמו שעשו במלחה"ע ה-I ).

GGTM 21:22, 10 דצמבר 2005 (UTC)

איני חושב שיש ויכוח על עובדות. מה היה קורה אילו ידעו יותר - זוהי ספקולציה, אבל, הכיוון הוא ברור: אילו ידעו יותר - יש להניח שהיו מצליחים להציל יותר. אין לומר כי כיוון שהבריטים פחדו להרגיז את הערבים לא היתה כל תועלת בגילוי העובדות ובפעולה מפני שזה היה אבוד (זוהי חוכמה לאחר מעשה וגם אין ביטחון שהיא נכונה).--Act 21:31, 10 דצמבר 2005 (UTC)

לא אמרתי שזה לא היה עוזר. אם היו מתעוררים ב-1940 , כשרוב אירופה עוד לא נכבשה או ב-1941 כשהגרורות היו עוד חופשיות אולי היה טעם. גם הבריטים בסוף לא אהבו את ההתערבות (הצנחנים יצאו רק בסוף 1944).

מספר הערות: 1. השמדת היהודים החל כבר בבריה"מ ב-1941 ע"י יחידות עוצבות המבצע של האס.אס. (חצי שנה לפני ועדת ואנזה) 2. בערך יש להוסיף שתוכנית בילטמור מראה את הייאוש של מנהיגי התנועה הציונית מהשלטון הבריטי (למרות שצ'רצ'יל, רה"מ בריטניה, נחשב, משום מה, לפרו ציוני) העוין את התנועה הציונית מ-1939 (החל מפרסום הספר הלבן של מקדונלד) ורצון להתקרב לממשל בארה"ב כדי שזה ישפיע על הבריטים. לרוע המזל, גם נשיא ארה"ב, רוזלבט, לא התעניין בבעיות של העם היהודי.

שיפור[עריכת קוד מקור]

לא מספיק נותן מידע על מה היה שם. מקווה לשיפור פשוט העם 95.86.104.236 10:05, 25 ביוני 2012 (IDT)תגובה

בילטמור לא היתה תכנית חלוקה[עריכת קוד מקור]

הצגה מוטעית של תכנית בילטמור. התכנית דיברה על הפיכת ארץ-ישראל (כולה) לקומונוולת יהודי כתום מלחמת העולם השנייה. נזרשה הכרעה פנימית מיוחדת בוועידת פאריס, אוגוסט 1946, כדי לרדת מן העץ של תכנית בילטמור ולהמיר אותה בנכונות לתכנית חלוקה, שאותה היו האמריקנים מוכנים לקבל ולבטל תמיכתם בתכנית מוריסון-גריידי המשותפת להם ולבריטים. 93.172.155.217 11:43, 8 ביוני 2013 (IDT)תגובה