שיחה:שמחה בלאס

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

נכון שהיה מהנדס מים ישראלי, אולם, אם היה צריך לבחור שלוש מלים כדי לתאר את הנקודות החשובות ביותר המתארות את פעולתו ואת המוטיבציה שלו הייתי משתמש במלים: "מהנדס" "מים" "ציוני" (לאו דוקא בסדר זה). לכן נראה לי ששלוש מלים אלה צריכות להופיע בתחילת הפתיחה.--Act 06:44, 7 ינואר 2006 (UTC) אם צריך להוסיף את הישראליות בפיסקה הפותחת - הוספתי משפט קצר על המינוי שלו כ"יועץ הממשלה לענייני מים" (מינוי רשמי שנקבע עבורו משרד מיוחד בקריה ובוטל לאחר התפטרותו של בלאס מן התפקיד ומתה"ל) המבטא את מרכזיותו בנושא בישראל בשנותיה הראשונות.--Act 08:08, 7 ינואר 2006 (UTC)

כל יהודי ישראלי הוא ציוני, אלא אם כן נאמר במפורש אחרת. גילגמש שיחה 08:10, 7 ינואר 2006 (UTC)
אבל הוא היה יותר זמן ציוני ולא ישראלי (עד אחרי גיל 50) מאשר ישראלי וציוני. אם לתאר את חייו במלואם הציונות מאפיינת אותם יותר מאשר הישראליות, אם כי, כמובן שהיה ישראלי (וציוני) 34 שנה וציוני בלבד מעל 50 שנה --Act 08:17, 7 ינואר 2006 (UTC)
זאת באמת שאלה מעניינת. האם בן גוריון הוא ציוני או ישראלי. צריך לדון על כך בהרחבה במזנון. גילגמש שיחה 08:34, 7 ינואר 2006 (UTC)
בן גוריון הוא גם ציוני וגם ישראלי. המאפיין אותו הוא ציוניותו, אם כי הוא, לדעתי, האדם היחיד מלבד הרצל אותו ניתן לכנות, אולי, מייסד מדינת ישראל (אם ניתן בכלל לקבוע תואר שכזה).
מלבד זאת: לא כל ישראלי הוא ציוני (אמנם, יש "דרוזים ציוניים", אבל לא כל הדרוזים ואף לא כל היהודים ובודאי שלא הערבים הישראלים הם ציונים). לכנות אדם ציוני ישראלי מעמיד אותו יחד עם עזמי בשארה ואינו מאפיין אותו כציוני.--Act 08:44, 7 ינואר 2006 (UTC)
נכון, אבל רוב הישראלים היהודים הם ציונים. הרי לא כתוב בערך על אהוד ברק או ביבי נתניהו שהם ציונים. השאלה באיזה שלב האדם מפסיק להיות ציוני והופך לישראלי. גילגמש שיחה 10:33, 7 ינואר 2006 (UTC)
זה לא מנוגד. גם לא כתוב שברק או נתניהו הם ישראלים (אמנם כתוב שהיו ראשי ממשלת ישראל ועמדו בראש משלחת ישראלית). בעת שאדם הופך ישראלי אינו חייב להפסיק להיות ציוני (אם כי יש ישראלים שהפסיקו להיות ציונים). אהוד ברק הפך ישראלי בגיל 6 ובנימין נתניהו נולד ישראלי. גם עזמי בשארה נולד בישראל. כולם ישראלים. לא כולם ציונים. משה סנה היה ציוני, הפך לציוני-ישראלי, הפך לקומוניסט שבאופן רשמי היה לא ציוני ובסוף ימיו חזר למעשה להיות ציוני.
נראה לי שאדם שעיקר מאמציו הופנה להקמת מדינה יהודית, גם אם זכה להיות ישראלי, התואר "ציוני" מאפיין אותו הרבה יותר מאשר "ישראלי", הגם שהיה ישראלי (מאמצע ימיו או בסוף ימיו) וגם תואר זה הולם אותו.--Act 14:20, 7 ינואר 2006 (UTC)

התפלת מים באילת[עריכת קוד מקור]

בערך נכתב כך: "בשנת 1949, לאחר השתלטות צה"ל על אילת, הורה בלאס על הקדשת כל תקציב הקידוחים הארצי לקידוחים בערבה כדי לספק מים ליישוב, שנאלץ להתפיל מי ים לשתייה בעלות גבוהה."   אבל... לא מצאתי הוכחה לכך שבוצעה התפלת מי ים לשתייה באילת לפני שנת 1965. אם לא בוצעה התפלת מים בשנת ב1949 כמו שאני מעריך, אזי המשפט הזה שגוי ומטעה.


קישור שבור[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 05:11, 9 ביולי 2013 (IDT)תגובה


קישור שבור 2[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 05:11, 9 ביולי 2013 (IDT)תגובה

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (אוקטובר 2022)[עריכת קוד מקור]

שלום עורכים יקרים,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר בשמחה בלאס שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 05:05, 17 באוקטובר 2022 (IDT)תגובה