שיחה:שמגר בן ענת

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

ספקולציות[עריכת קוד מקור]

הסרתי את השורות הללו מהערך, כיוון שאלו ספקולציות תמוהות שהובאו ללא מקור. כשיימצא מקורן הן יוחזרו איתו לתוך הערך. בברכה, ינבושד.

(מתוך הפסקה: מי היה שמגר בן ענת?)

  • למרות איזכורו בספר שופטים, ישנם מחקרים[דרוש מקור] הטוענים כי שמגר בן-ענת לא היה כלל משופטי ישראל, אלא טעות עריכה – העברת המילה "גם" ממיקומה המקורי, לפני "ישראל" (שופטים, פרק ג', פס' ל"א ) – היא זו אשר הביאה לאזכורו בספר. תפישה זו מתחברת למחקרים שונים הגורסים כי בתקופת השופטים היו שתי נשים בשם "יעל". הראשונה שבהן הינה יעל אשת חבר הקיני המוזכרת בסיפור דבורה הנביאה והשנייה, אחת ממשעבדות עם ישראל. טענה זו מעמידה באור חדש את הכתוב בשירת דבורה (שופטים, פרק ה', פס' ו). תחת אור זה מוצגים שמגר ויעל כשליטים באזור ארץ כנען שבתקופתם שרר בארץ אי-סדר.
  • יש הגורסים[דרוש מקור] כי שמגר היה אבי סיסרא, או שהיה בן למשפחת מושלים ותיקה בארץ, אך תאוריות אלו אינן מבוססות יותר מאשר זאת העוסקת ב"שתי יעל".
  • לפי חוקרים מסוימים (יבין[דרוש מקור]) היה שמגר בן-ענת שכיר חרב – או חייל בצבאו של רעמסס השלישי – אשר נלחם בפלשתים.

הערה: עברתי עכשיו והסרתי את {{מקור}} מדפי שיחה בהם היא לא נחוצה. בדף שיחה זה היא עדיין נחוצה, ולכן השארתי אותה. דוד 22:54, 22 בפברואר 2007 (IST)תגובה

ראו את המאמר הזה. דניאל צבי 23:00, 21 באפריל 2007 (IDT)תגובה

מיהי ומהי "יעל " בהקשר לשמגר בן ענת[עריכת קוד מקור]

חוקר המקרה אלי אשד משער ש"יעל " המאוזכר/ת בהקשר לשמגר בן ענת בשירת דבורה אינה יעל אשת חבר.

הוא -היא מוזכר/ת כדמות שחיה בימי שמגר שהיה לפני ימי דבורה כפי שמצויין במפורש בשיר מבחינת הפסוק יכול להיות שהכוונה היא למישהו או מישהי המזוהה עם שמגר בן ענת.אולי מפקד שותף.אולי משהו אחר.

יעל אשת חבר אין לה שום קשר לשמגר בן ענת. היא בת תקופתה של דבורה.

בוודאי שאין לה שום קשר להנהגה כמי שנרמז בפסוק על שמגר בן ענת.

אבל אם היא לא זהה קשה להבין כיצד מוזכרים שתי דמויות שונות מתקופות שונות בשם אחד בשירה אחת.העניין מוזר ביותר ואולי היה מוזר גם למחבר המקורי של ספר שופטים. אם אכן זה היה הפסוק שאותו שמע.

פיתרון אחד שאפשר לחשוב עליו הוא שהמילה "יעל" כאן היא שיבוש ושיבוש קדום ביותר אולי אף של הסופר המקורי ובמקור היה כתוב משהו כמו "בימי שמגר בן ענת ואל "

אם שמגר בן ענת היה המפקד הכנעני המפורסם של תקופתו שהביס עבור המצרים את הפלישתים ושמו נשאר מפורסם גם בימיה של דבורה מאה שנים לאחר מכן ,אולי בני עמו ראו בו בן אלים ושמו המלא היה "שמגר בן ענת ואל" . על שם "אל " האל הראשי של עמי כנען באותה התקופה. אם כך היה "יעל" היה שיבוש של סופר קדום ואולי אף של הסופר הקדום שחיבר את ספר שופטים לראשונה ושבתקופתו "אל " כבר לא היה אל ראשי שחשב על יעל אשת חבר שמוזכרת מאוחר יותר בשירה.או שראה מקום לצנזר את איזכור של "אל" מסיבות דתיות. והפרשנות לפסוק בדברי דבורה על שמגר בן ענת היא זאת : ל פי השחזור שלי בכל אופן מה שדבורה אומרת זה בערך כך "

"מאז ימי שמגר בן ענת ואל ( עוזרו של פרעה רעמסס השלישי ירום הודו ומנצח הפלישתים ) היה תוהו ובוהו כאן בארץ ושיירות לא יכלו להסתובב בביטחה ואנשים נאלצו ללכת בדרכי עקיפין עד שקמתי אני דבורה ועשיתי כאן סדר כמו שהיה בימי שמגר. "" אלי אשד "בימי שמגר בן ענת בימי יעל ":שמגר בן ענת בספרות ובאמנות " בלוג "המולטי יקום של אלי אשד https://no666.wordpress.com/2021/12/21/%d7%91%d7%99%d7%9e%d7%99-%d7%a9%d7%9e%d7%92%d7%a8-%d7%91%d7%9f-%d7%a2%d7%a0%d7%aa-%d7%91%d7%99%d7%9e%d7%99-%d7%99%d7%a2%d7%9c-%d7%94%d7%a9%d7%95%d7%a4%d7%98-%d7%a9%d7%9e%d7%92%d7%a8-%d7%91%d7%9f/?fbclid=IwAR0FErOJuKWm4p28qWCnIfiPaokS-9FPVVVREyIU_2Z3EtoJgibn59tcOSU7

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (נובמבר 2022)[עריכת קוד מקור]

שלום עורכים יקרים,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר בשמגר בן ענת שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 09:39, 24 בנובמבר 2022 (IST)תגובה