שיחה:שי אגסי

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
  • המשפט "ב- 1996 הקימו שי אגסי ואביו את חברת טופמנג', שפיתחה את תוכנת "מנהל", המשמשת לניהול חשבונות בסביבת חלונות לעסקים" אינו נכון, על בסיס עדות אישית: הייתי נוכח בטקס השקת תוכנת "מנהל" ב-1995, כמדומני, והיא: א) הייתה תוכנה למקינטוש בלבד בראשיתה. ב) החברה שיצרה אותה לא הייתה טופ-מנג' אלא קוויקסופט.
  • "מיד בתום שירותו הצבאי הקים שי אגסי ביחד עם אביו ראובן את "קוויקסופט", חברת ההזנק הראשונה שלו, שפיתחה תוכנה למחשבי מקינטוש של חברת אפל." - לא מדויק. החברה הייתה חברה ששיווקה תוכנות שונות למחשבי מקינטוש. מאמצי הפיתוח בה הם תוצר מאוחר יותר. ככל הידוע לי, זו מעולם לא הייתה חברת הזנק.
  • "בשנת 1995 זכו השניים בחוזה בסך שלושה מיליוני דולרים לניהול תוכנת לומדה של אפל." פרטים? זה לא מדויק, ככל הידוע לי. מי העניק את החוזה? מה משמעות "ניהול תוכנת לומדה"?


אורי רדלר - שיחה 19:04, 17 באפריל 2010 (IDT)תגובה

הבעיה הראשונה: כיוון שקוויקסופט וטופמנג' שתיהן בבעלות ראובן אגסי, ייתכן שיש כאן רק סטייה קלה מהאמת, כלומר שהתוכנה פותחה בקוויקסופט, ואחר כך הוקמה חברת טופמנג', שהתוכנה הועברה אליה. ייתכן גם שהתוכנה פותחה מלכתחילה בטופמנג', ורק השקתה נעשתה במשרדי החברה האחות, קוויקסופט. יש להביא אסמכתא חזקה יותר מהשתתפות במסיבה. בכל מקרה, גם אם "מנהל" כוונה תחילה לסביבת מקינטוש, מהר מאוד הבינו מפתחיה שהכסף נמצא בסביבת "חלונות" ועברו לשם. כיוון שבזכרונות אישיים עסקינן, אני זוכר את "מנהל" רק כתוכנה של טופמנג' לסביבת "חלונות", אך מובן שתיתכן היסטוריה קדומה יותר, הידועה למקורבים בלבד.
בבעיה השנייה טיפלתי. דוד שי - שיחה 19:33, 17 באפריל 2010 (IDT)תגובה

"טופמנג'" ו"קוויקסופט" הן קונסטרוקציות מלאכותיות בהקשר זה. ההיסטוריה של האירוע: באמצע שנות התשעים החליט מנכ"ל "ידע" דאז לברוא מחדש את המקינטוש כפלטפורמה עסקית ולכן מימנה פיתוח תוכנות ועברות תוכנות. אחד הפרויקטים המרכזיים היה יצירת תוכנת הנהלת חשבונות למקינטוש ולצורך כך נשכר אגסי (עם צוות מפתחים) כפרוייקטור עבור "ידע." בהחלט אפשרי שהגורם שהיה חתום על החשבוניות היה "קוויקסופט" אבל זה לא משנה - קוויקסופט לא הייתה חברת הזנק ולא פיתחה תוכנה כלל - זו הייתה חברה לשיווק ומכירה של תוכנות, שעשתה את עיקר הכנסתה מהיותה נציגת "מקרומדיה" שהייתה אז יצרנית "פריהנד" (למעשה, התיכנות של התוכנה נעשה על ידי חברה אחרת, אבל זה גם סיפור אחר).

בחזרה לסיפור: זמן קצר אחרי הטקס החגיגי לחנוכת "מנהל" (הטקס נערך על-ידי "ידע" - אם אינני טועה באולם סמוך לבית "ידע" דאז, ברמת גן. אגסי וצוות הפיתוח היו בו אורחים מכובדים, אבל רק אורחים) הודח מנכ"ל "ידע" והוחלף ביצחק רדושקביץ, ועמו עפו גם התוכניות המהוללות. אני יכול לטפס בסולמי האישי לבוידמי האישי כדי לבדוק את העובדות: באותה תקופה שימשתי כתבו של המגזין המופלא "מקינטוש עכשיו" והייתי בטקס החנוכה ככתב ולכן הדברים מתועדים גם בכתובים. אורי רדלר - שיחה 15:07, 18 באפריל 2010 (IDT)תגובה


טוב, בגלל שאני בן אדם מקסים, ביררתי את העובדות:
  • תוכנת מנה"ל פותחה בשנים 1994-5 על-ידי צוות בראשות שי אגסי. הפיתוח מומן בחלקו על-ידי "ידע" תחת המנכ"ל יורם פרידמן. התוכנה מופיעה בקטלוג התוכנות למקינטוש לשנת 1995 תחת שם היצרנית "קוויקסופט" ולענייננו, זה מספיק.
  • זמן לא רב אחרי השלמת פיתוח התוכנה, בשנת 1995, עברו אגסי ושמונה מפתחים לעבוד אצל אפל ארצות הברית בפיתוח תוכנות לשוק החינוך, בעסקה שהיקפה כמה מיליוני דולרים. לראובן אגסי לא היה קשר ממשי לכאן.
  • טופמנג' היא ברייה שנולדה יותר מאוחר. ניחוש שלי: היא נולדה עם הגרסה לחלונות, כשם שיראה מרשים ונאה יותר. אפשר לציין את חילופי השם, מן הסתם, לשנת 1997.

אורי רדלר - שיחה 15:30, 18 באפריל 2010 (IDT)תגובה

אני מקווה שתיקנתי נכון לפי מידע זה. דוד שי - שיחה 22:18, 18 באפריל 2010 (IDT)תגובה

משוב מ-5 באוקטובר 2012[עריכת קוד מקור]

אמנם, יומיים לאחר הפרידה הזדרזדתם לציין בערך שאגסי כבר לא המנכל וטרחתם להוסיף כתבה עם כותרת שלילית מהדה מרקר. אבל בטר פלייס בלי שי אגסי לא תחזור להיות בטר פלייס לעולם. 213.57.58.155 14:50, 5 באוקטובר 2012 (IST)תגובה

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (פברואר 2023)[עריכת קוד מקור]

שלום עורכים יקרים,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר בשי אגסי שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 22:40, 16 בפברואר 2023 (IST)תגובה