שיחה:שיטת הסלמי

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

יון או יוון...? חגי אדלרשיחהתבניות מידע בערכים מחכות לך! • ג' באדר ב' ה'תשס"ח • 03:53, 10 במרץ 2008 (IST)תגובה

כפי שבוודאי כבר ראית, שמנו לב לתקלה באותה הדקה... ‏ PRRP שו"ת 03:57, 10 במרץ 2008 (IST)תגובה
חייבים לתת פה אזכורים לשיטה גם אח"כ כמו חברות מסחריות או ערפאת... חגי אדלרשיחהתבניות מידע בערכים מחכות לך! • ג' באדר ב' ה'תשס"ח • 03:59, 10 במרץ 2008 (IST)תגובה


הצצתי בערך "הליכה לקנוסה" ובהחלט יש מקום לערוך את הערך הזה באותה תצורה: הסברת הביטוי ולאחריו מקור הביטוי. צורה אחרת של הסברת ביטוי מצאתי בערך עגבניה, שם מוסבר הביטוי "שטויות במיץ עגבנית" תחת הכותרת "שימושים מושאלים". זו גם אפשרות. אני מוצא שזה דוקא נחמד שויקיפדיה גם מסבירה מטבעות לשון למרות שבתחילה סברתי שאנציקלופדיה לא צריכה לעסוק בכך, זה בדרך כלל תפקידו של מילון.

הודעת שכתוב[עריכת קוד מקור]

הכתיבה היא לא אנציקלופדית. הערך רצוף בביטויים צבעוניים נוסח "לכל מדינה 'סטאלין הקטן שלה', שיש לנכש אותם מהערך.

לא פחות חשוב - אמנם תחילת הביטוי "שיטת הסלאמי" הוא במתיאס ראקושי, אבל מאז הוא בשימוש נפוץ לגבי כל תכנית לביצוע משהו בשלבים. כך, למשל, הביטוי הנפוץ ביותר הוא על ידי אנשי הימין בישראל הרואים את תכניות השלום הערביות כתכניות לחיסול מדינת ישראל בשלבים ב"שיטת הסלאמי", וישנן גם דוגמאות רבות נוספות. הנה למשל שיטת הסלאמי להשגת בחורה וזה עוד לא הכל. אלמוג*הצטרפו למיזם המדינות* 06:22, 10 במרץ 2008 (IST)תגובה

שיניתי את ההקשר לביטוי "הסטאלינים הקטנים" ליותר אובייקטיבי/נייטראלי, (לא אני המצאתי את הביטוי..., במקורות מופיעים ביטויים הרבה יותר צבעוניים כמו "הסטאלינים המשובטים"), לאיזה עוד ביטויים צבעוניים אתה מתכוון? אם כוונתך לניסוח המשפט "עמי מזרח אירופה נמכרו לסטלין במחיר השקט של המלחמה הקרה" הרי שגם אם הוא מנוסח באופן לא אובייקטיבי בעליל, מסופקני אם קיים הסטוריון רציני שלא יסכים על אמיתותו, הרי ארה"ב ואנגליה לא נקפו אצבע לטובת ששת העמים המדוכאים האלה עד לגלסנוסט.

לגבי שימושים אחרים בביטוי יש להבדיל בין שימושים נכונים (בפוליטיקה ובעולם העסקי) לבין אינספור שמושים שגויים שמרוקנים את מטבע הלשון ממשמעותו. לא כל ביצוע דבר מה בשלבים הוא בשיטת הסלאמי, אם לא מדובר בהשתלטות עויינת תוך כדי איוד התנגדות פוטנציאלית באמצעות פריסתה לפרוסות, הרי שמדובר בשימוש לא נכון בביטוי. מטרת פירוט הערך היתה בין השאר להחזיר לביטוי את משמעותו בהקשרו המקורי.

לדעתי הבעיה היחידה שנותרה היא כפי שאלמוג ציין, שמדובר רק על שיטת סלאמי אחת. צריך לכתוב פתיח שעוסק במאפייני כלל שיטות הסלאמי, ואז פסקה אחת תעסוק בשיטת הסלאמי המפורסמת הסטליניסטית. אליזבט שיחה 18:33, 10 במרץ 2008 (IST)תגובה


אני לא מסכים שיש כל מיני סוגים של שיטות סלאמי. היתה שיטת סלאמי אחת ויש גם השאלות של הביטוי להקשרים אחרים אך במשמעות דומה. זה כמו שאין כל מיני סוגים של "הליכה לקנוסה", היתה רק הליכה לקנוסה אחת!

ההבדל הוא ששם הייתה הליכה ממש, שבסופה הגעה למקום פיזי ששמו קנוסה. כאן אין לנו עיסוק עם נקניקים. נדב - שיחה 00:14, 11 במרץ 2008 (IST)תגובה

בערך ויקיפדיה בפרק "מדיניות" כתוב כך (ציטוט) "ערכים בוויקיפדיה אינם הגדרות מילוניות". הצצתי אם כן בערך נוסף שנהוג להשאיל את שמו כמטבע לשון לשימושים אחרים בשפה "עלילת דם" ושם כלל לא מוזכרים שימושים אלה. בערך Salami tactics באנגלית דווקא מייחסים את הכינוי גם להשתלטות היטלר על גרמניה ומסבירים את משמעות הביטוי בעולם העסקים.

אם מאוד לוחץ פה למישהו להזכיר במסגרת הערך את תוכנית השלבים של אש"ף כאסטרטגיה כוללת להשמדת ישראל באמצעות שלבים טקטיים כמו נכונות להכרה בה וניהול משא ומתן, במטרה לחסל ההתנגדויות בציבור הישראלי, אז שיוסיף זאת. איני יודע אם כאן המקום אך יש פה בהחלט שימוש נכון בביטוי.

הערך הזה צריך להיות כללי על הביטוי ולא על סטלין. זה מקובל בהקשרים רבים, לאו דווקא כאלה שקשורים אליו. גילגמש שיחה 01:56, 13במרץ 2008 (IST)

הגם אתה ברוט...לגמש? בסדר הבנתי, העיקר שלא הכנסתם פה את שיטת הסלאמי להשגת בחורה, זה הרי קשור בכלל לעובי הנקניק.


קישור שבור[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 03:53, 9 ביולי 2013 (IDT)תגובה


קישור שבור 2[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 03:53, 9 ביולי 2013 (IDT)תגובה

לדעתי אין בעיה בבניית הערך[עריכת קוד מקור]

אכן יש לכינוי שיטת הסלאמי שימושים מושאלים רבים והם מוזכרים בערך בהרחבה אך שיטת הסלאמי היא קודם כל אירוע היסטורי ספציפי במקום ובזמן ורק אחרי זה כינוי, אי לכך ההודעה בראש הערך מיותרת מיקרוז - שיחה 15:50, 14 ביולי 2013 (IDT)תגובה

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (אוקטובר 2022)[עריכת קוד מקור]

שלום עורכים יקרים,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר בשיטת הסלמי שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 22:53, 16 באוקטובר 2022 (IDT)תגובה