שיחה:שדה חשמלי

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 5 חודשים מאת 147.235.206.4 בנושא משוב מ-13 בנובמבר 2023

העברה של תוכן מדף אחר[עריכת קוד מקור]

משתמש מסוים יצר ערך שדה אלקטרו-מגנטי, עם מעין סקירה היסטורית מעט מבולבלת בנושא. יצרתי הפניה והעברתי את תוכן הערך, שהכיל כמה עובדות, לכאן:

===אלקטרומגנטיות===
בארשית המאה התשע עשרה, ההתקנים היחידים לייצור זרמים חשמליים היו תאים וולטאיים, שיצרו זרמים חלשים תוך כדי המסת מתכות בחומצה. אלה היו אבות הסוללות שאנו מכירים כיום. בשנת 1820 גילה המדען הדני ארסטד שתילים נושאי זרם נושאים שדה מגנטי. מכאן עלתה השאלה האם גם פיסיקאים, מיכאל פראדיי האנגלי וג'וזף הנרי מארה"ב, שפעלו, כל אחד באופן עצמאי, מבלי שידעו זה על זה. תגליתם שינתה את העולם; בעקבותיה הפך החשמל לנחלת הכלל-הוא מספק אנרגיה לעשיה ביום ומאיר את הבתים בלילה.


===השראה אלקטרומגניטית===
פראדיי והנרי גילו כי אפשר לייצר זרמים חשמליים, בפשוט באמצאות הזזה של מגנט לתוך סליל של פתיל מתכת ובחזה החוצה. לא נדרשה סוללה או כל מקור אנרגיה אחר, רק תנועה של מגנט בתוך לולאת פתיל. הם מצאו שמתח נוצר או מושרה על ידי תנועה היחסית בין הפתיל לבין השדה המגנטי. מתח נוצר בין השדה המדנטי הוגרם לסיבוב הפתיל המכפיל את מקור האנרגיה. התוצאה תהיה בין שרק אחד מהם נע ובין ששניהם נעים.
נכתב על ידי [Nanosoft.coo.co.il]

בברכה, ‏ ~ קובי‏ • שיחה 16:14, 22 במרץ 2007 (IST)תגובה

עזרה בשיפור הערך[עריכת קוד מקור]

שינויים עיקריים

בעקרון את ההסברים הכלליים לקחתי מהוויקיפדיה אנגלית, שם לדעתי מוסבר בצורה הרבה יותר ברורה למי שלא מבין בתחום. שמתי הסבר בהתחלה, הגדרה בפרק הראשון והמחשה גרפית שמאוד עוזרת בפרק השני. מה שהיה קודם נכון ורלוונטי למי שמבין אבל לדעתי לא צריך להופיע בהתחלה כי מי שלא למד את כל זה פשוט יתייאש כבר במשפט הראשון וייצא, לכן את הגזירה מהפוטנציאל האלקטרומגנטי שמתי בסוף התיאוריה - זה לא נחוץ לפני זה.

בעיות

לא ידעתי איך להעתיק את התמונה מהוויקיפדיה האנגלית לכן עשיתי אליה קישור (תוך תרגום ההסבר המופיע בה). כמובן כדי לא להיות תלויים בערך באנגלית צריך להעתיק את התמונה עצמה, לכן אם מישהו יכול לעשות זאת ולהסביר לי איך עושים זאת זה יתקבל בברכה (זה בכל אופן מה שעשיתי למרות שאולי באופן אוטומטי נשמר עותק בויקיפדיה עברית).

יש גלישת טקסט מימין לתמונה, באופן כזה שדרש ממני להכניס הרבה שורות ריקות כדי שהפרק שבא אחרי התמונה יהיה מתחת (על כל אורך השורה) ולא מימין לתמונה. השיטה הזו תביא לביות בחלק מהתצוגות אז גם כאן אם מישהו יודע לעשות זאת בצורה נורמלית ולהסביר לי איך הוא יתקבל בברכה.

תוספת קטנה בחלק של שדה של כדור טעון: לא מצויין כי הכדור מוליך, לכדור לא מוליך יהיה שדה שונה. הוספתי את הנתון הנ"ל להסבר.

בעיה בהגדרת קווי שדה[עריכת קוד מקור]

ההגדרה שנתונה שם לקווי שדה (אני כותב עכשיו את הערך עצמו) לא נכונה, מכיוון שקווי דה הם רציפים ולא חיצים. באנגלית -- Tambah 20:24, 7 בנובמבר 2007 (IST)תגובה

תיקון בערך שדה חשמלי[עריכת קוד מקור]

בערך שדה חשמלי כתבו ערך (וחישוב) לא נכונים לשדות מלוח טעון אינסופי ומקבל. הטעות היתה שבחישוב האינטגרל של השטף החשמלי התעלמו מהשטף שיוצא דרך הצד השני של המשטח הגאוסיאני וכך יצא להם ערך פי 2 מהערך האמיתי. בנוסף נעשתה הפרדה מוזרה בין שדה מלוח אינסופי טעון "מוליך" ו"מבודד", מה שכמובן לא נכון כי בחישוב הספציפי הזה אין שום חשיבות למטעני פולריזציה. יכול להיות שמי שכתב את זה התבלבל עם קבל שבתוכו חומר דיאלקטרי...

משוב מ-13 בנובמבר 2023[עריכת קוד מקור]

היי, אני מעוניין לדעת איך אפשר לנטרל שדה חשמלי 147.235.206.421:32, 13 בנובמבר 2023 (IST)תגובה