שיחה:רדיוגרפיה

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 17 שנים מאת נחמיה ג בנושא מקצה שיפורים

מקצה שיפורים[עריכת קוד מקור]

ערכתי קצת את הדף ונתקלתי בכמה נקודות בעייתיות:

  • שני משפטים שלא היו קשורים לפסקאות בהן הם היו ולא מצאתי להם מקום טוב יותר:
קרינת הגמא היא בעלת אורך גל קצר (מעשרה נאנומטר ומטה) ותדירות גבוהה יותר מקרינת רנטגן, ועקב כך היא חודרת עמוק יותר דרך מוצק, גז או נוזל. (ההסבר שאחר כך מתייחס לעיקרון הכללי, המשפט הזה מגביל אותו רק לקרני גמא ויוצר רושם שאין התייחסות לקרני רנטגן)
כלל אצבע אומר שרגישות הרדיוגרפיה לסדקים עומדת על כ-2% מעובי החלק. כלומר - בחלק שעוביו הוא 10 סנטימטר יתגלו - בעזרת חשיפה נאותה - סדקים שעוביים הוא מעל 2 מילימטר. (גם כאן, הפיסקה מתייחסת לנושא עקרוני והמשפט מסייג אותה לשימושים תעשייתיים)
  • יצירת זוגות - למה גורמת התופעה? בליעה של חלק מהפוטונים, יצירה של קרינת גמא משנית? נראה לי חשוב להסביר בחצי משפט על מה בכלל מדובר, כדי לא להפריע יותר מדי לרצף הקריאה (כמו שאני עשיתי - הייתי חייבת לעבור לערכים המתאימים).
  • לגוף יש סף קרינה מצטברת שעד הגעה אליו הגוף יכול להתגבר ללא מחלת קרינה. בנוסף, לחלקים שונים בגוף האדם סף רגישות משתנה - האשכים, לדוגמה, רגישים לקרינה עשרות מונים מכף רגל. - באמת יש סף לקרינה מצטברת, אבל מחלת קרינה היא לא הבעיה היחידה. גם הגדלה משמעותית בסיכוי לפתח סרטן בעייתית, ועקרות גם היא לא כלולה במחלת קרינה.
  • רדיולוגיה - לא רק שימוש בקרינה רדיואקטיבית. רדיולוגיה כוללת רנטגנולוגיה, רפואה גרעינית (שבה משתמשים ברדיואיזוטופים), MRI ואפילו אולטראסאונד.
  • אם כי גם ברפואה נעשה שימוש במצלמות גמא, עיקר השימוש בקרינת רדיואיזוטופ (גמא) הוא בתעשיה, וזאת בנוסף לשימוש בקרני רנטגן. - המשפט לא ברור. לא הבנתי אם רוב הבדיקות הרדיואקטיביות הן בתעשיה ומעט מהן ברפואה, או שבתעשיה משתמשים בעיקר בבדיקות רדיואקטיביות ופחות ברנטגן. ואולי יש יותר סוגים של בדיקות רדיואקטיביות בתעשיה? גם לא ברור לי אם יש משמעות להשוואה בין תעשיה לרפואה - הרי יכול להיות שבתעשיה עושים הרבה יותר בדיקות מאשר ברפואה, ואז יתכן שגם בדיקות רנטגן יש יותר בתעשיה מאשר ברפואה. קטיפי (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)תגובה
קטיפי - ברוכה הבאה למועדון הבל"ה, והמון תודה על ההארות החשובות.
ערכתי מקצה שיפורים כולל בערך, וטיפלתי בכל הארותייך והערותייך. לשמחתי הקורס שעברתי בנושא עודנו טרי, כך שלמרות שזאת שיטה שאני לא עובד או אעבוד איתה בתקופה הנראית לעין, יכולתי להיות בטוח בדברי.. (כרגע אני בקורס המסמיך אותי לרמה 2 - בודק - בשיטות "הפשוטות" יותר בבדיקות לא הורסות, אז הגעת בזמן מתאים.. :-]). נחמיה ג 19:57, 27 במרץ 2007 (IST)תגובה