שיחה:קרמיקה בארץ ישראל

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

טיוטה[עריכת קוד מקור]

אני כרגע זורק מידע באופן די אקראי (כי אין לי את הפנאי לעשות משהו מושקע כמו שצריך, מאותה סיבה אני כרגע נמנע מלהיכנס לחשבון), בעיקר על טיפולוגיה של ניאולית עד תקופת הברזל א (כתיבה זו הדרך הטובה ביותר בשבילי ללמוד למבחן, אחלו לי בהצלחה). אבל מעבר למיידי, בחלומי אני רואה ערך ראשי על הקרמיקה של כל א"י לתקופותיה, ופרקים ספיציפיים, כשיגדלו מספיק, יהפכו לערכים עצמאיים. מאותה סיבה התחלתי לעשות פרקי קריאה נוספת וכו' לפרקים השונים, כי אין ספר אחד (אפילו הסדרה של גיטין) שבאמת רולוונטי לערך שמדבר על כל התקופות. Reuveny, biegel, AviStav, פעמי-עליון, איתמראשפר, נרשמתי כמה פעמים!!, Asaf M מטרונוםבעלי הידע בארכאולוגיה, אשמח לתרומתכם, ויותר לדעתכם על הערך, איך הוא צריך לגדול ומבנהו. לדוגמא:

*כל חלוקות המשנה של הכלקולית שהלכתי בהם לפי גרפינקל, עם הערה בראש - יש רעיון יותר טוב להתמודדות?

*משפחות שיש מחלוקת על קיומן (מחלוקת גרפינקל/בראון לגבי תרבות באר שבע) - לדעתי באמת אין כאן בעיה רצינית - הכלים עצמם קיימים בכל מקרה - אפשר לתאר אותם, ואז לומר שלפי דעת X, הם משפחה מובחנת, ולפי דעת Y, הם נכללים בתוך Z.

*משפחות וכלים שממשיכים על פני תקופות שונות - לתאר שוב ושוב בכל תת־פרק? לתאר כשמופיעים לראשונה ולתאר את השינויים בכל תת־פרק (עם קישור פנימי?), לתאר את כל תולדות המשפחה בפעם הראשונה שהיא מופיעה?

*ומה כדאי להיות היחס לערכים על טיפוסי כלים? לדעתי ערך עם שם כמו סיר בישול בעת העתיקה חייב להכיל (לפחות בתמצות) התייחסות לטיפולוגיה (ולא רק) של סב"שים בכל התקופות ובכל מקום בעולם. אפשר כמובן לשנות את השם למשהו פחות מקיף, אבל הבעיה רק תצטמצם ולא תעלם לגמרי. ―אנונימי לא חתםמש:אנונימי 00:00, 10 בינואר 2000 (IST) 79.180.48.3 19:51, 9 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה

ראשית, למה קרמיקה ולא קדרות? מדיניות ויקיפדיה היא להעדיף מושגים עבריים כשאפשר.
הערך עוסק בנושא רחב מכדי להכניסו לערך אחד, לכן כדאי לדעתי ליצור ערכים (בשלב זה טיוטות) לקדרות מכל אחת מהתקופות, והערך המרכזי (קדרות בארץ ישראל או הקדרות של ארץ ישראל) יכיל רק תקצירים וקישורים לערכים מורחבים. אני אישית גם מתנגד למתודולוגיה לפיה שטחי מדינת ישראל המודרנית (כולל יהודה, שומרון, חבל עזה והגולן) הנקראים בטעות "ארץ ישראל" הם תחום אחיד וייחודי באיזושהיא נקודה בהיסטוריה עד למנדט הבריטי, אך לצערי היא די מקובלת במחקר.
אני חושב שמדובר בסדרת ערכים חשובים מאוד, אך הם מעט פחות מתחום העניין שלי, ולכן לא אתרום לכתיבתם בשלב זה. עם זאת אני מוכן לעזור עם מקורות, יש לי גישה למספר מקורות שיכולים להועיל בנושא.
נראה שיש לך ידע רב בנושא ואתה יכול לתרום רבות לארכאולוגיה בויקיפדיה העברית. אנחנו זקוקים לכך. אני ממליץ לך בכל זאת להירשם, זה לא יפגע באנונימיות שלך ולא ימנע ממך לתרום תרומות קטנות כלל. פעמי-עליון - שיחה 20:58, 9 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה

בעיה בקישורי ארכיון בערך (ספטמבר 2023)[עריכת קוד מקור]

שלום. בתהליך הארכוב, החזיר הארכיון שגיאות לאחד או יותר מהאתרים ששלחתי לארכיון. להלן קישורים שהחזירו שגיאה והשגיאה המתאימה.

בכל מקרה זו תהיה ההודעה היחידה לגבי קישורים אלו, ולא יעשה ניסיון נוסף לארכוב קישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 23:07, 1 בספטמבר 2023 (IDT)תגובה

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (אפריל 2024)[עריכת קוד מקור]

שלום,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר בקרמיקה בארץ ישראל שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 15:34, 18 באפריל 2024 (IDT)תגובה