שיחה:קבר רחל/ארכיון 1

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 13 שנים מאת צפניה בנושא החלטת הועד של אונסק"ו

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף

מעבר רחל זה מחסום שנימצע קרוב לקבר רחל שבו עוברים אנשים מבית לחם לישראל ומישראל לבית לחם ולא לקבר רחל. אני יודע את זה כי אני מוצב שם כרגע (אני משרת בגדוד תעוז מעברים בפלוגת חליף שאכשיו מחילפה את פלוגה ג בגדוד ארז שתופסת מחסום זה). אולי יש מעבר רחל המוביל לקבר רחל אבל לא שמעתי אליו וזה לא נישמע הגיוני ששני מקומות במרחק של מאה מטר יקראו באותו השם.

מצבת מונטפיורי[עריכת קוד מקור]

הצילום משנת 2008 הוא חלקי ומכונה:שרידי הכתובת בקבר רחל לזכר משפחת מונפיורי ששיקמו את המצבה מעל הקבר. גם בספרן של נדב שרגאי יש אותו צילום ללא פירוט תוכן הכתובת. מי שיכול למצוא את כתובת מונטפיורי במלואה מוזמן לעלות אותה. וְתֵן טַל וּמָטָר לִבְרָכָה עַל פְּנֵי הָאֲדָמָה וְשַׂבְּעֵנוּ מִטּוּבָהּ , דניאל ונטורה - שיחה 14:59, 7 בנובמבר 2008 (IST)

מצאתי את הכתובת בספרו ואני מעלה אותה. וְתֵן טַל וּמָטָר לִבְרָכָה עַל פְּנֵי הָאֲדָמָה וְשַׂבְּעֵנוּ מִטּוּבָהּ , דניאל ונטורה - שיחה 20:10, 8 בנובמבר 2008 (IST)

נדב שרגאי[עריכת קוד מקור]

למען הסדר הטוב בקשתי רשות ציטוט: "שבוע טוב. ציטטתי מספרך ב-4 מקומות ערך על קבר רחל בויקיפדיה העברית ראה קישור: האם זה מקובל עליך האם להסיר את הציטוטים וְתֵן טַל וּמָטָר לִבְרָכָה עַל פְּנֵי הָאֲדָמָה וְשַׂבְּעֵנוּ מִטּוּבָהּ , דניאל ונטורה - שיחה 21:22, 8 בנובמבר 2008 (IST)

מפתח הקבר[עריכת קוד מקור]

משה מונטיפיורי נתן שני מפתחות.אחד לספרדי - בכור יהודה בורלא. ואחד לאשכנזי - אברהם לייב מונזון. ביחד עם המפתח הם קיבלו חותמת שכתוב עליה:שומרי משמרת קבורת רחל למקהלות הספרדים והאשכנזים. ירושלם. הספרדים קודם כי הם הקהילה הגדולה והחזקה בירושלים ב1840. כיום המפתח והחותמת המקוריים ה"אשכנזיים" נמצאים בידי מוטי ברמץ, נכד נינתו של אברהם לייב "הראשון"

החלטת הועד של אונסק"ו[עריכת קוד מקור]

החלטת הועד של אונסק"ו, באה בעקבות ועל רקע היחס של המוסלמים לקבר בשנים האחרונות (ובמיוחד לאור הלחצים הדיפלומטים שלהם... אבל לא זה הנושא כאן) לכן אין מקום לזה כפיסקה בפני עצמה אלא עדיף לכלול את זה שבפיסקה שדנה ביחס של מהוסלמים שלקר לאורך השנים. צפניה - שיחה 13:15, 1 בנובמבר 2010 (IST)

לא יודע אם צריך להכניס את זה, אבל בכל מקרה צריך מקורות לדברים. קשה לי להאמין ש"כמחאה על כך שישראל כללה את קבר רחל ברשימת "אתרי המורשת הלאומים" שלה, הגדיר הועד המנהל של אונסקו באוקטובר 2010 את הקבר גם כמסגד מוסלמי". אני משער שגרסת הוועד, ומה שכתוב בהחלטה עצמה שונה - נא לקשר למסמך עצמו. יוסאריאןשיחה 13:20, 1 בנובמבר 2010 (IST)
מסתבר שהם לא יודה בזה בפירוש אבל שמתי מקור של נדב שרגאי
לדעתי זה מקור רע. לפי אתר אונסק"ו - "The Palestinian sites of al-Haram al-Ibrahimi/Tomb of the Patriarchs in al-Khalil/Hebron and the Bilal bin Rabah Mosque/Rachel’s Tomb in Bethlehem:
the Board voted 44 to one (12 abstentions) to reaffirm that the two sites are an integral part of the occupied Palestinian Territories and that any unilateral action by the Israeli authorities is to be considered a violation of international law, the UNESCO Conventions and the United Nations and Security Council resolutions.".
בתרגום חופשי -
לגבי האתרים אל-איברהימי\קבר-הפטריארכים בחברון\אל-חלילי, ובילאל-בין-רבאח\קבר-רחל בבית-לחם: חבר המנהלים הצביע 44 מול 1 על מנת לאשר מחדש כי שני האתרים מהווים חלק בלתי נפרד מהשטחים הפלסטיניים, וכי כל פעולה חד צדדית על ידי הרשויות הישראליות שם ייחשב כהפרה של החוק הבינלאומי, אמנות אונסקו והאו"ם, והחלטות מועצת הביטחון".
ערכתי בהתאם את הניסוח. שים לב שההחלטה של אונסק"ו לא נסבה על הגדרתו של האתר כמסגד (ממילא הוא משמש כמסגד, הרי במי ירה ברוך גולדשטיין שר"י, ומה עשו אלה אותם רצח?), אלא נקטה במינוח ניטרלי וכזה שמתחשב גם בשם בו הוא נקרא על ידי הפלסטינים על מנת לתאר את המקום והצהירה על עניינים אחרים לחלוטין. אגב, לפי הערך באנגלית, כבר במאה ה-15 תיארו את המקום כמסגד. יוסאריאןשיחה 13:47, 1 בנובמבר 2010 (IST)
כל הכבוד יוסאריאן! מה היינו עושים בלעדיך צפניה - שיחה 14:08, 1 בנובמבר 2010 (IST)
אין על מה, צפיניה. יוסאריאןשיחה 14:17, 1 בנובמבר 2010 (IST)

מצטער על אי-ההבנה בקריאת המקרא. כתוב בהחלטה "the Bilal bin Rabah Mosque" - איזה מסגד זה ?

שבירה[עריכת קוד מקור]

בהתחלה כשהבנתי בטעות שאונסק"ו קבע שהקבר מסגד, היה לזה חשיבות. עכשיו כשיוסאריאן גילה לנו שלא היה כזה דבר, ובסך הכל מדובר במין החלטה שזה "שטח כבוש" נראה לי שמיותר להזכיר את זה. כי זה לא משהו מיוחד שנוגע לקבר רחל אלא לכל יהודה ושומרון, שכידוע לכולנו קבר רחל נמצא בתוכה צפניה - שיחה 14:18, 1 בנובמבר 2010 (IST)

אם תקרא הציטוט תראה שההחלטה מדברת על "מסגד" ולכן הבנת בטעות