שיחה:צפון ודרום (רומן, 1854)

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני שנה מאת רחל1 בנושא על מה מתבסס הערך?

על מה מתבסס הערך?[עריכת קוד מקור]

רוב הערך בעברית נכתב ב-2007 וב-2008, בשעה שהתרגום המפורסם לעברית יצא לאור ב-2016. יתכן כי קיים תרגום עתיק לעברית, אך לא נתקלתי באסמכתא לכך. ניתן להעריך אם כן שלוש אפשרויות שלפיהן נכתב הערך:1. קריאת הספר במקור האנגלי. 2. הסתמכות על הערך בוויקיפדיה האנגלית. 3. צפייה בסדרת הטלוויזיה צפון ודרום (מיני-סדרה בריטית). כיוון שיוצרת הערך אודות סדרת הטלוויזיה, משתמש:Maia171, היא התורמת העיקרית לערך אודות הספר (ותרומותיה לשני הערכים הם בתאריכים סמוכים), וכיוון שבנובמבר 2008 הערך אודות הספר בוויקיפדיה האנגלית כלל פחות מ-6,000 בתים, אני נוטה להסיק שתשובה 3 היא הנכונה.
הבעיה היא שמעבר לניסוחים הפשטניים של תיאור הדמויות (בצורה שאיננה תמיד נאמנה במדויק לספר) שלהם דרישת מקור היא מעט נוקדנית, הרי שלנושאים ולקונפליקטים הנידונים נדרש מקור אמיתי ולא רק התרשמות הצופה מסדרת הטלוויזיה. אם הייתי חפץ להשקיע בערך זה, הייתי יכול להתבסס על הערותיה של לאונה טוקר בסוף המהדורה העברית, אלא שאין לי הרצון לכך. לדעתי, הפתרון הנכון הוא קיצוץ דרסטי באורך הערך, כולל תיאור הדמויות והנושאים העיקריים. מתייג את משתמשת:רחל1. אודי - שיחה 20:58, 29 בנובמבר 2022 (IST)תגובה

אני קראתי את הספר במקור האנגלי, אחר כך ראיתי את סדרת הטלוויזיה המבוססת עליו. למיטב ידיעתי גם מאיה קראה את הספר באנגלית והערך מבוסס על הספר ולא על הסדרה. מה המקור לפסקה "נושאים עיקריים", אני לא יודעת.
אם לדעתך תוכן הערך שגוי או לא מדויק, ערוך אותו כהבנתך. לי אין התנגדות לקיצוץ הערך.
בברכה, רחל - שיחה 08:26, 30 בנובמבר 2022 (IST)תגובה