שיחה:צעצוע

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

איפה עובר הגבול בין ערך מילוני לערך אנציקלופדי? מה ההצדקה לערך כזה באנציקלופדיה? Jtmjtm 17:54, 9 ינו' 2005 (UTC)

הגבול עובר בין יכולת גידול הערך. למשל הערך "שולחן הוא רהיט המשמש לעבודה ואכילה" הוא הגדרה מילונית נטו, כי אין לערך סיכוי לגדול, כאשר לערך הנוכחי יש אפשרויות גידול רבות. למשל: מי המציא את הצעצועים, התפתחותם, צעצועים שהתפתחו לכדי מערכות שמשתמשים בהם לתכנון דברים רציניים - למשל חיילי הצעצוע. ועוד. גילגמש 19:09, 9 ינו' 2005 (UTC)
אני מסכים. לערך הזה יש הרבה פוטנציאל. MathKnight 19:19, 2 אפר' 2005 (UTC)


קישור שבור[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 05:35, 16 במאי 2013 (IDT)תגובה

משוב מ-14 בינואר 2021[עריכת קוד מקור]

צעצועה צעצוע הוא חפץ שניתן לשחק איתו לצורך הנאה או פיתוח מיומנויות שונות, לרוב ללא הפקה של עשייה תכליתית. הוא עשוי להתאים לילדים, מבוגרים או שניהם גם יחד.

מקור השם קרוב לוודאי ששם זה יסודו בטעות. ומשמעו האמיתי בעברית הוא ילד או נער. שכן הוא נזכר בתורה פעם אחת בלבד בדברי הימים[1]: "כרובים שנים מעשה צעצועים", והפירוש הוא ילדים-נערים, כלומר שהכרובים היו במראה ילדים (רביא בארמית - ילד).

סוגים ושימושים צעצועים רבים מהווים דגמים מפושטים ומוקטנים של עצמים מהעולם האמיתי:

בובות דמויות אדם: בובות בדמות תינוקות וילדים עם חפצים נלווים - ביגוד, כלי מטבח, מיטות ועגלות ועוד דמויות נערות ונשים כגון ברבי, בראץ; קיימות גם דמויות גברים בסדרות אלו דגמי אנשים עם עצמים מסביבת חייהם כגון לגו ופליימוביל בובות במקצועות שונים, כגון חיילים, בנאים, רופאים דמויות מסדרות טלוויזיה כמו מיקי מאוס, בוב הבנאי, דורה, הלו קיטי דמויות מסיפורי אגדות - פיות, נסיכות, טרולים, מפלצות, דרקונים ואבירים בובת פעולה "אקשן פיגר" - בובות בדמות גיבורי-על וגיבורים של סרטי קולנוע, סדרות טלוויזיה וחוברות קומיקס בובות של בעלי חיים בובות פרווה כגון דוב צעצוע סופי הג'ירפה מיניאטורות של בעלי חיים כגון חיות חווה או חיות ג'ונגל וסוואנה בובות דינוזאורים - אלה נעות בין מיניאטורות זולות ופשוטות לילדים קטנים ועד לדגמים איכותיים ומדויקים שנועדו גם לאספנות בקרב מבוגרים כלי תחבורה - רכבת צעצוע, מכונית צעצוע, מטוס, אונייה, ציוד מכני הנדסי, טנקים ומטוסי קרב. חלק מצעצועים אלה הם בעלי מנוע חשמלי ומופעלים בשלט רחוק. כלי עבודה ובנייה - פטיש, מברג, לבני עץ, לבני פלסטיק כלי נשק - חרב פלסטיק, אקדח קפצונים, רובה מים, קשת וחצים מגומי כלי נגינה מפושטים תיאטרון בובות צעצועי עץ צעצועים אלה מאפשרים הכרות עם העולם הסובב ומעודדים משחק בהעמדת פנים (מבוגר, חייל, דמות מהטלוויזיה, אמא, גננת, רופא, אחות, שוטר, בנאי ועוד).

עם התפתחות הטכנולוגיה, הפך הגבול בין צעצוע למכשיר במקרים מסוימים לדק מאוד. לדוגמה, מכונית או טיסן עם שלט שמוגדרים כצעצוע, יכולים להפוך למכשירים תכליתיים, שאפשר לבצע בהם דברים שיוצאים מגדר של משחק.

צעצועים מיועדים בעיקר לילדים ובני נוער, אך עם זאת קיימים סוגים שונים של צעצועים למבוגרים. הבולטים שבהם הם בעיקר משחקי חשיבה מעץ, משחקי הרכבה מתוחכמים, פאזלים ועוד. יש ראיות רבות שעיסוק במשחק מאתגר את המוח ומעכב הזדקנות. חברת משחקי חשיבה טבעה על דגלה את המשפט "אנחנו לא מפסיקים לשחק כי אנחנו מתבגרים, אנו מתבגרים כי אנחנו מפסיקים לשחק".

ב-2009 היה היקף מכירות הצעצועים בארצות הברית 21.4 מיליארד דולר.[2]

הקובץ הבא מוויקישיתוף שמשמש בדף הזה או בפריט הוויקינתונים שלו הועמד למחיקה מהירה[עריכת קוד מקור]

הקובץ הבא מוויקישיתוף שמשמש בדף הזה או בפריט הוויקינתונים שלו הועמד למחיקה מהירה:

באפשרותך לראות את הסיבה למחיקה בדף תיאור הקובץ המקושרים לעיל. —Community Tech bot - שיחה 10:07, 28 ביולי 2022 (IDT)תגובה

הקובץ הבא מוויקישיתוף שמשמש בדף הזה או בפריט הוויקינתונים שלו הועמד למחיקה[עריכת קוד מקור]

הקובץ הבא מוויקישיתוף שמשמש בדף הזה או בפריט הוויקינתונים שלו הועמד למחיקה:

להשתתפות בדיון המחיקה יש לעיין בדף הצעת המחיקה. —Community Tech bot - שיחה 23:07, 28 ביולי 2022 (IDT)תגובה

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (נובמבר 2022)[עריכת קוד מקור]

שלום עורכים יקרים,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר בצעצוע שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 09:27, 1 בנובמבר 2022 (IST)תגובה

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (מאי 2023)[עריכת קוד מקור]

שלום עורכים יקרים,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר בצעצוע שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 02:48, 31 במאי 2023 (IDT)תגובה