שיחה:פיסטולה הריונית

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

כתיבת הערך[עריכת קוד מקור]

כתיבת הערך התבססה על תרגומו מוויקיפדיה האנגלית.

ערך זה נכתב במסגרת הקורס „ויקי־רפואה” המתקיים בבית הספר לִרפואה ע״ש סאקלר באוניברסיטת תל־אביב.

פורטל רפואהרשימת ערכים מבוקשים בתחום הרפואהפורטל גוף האדם

שאלות לגבי הקורס והערכים שהועלו במסגרתו יש להפנות אל שני אבנשטיין.

הערכת עמיתים[עריכת קוד מקור]

הטיוטה בשם תקין וכפי שנלמד בשיעור.

לא מצוין בדף השיחה שהערך תורגם מהאנגלית, אף על פי שנוצר הרושם שהוא תורגם מאנגלית.

מבנה המשפט הראשון של הפסקה הראשונה תקין. הפסקה הראשונה מעט ארוכה לדעתנו, ויש מקום לקצץ בפרטי מידע שטחיים ולסקור את הנושא באופן יותר שטחי. הערך לא מכיל אמצעים חוץ טקסטואליים שאנו סבורים שיכולים להעשיר את הערך (אך נושא זה טרם נלמד בשיעור).

ראשי הפרקים מסודרים בסדר כרונולוגי, והולמים את הנושא.

גוף הטקסט:

קטגוריה ראשונה – תסמינים קליניים - כתובה יפה ובשטף רב, אין תחושה של רשימת מכולת. עם זאת נראה שאפשר להחליף מילים בלועזית במילים בעברית (לדוג' – במקום סימפטומים, תסמינים). בנוסף, משהו שהיה בולט יחסית לעין – הקטגוריה הראשונה שעוסקת בתסמינים קליניים מכילה פסקה שלמה על השלכות תרבותיות של פיסטולה הריונית. הפסקה כתובה מקסים ומאוד מעניינת ומוסיפה רבדים נוספים לערך, אך מוטב לדעתנו שתכנס לקטגוריה אחרת מכיוון שהיא לא מתאימה לקטגוריה בה היא נמצאת. שינוי זה לטעמנו יעשיר את הערך. בנוסף יש קפיצה מעט חדה בין איך שפיסטולה נתפסת בתרבות לבין ההשפעות של הפיסטולה על הבריאות המנטלית של האישה עצמה, צריך למצוא דרך לשכתב את זה כך שהטקסט יזרום בצורה יותר טובה.

קטגוריה שנייה – גורמי סיכון – פסקה מקיפה ומעניינת. נראה שסוקרת בצורה קצרה אבל מעמיקה מספיק את גורמי הסיכון המשמעותיים למחלה. עם זאת יש חזרתיות מסוימת על עוני – מתחילים בעוני בתחילת הפסקה, וממשיכים בעוני תחת תת קטגוריה של עוני. כמו כן הפסקה הראשונה מכילה כמה גורמי סיכון שונים בלי הפרדה ביניהם – יש לשקול לרדת פסקה, או להסביר את הקשר בין כל גורמי הסיכון האלו כי משתמע שהם לא בלתי קשורים.

קטגוריה שלישית – מניעה – המשפט הראשון קצת נחרץ וכללי (ודי מובן מאליו), אפשר לשקול לוותר עליו. מעבר לכך פסקה נהדרת ללא הערות. קטגוריה אחרונה – טיפול – במשפט השני של תת הקטגוריה ניתוח לא ברור מה זה אומר "הערכת התנאים כולל אנמיה...". רוצים לבדוק אם לחולה יש אנמיה? לא ברור למה הכוונה. בתת קטגוריה צנתור חסרים קישורים למילים לא מובנות (אורתראלי, קטטר פוליי..) גם אם אין ערכים כאלה אפשר לעשות קישור אדום. קישרתם באדום את המילה שלפוחית – אבל יש ערך כזה בויקיפדיה העברית https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A9%D7%9C%D7%A4%D7%95%D7%97%D7%99%D7%AA

קשרתם באדום את המילה טבעי – לא כל כך ברור למה. בנוסף קישרתם הרבה פעמים במהלך הערך למילה פיסטולה או פיסטולה הריונית – אבל זה קצת מצחיק כי זה הערך שלכם . אפשר לקשר לערך פיסטולה בויקיפדיה אבל גם זה רק פעם אחת.

משפט לא ברור בתת קטגוריה צנתור: " גם אם לא בוחרים מראש את מקרי הפיסטולה ההריונית הפחות מסובכים, קטטר פוליי יכול לשקם גם לאחר היבשות ואי-יכולת השתן ביותר מ- 25% מכלל הפיסטולים החדשים"

במשפט הראשון בתת קטגוריה תנצור יש טעות בזכר-נקבה עברית.

4 קטגוריות אחרונות:

נראה שהסתמכתם על המון מקורות מידע והכל כתוב באופן תקין בהערות שוליים יופי:)

ראו גם – נראה נכון.

לקריאה נוספת וקישורים חיצוניים – נראה קצת דל, שווה לשקול להוסיף חומרים נוספים :)

נראה שהערך לא הועתק וגם לא תורגם באופן אוטומטי ע"י כלי תרגום.

משוב כללי על הערך – ערך מעניין ומקיף, בנוי בצורה נכונה ונוגע בנקודות רלוונטיות שבטוח היו מעניינות כל בחורה שחס וחלילה נפגשת עם המחלה, בני משפחתה וכו'. ישנן מעט הערות הנוגעות לסדר וארגון בתוך הערך, והערות פרקטיות על ניסוחים וקישורים. בנוסף, חסרה לנו התייחסות להארעות המחלה בישראל – חוזרים על זה שהמחלה נפוצה במדינות עניות, אבל האם יש תיעודים לכך גם בישראל? בגלל שזה בויקיפדיה העברית שווה להתייחס לזה. בנוסף מקורות חיצוניים ולקריאה נוספת – קצת דל שווה עיבוי. הסתמכתם על מקורות רבים וזה מעולה כל משפט מעניין הוא בעל סימוכין למקור וזה מראה על מהימנות ועבודת מחקר טובה.

כל הכבוד מקבוצה 8 :)

--Amber Zamir - שיחה 15:02, 15 בדצמבר 2019 (IST)תגובה

הערכת עמיתים 2[עריכת קוד מקור]

הערות כלליות - הערך כתוב בצורה מאוד ברורה, ניכר שהשקעתם המון מאמצים בכתיבת הערך ותרגומו. כל הכבוד! - חסרה תבנית הבהרה רפואית הנדרשת בערכים מסוג זה. - במידה והערך תורגם מאנגלית חסרה תבנית תרגום ערך מאנגלית

גוף הערך - ישנם משפטים בערך שמציינים מונחים קליניים שלרוב לא יהיו ברורים לכלל הציבור כמו לדוגמה בחלק המדבר על גורמי הסיכון תת סעיף "תת תזונה" מצויין המשפט הבא "מבנה העצם החלש והלא מפותח מגדיל את הסיכוי שהתינוק יתקע באגן במהלך הלידה וינתק את זרימת הדם אשר תוביל לנקרוזה של הרקמות[32]." שכן הגדלתם והוספתם קישור למילים הקליניות אך לדעתנו נדרש הסבר קצר לצד המילה כיוון שיתכן שמשתמשים עשויים לא להיכנס לקישור ובכך לא להבין את התמונה במלואה. - מאוד אהבנו את החלוקה לתתי נושאים ופירוט על כל גורם בנפרד, הערך נראה מאוד מסודר ומפורט בזכות זה.

- ערך מצויין כל הכבוד! (הועלה באיחור מכיוון שהייתה טעות טכנית בהערכה הקודמת והיא לא הועלתה). קבוצה 6:)

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (נובמבר 2022)[עריכת קוד מקור]

שלום עורכים יקרים,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר בפיסטולה הריונית שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 19:26, 21 בנובמבר 2022 (IST)תגובה

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (יוני 2023)[עריכת קוד מקור]

שלום עורכים יקרים,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר בפיסטולה הריונית שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 07:23, 16 ביוני 2023 (IDT)תגובה