שיחה:פיוניות

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

גילגמש היקר, העריכה שלי נעשתה מסיבה מאוד מוצדקת - אוסמוזה היא לא דיות. אם אתה רוצה לקרוא על דיות אתה מוזמן לקרוא בערך שכתבתי על דיות. דיות זה אידוי מים ואילו אוסמוזה זו דיפוזיה של מים, מדובר במפל הריכוזים של המים (באוסמוזה) או של כל נוזל או גז (בדיפוזיה). כמו-כן, הוספתי קישור למושג דיות (מסיבה מובנת) והתמודדות צמחים עם המים כגורם מגביל משום שחלק מהתמודדות קשורה במבנה שונה של הפיוניות ובמיקומן. עמבה 4 יולי 2005 13:37 (UTC) גילגמש, אני רוצה להדגיש את החלק- "התמודדות צמחים עם המים כגורם מגביל משום שחלק מהתמודדות קשורה במבנה שונה של הפיוניות ובמיקומן" מההודעה הקודמת שלי. למה אתה מתעקש להשאיר את הקצרמר הזה חסר מידע?... עמבה 5 יולי 2005 15:20 (UTC)

היות ואין לי רצון להתווכח איתך ראי את זה בהודעה ולא כהסבר. אוסמוזה איננה דיפוזיה של מים. כל ממס ומומס יכולים לעשות אוסמוזה. הקשר בין גורם מקביל לפיוניות אינו מצדיק קישור בראו גם. בניסיון השחתה הבא, אני אחסום אותם לעריכה. גילגמש שיחה 6 יולי 2005 12:04 (UTC)
  1. אוסמוזה זה מפל ריכוזים של מים בדיוק כמו שדיפוזיה זה מפל ריכוזים של כל נוזל או גז אחרים.
  2. יש קשר בין גורם מגביל לפיוניות בגלל מבנה הפיוניות ומיקומן על הצמח בהקשר למים. הפיוניות משתמשות באור, ולכן יש קשר גם לאור (קרינה) כגורם מגביל (שוב, מיקומן על הצמח והמבנה שלהן). במאמר על הגורם המגביל מצוין ההקשר הזה באופן ברור.
  3. שוב אתה מאשים אותי בהשחתה? חבל שחזרת מחופשת הויקי שלך, היה יותר טוב בלעדיך. עמבה 6 יולי 2005 12:56 (UTC)