שיחה:פוטואלסטיות

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 10 שנים מאת 37.142.246.115 בנושא משוב מ-26 במרץ 2014
  • האם פוטואלסטיות היא שיטה או תופעה? האם היא נתגלתה או הומצאה?
  • רצוי לציין את השנה בו השיטה נתגלתה לראשונה ואם לא ידוע אז את העשור או התקופה. כנ"ל לגבי אלו שהשתמשו בעבודות שלו.
  • המשפט הזה תלוי באויר ולא בררו מה מטרתו: "התפתחות במבנים בשנות ה-40 וה-50 של המאה ה-20 היו חלק מהתפתחות התעופה, והשיפורים העצומים שחלו במבנה מטוסים ובביצועיהם נבעו, בין השאר משיפור בחומרי המבנה, ובגיאומטריה של המבנה. " - מה שמעניין אותנו זה שהתפתחו מבנים / חומרים חדשים שדרשו בדיקה. על ההישגים של חומרים אלו אפשר לכתוב בערך תעופה.
  • אלו טכנולוגיות פותחו במלחמת העולם השנייה? האם התכוונת לאמר שפותחו חומרים חדשים או סוגי מבנים חדשים אשר שיטת הבדיקה הסטטית לא התאימה להם?
  • "בישראל בכל הפקולטות להנדסה משתמשים בפוטואלסטיות להדגמה וללימוד". מה לגבי שאר העולם? הם מלמדים אחרת? אם כן, יש לציין זאת. אם לא, כפי שסביר, יש להעביר את הפרק על ישראל לסוף הערך ופה לציין שהשיטה נותרה בשימוש בעיקר לצורכי לימוד.

עדירל - שיחה 14:00, 8 בספטמבר 2009 (IDT)תגובה

להבנתי זו שיטה בלבד, באותה מידה אפשר לפתח שיטות שונות ומשונות שמסתמכות על תלות של פרמטר בר מדידה (במקרה זה, קיטוב) בגודל שאינו בר מדידה באופן ישיר, או שהמדידה קשה. זו לא תופעה עצמאית, למיטב ידיעתי. שיניתי את התוכן בהתאם. ‏odedee שיחה 03:10, 19 בפברואר 2010 (IST)תגובה

דוחות השיפוט של תחרות הפיזיוויקי[עריכת קוד מקור]

ערך זה השתתף ועלה לשלב הגמר של תחרות הפיזיוויקי.

דוח שופט המשנה בתחרות[עריכת קוד מקור]

בסך הכל הערך טוב מאוד, כתוב היטב, מנוסח טוב ומכיל את המידע הרלוונטי.

הוא נגיש למעט כך שהוא דורש הכרות מוקדמת עם המושגים מאמצים ועיבורים.

ההערה המרכזית הדורשת תיקון בערך הוא שפוטואלסטיות הינה תופעה פיזיקלית שניתן לעשות בה שימוש, כשיטה אופטית לאנאליזה, פוטואלסטיות איננה שיטה אופטית לאנליזה. מכאן צריך לשנות את המשפט הפותח של הפיסקה, ולמעשה את כל פרק ההקדמה שעוסק בשימושים של השיטה אך חסר בו הסבר קצר על התופעה הפיזיקלית עצמה.

הערות קטנות: המשפט הראשון: צריך להיות כתוב 'פוטואלסטיות' ולא 'פואטאלסטיות'. בפרק ההיסטוריה "מבנה כזה רגיש להעמסה מחזורית, הגורמת לעייפות החומר" צריך להיות "הגורמת להתעייפות החומר".

בנוסף היה מאוד מועיל לצרף לערך טבלה של מקדמי הפוטואלסטיות, K, עבור חומרים שונים, שתיתן לקוראים תחושה של סדרי הגודל עליהם מדובר.

חוות דעת השופטים הראשיים בתחרות[עריכת קוד מקור]

יש תחושה של ערך מעט "שטוח" - אין הרחבה של ממש, תיאור השיטה, מעניין כשלעצמו, והוא העיקר. פרק ההיסטוריה נראה חסר ולא מובן איך התפתחה השיטה - סוקר ביעף אירועים בלי הסבר מספק. מעבר לכך, מתאר היטב את השיטה ויישומיה, מוצלח מקצועית גם לדעת הבודק המקצועי.

פוטואלסטיות מול פוטואלסטומטריה[עריכת קוד מקור]

כפי שצוין גם כאן וגם בערך באנגלית, הערך מדבר לא על פוטואלסטיות כתופעה פיזיקלית אלא על השימוש של פוטואלסטיות בפוטואלסטומטריה. אולי כדאי לשנות את שם הערך, או לשנות את הערך בהתאם.Setreset (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)תגובה

אני לא בטוח שיש מה לכתוב ערך נפרד על "תופעת הפוטואלסטיות", זו יותר השיטה המתוארת מאשר תופעה עצמאית כגון שבירה כפולה. אגב, מהסתכלות שטחית נראה לי שזה המצב בכל הוויקיפדיות האחרות. ‏odedee שיחה 03:07, 19 בפברואר 2010 (IST)תגובה


קישור שבור[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 01:30, 16 במאי 2013 (IDT)תגובה

משוב מ-26 במרץ 2014[עריכת קוד מקור]

יפה מאוד! ערך כתוב בענייניות ובפירוט מספק! 37.142.246.115 23:39, 26 במרץ 2014 (IST)תגובה