שיחה:פובליוס ולריוס פובליקולה

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 7 שנים מאת יום טוב

בראנד, אני חושב שיש צורך להדגיש את הטיב האגדתי של האדם ושל המידע המוצג בערך, בעיקר שהוא כולו מבוסס על ליוויוס ופולטארכס. אני מציע להעביר את השורה מהחלק של מורשת: "במחקר המודרני הוא נחשב לדמות אגדית למחצה" לפתיח. משהו בסגנון:

"פובליוס ולריוס פובליקולה (בלטינית: Publius Valerius Publicola) היה מגיסטראט רומאי בן המאה ה-6 לפנה"ס, אשר יחד עם לוקיוס יוניוס ברוטוס סייע בביטול המלוכה הרומית ובהקמת הרפובליקה הרומית. ולריוס כיהן כקונסול ארבע פעמים, והוביל את רומא בתקופת מלחמותיה כנגד האטרוסקים והסאבינים.

המקור העיקרי לחייו ופועלו של ולריוס הוא בביוגרפיה בשם "חיי פובליקולה", אשר מהווה חלק מיצירתו של פלוטרכוס, "חיי אישים". עם זאת, היסטוריונים מודרניים רבים חולקים על המסורת הרומית בקשר לאירועים שהובילו לייסוד הרפובליקה הרומית [1], וולריוס עצמו נחשב לדמות אגדית למחצה.(הערת שוליים 10)"

כמו כן ברכות על הערך ה-800, זה ממש מרשים. בברכה--יום טוב - שיחה 03:40, 19 בינואר 2017 (IST)תגובה

כמו כן, נראה לי ששצמן מכנה אותו פופליקולה POPLICOlA, אבל אני צריך לוודא.--יום טוב - שיחה 03:51, 19 בינואר 2017 (IST)תגובה
  1. ^ ישראל שצמן, "תולדות הרפובליקה הרומית", עמ' 46, הוצאת ספרים ע"ש י"ל מאגנס, האוניברסיטה העברית, ירושלים, תש"ן, (1989).