שיחה:עריצות הרוב

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 8 חודשים מאת InternetArchiveBot בנושא בעיה בקישורי ארכיון בערך (אוגוסט 2023)

איור ועריכה[עריכת קוד מקור]

פסקה זו נוגעת לחילוקי דעות קלים ביני לבין גנדלף בקשר לאיור ולדוגמאות שבערך.

בנוגע לאיור: הערך באנגלית מלווה בהסבר מסורבל עם איורים לא כך מוצלחים, לכן החלטתי לא לכלול אותו בתרגום לעברית. כחלופה מצאתי אירו שממחיש בפשטות את המושג המורכב של עריצות הרוב. הרוב רשאי להחליט החלטות מעצם היותו רוב, אבל אם החלטה כזו פוגעת באופן קיצוני במיעוט (כמו באיור) אז זו החלטה לא סבירה.

כתבת בהערות שאין טעם בקומיקס שהוא קטן מדי וקשה לקרוא אותו - אפשר להגדיל אותו. הוא חשוב להבנת המושג, הוא מעשיר את הערך וממחיש מושג פוליטי כבד בצורה קלילה ומקורית.

כמו כן כתבת שהאיור מפר לכאורה זכויות יוצרים - זה לא נכון, יוצר הקומיקס (אדם המכנה את עצמו Red Panels) הבהיר באתר שלו, ממנו נלקח האיור, שהוא מוותר על זכויות יוצרים ואפשר להשתמש באיוריו בכל מקום ללא הגבלה. כללתי מידע זה בדף האיור בוויקישיתוף.

כמו כן מוזר לי הטיעון שלך "גם את ההמחשות הרבות שיש להן מקור צריך לתמצת". למה לתמצת? יש מגבלה באורך הדף? בערך על פסקת ההתגברות יש טענות בעד הפסקה ונגד הפסקה, ויש טענות בעד הצעה כלשהי ונגד הצעה כלשהי, האם גם שם צריך לתמצת? הערך על התחממות עולמית נורא ארוך ועמוס בפרטים - האם זו סיבה לקצץ אותו? בערך הנוכחי אני אספתי נקודות השקפה של הוגים שונים, בתקופות שונות ובמקומות שונים, על עריצות הרוב. לא קיים צורך אמיתי לתמצת דוגמאות אלה.

אשמח לשמוע על הסכמתך לנימוקים שהבאתי. תודה, -- ‏גבי‏ • שיח 22:23, 27 במאי 2019 (IDT)תגובה

לגבי ההז"י, כשהעלית את הקובץ לוויקישיתוף כתבת שהוא זמין לפי CC0.1.0. לדעתי לא אמת הצהרת. למשל כי באתר ממנו לקחת את האיור נכתב שמותר להעתיק אותו, אך לא נכתב שמותר לערוך בו שינויים. למשל לחתוך את שם האתר מהתמונה. יש גם עוד בעיות שאין צורך לפרטן. בשורה התחתונה הקובץ לא שותף לפי ויתור הזכויות עליו הצהרת או לפי אחד הנוסחים האחרים המקובלים על ויקישיתוף, אז אני מציע שתבקש את מחיקתו משם, או שעכ"פ תתייעץ עם מישהו שמבין בנושא. אני איני מתיימר להיות מישהו כזה וכתבתי את מה שנראה לי לכאורה בלבד.
חוץ מזה הקומיקס באנגלית, והתמונות לכשעצמן לא מביעות כלום. אז אם כבר עדיף להסתפק בהסבר בעברית. אבל גם זה מיותר, כי בערך כבר יש המחשות רבות. והן, בניגוד לקומיקס, מובאות בשם אומרם. וזאת למרות שמדובר בטענה אלמנטרית. אז כן, ראוי לקצץ אותן. אלו לא טיעונים שונים, אלא הדגמות ותיאורים של טענה אחת. טענה פשוטה מאוד. זה עוד בלי להתייחס לכך שאא"ט מהערך נעדרת לחלוטין התייחסות לטיעון הנגדי, לפיו אין עדיפות למיעוט על פני הרוב בקביעה מה נחשב לפגיעה לא מוצדקת בזכויות המיעוט. בברכה, גנדלף - 00:35, 28/05/19

עריצות הרוב[עריכת קוד מקור]

אולי יש מקום להוסיף הכללה בתחילת ההגדרה: עריצות הרוב הינו מצב בו הרוב משתמש בכוחו לרעה , ובכך פוגע בזכויות אדם ואזרח ובערכי הדמוקרטיה... Shlomobh3 - שיחה 10:02, 31 בדצמבר 2020 (IST)תגובה


עריצות המיעוט[עריכת קוד מקור]

אין דבר כזה!

אמנם יש בויקיפדיה ערכים לדברים דמיוניים, אבל תוך ציון שזה הסטטוס שלהם. יש דוברים שמשתמשים בביטוי הדמיוני הזה. מכאן ועד הכללתו בערך על עריצות הרוב, שהוא מושג מקובל בהגות מדינית, הדרך ארוכה. Ariktg - שיחה

בעיה בקישורי ארכיון בערך (אוגוסט 2023)[עריכת קוד מקור]

שלום. בתהליך הארכוב, החזיר הארכיון שגיאות לאחד או יותר מהאתרים ששלחתי לארכיון. להלן קישורים שהחזירו שגיאה והשגיאה המתאימה.

בכל מקרה זו תהיה ההודעה היחידה לגבי קישורים אלו, ולא יעשה ניסיון נוסף לארכוב קישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 00:40, 20 באוגוסט 2023 (IDT)תגובה