שיחה:עמוד ראשי/ארכיון 1

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף

בואו עכשיו גם בעברית! זה נראה לא רע! --רותם

Quick question: do you guys want the sidebar moved to the right side by default? I've been asked to do this for the Arabic page, and can easily set this one to the same if desired. --Brion VIBBER 22:39 9 Jul 2003 (UTC)

IE seems to do this automatically, so manually changing it would probably switch the sidebar back to the left. -- AdamRaizen


כן!!!! זה ענק בעברית. עבודה טובה אארררגגג! יש כמובן מלא ניואנסים ובאגים אבל לפחות יש נקודת התחלה... :) --רותם

פילוסופיה יהודית[עריכת קוד מקור]

  • למה פילוסופיה יהודית נמצא תחת דת ולא בעמוד הראשי ליד פילוסופיה מערבית ופילוסופיה מזרחית? בכלל- האם אנחנו הולכים בעקבות הסידור העולמי, או שאנחנו ניתן סידור קצת שונה בשביל להבליט דברים שאנחנו מרחיבים בהם, כגון יהדות ודברים הקשורים למדינת ישראל?
    • אני משחרר את ההגנה על הדף הראשי, ואת מוזמנת לעשות בו שינויים. הפכתי אותו למוגן בגלל שמישהו רוקן אותו.. --רותם דן
      • נראה לי ששוב כדאי להחזיר את ההגנה. אגב, יצרתי דף בעיות עם משתמשים בכדי שנוכל לעקוב אחרי משתמשים בעייתיים
  • אחלה של דבר - ישר כוח!

ויקיפדיה בהינדית[עריכת קוד מקור]

Please add a link to the Hindi Wikipedia: हिन्दी (Hindi). Thanks

רעיון מגניב[עריכת קוד מקור]

אחלה של דבר ורעיון! זה דבר מגניב לחלוטין. כאשר שמעתי בTJ על האניציקלופדיה הזאת מיד רצתי לכאן.


תאריך אוטומטי שגוי[עריכת קוד מקור]

I'm wondering why the date is wrong on the main page. It is calculated automatically, so it should be right. -EW

טבלה צהובה[עריכת קוד מקור]

משגע אותי פשוט שאין עדיין טבלה צהובה (קהילה ועזרה)... זה מאוד מטריד שצריך לאלתר דרכים כדי להגיע למדריכי העזרה ועמודי הקהילה.

אני לא רוצה לעשות את זה בעצמי, כי חשבתי שאולי יש איזו סיבה מיוחדת שאין טבלה כזו (ואם באמת יש סיבה כזו הייתי רוצה לדעת אותה).

-Lazylemon 12:35, 22 אוג' 2003 (UTC)

הלוגו החדש[עריכת קוד מקור]

לגבי הלוגו החדש, יהיה מה שיהיה, אני מציע לתרגם הכיתוב ל"וויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית" ולהוסיף, אולי בכתב מעוגל, "בעברית".

אגב, צמד הכפתורים "לך"-"חפש"... :) כדאי לתרגם אחרת את "לך", שממילא אינו ברור דיו. אולי פשוט "לערך"?

והערה אחרונה: שוליי תיבות הטקסט נחתכים משמאל באופן עקבי (לפחות באקספלורר 5 על חלונות 2000 - מחשב שאול :-] ) --אלעד, 08/09/03, 10:58.

קישור למזנון[עריכת קוד מקור]

אולי כדאי להוסיף קישור למזנון מהעמוד הראשי?

אלון שכטר

קישורים לשפות[עריכת קוד מקור]

אחרי שטרחתי והעתקתי את הקישורים לכל השפות, מסתבר כי לא כולן מופיעות\מוצגות, (כולל עברית, בולגרית, וולשית ועוד). ובכלל - זה תופס הרבה מקום בכותרת.
המקור שלי לרשימת כל השפות הוא: http://en.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Multilingual_coordination

נראה לי שעדיף ללכת על השיטה של וויקי EN, כלומר לכתוב קטע (משבצת) (באותיות קטנות) ואז להעתיק מ-EN

מה דעתכם?? ^^ דוד1 03:41, 16 אוק' 2003 (UTC)

המשך[עריכת קוד מקור]

ניסיתי להעביר את השפות לפורמט של טבלה צהובה, כמו בוויקי האנגלית, אבל לאחר מאמץ רב הגעתי לתוצאות שאינן משביעות רצון ונואשתי. יש לי רושם שוויקי העברית התנכלה לי. ברור שהפורמט הנוכחי גוזל מקום יקר בראש הדף. אולי הפתרון הוא להסתפק בקישור לדף אחר ובו רשימת כל השפות, ובעמוד הראשי בעברית לתת רק קישור לעמוד הראשי באנגלית. דוד שי 08:46, 18 אוק' 2003 (UTC)

הצעתך מקובלת עליי. אפשר אנגלית ועוד כמה שפות שבהן ויקיפדיה מפותחת דיה. בן הטבע.

850 מאמרים?[עריכת קוד מקור]

דוד: "וברשותנו כבר 850 מאמרים... " האם הכוונה 850 ערכים? כלומר שורה, שניים על אודות מושג כלשהו? האם יש לי אפשרות לראות את מספר הערכים המשתנה בעצמי? זהר אביטל

ראה תשובה בויקיפדיה:מזנון ^^ דוד1 21:04, 18 אוק' 2003 (UTC)

רשימת השפות[עריכת קוד מקור]

אפשר אמנם להחליף את רשימת השפות המלאה בקישור, אבל לא במקרה נמנעו מכך בוויקיפדיות הגדולות האחרות. יש כאן מסר. זה תת-פרוייקט בסך הכול, חלק מפרוייקט רב-לשוני לחיבור אנציקלופדיה שיתופית --נדמה לי שיש פה יותר מרטוריקה. אלעד 08:45, 20 אוק' 2003 (UTC)

אלעד, עבודה יפה מאד
אבל את השפות, בהחלט הייתי משאיר בעמוד הנוסף, כפי שעשה דוד שי, כולל הפניה בכותרת, רק לשפות העיקריות. למרות שטרחתי לא מעט כדי להשלים את כולם בכותרת.
שים לב בסטטיסטיקות של וויקי, כי יש מספר וויקי'ם שיש בהם הרבה ערכים, בכל היתר, דל.
אבל את השפות הרשמיות שלנו: אנגלית ערבית ולא פורמלית רוסית, חייבים להציג + גרמנית וצרפתית, שהן המובילות, וזה מה שעשה דוד שי.
העיצוב ממש יפה, ואני מקנה ומפרגן על היכולת שלך להשתלט על נושא הטבלאות והצבעים. ^^ דוד1 08:54, 20 אוק' 2003 (UTC)
העמוד באמת מתחיל להיראות טוב. תשאיר רק את אנגלית, ערבית (למרות שאין שם כלום), רוסית, ספרדית, גרמנית, צרפתית ואספרנטו (מגיע להם- עשו עבודה יפה לשפה שהיא בכלל מלאכותית). באמת שאין צורך בכל הלשונות האחרים. גם לא נראה טוב לעין. בן הטבע.

רשימת הנושאיות[עריכת קוד מקור]

אני מציע שנחזיר את הסדר האלפביתי לרשימות הנושאיות בעמוד הראשי. אין חלוקה עדיפה לקבוצות של עד תריסר ערכים. אלעד 20:52, 24 אוק' 2003 (UTC)

רעיון פמניסטי[עריכת קוד מקור]

קבלנה לא ארכאי ולא נעליים. זו הצורה הנכונה, אין אחרת. הדקדוק העברי לא יפנה מקומו במהרה ל"חידושים לשוניים". אפשר למצוא פיתרון אחר, אבל בלתי-מתקבל על הדעת שגם בהערה האפולוגטית בעניין המין נפנה לריבוי זכר בלבד. יש גבול. אלעד 06:49, 25 אוק' 2003 (UTC)
אני שמח לראות את ההתלהבות של אלעד לרעיון הפמיניסטי, אבל כדאי גם לברר את העובדות. הנה ציטוט מאתר האקדמיה ללשון העברית:
"המגמה המסתמנת בעברית לדורותיה היא ביטול צורות הנקבה מפני צורות הזכר, ולא להפך. בפועל בזמן עבר יש במקרא רק שרידים לצורה בגוף שלישי רבות, ואילו הצורה העיקרית היא צורת הזכר: 'הלכו'. בזמן עתיד ובציווי כבר משלהי תקופת המקרא משתלטות הצורות 'ילכו', 'לכו' וכיו"ב לנקבות (גם בעברית של היום כמעט אין שימוש בצורות 'תלכנה', 'לכנה')."
הפנייה "קבלו" היא, אם כן, לזכר ולנקבה, ואין בה כל רע. יתרה מזו, ביטול ההבחנה המיותרת בין נשים לגברים, בכל תחומי החיים, היא ממהותו של הרעיון הפמיניסטי.דוד שי 07:37, 25 אוק' 2003 (UTC)

הורדת שתי שפות[עריכת קוד מקור]

הורדתי שתי שפות (פולנית ורומנית) מרשימת השפות שבכותרת, מפני שברזולוציה נמוכה (600X800, גופנים גדולים) הן גרמו לגלישת רשימת השפות לשתי שורות, וחבל על המקום שאבד. הרשימה הנוכחית של השפות מציגה את השפות העיקריות, ורצוי לא להוסיף עליה דוד שי 07:17, 26 אוק' 2003 (UTC)

הקטגוריה "מדע שימושי והנדסה" עמוסה מידי[עריכת קוד מקור]

לדעתי הקטגוריה "מדע שימושי והנדסה" עמוסה מידי. ביוטכנולוגיה למשל הוא תת נושא של טכנולוגיה או של ביולגיה, שהיא תת נושא של מדעי החיים, מה שאומר שהוא תת-תת-נושא ובהחלט אין לו מקום בעמוד הראשי. הנדסת כימיה היא תת נושא של כימיה, שהוא תת נושא של מדעי הטבע, ואותו הנימוק תקף גם לגביו. אגרונומיה צריכה להיות תת נושא של חקלאות והנדסה אזרחית והנדסה סביבתית הם שני נושאים שיכולים להיות תת-נושאים של הנדסה. גם לאווירונאוטיקה ולהנדסת מחשבים אין מקום לדעתי בעמוד הראשי. בקיצור, צריך לערוך את זה מחדש, אבל לא רציתי לעשות את זה לבד, לכן אני מבקש מכם להציע הצעות בעניין. Lazylemon 13:07, 5 דצמ' 2003 (UTC)

צר לי שלא להסכים עימך אף לא במילה.

ראשית, אינני חש שהדף עמוס.
שנית, ביוטכנולוגיה היא מדע שימושי ולא תת נושא של ביולוגיה שהיא מדע טהור וכן הלאה וכן הלאה לגבי היתר.
על כן, אין צורך לערוך שינויים. תודה. בן הטבע 13:20, 5 דצמ' 2003 (UTC)


למה מחשבים לא יופיע בדף הראשי[עריכת קוד מקור]

האם יש סיבה מיוחדת למה מחשבים לא יופיע בדף הראשי? מדובר בערך די מרכזי, שכרגע מקושר רק מתוך הנדסת מחשבים וערכים שונים שמקושרים מתוך מחשב.

Costello 19:14, 30 אוק' 2003 (UTC)

לנושאי מחשוב או מחשבים, ובפרט לנושא רשת מחשבים החביב עליך, מגיעים מהדף הראשי דרך מדעי המחשב, הנדסת מחשבים וטכנולוגיה, שזה לא מעט דרכים. אני מסכים אתך שהנושא מחשבים מרכזי בעולמם של הויקיפדים, אלא שאין קטגוריה מתאימה לשים אותו, בהתחשב בכך שעולם הידע בדף הראשי בנוי, פחות או יותר, לפי עולם הידע האקדמי, ושם הנושא מחשבים מקוטלג תחת הערכים שכבר הזכרתי. גם בויקי האנגלית אין ערך "מחשבים" בדף הראשי. ייתכן שיש מקום לפתוח קטגוריה ראשית "טכנולוגיה ועסקים" (או שם מוצלח יותר) שתכלול מגוון פעילויות אנושיות חשובות שאינן מעניינות את האקדמיה. דוד שי 22:45, 30 אוק' 2003 (UTC)

מה פשר המשפט "שתפו את חברתיכם המדהימה בחוויה ..[עריכת קוד מקור]

מישהו יכול להסביר את פשר המשפט "שתפו את חברתיכם המדהימה בחוויה שעוברת עליכם בויקיפדיה והזמינו גם אותם ליהנות מהאתר"? (מופיע בתחתית הדף) צחי 18:24, 17 דצמ' 2003 (UTC)


למה רשימת "המלצת היום" ו"האקטואליה לא משתנות"?[עריכת קוד מקור]

אני לא מרגישה מספיק ותיקה פה בשביל פשוט לשנות אותן לבד (שזו נראית לי משום מה תשובה שאני עומדת לקבל..). F16

הרשימות משתנות, אבל לאט. באקטואליה יש בעיה: עדיין חסרים ערכים רבים בויקיפדיה, ולכן לא לכל נושא אקטואלי יש ערך מתאים. את הערך חנוכה, למשל, כתבתי רק לפני שלושה ימים, כדי להכניסו לאקטואליה. להמלצת היום לא חסרים ערכים, אבל מישהו (גם את) צריך לעשות את המלאכה. חוץ מזה, שמחתי לראות שאת כותבת על עצמך בלשון נקבה. עד כה היה לי רושם שויקיפדיה העברית, ללא כל הצדקה, היא משחק של גברים בלבד. אני שמח להתבדות. דוד שי 21:30, 22 דצמ' 2003 (UTC)
איך כתב דוד שי: "גם את". אני אומר לך: "לכי על זה ובגדול", ואם נרגיש כי טעית (אם אפשר בכלל לטעות בבחירת נושאים ל"אקטואליה" או "המלצת היום") - נתקן בלי רחמים או עצבים.
למרות שאת "צעירה" כאן יש לך כבר תרומה נכבדת - המשיכי כך.
אגב, אם תקפידי לרשום בתיבה: "תקציר" מה שינית, זה יקל על העורכים האחרים. ^^ דוד1 23:44, 22 דצמ' 2003 (UTC)

אז איך יגיעו לערכים בספרנות?[עריכת קוד מקור]

ספרות זה תחום שעוסק בד"כ בספרות יפה !
"מדמם" שים לב: לפי כללי ויקיפדיה:עדכון המאמרים הנבחרים שקבע לייזילמון, יש לשים ערך חדש במומלצים בקצה השמאלי, ולהוציא ערך מהקצה הימני. זה כלל מועיל, כי הוא מבטיח תחלופה עקבית של המומלצים. הזזתי את צלילה לפי כלל זה. דוד שי 21:55, 27 דצמ' 2003 (UTC)

בקרוב מאוד נגיע ל3000 מאמרים,[עריכת קוד מקור]

שזאת סיבה למסיבה. בדקתי במקרה בכמה שפות איך נראה העמוד הראשי ושמתי לב שבשפה הרומנית (ככה לפחות נראה לי - אבל אני לא יודע רומנית) גם הגיעו לא מזמן ל3000 והם שמו הודעה על כך בעמוד הראשי. אני חושב שכאשר נגיע ל3000 מאמרים נשים הודעה על כך בסגנון (הויזואלי) כפי שנעשה בויקיפדיה הרומנית. http://ro.wikipedia.org/ נוסף לכך (אני גולש כבר למשהו שיכול להיות שיותר מתאים למזנון אבל אם כבר התחלתי הודעה על משהו מסויים...), אני חושב שכדאי שנפרסם הודעה לעיתונות עם ההגעה ל3000 מאמרים. מקווה שנגיע ל3000 מאמרים עוד לפני אמצע ינואר. ערן 12:01, 2 ינו' 2004 (UTC)

דף עזרה המכוון לילדים, עולים חדשים וכו' וכן לאנשים שאין להם מושג איך עובד אינטרנט אבל בכל זאת רוצים להוסיף לוויקיפדיה.

שמתי את הדף המיוחד במקום בולט מכיוון שממילא משתמש שיצטרך דף זה, יקשה עליו להתחיל לחטט בכל הרשימות השונות.

בתקווה שהשינויט יתקבל,

אלון 16:59, 4 ינו' 2004 (UTC)

הערך "ספרות" מופיע פעמיים.[עריכת קוד מקור]

פעם תחת "מדעי הרוח" ופעם תחת "תרבות ואומנות" לעניות דעתי, הספרות היא יותר מתאימה כענף תרבות (ספרות ואומנות תמיד באים בכפיפה אחת) מאשר תחת מדעי הרוח. לשיקולכם. מאשר


שינוי מהותי בדף[עריכת קוד מקור]

כפי שאפשר להבחין עשיתי שינוי מהותי להלן:

מדעים מדוייקים ומתמטיקה

מתמטיקה - מדעי המחשב - מדעי החלל - מדעי הסביבה - מדעי הטבע - מדעי החיים - מדעי כדור הארץ - מדעי האטמוספירה

מדע שימושי והנדסה

הנדסה אזרחית - הנדסת מחשבים - הנדסה סביבתית - אדריכלות - אווירונאוטיקה - ביוטכנולוגיה - חקלאות - חשמל ואלקטרוניקה - רפואה - תחבורה - תעשיה ומסחר - תקשורת - ננוטכנולוגיה


אלו ההגדרות בעברית. הערכים כעת כתובים בצורתם הראשונית אולם מעתה נרחיבם. אולי כעת זה נראה מצומצם למדי ואף מהווה פתח להסתייגות, אולם עדיף הסדר הטוב על פי מה שהיה.

בכל אופן, מי שנכח באקדמיה, מכיר את אלה המונחים.

בכוונתי ומקווה שגם אתם תצטרפו, להרחיב את הערכים בדברי על ההיסטוריה שלהם, על דרכי התפתחותם, דמויות מרכזיות וכד'. בן הטבע 14:51, 26 אוק' 2003 (UTC)

העברת "כימיה" ו"פיסיקה" לדף הראשי[עריכת קוד מקור]

שני אלו הן מהדסציפלינות היותר חשובות, משפיעות ורחבות במדע, למעשה, הן דיסציפלינות יסוד. לדעתי, הן ראויות להופיע בדף הראשי, ולא בדף משנה -רונן

אף שאני מסוגל להבין את גישתו של בן הטבע, המנסה להגיע לחלוקה פורמלית של הידע בתחום המדעים, אני מעדיף גישה פחות פורמלית ויותר ידידותית לגולש, כפי שמציעים רונן וערן, כלומר לכלול את ביולוגיה, כימיה ופיסיקה בעמוד הראשי. אלה שלושה תחומי ידע חשובים ביותר, ובוודאי שמבחינת חשיבותם ומבחינת מספר הערכים המקושרים אליהם הם עולים על מרבית הערכים שבעמוד הראשי. כעת אנחנו במצב שבו הגולש המצוי מגיע לעמוד הראשי ורואה שיש לו גישה למדעי הסביבה ומדעי כדור הארץ, אבל עליו לגשש את דרכו כדי להגיע לפיסיקה. "בכביש אל תהיה צודק, הייה חכם" - גם באנציקלופדיה זה כך. דוד שי 04:37, 10 ינו' 2004 (UTC)


:-) -רונן

ביולוגיה - כימיה - מתמטיקה - מדעי המחשב - מדעי הטבע - מדעי החיים - מדעי החלל - מדעי הסביבה - מדעי כדור הארץ - מדעי האטמוספירה - פיסיקה


ביולוגיה שייכת למדעי החיים , פיסיקה וכימיה שייכות למדעי הטבע , אז לשם מה הכפילות וחוסר השיטתיות הזו? או שתפרקו לגורמים את הנושאים או שתפרטו בצורה נקודתית כל תת-נושא בקישור.

תחשבו על האפשרות לחזור למתכונת הקודמת ולהוסיף למלה מתמטיקה את המלה מדעי ודרך זה יגיעו לפירוט:אלגברה ,גיאומטריה , סטיסטיקה ,הסתברות וכו'. היו שיטתיים , אל תהיו ידידותיים על חשבון השיטתיות. היו ידידותיים על חשבון הרחבה , אבל במקומה!

כמו למשל הפירוט אליו מגיעים מיד עם ההקלקה של מדעי הטבע:

ביולוגיה

ביוכימיה

ביופיסיקה

גיאוכימיה

גיאופיסיקה

כימיה

כימיה פיסיקלית

מתמטיקה

מדעי המחשב

מדעי כדור הארץ

פיסיקה


רק לשם מה הכפילות של מדעי המחשב ומדעי כדור-הארץ בקטגוריה של מדעי הטבע?

הרי הם מופיעים כתחומחם ראשיים נפרדים בעמוד הבית !

שלום - איך ניתן ליצור קשר עם אחד הויקיפדים הראשים?[עריכת קוד מקור]

בויקיפדיה אין משהו שאומר "ויקיפד ראשי" או ויקיפד משני, למרות שניתן לשים לב לעובדה שיש ויקיפדים ותיקים ומנוסים שתורמים הרבה, ויש שתרמו עד עכשיו פחות. ניתן ליצור קשר דרך דף השיחה כאן. אם ברצונך לשאול שאלות יכול להיות ויותר קל יהיה להשתמש בICQ (עדיף לפנות דרך דף השיחה, כי כאן כל הויקיפדים יכולים לעזור, ואם השאלה שנויה במחלוקת נוכל לבחור את התשובה באמצעיים דמוקרטיים). אנא רשימת מספרי ICQ של כמה ויקיפדים (אם מישהו מעונין להוסיף הוא מוזמן):

ערן- 216265911

YMIBleeding - 95867647

costello - 38876564

אני מניח שיש עוד רבים, רק שכרגע אני לא מוצא את מספרי הICQ שלהם. ושוב, עדיף להשתמש בדף השיחה, כי בו התשובה תהיה ברורה, בו כולם יוכלו לדון בכך. ערן 12:57, 22 ינו' 2004 (UTC)

לכל החברים, בעיית הקו התחתון מטרידה אותי מאד. אנו, כמשתמשים לא חשופים לבעיה הזו, אבל אם תתנתקו, אתם תבחינו בדפים מכוערים למראה, במיוחד העמוד הפותח, בשל הקישורים הרבים המצויים בו. הצעות לפתרונות יתקבלו בשמחה. בן הטבע 00:12, 29 ינו' 2004 (UTC)

זה לא נראה לי כ"כ בעייתי, ואם כבר מעיד על עושר המידע אליו ניתן להגיע מדף הבית. מה שכן עיצוב דף הבית כעור ביותר (והעובדה שהוא מגיע מהאחות הגדולה אינו תרוץ מספק לדעתי). אנשים שהראתי להם את האתר מאוד התאכזבו מהעיצוב, לדעתי עיצוב פשוט לדפים הינו מתאים, אך דף הבית הוא מזעזע. אפילו שינוי של הצבעים יכול להועיל, וודאי ששינוי עמוק יותר......

לקחתי את הערות שלכם וניסתי לבצע "מתיחת פנים" לעמוד הראשי באמצעות העיצוב הגרמני. אז ביצעתי את זה במשתמש:ערן/ארגז חול. אתם מוזמנים להעיר ואם אתם רוצים מותר גם לשנות את זה כדי לתקן כמה דברים. אשמח לקבל הערות ערן 16:44, 29 ינו' 2004 (UTC)

ערן, אל תעלב אבל אני מעדיף את העיצוב של האנציקלופדיה האנגלית:
1. צבעוניות זה לא רע בטח אם היא עדינה כמו כאן.
2. הגרמנים מ ר ו ב ע י ם ומשעממים.
3. בכל דף ראשי (Homepage) של אתר חשוב להציג כמה שיותר מידע ללא גלילה של המסך.
4. אם אתר רוצים להוריד את הקוים התחתיים של הקישורים בעמוד הראשי זה אכן יעמיס פחות על העין אבל יהיה פחות ידידותי למשתמשים פשוטים.
לילה טוב וסוף שבוע נפלא, מאיר מ 00:05, 30 ינו' 2004 (UTC)

לא נפגעתי, וגם לא עבדתי יותר מדי קשה על לעצב את זה... לנסות לעצב על פי הדגם הצרפתי אולי?

התלבטתי קצת אבל אני חושב ששלנו עדיף על הצרפתים:
1. הקו התוחם את הריבועים יפה אבל מוסיף פרטים מיותרים לעמוד.
2. הרקע הצבעוני לפסקה הראשונה למעלה מיותר לחלוטין ומעמיס גם הוא.
ערן, אם אתה רוצה לשפר, לדעתי צריך קצת גרפיקה לא טקסטואלית (אייקונים?). יש דוגמאות מויקיפדיות אחרות?
מאיר מ 11:29, 30 ינו' 2004 (UTC)

Logo for Hebrew Wikipedia[עריכת קוד מקור]

I apologize for posting in English, but I don't know Hebrew. I have been working on making logos for all the different language wikipedias, most of which use the latin alphabet. In so doing I also made a Hebrew logo. They're all on meta:Wikipedia in other languages. Please leave your feedback on meta:talk:Wikipedia in other languages about whether or not it is correct (spelling and choice of words) and acceptable. If you like it, you can ask Brion to install it on the Hebrew wikipedia for you. --Nohat

http://meta.wikipedia.org/upload/8/8e/Nohat-logo-X-he.png

אני באופן אישי אוהב את זה. אבל צריך סקר? אז נעשה כמו ויקי או וויקי? או שנעשה משהו יותר קצר?ערן 21:05, 4 פבר' 2004 (UTC)

אני בעד. מאיר מ 11:15, 5 פבר' 2004 (UTC)

לוגו ל-Wikipedia העברית[עריכת קוד מקור]

(מקווה שאני לא מתפרץ אל דלת פתוחה...)

ראיתי בהמשך הדף הזה שכבר נוצר לוגו עברי, על-ידי David Friedland, אבל העיצוב שלו לוקה בחסר, וניכר שהיוצר התייחס אל האותיות רק כאל צורות גראפיות שהיה צריך להעתיק. בלוגו שיצרתי הקפדתי על שמירת קו עיצובי אחיד עם שאר הוויקיפדיות בבחירת צורתן של האותיות.

אם הלוגו יבחר (כיצד?) להיות הלוגו העברי של וויקיפדיה, מה הפרוצדורה הנדרשת כדי להעלות אותו?

--The Fool 13:34, 5 פבר' 2004 (UTC)

מצטער לומר, אבל דוקא העיצוב שלך נראה לי פחות מוצלח. מעיצוב האותיות של הלוגו האנגלי יש תחושה של פונט מספר עתיק. ולעומת זאת דוקא העיצוב שלך יותר מידי "קליל". מבחינה זו דוקא העיצוב הראשון שהוצע פה עדיף (אם כי גם הוא לא מושלם). eman 12:28, 9 פבר' 2004 (UTC)

גם אני חושב כך ערן. האם אתם מעונינים שאני יפנה לביריון (brion ) שישים את הלוגו? אם כן איזה לוגו בדיוק??

אחלה לוגו, האותיות אָמנם קריאות יותר בחדש, אבל, נקודה שגם בלוגו-ים בשפות אחרות לא קבלה התיחסות: זה נראה רע (או 'לא-קריא') למשתמשים (כמוני) עם רקע כהה בדפדפן, תנסו. אין לי הצעה לפתרון, זה עוד חלק מבעית ה"Blazing-White....

תגידו לי כשתרצו שנשים לוגו כלשהו (ותגידו איזה לוגו) ואני כבר ימסור לbrion.... ערן

אינני שלם עם הפרדת התחומים בין מדעי הרוח לבין מדעי החברה.[עריכת קוד מקור]

מי שמבין בתחום מתבקש לקרוא הערותי בשיחה:מדעי הרוח.

אלון 15:55, 13 פבר' 2004 (UTC)

ההפרדה המופיעה כאן תואמת את זו המקובלת באוניברסיטאות, מי אנחנו שנתווכח אתן? דוד שי 16:18, 13 פבר' 2004 (UTC)

לדעתי אין מקום לספרנות בעמוד הראשי[עריכת קוד מקור]

(יש מקום לספרות, אבל אין מקום לספרנות). ערן 15:27, 16 פבר' 2004 (UTC)

אין ספק שספרנות וספרות הן שונות, אבל מדוע ספרנות נמצאת בעמוד הראשי ועיתונאות לא נמצא? מדוע נגרות לא נמצאת? מדוע זגגות לא נמצאת? ישנם עוד אלפי מקצועות שאינם נמצאים, אין מקום לכל מקצוע... (משום מה אני לא רואה את התגובה שרשמת כנראה בגלל באג בדפדפן שלי אבל ראיתי את זה בשינויים אחרונים...) ערן 15:43, 16 פבר' 2004 (UTC)

אז איך יגיעו לערך שיטת דיואי,אז אמנם אין עתונאות אבל יש תקשורת המונים!

פרויקט האחים גרים[עריכת קוד מקור]

אין דבר כזה פרויקט האחים גרים


==דוד - EMAN מחק ערך באלימות.== אנא מנע ממנו כניסה לכמה ימים. אבי בליזובסקי Avibliz 16:37, 20 פבר' 2004 (UTC)]]

"ערכים נבחרים" במקום "מאמרים נבחרים"[עריכת קוד מקור]

אני חושב, שיש מקום לשינוי האמור, מאחר ומדובר באנציקלופדיה ואלו ערכים ולא מאמרים (בשונה מחלק ב' של עיתון הארץ לדוגמא). כמו כן, יש משהו מאיים הרבה פחות ב"ערכים", בהשוואה ל"מאמרים". --גיא4 19:43, 21 פבר' 2004 (UTC)

זרית חול בעיני הציבור[עריכת קוד מקור]

"לא משנה" - אתה זורה חול בעיניי הציבור! (-;

הציבור ייכנס לערך על טרינידד וטובגו בתקווה לקרוא על הקרנבל, ויקבלו ערך מקיף על המדינה... אולי כדאי לשים את הויקילינק (בשם הערך עצמו), אבל ב"המלצת היום"? (מה עוד שהקרנבל לא מיוחד לשם) eman 23:05, 21 פבר' 2004 (UTC)

הצעות לעיצוב העמוד הראשי[עריכת קוד מקור]

שימו לב לעיצוב החדש באנגלית (לעיצוב של העמוד הראשי), גם ההולנדים החליטו להשתמש בעיצוב הזה העמוד הראשי בהולנדית. אחד העקרונות החדשים שיש שם זה חלק שלם על אקטואליה, חלק על מאמרים טובים במיוחד ועוד מיני הפתעות. יהיה נחמד אם הויקיפדיה העברית תאמץ מודל כזה. יש לציין שלא בטוח שהמודל הזה מתאים לויקיפדיה העברית כיון שהויקיפדיה העברית קטנה מאוד ביחס לויקיפדיה האנגלית. ערן

קטנה אך דינמית!! אין ספק שהתמונות מוסיפות אטרקטיביות. אני מציע - תחרות עיצוב מקומית ליצירת השילוב בין שתי הגרסאות שיתאים לנו ביותר. מה דעתכם?! --גיא4 21:40, 23 פבר' 2004 (UTC)

אם למישהו יש עצות לעיצוב חדש לעמוד הראשי הוא מוזמן להציען, ובעמוד זה נדון על כך או במזנון או בעמוד השיחה של ארגז החול בו נמצאת ההצעה. העקרונות החשובים בעיצוב לעמוד הראשי הם:

  1. קל משקל
  2. לא עמוס מדי
  3. מאפשר להגיע לויקיפדיות אחרות
  4. מאפשר להגיע בקלות לנושאים המרכזיים בויקיפדיה
  5. היזכור הזמן ומעט מידע על הויקיפדיה (מספר מאמרים בויקיפדיה, ומהי ויקיפדיה)
  • ָ*

אני תומך ללא ספק בתחרות עיצוב לעמוד הראשי. הסיבות לכך שתחרות כזאת תהיה טובה:

  1. פרסום הויקיפדיה- דבר כזה יכול לפרסם באופן ניכר את הויקיפדיה
  2. חידוש העמוד הראשי- יראה לכולם שהויקיפדיה היא מאוד דינמית ואטרקטיבית ומתיחת פנים יכולה להועיל
  3. עמוד ראשי חדש שיכיל בתוכו למשל אקטואליה ומאמרים מומלצים "יאלץ" אותנו לרשום ערכים רבים בהתאם לשינויים אקטואליים שקורים כך יפתחו הרבה מאוד ערכים. החלק של הערכים המומלצים יכול להועיל ביחס של אנשים לויקיפדיה.

ערן


אני לא אוהב את העיצוב החדש בויקי האנגלית. יותר מידי עמוס, ומרתיע. וגם זה שמנסים לכתוב דברים שלמים בטור שרוחבו שליש מסך מקשה על הקריאה. ולפי דעתי גם יש דברים יותר דחופים מלעסוק בעיצוב מחדש. חסר עוד הרבה הרבה הרבה תוכן. eman 18:48, 24 פבר' 2004 (UTC)

שימו לב לעיצוב בויקיפדיה הצרפתית עיצוב זה משלב את העיצוב החדש עם העיצוב הישן פחות או יותר... ערן