שיחה:עוקב כוכבים

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 5 שנים מאת עשו בנושא כמה שאלות

כמה שאלות[עריכת קוד מקור]

שלום לכולם,

ההסבר שבערך האנגלי (בחלק ההיסטוריה) באשר לשילוב עוקב כוכבים על גבי טיל נראה לי לא מדויק ולא מפורט מספיק, כך שהתרגום שלי שונה מהמקור. למשל, בהסבר שלהם הם מניחים שניווט הטיל (וניהוגו) נעשה במשך כל מעופו בלי לציין שאם זה כך אז מדובר בטיל שיוט (ולא בטיל בליסטי). אז יש כמה דברים שלא כל כך הבנתי, ואשמח אם מישהו שיודע ירחיב על כך בגוף הערך.

  • אם הקלטת מתארת רק את מיקום הכוכב המנחה (כפונקציה של הזמן) בנקודת היעד (ולא מכילה מידע נוסף), כיצד העוקב שעל הטיל מאתר את הכוכב מיד עם שיגורו? כלומר צריך שיהיה גם מידע על מיקום הכוכב בנקודת השיגור כדי שתתאפשר "רכישה ראשונית" שלו. בערך האנגלי מצוין רק שבחירת הכוכב המנחה קשורה בזמן ובמיקום המטרה (לא מצוין מיקום כן המשגר).
  • האם הטכנולוגיה של העוקב מאפשרת מעקב אחרי כוכבים גם באור יום? נראה לי הגיוני שכן גם מסיבות מדעיות וגם מסיבות אסטרטגיות. אפשר להוסיף מסנן אופטי לצבע השמיים, כך שהעוקב יראה את הכוכבים בלבד. כמו כן הדוקטרינה של המלחמה הקרה חייבה מענה מיידי למקרה של התקפת טילים, אז ככה שלא הגיוני שיחכו עד ללילה כדי לשגר מתקפת נגד (הייתה חייבת להיות גמישות בזמן השיגורים).
  • האם מערכת עוקב הכוכבים הייתה מחוברת למחשב ניווט כלשהו? שכן ניווט בעזרת כוכבים הוא סוג של תרגיל בטריגונומטריה ספירית (צריך לוודא שהטיל מתקדם באזימוט הנכון כל הזמן), ולכן אני מניח שחובה היה מחשב שיריץ חישובים טריגונומטריים כל הזמן. בערך האנגלי מצוין רק שפקודת ההנחיה נוצרה באמצעות השוואת הסינגל מהקלטת עם הסיגנל המציין את המיקום הנצפה של הכוכב.

תודה מראש לכל המגיבים. עשו - שיחה 14:29, 26 בפברואר 2019 (IST)תגובה