שיחה:עוצמה יהודית/ארכיון 1

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 4 שנים מאת 176.230.52.33 בנושא דיווח על טעות

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף

זה די מוזר[עריכת קוד מקור]

ברוך מרזל, שעוזר למתעללים בערבים בדרום הר חברון, הוא לא קיצוני, אבל השמאל הרדיקלי בישראל, הוא כן קיצוני?! איפה הכתיבה הלא מוטת?!--בברכה, שהשיחה 11:32, 24 פברואר 2006 (UTC)

היה דיון על זה בשיחה:משה פייגלין. הוחלט שם לא לקרוא לאף אחד קיצוני על מנת להימנע ממחלוקת מיותרת. גילגמש שיחה 11:42, 24 פברואר 2006 (UTC)
"עוזר למתעללים בערבים בדרום הר חברון" - תסלח לי, אבל דקלום של משפטים שנאמרים ע"י עיתונאים מסוימים אינו הופך את המשפטים לנכונים. ינבושד 11:44, 24 פברואר 2006 (UTC)
אני, כמו הרבה אנשים, שואב את רוב המידע שלי מאתרי העיתונים באניטרנט, מקובל עליי שיכול להיות שהמידע הזה אינו נכון. אתה מוזמן להחליף את המשפט ב"תומך בתורתו של הר' מאיר כהנא", זה לא הופך אותו לפחות קיצוני....--בברכה, שהשיחה 13:04, 24 פברואר 2006 (UTC)

הוצאת דיבה חמורה[עריכת קוד מקור]

שלום הנני פעיל חזית יהודית לאומית ונדהמתי לגלות שכתוב שמפלגת חזית בעד טרנספר לערבים !! אני מבקש למחוק זאת מיידית . מדובר בהוצאת דיבה מהחמורות ביותר .

יש לך דרך להסביר בצורה אחרת את הציטוט מתוך אתר המפלגה התומך באופן מפורש בטרנספר? תודה, אחיה פ. 15:22, 22 באוגוסט 2006 (IDT)

מעולם לא כתוב ולא היה כתוב שמפלגת חזית מציעה טרנספר . אני פעיל המפלגה ודורש מיידית למחוק את הדברים , ראה חוק עונשין הוצאת דיבה מידע כוזב אני דורש ממך למחוק המצאה זאת מיידית .

אחיה פ. , דרור ,[עריכת קוד מקור]

אחיה שלום רב אם הכתוב הנ"ל "טרנספר" אאלץ לפנות לממונים עליך עקב הוצאת דיבה חמורה ביותר . לא היה כתוב ולא כתוב מעולם באתר חזית על טרנספר . דורש מחיקה מיידית של הדברים .

איומים לא מקובלים. נא הבא אסמכתאות לכך שלא מדובר בטרנספר. טרנספר משמעו "טרנספר הוא העברה, בדרך כלל שלא מרצון, של אוכלוסייה גדולה מחבל ארץ אחד לאחר, בעיקר על בסיס גזע, לאום או דת." - זה תואם את המצע. רק אם תראה לנו שהמפלגה מתנגדת להעברה על בסיס אתני אזי נמחק את הקביעה בערך. דרור 17:04, 22 באוגוסט 2006 (IDT)


לא כתוב שם שום מילה שחזית מציעה טרנספר !! זה האתר WWW.HAZIT.CO.IL , כנס למצע ותראה לי היכן כתוב "טרנספר" \ העברה בכוח . חזית לא דוגלת בגירוש בכוח מעולם , אתה מעליל עלילת שווא .

במידה והדברים לא נמחקים עוד היום , אני אאלץ לפנות לממונים עליך בויקיפדיה .

מדובר בעבירה מהחמורות ביותר של הוצאת דיבה מעוותת שכזאת .

אין ממונים בויקיפדיה, חביבי. וכדאי לך להפסיק לאיים בהוצאות דיבה וכ"ו. אם אתה לא יכול לקרוא את המצע כמו שצריך, זאת בעיה שלך. לב - שיחה 14:50, 4 בספטמבר 2006 (IDT)

טרנספר זה גירוש בכוח[עריכת קוד מקור]

חזית לא דוגלת בגירוש בכוח אלא עידוד הגירה . זה דבר שונה לחלוטין . כנס לאתר חזית יהודית לאומית וראה בעצמך . קישורhttp://www.hazit.co.il/Default.aspx?tabid=430קישור

"איפיון:מפלגה ימנית הדוגלת בגירוש הערבים"?!.... הר-ירוק 14:55, 4 בספטמבר 2006 (IDT)

מתוך עקרונות החזית[עריכת קוד מקור]

מתוך עקרונות יסוד (ההדגשות שלי):

ד. "חזית יהודית לאומית" קובעת כי כיבוש הארץ מוסרי וגירוש האויב מוסרי. תורת ישראל היא המקור הראשוני לכלל ערכי המוסר האנושיים, ולפי שהיא המצווה על ישראל לכבוש ולשחרר את הארץ, אין דבר מוסרי יותר מאשר כיבוש ושחרור ארץ ישראל על ידי עם ישראל, "החזית" קובעת שפינוי האוייבים מהארץ יפתור מן היסוד את כל בעיותיה החמורות של המדינה באשר הוא ינתק את הטרור משורשו וירחיק את מלחמה במקום ובזמן. כתוצאה מכך יתאפשרו ויבואו השקעות גדולות, תיירות המונית, צמיחה, בניין לפיתוח. האבטלה תצומצם למינימום, יהיו מקומות עבודה לכולם, והשכר יהיה נאה. פינוי האוייבים יביא בטחון אישי ולאומי , שגשוג כלכלי ותרבותי ופתרון למצוקות החברתיות.

ה. היעד האסטרטגי של מדיניות "החזית" יהיה לבסס רוב יהודי גדול ממערב לנהר הירדן, בדרך להחלת ריבונות ישראלית מלאה על כל ארץ ישראל המערבית. 'היעד יושג על ידי עידוד הגירה נחוש והחלטי מצד אחד, ועל ידי עידוד ילודה בקרב היהודים ויצירת תנאים נוחים לעליית יהודים המונית לארץ, מן הצד השני.לאחר שתתחולל תמורה דמוגראפית יסודית ויהיה רוב יהודי משמעותי ובלתי ניתן לעירעור, תחיל הממשלה ריבונות ישראלית מלאה על כל הארץ.

"עידוד הגירה נחוש והחלטי" ניתן לפירוש כ"נבקש מהם יפה יפה וניתן להם הרבה כסף", אך הפירוש הסביר יותר הוא "עידוד אקטיבי תוך שימוש בכוח". אשמח אם תראה לי באתר מקור שיראה שההסבר השני מדויק יותר. בינתיים לא מצאתי. אגב, המושג טרנספר כולל בתוכו גם משמעות משנית של טרנספר בהסכמה, כפי שמוגדר בערך. DGtal 15:01, 4 בספטמבר 2006 (IDT)

עקרונות זה לא מצע[עריכת קוד מקור]

מה שכתוב במצע-מפלגה זה מה שקובע , ובמצע , כאמור , לא כתוב לגבי גירוש האוייב ולא כתוב כמובן טרנספר .

בבקשה מחק את המושג טרנספר שהוא גירוש .

איפה המצע מופיע, האם יש קישור אליו? אתה טוען למעשה שעקרונות המפלגה, כפי שהובאו באתר המפלגה סותרות את המצע. אם הינך דובר החזית, אני מציע שתפעל במהירות לתיקון סתירות חמורות שכאלה. DGtal 18:52, 26 באוקטובר 2006 (IST)

קישור שבור[עריכת קוד מקור]

אין כרגע אתר פעיל.

צודק, אבל כדאי לחכות לפני שנסיר את הקישור - אולי זו תקלה זמנית אצלם. ‏Yonidebest Ω Talk 21:56, 26 באוקטובר 2006 (IST)

טרנספר אך ורק[עריכת קוד מקור]

המפלגה דוגלת בגירוש הערבים והנוצרים אשר יסרבו לזוג הקריטריונים הבאים: 1. ערבים ונוצרים אשר לא יכירו בעובדה שארץ ישראל שייכת לעם ישראל. 2. ערבים ונוצרים שיסרבו לקבל מעמד של "גר תושב". שאר הערבים והנוצרים יישארו.


נציג חזית יהודית.

בפועל מדובר בטרנספר לחלק גדול מהאוכלוסיה הלא-יהודית בישראל. וטרנספר הוא טרנספר - אתה עצמך השתמשת במילה הזו. על איזה מידע "שקרי" אתה מדבר? אביעד המקורי 23:15, 21 בדצמבר 2006 (IST)
ומדוע אתה מנסה להסיר טקסט רשמי של המפלגה? האם יכול להיות שאתה מסתייג ממה שמשתמע ממנו? אביעד המקורי 23:16, 21 בדצמבר 2006 (IST)
ורק עכשיו ראיתי שזו לא הפעם הראשונה שאתה מנהל כאן בדיוק את אותו דיון... כבר אמרו לך כל מה שהיה לומר. שלום. אביעד המקורי 23:18, 21 בדצמבר 2006 (IST)

מדובר בהוצאת דיבה חמורה[עריכת קוד מקור]

אביעד המקורי, כניראה לא הבהרתי עצמי כראוי, אז שוב קרא ותפנים : כתבתי לך במפורש את מי המפלגה דוגלת לגרש, ואף ציינתי זאת בפירוט מלא את מי בדיוק המפלגה דוגלת לגרש.

לכן שוב אני דורש, וזאת בפעם האחרונה, תתקן זאת כפי שעשיתי, אחרת, ניאלץ להיכנס לתביעה משפטית.

בברכה, נציג המפלגה.

מר מפלגה היקר בבקשה תן קישור לדף באתר שמאשר את מה שאתה אומר.הידרו 23:27, 21 בדצמבר 2006 (IST)

אתה תהיה זה שתביא קישור לטרנספר של "כל הערבים". מדובר בהוצאת דיבה על מפלגה בישראל.

חובת ההוכחה היא על עורך הערך, בייחוד אם הוא טוען שהוא נציג המפלגה. ‏– rotemlissשיחה 23:37, 21 בדצמבר 2006 (IST)

כתבתי לפני התנגשות עריכה: לא כתוב בערך טרנספר של "כל הערבים". אולי תלמד לקרוא (ותתחיל בעקרונות המפלגה שאתה מתימר לייצג)? אביעד המקורי 23:38, 21 בדצמבר 2006 (IST)

במקרה אני זה שכתב את עקרונות המפלגה, ולא כתוב שם "גירוש כל הערבים".

אם אתה עדיין אינך מתקן, התביעה תוגש לבית המשפט בהקדם. ושלא תחשוב שאני עובד עליך.

תן קישור למקור או שתפסיק להטריד!הידרו 23:43, 21 בדצמבר 2006 (IST)
מעבר למקור, גם בערך לא כתוב "גירוש כל הערבים"... ‏odedee שיחה 23:44, 21 בדצמבר 2006 (IST)

מר נציג-המפלגה יקר,
במקרה, אני זה שהוספתי למשפט הבהרה לפני כמה זמן, ולא כתוב שם "גירוש כל הערבים", ואפילו מובאת מובאה מאתרכם שעליה מבוססת הקביעה שבראש המשפט הנדון. See you at court ;-) בסג תריג מכה שנית! 23:49, 21 בדצמבר 2006 (IST)

תביעה משפטית בדרך[עריכת קוד מקור]

אביעד המקורי, אם עד מחר לא יהיו תיקון כפי שציינתי, כבר מחר אני מגיש תלונה בשם מפלגת חזית יהודית.

המפלגה דוגלת בגירוש הערבים והנוצרים אשר יסרבו לזוג הקריטריונים הבאים: 1. ערבים ונוצרים אשר לא יכירו בעובדה שארץ ישראל שייכת לעם ישראל. 2. ערבים ונוצרים שיסרבו לקבל מעמד של "גר תושב". שאר הערבים והנוצרים יישארו.

ערך אנציקלופדי לא אמור לפרט את מצע המפלגה אות באות, רק לתאר את עיקריו ולסכם אותו. הכתוב בערך מהווה סיכום הוגן של "עקרונות היסוד" של המפלגה כפי שהופיעו באתרה. אין פה מקום לתביעה משפטית, לא כזאת שתעמוד על רגליה, בכל אופן. בברכה, יוסאריאןשיחה 13:36, 23 בדצמבר 2006 (IST)
בלי כל קשר, הציטוט בערך מעקרונות היסוד של המפלגה מחבר יחד משפטים משני סעיפים שונים, וגם אם זאת כוונת המפלגה, הציטוט נראה מאוד מגמתי. ‏אלוןשיחה 13:40, 23 בדצמבר 2006 (IST)
קופי-פייסט מהאתר, סעיף ד' אני לא מבין על מה אתה מדבר. יוסאריאןשיחה 13:46, 23 בדצמבר 2006 (IST)
התכוונתי לציטוט המודגש שנמצא שורה אחרי "סעיף ד'". ‏אלוןשיחה 16:10, 23 בדצמבר 2006 (IST)
אין בערך שום מידע שקרי. אם המפלגה דוגלת בטרנספר ל"חלק" מהערבים או ל"כל" הערבים זו שאלה שאינה ממין העניין. היא דוגלת בטרנספר. אם מפלגה באוסטריה תתבע מכל התושבים להצטלב בפני ישו כתנאי לקבלת אזרחות, או שתתבע מכל היהודים להסכים לקבלת מעמד אזרח סוג ב' באופן רשמי, הרי שבפועל זו מפלגה שפועלת למען גירוש יהודים. אביעד המקורי 16:19, 23 בדצמבר 2006 (IST)
נכון. ‏– rotemlissשיחה 18:14, 23 בדצמבר 2006 (IST)
כמו כן, ערכים אינם נכתבים תחת איומים בתביעות משפטיות. הם נכתבים לפי מדיניות נקודת מבט נייטראלית, ולפיה בלבד: "נקודת מבט נייטראלית היא מוחלטת ואינה נתונה למשא ומתן". ‏– rotemlissשיחה 18:14, 23 בדצמבר 2006 (IST)

תבנית עריכה[עריכת קוד מקור]

לא הבנתי את תבנית העריכה. יש בערך כחמישה משפטים, גם אם כמה מהם מעט ארוכים, הם לא ממש מסורבלים. אפשר להוריד את בג"צ, אעשה זאת. אשמח אם מניח התבנית יסביר למה כוונתו, לאיזה משפט. יוסאריאןשיחה 11:39, 8 בינואר 2007 (IST)

הקישור לפורום[עריכת קוד מקור]

באתר הרשמי של מפלגת "חזית יהודית לאומית" נכתב שהם לא קשורים יותר לפורום הנ"ל ועל כן אין כל צורך לפרסם אותו בערך זה.

עדכון לכנסת ה-19[עריכת קוד מקור]

המפלגה (בגלגול המאוחר שלה) התאחדה עם אחרות ליצירת "האיחוד הלאומי" החדש, ונציג של המפלגה - מיכאל בן ארי - הוא כיום חבר כנסת. יש לעדכן את הערך.

הסרת פרשנויות[עריכת קוד מקור]

בעריכתי זו הסרתי מהערך תיאור של פרשנות שנותנת המפלגה. לפני עשותי כן עברתי על ערכי מפלגות בשימת לב לכך שהמצע מתאר עמדה עקרונית, או תכנית אופרטיבית, ולא פרשנות או מעין דעה על תכנית שכזו. לדוגמא:

  • "המפלגה תומכת בקידום חוק 'זכויות שוות למיעוט הערבי'" - תקין
  • "המפלגה תומכת בקידום חוק 'זכויות שוות למיעוט הערבי', וטוענת שהוא יפתור את רוב בעיות הפשיעה והאלימות במדינה" - מעמיס, מתפלמס ומביא פרשנות לתכנית אופרטיבית. מקומו באתר המפלגה אבל לא באנציקלופדיה.

בברכה, יוסאריאןשיחה 08:47, 22 ביוני 2009 (IDT)

עוצמה יהודית[עריכת קוד מקור]

יש לעדכן את שם הערך לשמה המעודכן של התנועה: עוצמה יהודית. ויקידוס - שיחה 06:56, 21 בינואר 2015 (IST)

שינוי שם[עריכת קוד מקור]

אני רק מעביר מהערך עצמו... בורה בורה - שיחה 20:42, 18 במאי 2017 (IDT)
מצד אחד השם הרשמי של המפלגה לא השתנה, מצד שני המפלגה מותגה מחדש לקראת הבחירות לכנסת ה-20 בתור עוצמה לישראל והמיתוג שורד גם כיום, שנתיים מהבחירות. אין לי מסקנה ברורה. ‏DGtal‏ - שיחה 00:18, 19 במאי 2017 (IDT)
DGtal יש כבר ערך לעוצמה לישראל. אני חושב שצריך לאחד את הערך עוצמה לישראל לתוך הערך הזה, לשנות את שם הערך לעוצמה יהודית ולכתוב בסוגרים (בעבר: חזית יהודית לאומית, עוצמה לישראל) בר - שיחה 09:55, 23 במאי 2017 (IDT)
עוצמה לישראל זה ממש לא אותו דבר כמו עוצמה יהודית. עוצמה לישראל הייתה סיעה בכנסת ה-18 ורשימה שהתמודדה לכנסת ה-19 שהורכבה משתי מפלגות רשומות - חזית והתקווה. עוצמה יהודית היא פשוט מיתוג מחדש של חזית. האיחוד במקרה זה יהיה שגוי. ‏DGtal‏ - שיחה 23:11, 23 במאי 2017 (IDT)

נגד. מפלגה, סיעה, רשימה - הם שלושה דברים שונים. שמה של המפלגה הוא "חזית יהודית לאומית". כך על פי רשם המפלגות במשרד המשפטים. ושמה של מפלגה לא משתנה. לגבי סיעות ורשימות - ניתן להוסיף על כך הסבר בפתיח של הערך, אבל שם הערך צריך להישאר כמו שהוא. יוניון ג'ק - שיחה 02:34, 9 ביוני 2017 (IDT)

שינוי שם 2[עריכת קוד מקור]

אני פותח את הדיון שוב. בכל הפרסומים של המפלגה ועל המפלגה ההתייחסות היא בשם עוצמה יהודית. אני סבור שמשום כך עדיף לשנות את שם הערך לשם זה. – Dork105 (שיחה) 17:16, 24 בינואר 2019 (IST)

אחרי 4 שנים של פעילות בשם החדש (לא מדובר במפלגה רדומה) אני תומך בהעברה. ‏DGtal‏ - שיחה 17:24, 24 בינואר 2019 (IST)
בעד שינוי השם, לשמה העדכני של המפלגה, עוצמה יהודית. אאלפך - שיחה 12:52, 28 בינואר 2019 (IST)
בעד. peledy - שיחה 15:25, 29 בינואר 2019 (IST)
בוצע בוצע. – Dork105 (שיחה) 20:49, 29 בינואר 2019 (IST)

הגדרת המפלגה כימין רדיקלי[עריכת קוד מקור]

המפלגה מוגדרת כאן כמפלגת ימין רדיקלי, למרות שעל פי מצע המפלגה אין כל התאמה בינה לבין הגדרת ימין רדיקלי. לכן יש להגדירה כמפלגת ימין. מי שחושב שהיא ימין רדיקלי עליו להסביר מדוע. יאיר דבשיחה • כ"ב באדר א' ה'תשע"ט • 11:47, 27 בפברואר 2019 (IST)

סעיף 8 במצע תואם כמעט במדויק למילים הבאות מהגדרת הערך ימין רדיקלי בישראל: "ובין היתר תומכים בשלילת זכויות ממחבלים או בגירושם". הויקי - שיחה 11:49, 27 בפברואר 2019 (IST)
אלה פשוט שטויות. גם מפלגות מרכז כמו "כולנו" תמכו בזה. זה לא ימין קיצוני.
ידעתי שתתפסי לזה. ובכן א. המשפט שצוטט בערך 'ימין רדיקלי בישראל' מובא גם בערך 'ימין רדיקלי' (בכותרת ימין רדיקלי בישראל), שם לא כתוב 'מחבלים' במשפט זה אלא 'ערבים'. וזה הבדל עצום. הרבה יותר מסתבר ש'רדיקלי' ייחשב זה שבאופן עוור שולל זכויות מערבים, מאשר זה שעושה כך כלפי מחבלים, כפי שנעשה ניסיון לחוקק בחוק במדינת ישראל גירוש משפחות מחבלים וכדומה.
ב. גם לגרסת הערך ממנו בחרת לצטט, במצע של עוצמה יהודית לא כתוב "כמעט במדויק" שהם תומכים בגירוש מחבלים, אלא כתוב: "מתוך חתירה לשלום אמת, עוצמה יהודית תפעל להוצאת אויבי ישראל מארצנו. תוקם רשות לאומית לעידוד הגירה. עם ישראל שב לציון ואוייבי ישראל שבים לארצות המוצא". אין להוסיף הבנות שלך במצע המפלגה מעבר למה שכתוב. יאיר דבשיחה • כ"ב באדר א' ה'תשע"ט • 12:00, 27 בפברואר 2019 (IST)
עוצמה יהודית הם ימין רדיקלי. הם הכי ימנים על הספקטרום הפוליטי בישראל. – אסף (Sokuya)שיחה 12:04, 27 בפברואר 2019 (IST)
צר לי, זו לא ההגדרה של ימין רדיקלי. יאיר דבשיחה • כ"ב באדר א' ה'תשע"ט • 12:05, 27 בפברואר 2019 (IST)
מעבר לכך שזו לא ההגדרה של ימין רדיקלי, ומעבר לזה שזה לא נכון מציאותית (אני מכיר תנועות רדיקליות יותר). יש לי שאלה פשוטה, האם הקריטריון הזה נכון גם לשמאל? האם מפלגת שמאל תכונה שמאל רדיקלי כי היא הכי שמאלית במפה הפוליטית? Hagay1000 - שיחה 12:13, 27 בפברואר 2019 (IST)
עידוד הגירה ערבית, כמו גם שלילת תושבות וגירוש מחבלים - אינם ימין רדיקלי. לא מבין על מה מתבססת ההגדרה של "עוצמה יהודית" כימין רדיקלי; חשוב להבחין בין העשייה הפוליטית של המפלגה, התבטאויותיה הרשמיות, וכמובן המצע שלה, ובין שלל גורמים המשיקים לה. מציע להקשיב לראיון אתמול עם מיכאל בן ארי בתכנית "קלמן ליברמן". בעיני זה אל"ף בי"ת של עבודה אנציקלופדית. צור החלמיש - שיחה 14:50, 27 בפברואר 2019 (IST)
בכל מקרה, אנחנו לא קובעים את ההגדרות. צריך להסתמך על מקור חיצוני ולצרף סימוכין. – אסף (Sokuya)שיחה 15:50, 27 בפברואר 2019 (IST)
איזה מקור חיצוני יותר טוב ממצע המפלגה? אם מתוך מצע המפלגה אין עילה לקטלג את המפלגה עם ההגדרה 'ימין רדיקלי', אז היא לא ימין רדיקלי. יאיר דבשיחה • כ"ב באדר א' ה'תשע"ט • 16:23, 27 בפברואר 2019 (IST)
כל עוד אין אף מפלגה בקטגוריה:ארגוני שמאל רדיקלי בישראל כך לא תהיה גם בימין. אם אני זוכר טוב הוחלט לא להשתמש במינוח "רדיקלי" לשני הצדדים. בורה בורה - שיחה 16:44, 27 בפברואר 2019 (IST)
ביחס לחמאס ולחיזבאללה אנחנו מאוד נזהרים לא להגדיר אותם כארגון טרור, ומסתפקים בכך שמדינה זו וזו הגדירה כך. דווקא כאן אנחנו מתיימרים לקבוע מסמרות, שהרי זהו מקרא מפורש, ולפי הערך שלנו המקודש יוצא שהם ימין רדיקלי. זה מצטרף לטענה הנכוחה של בורה. נרו יאירשיחה • כ"ב באדר א' ה'תשע"ט • 17:26, 27 בפברואר 2019 (IST)
בורה בורה היטיב להגדיר את החד כיווניות. חסר תקנה :-)שיחה • כ"ג באדר א' ה'תשע"ט • 20:04, 27 בפברואר 2019 (IST)
כהערה על דברי בורה בורה לעיל, למען האמת בערך חד"ש הם דווקא מוגדרים כ"תנועה של ארגוני שמאל רדיקלי". Ronam20 - שיחה 20:31, 27 בפברואר 2019 (IST)
הוספתי לערך את הפרק עמדות, שלמרבה הפלא לא נכתב עד כה. מפלגה היא רדיקלית לא כאשר היא מעצבנת אותנו, אלא כאשר היא רוצה לשנות את אופי המשטר. מטרותיה של "עוצמה יהודית" כוללת הטמעת המשפט העברי והפיכת המדינה ל"דמומקרטיה יהודית" - זה כיוון רדיקלי מובהק. דוד שי - שיחה 20:37, 27 בפברואר 2019 (IST)
דוד, יישר כח על הוספת המצע בערך. החלק הראשון של דבריך נכון, "מפלגה רדיקלית... רוצה לשנות את אופי המשטר", כלומר תומכת "בביטול אופיה הדמוקרטי של מדינת ישראל" (ציטוט מתוך הפתיח של ימין רדיקלי בישראל). ובכן, המשפט העברי כבר נוכח בפסיקת בית המשפט, אלא שעוצמה יהודית מבקשת שיבוא לידי ביטוי בצורה יותר דומיננטית בחוק. אין בזה כל ניסיון לפגוע בביטול אופיה הדמוקרטי של המדינה, ולכן הצגתה ככזו חוטאת לאמת. יאיר דבשיחה • כ"ג באדר א' ה'תשע"ט • 05:01, 28 בפברואר 2019 (IST)
יאיר דב, האם ניתן להבחין בין מפלגות הימין "כחול לבן", "הליכוד", "הימין החדש" ובין "עוצמה יהודית"? (אני מבחין אך ורק בעוצמת הרגש האורתודוקסי-דתי, אך אני די עיוור גוונים כשזה נוגע למפלגות ציוניות). מדובר בהגדרה יחסית, אתה מנסה להציב רף לפיו 'מפלגה רדיקלית' היא רק מפלגה שנפסלה, אך לא כך הדבר. מזאת אתה יכול להסיק שאין פסול (ופוסל) בכינוי 'רדיקלי', אף על פי שני מבין תחושת הזרות לתואר זה.Dovole - שיחה 05:12, 28 בפברואר 2019 (IST)
מנגיעות קלות במשפט העברי, הקיימות כיום, להפיכת המדינה למדינת הלכה, המחליפה את הדמוקרטיה המערבית ב"דמוקרטיה יהודית", ארוכה הדרך, ארוכה מספיק כדי לקבוע שזו מפלגה רדיקלית. דוד שי - שיחה 06:06, 28 בפברואר 2019 (IST)
'מדינת הלכה' זו פרשנות שלך. במצע זה לא מופיע. אין מקום להגדיר מפלגה כרדיקלית כי כך יש המחליטים לפרש את המצע שלה ללא כל ראיה. יאיר דבשיחה • כ"ג באדר א' ה'תשע"ט • 10:50, 28 בפברואר 2019 (IST)
בעד ההגדרה כימין רדיקלי, אנשיה מוגדרים כפעילי ימין רדיקלי. ממליץ לקטגר אותה גם תחת "גזענות בישראל". נעם דובב - שיחה 13:42, 28 בפברואר 2019 (IST)
אכן, גם את הגדרתם כפעילי ימין רדיקלי צריך לעדכן. אין שום דבר גזעני או רדיקלי במצע של המפלגה, על אף הרצון העז שיש לכמה אנשים להגדירה כך. יאיר דבשיחה • כ"ג באדר א' ה'תשע"ט • 16:08, 28 בפברואר 2019 (IST)
בעיני רוב הציבור הם פעילי ימין רדיקלי. אם מפיצי הפשיזם הללו אינם רדיקלים מעניין מי כן רדיקלי בעינייך מימין. נעם דובב - שיחה 16:40, 28 בפברואר 2019 (IST)
במצע מופיע " משטר ומוסר: ערכי המדינה היהודית יהיו על פי המוסר היהודי, והמשטר יהיה: דמוקרטיה יהודית, השומרת על האינטרסים של מדינת הלאום היהודי, כערך הדוחה כל ערך אוניברסאלי". זה באופן מובהק שינוי שיטת המשטר, ולכן זו מפלגה רדיקלית. אני לא מבין מדוע יש להסתיר זאת, אני משוכנע שמנהיגי המפלגה גאים בהצעתם הרדיקלית. באשר לגזענות: "מתוך חתירה לשלום אמת, עוצמה יהודית תפעל להוצאת אוייבי ישראל מארצנו. תוקם רשות לאומית לעידוד הגירה. עם ישראל שב לציון ואוייבי ישראל שבים לארצות המוצא." דוד שי - שיחה 19:41, 28 בפברואר 2019 (IST)

──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── א. איך זה נהיה ימין רדיקלי? (ההשוואה ימין=יהדות לא מקובלת עליי) ב. גירוש אויבים הוא גזענות? דגש19:45, 28 בפברואר 2019 (IST)

זו מפלגת ימין לפי פרטים אחרים במצעה, ורדיקלית לפי הפרט שציינתי. היהדות דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום, אם כי לא מרגישים זאת במפלגות המתיימרות לייצג אותה.
אתה חושב שדרכה של תורה לדבר למחבלים בנחת?--Mnbh9000 - שיחה 15:01, 7 באוגוסט 2019 (IDT)
"אויבים" היא מילת קוד ל"ערבים", ואתה בוודאי יודע זאת. דוד שי - שיחה 20:08, 28 בפברואר 2019 (IST)
אם הם לא רדיקלים, מי כן רדיקלי? הכללת כל הערבים כאויבים, דיה כדי לסווג את המפלגה כרדיקלית, גם בלי להתבונן בנציגיה. ישראל - שיחה 21:36, 2 במרץ 2019 (IST)
אתם מעלילים עלילות שוא ללא בסיס. ערבי שאינו אויב ישראל, אין למפלגה שום בעיה שיחיה כאן עם תנאים טובים לאין ערוך מאלו שיש לו כיום ברשות הפלסטינית. יש למפלגה בעיה עם אויבים, אלו שלא מכירים בלגיטימיות של מדינת ישראל, ומנסים, או תומכים בכספם, בפיהם או בליבם במי שמנסים, לפגוע ביהודים. כל קשר בין זה לגזענות פחות ממקרי. ומי שאין לו בעיה עם אותם אויבי ישראל שרוצים בהשמדתנו, ולא מעוניין שהם יעזבו את ארצנו, כנראה הבעיה היא בו.
לגבי מדינה יהודית השומרת על אינטרסים של מדינת הלאום היהודי, לא רואה בזה שינוי משטר. יש כאן כאמור רצון לתת דגש יותר משמעותי על הערכים היהודיים של המדינה, כמו שלמפלגות אחרות יש רצון לטשטש את הערכים היהודיים של המדינה, וכפי שהן לא רדיקליות, כך גם מפלגה זו לא רדיקלית. דוד, לנפנף ב"היהדות דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום, אם כי לא מרגישים זאת במפלגות המתיימרות לייצג אותה", היא לא יותר מדמגוגיה. אם תקרא את פסוקי התורה, תראה שהיא ממש לא סובלנית לאויבים, בדיוק כפי שמשתקף מהמפלגות המייצגות אותה. זה מאד נחמד לבחור ססמאות ולדוג פסוקים מאד מסוימים, ואז להציג כאילו מי שמעוניין לעודד עזיבת אויבים מהארץ אינו משקף את ערכי היהדות, אבל מה לעשות שזה לא נכון. ואסיים בציטוט נוסף: "כל המרחם על אכזרים, סופו להתאכזר על רחמנים". יאיר דבשיחה • כ"ו באדר א' ה'תשע"ט • 22:11, 2 במרץ 2019 (IST)
לא חושב שהם רדיקלים, ואין לזה מקור רציני. אומנם ברור שכך התקשורת מכנה אותם (וקיצוניים). Zardav - שיחה 12:44, 4 במרץ 2019 (IST)
איני מבין על מה אתם מלינים, אם אנו מדברים על רצף של עמדות וביטויים שלהן מהקצה הימני ועד הקצה השמאלי, עוצמה יהודית לא יתהדרו בכך שהם אותו קצה ימני? ואם לא מי בדיוק נמצא ימינה להם (לא בהקשרים כלכליים)? זה באשר לימין קיצוני, באשר לרדיקליות, דוד שי כבר הבהיר.Dovole - שיחה 15:32, 4 במרץ 2019 (IST)
נכון מאוד. לא מובן מה רוצים פה ה"ניטראליים" בוויקיפדיה. בערך של ימין רדיקלי מובאות פעולות התג מחיר. עוצמה מעולם לא תמכה בזה. תתביישו לכם צבועים.--Mnbh9000 - שיחה 15:01, 7 באוגוסט 2019 (IDT)
אני מציע שתקרא את עמדות המפלגה המתוארות בערך. המפלגה חותרת לשינויים מהותיים במבנה המשטר בישראל, ולכן היא מפלגה רדיקלית.
רדיקלי אינו כינוי גנאי. אם אתה מזדהה עם מטרות המפלגה, הרדיקליות שלה היא מעלה מבחינתך. דוד שי - שיחה 16:33, 7 באוגוסט 2019 (IDT)
נשמע משכנע, השאלה אם שכנעת את עצמך גם לגבי שמאל רדיקלי, או שזה עובד רק ביחס לימין. מה עם מי שרוצה להפוך את ישראל למדינת כל אזרחיה, גם הוא רדיקלי? זה הרי לא כינוי גנאי. נרו יאירשיחה • ו' באב ה'תשע"ט • 20:23, 7 באוגוסט 2019 (IDT)
דף שיחה זה עוסק ב"עוצמה יהודית" ולא בי. אם אתה מתעניין בי, הזמן אותי לקפה ועוגה ונשוחח. דוד שי - שיחה 20:30, 7 באוגוסט 2019 (IDT)
אתה מכיר אותך שנים, כשיש לך תשובה טובה אתה לא מתחמק. הנושא כאן הוא מתי משתמשים במילה רדיקלי ומתי לא, ואני חושש שככל שזה תלוי בך הרף לגבי שמאל רדיקלי גבוה מאוד, אם בכלל קיים. נרו יאירשיחה • ו' באב ה'תשע"ט • 20:32, 7 באוגוסט 2019 (IDT)
גם על קפה ועוגה אתה מתווכח אתי? מוותר על "ארומה", שיהיה ב"קופיקס", כולה 24 ש"ח לשנינו.
הגדרת "רדיקלי" אינה רכוש שלי ואינה תלויה בי. דוד שי - שיחה 20:41, 7 באוגוסט 2019 (IDT)
אז רכוש של מי זה? מאחורי מי אתה מסתתר? זה כבר לא תלוי בשינוי מהותי במבנה המשטר? נרו יאירשיחה • ו' באב ה'תשע"ט • 20:44, 7 באוגוסט 2019 (IDT)

מפלגה ציונית?[עריכת קוד מקור]

איני כותב הדברים באיזה בטחון מוחלט, וסימן השאלה אינו עוקצני (סרקסטי). מפלגות ציוניות ראויות בהחלט להיכלל בקטגוריה 'גזענות בישראל', ולא מעט פעמים ממש בשל הציוניות שלהן. אך באשר לעוצמה יהודית עומדת השאלה האם ראויה להיכלל בין המפלגות "הציוניות", כאשר הגדרת הציונות לעניינן של מפלגות היא הגדרה מצומצמת, של ציונות מודרנית ולא של ציונות כזו שאפיינה את שבי ציון המתוארים בימי עזרא ונחמיה. עוצמה יהודית היא מפלגה הרבה יותר דתית, במקום שבו אין כבר מקום להכלילה כציונות, להבדיל מהמפד"ל, המזרחי, הבית היהודי, שהן מפלגות בורגניות, שאפילו לא יכלו להכיל את הפעלתנות הבלתי ממלכתית של שקד את בנט בקרבן. ראוי לדון ב'ציוניות' של עוצמה יהודית, לא היינו מעלים בדעתנו לכתוב על 'יהדות התורה', דגל או אגודה שהן מפלגות ציוניות, אפילו שכוננו ממשלות ציוניות רבות ולא חסרים גילויים של ציונות אפילו בחברה החרדית.Dovole - שיחה 00:58, 3 במרץ 2019 (IST)

עם כל המשפטים הרבים שכתבת כאן, לא הסברת למה היא לא ציונית? היא תומכת בהתיישבות יהודית בארץ ישראל, בעלייה ארצה של יהודים, ובמדינת ישראל, אז היא ציונית. מה אתה רוצה? יאיר דבשיחה • כ"ו באדר א' ה'תשע"ט • 01:13, 3 במרץ 2019 (IST)
לא מבין למה לדון בערך הזה. פשוט תכניס את הציונות (או אפילו את קטגוריה:לאומיות) לקטגוריה גזענות ואז לא תהיה בעיה של קטגור כפול. דגש01:21, 3 במרץ 2019 (IST)
יאיר דב, יש הבדל בין תמיכה בהתיישבות בארץ ישראל לבין ציונות. ציונות היא בית לאומי לעם היהודי, ריאקציה ליהודופוביה של מזרח אירופה (בעיקר). דווקא אתם בוודאי תסכימו שמשך כל השנים יהודיים דתיים, ממניעים בעיקרם דתיים היגרו לארץ ישראל (היינו יישבו אותה), הם לא ראוי בכך "תנועה" ובטח לא ראו בכך פתרון לכל היהודים (הם גם לא התיימרו למצוא פתרונות לכל היהודים).
אני מכיר ציוניים ולאומיים שהם דווקא אינם גזעניים...אומנם מדובר במיעוט, אך הוא לדאבוני שולל ממני האפשרות להצביע על מה שהוא עובדה 'מעשית', אכן הלאומיות היא בדרך כלל עידון (סובלימציה) של גזענות.Dovole - שיחה 01:31, 3 במרץ 2019 (IST)
אין לי ספק שהפעילות של אריה אלדד היא ציונית, אך איתמר בן גביר, מיכאל בן ארי, ברוך מרזל...Dovole - שיחה 22:58, 3 במרץ 2019 (IST)

גזענות בישראל[עריכת קוד מקור]

מדוע אינה נכללת בקטגוריה? ראוי להכיל אותה, רק אז נוכל לסמן את כחול לבן (רשימה) בקטגוריה הראויה לה לא פחות.Dovole - שיחה 01:00, 3 במרץ 2019 (IST)

בעד חזק. נעם דובב - שיחה 01:09, 3 במרץ 2019 (IST)
נגד חזק אתם כנראה לא יודעים מה זו גזענות. או שאינכם רוצים לדעת. יאיר דבשיחה • כ"ו באדר א' ה'תשע"ט • 01:10, 3 במרץ 2019 (IST)
יודעים הרבה יותר טוב ממך. נראה שאתה תומך במפלגה זו. מתאימה גם לקטגוריית: ניאו-נאציזם בישראל. נעם דובב - שיחה 01:12, 3 במרץ 2019 (IST)
לא תומך בה. פשוט מנסה להסיר שקרים שמנסים להדביק עליה, כפי שאתה מנסה לעשות בלי בושה. יאיר דבשיחה • כ"ו באדר א' ה'תשע"ט • 01:14, 3 במרץ 2019 (IST)
השקרים, כרגיל, יש לומר, הם שלך. הפוסל במומו פוסל. נעם דובב - שיחה 01:15, 3 במרץ 2019 (IST)
אין לי עניין לדון עם דובב. הוא לא טוען דברים ענייניים אלא מאשים יהודים בהאשמות מהחמורות ביותר, בניאו-נאציזם, על בסיס ססמאות ללא תוכן ונימוק. כואב הלב שיש בעם היהודי אנשים שכל כך מזילים את השואה הנוראה. הקורא הישר ישפוט על פי מצע המפלגה המובא בערך, אם הם ניאו-נאצים, גזענים או ציונים. יאיר דבשיחה • כ"ו באדר א' ה'תשע"ט • 01:26, 3 במרץ 2019 (IST)
נגד, כפי שכתבתי פסקה אחת מעלה. דגש01:21, 3 במרץ 2019 (IST)
למעלה התייחסת לציונות, כאן הדיון אמור להיות נטול קשר ציונות (אין הסכמה רחבה שהציונות היא גזענות). נעם דובב - שיחה 01:24, 3 במרץ 2019 (IST)
לתומי סברתי שזה על בסיס חטיבת השיחה הקודמת. אם הדיון כאן הוא על המפלגה, ראוי ש־Dovole או דובב יסבירו מה הסיבה לקטגור (בינתיים הנימוק היחיד שניתן הוא "ראוי", והוא רחוק מלהשביע רצון). דגש01:31, 3 במרץ 2019 (IST)
הדיון הוא על המפלגה. בן גביר, בן ארי, מרזל וגופשטיין ידועים בעמדותיהם הגזעניות (ואני מעדיף שתקרא לי בשמי הפרטי ולא בשם משפחתי). האם אתה באמת מוכן לשמוע ולהשתכנע?! נעם דובב - שיחה 01:34, 3 במרץ 2019 (IST)
נעם דובב ואני דווקא מציגים עמדות שונות, אני מבקש ללמד ש'עוצמה יהודית' רשימה גזענית, אך באופן שונה מ'נאציזם' הנשען על אדנים בעיקרם 'חילוניים', מדובר במי שכל ההוויה שלהם דתית (אם כי לא ברור כיצד הם חושבים שהיא 'יהודית'), ובמובן זה הם שונים מהנאצים (ואני מתייחס לנאצים של שנות ווימאר, כי המעשים של הנאצים שמיים אותם במקום אחר, במקום של רצח עם, שכנראה 'עוצמה יהודית' לא מספיק 'עוצמתיים' כדי להוציא אל הפועל גם אם חפצים בכך). בכל מקרה הרי לכם "כערך הדוחה כל ערך אוניברסאלי."- זה די האנטי ל'אור לגויים' ומופת מבין האומות, וזה ממש לקוח מההמנונים הנאצים (über alles)- שיאה של ארציות שפלה כעפר. אם אתה ממש חפץ בכך אנחנו נלכלך דף השיחה הזה באמירות של הארי, הגביר, מרזל וכל הג'מעה שילמדו שאין ספק שמדובר במפלגה גזענית, שהדבר המהנה ביותר עבורה הוא להראות ולהפגין לקהל בוחריה כמה היא בזה לדמוקרטיה על ידי שימוש וניצולה שלה (בזה הם ממש דומים לאלה שאסור להזכיר את שמם).Dovole - שיחה 01:43, 3 במרץ 2019 (IST)
הדיון מיותר, אני מאוד מקווה שמדובר בחוסר בהבנת המושג גזענות ולא בניסיון הטרלה. חסר תקנה :-)שיחה • כ"ו באדר א' ה'תשע"ט • 09:16, 3 במרץ 2019 (IST)
מה חוסה תחת הקטגוריה גזענות אם לא מפלגה שהמצע שלה עיקרו "התבוללות" ושאר מושגים מהעולם המזוהם של 'טוהר' הגזע?Dovole - שיחה 23:05, 3 במרץ 2019 (IST)
ודאי שהטרלה. ככה תופסים כותרות. יותר קל מלהוסיף תוכן לערכים. בורה בורה - שיחה 23:36, 3 במרץ 2019 (IST)
אם מותר לכנות כאן עורכים בשמות, אז אני משוכנע למדי שגרוע מטרול הוא מי שמגונן על גזענות...לזה התאימו כינוי תמים "מתמם".Dovole - שיחה 00:26, 4 במרץ 2019 (IST)
המראה שמציבים למחנה / מפלגה שלהם לא מחמיאה, בלשון המעטה, אז הם מנסים לנתץ אותה וכל האמצעים כשרים. "השם ירחם". נעם דובב - שיחה 13:25, 4 במרץ 2019 (IST)
הנה מה שאמרה אלונה ברקת מהימין החדש: "איחוד מפלגות הימין: "מפלגה גזענית". Say no more. נעם דובב - שיחה 22:18, 4 במרץ 2019 (IST)
היועמ"ש: לפסול את בן-ארי בגלל הסתה לגזענות ועל בן גביר אמר היועץ המשפטי לממשלה: "מצבור הראיות בעניינו מטריד ביותר, והוא התקרב לתחום המונע התמודדות בבחירות לכנסת". נעם דובב - שיחה 00:44, 6 במרץ 2019 (IST)
נגד כמובן. נדנד 'עלה הזית' - שיחה 18:16, 7 במרץ 2019 (IST)

עמדות עמומות של המפלגה[עריכת קוד מקור]

עקרונות המפלגה עמומים במספר נושאים- לדוגמה עקרונות המפלגה לא מזכירים כלל את הנושא של זכויות האדם. מכאן לא ברור האם וכיצד ישמרו ערכים כמו חופש הביטוי או זכות הקניין לדוגמה, שניתן לראות בהם "ערכים אוניברסלים", כלומר ערכים המוקנים לכל אדם באשר הוא.

עקרונות המפלגה לא מזכירים כלל את ערביי ישראל בצורה מפורשת, ולא ברור מהן הזכויות שיש להם לפי המפלגה, אם בכלל. לדוגמה לא ברור האם "דמוקרטיה יהודית" תאפשר או לא תאפשר זכות בחירה או חופש דעה למי שאינם יהודים. המפלגה גם אינה מפרטת כלל מהן הזכויות שיש להומואים או ליהודים רפורמים.

סעיף כמו "הגירה של אוייבי ישראל" ניתן לפרש בצורה רחבה- החל מגרוש מחבלים-ערבים, עבור בתמיכה בטרנספר של כל הערבים, בכוח או לא, ואולי גם גרוש של יהודים שיחשבו "אוייבי ישראל" לפי המפלגה. היות ולא ברור אילו זכויות אדם יש לשמור, לא ברור מהן הסנקציות שהמדינה תוכל להפעיל מול מי שלא ירצו להגר - לדוגמה החרמת ביתו.

הטענה שסעיפים אלה - לא אינציקלופדים "בעליל". אבל אלו עובדות. המפלגה לדוגמה כלל לא מתייחסת לערבי ישראל ושומרת על עמימות בתחום - כך שאנשים שונים יכולים לפרש פרושים שונים מאד של המשפטים שלה. האזרח דרור - שיחה 17:47, 17 במרץ 2019 (IST)

האם לכל מפלגה יש פירוט מלא של כל מה שהיא מתכוונת לעשות בכל תחום? אם יש מפלגה שמכריזה על כך שהיא מעוניינת לדחוף לשוק חופשי, אז היא צריכה לפרט במצע שלה את כל פרטי תוכניותיה? יש קווים כלליים, שגם לא בהכרח שיש להם הגדרה קונקרטית אחת, זה עשוי להשתנות בהתאם לגורמים רבים. כך זה במצע מפלגה זו, וכך זה במצע של כל מפלגה ומפלגה. יאיר דבשיחה • י"א באדר ב' ה'תשע"ט • 18:41, 17 במרץ 2019 (IST)
לא "בכל תחום" (לדוגמה הם לא נוגעים בכלל בתחום בריאות או תחבורה) - התחום של ערבים \ יהודים מרכזי אצל אנשי המפלגה- ולמרות זאת אבל לא מציינים בכלל מה הגבולות שלהם בנושא הזה - המונח "אויבי ישראל" יכול לנוע בין כמה עשרות מחבלים לבין מילוני אנשים. זה מסתיר מהבוחרים והציבור כולו מה באמת הכוונת שלהם. כפי שניתן לראות גם כאן בדפי השיחה - ניתן לפרש זאת בצורות שונות מאד. גם התחום של זכויות אדם והיחס שלהם לאנשים עם אמונות שונות מהם הם נושאים רגישים מן הסתם. האזרח דרור - שיחה 23:34, 17 במרץ 2019 (IST)
אני רוצה להזכיר שאנחנו לא אמורים לתת פרשנות. זה תפקיד של חוקרים ופובליציסטים. אנחנו יכולים לציין בצורה יבשה מה כתוב בפרסומי המפלגה ותו לא. אפשר להוסיף פרשנויות רציניות בשם אומרים כמעין נספח, לא יותר מזה. ‏DGtal‏ - שיחה 16:53, 18 במרץ 2019 (IST)

דיווח שאורכב ב-23 באפריל 2019[עריכת קוד מקור]

דיווח מהדף ויקיפדיה:דיווח על טעויות

מצב טיפול: טופל

כתוב שאחד הערכים של עוצמה יהודית הוא שינאת ערבים... זה ממש לא נכון, עוצמה יהודית שונאים מחבלים ואת החמס אבל הם לא שונאים סתם ערבים.

אשמח שתתקנו את זה מהר, כי זה מוציא אותם ממש גזענים (מה שהם לא)

פרמטר "אידאולוגיות" מייבא את זה אוטומטית מויקינתונים. חסמתי את ייבוא הפרמטר הזה בשל כך. Liad Malone - שיחה 12:11, 12 באפריל 2019 (IDT)

מרזל וגופשטיין[עריכת קוד מקור]

כבוד אלוהי המדינה העליונים פסלו את גופשטיין ומרזל ([1] [2] [3] [4] [5]) מלהתמודד בכנסת, יש לעדכן את הערך. אני לא מצליחה לכתוב כי משתמש:יונה בנדלאק חסם את הערך לעריכה. 2A01:6500:A043:E849:1321:C6A4:B028:D01 22:40, 25 באוגוסט 2019 (IDT)

ערכים שמועדים להשחתות אנחנו מגינים עליהם, את ההגנה היית יכול לפרוץ על ידי הרשמה לאתר. בכל מקרה, הערך כבר עודכן. אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 12:52, 26 באוגוסט 2019 (IDT)

מצע?[עריכת קוד מקור]

מצאתי את זה בדומיין של האתר שלהם, לא ברור לי אם זה המצע הנוכחי או לא. http://ozmayeudit.com/wp-content/uploads/2019/02/כרוז-2017.pdfאסף (Sokuya)שיחה 21:51, 26 באוגוסט 2019 (IDT)

באיזה זכות קבעתם שמפלגת עוצמה יהודית היא מפלגה ימינית רדקילית? בעוד שאת מרצ והרשימה המשתופת שתומכים במחבלים לא כיניתם שמאל רדיקלי[עריכת קוד מקור]

הערכים הפוליטיים של ויקיפידיה מוטים פוליטית לכיון השמאל הפוליטי בהתאם לכותבי הערך שבאים מהשקפה שמאלנית וזו אחת הסיבות שלעולם לא אתרום לוויקיפדיה שקל מכיסי

זאת לא הסיבה שלא תתרום כסף. סתם תירוץ. Eladti - שיחה 23:01, 29 באוגוסט 2019 (IDT)
"רדיקלי" אינה מילת גנאי, אלא מילה שבאה לתאר מפלגה שחותרת לשינוי מהותי במשטר. על כך ש"עוצמה יהודית" חותרת לשינוי רדיקלי באופיה של מדינת ישראל אפשר ללמוד ממצעה. זכותך לחשוב שזהו שינוי לטובה, אבל אני מקווה שתסכים שזהו שינוי רדיקלי. דוד שי - שיחה 07:22, 30 באוגוסט 2019 (IDT)

דיווח על טעות[עריכת קוד מקור]

פרטי הדיווח[עריכת קוד מקור]

מפלגת ימין רדיקלית (תיאור: חותרת תחת מדינת ישראל כדמוקרטית) 1. כל מה שהם מנסים להעביר זה כחוק ובדמוקרטיה, לפיכך לא מדובר בדיקטטורה לא ברור מהיכן המילה "רדיקלי" צורפה. 2. אם הם אכן רדיקליים אשמח להבהרה שהרי במגילת העצמאות נכתב מדינה יהודי ודמוקרטית, אם עוצמה יהודית חותר נגד הדמוקרטיה ולכן הוא ימין רדיקלי אזי הרשימה הערבית ומרצ החותרים תחת מדינת ישראל כמדינה יהודית הם שמאל רדיקלי - אשמח לתיקון הערכים שכן ברגע שאתם מזייפים את האמת אתם הופכים לגזענים, תציבו את האמת בפרצוף בלי התייפיפויות, רוצים להשתמש במילה רדיקלי? בשמחה, אך עשו זאת עד הסוף, עצוב כמה אתם גזענים כלפי ערבים, היו אנשי אמת הרי זו המטרה של ויקיפדיה - להיות מקור מידע ולא מקור פוליטי.

מקור: הרשימה המשותפת תומכת כרגע באויבי מדינת ישראל ובארגונים המוכרים ע"י העולם כארגוני טרור לפיכך הם חותרים נגד מדינת ישראל, בנוסף מרצ מעודדת שוויון מלא בין כולם וערכים שאינם עולים בקנה אחד עם מדינה יהודית לפיכך הם חותרים נגד מדינת ישראל כיהודית, וזה בסדר גמור אך לא ברור למה מרצ שמאל ועוצמה ימין רדיקלי - היו אנשי אמת!!

דווח על ידי: איש אמת, לא גזען כמו מי שערך את הערכים "מרץ" "עוצמה יהודית" "הרשימה המשותפת". 176.230.52.33 14:07, 2 בספטמבר 2019 (IDT)