שיחה:סיירת שקד

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

הערות חשובות=[עריכת קוד מקור]

            קראתי בעיון רב את הפרק  שפרסמתם בויקפידיה,  המתייחס  ל "סיירת  שקד ".

לצערי הרב, פסחתם על הקטע של הקמת היחידה בשנת 1955 , וזאת מחוסר ידע שלכם וגם של הגורמים שמסרו לכם את החומר לפרסום . היחידה "סיירת שקד" הוקמה בשנת 1955 ע"י העברת לוחמים מיחידות שונות , כמו: "גולני"," גבעתי"," צנחנים" ומיחידה "300" הדרוזית וכו'.

היחידה מנתה כ- 15 – 20 איש בפיקודו של סגן עמוס ירקוני [ עבדול מג'יד] כאשר אנוכי בדרגת סמל , נתמניתי על ידו , להיות סגנו.

עמוס עצמו היה גשש, וליחידה צורף גשש נוסף , כושי , שהכרנו אותו בשם " הרצל".

אנו פעלנו באזור הדרום, כאשר משכננו הראשון היה בקיבוץ חצרים . תפקידנו היה, לגלות , לרדוף ולחסל חוליות "פדאיון" אשר חדרו לשטח ישראל מרצועת עזה -בעיקר דרך הים - על מנת לזרוע הרג ולבצע פעולות טרור בכל אזור הדרום.

האב הרוחני של היחידה היה רס"ן דוד בן-חור , ששימש כ- ע. קמ"ן של פיקוד הדרום. הוא דאג לכל צרכי היחידה, ושימש כאיש קשר בינינו לבין הפיקוד.

כל פעולות הסיורים והמרדפים שלנו, בוצעו בבגדים אזרחיים ! הנשק שעמד לרשותנו, היה תתי מקלע טומי גאן, מקלעי ברן, רובים אנגלים [ולא כפי שציינתם במאמר ] אלא, שונה בתכלית. הקומנדקרים שעמדו לרשותינו , היו בצבע אפור עם מספר רישוי אזרחי. ברשותנו היו לרכבים גם רשיון אזרחי וגם רשיון צבאי.

בצענו לא מעט מרדפים ומארבים גם ביום וגם בלילות, כאשר ידינו היתה תמיד על העליונה.

ביחידה לא היו קצינים. הקצין היחידי ביחידה היה סגן עמוס ירקוני, שתמיד לבש מדים. ליחידה לא היה תג ולא סמל ולא מספר יחידה. אלה ניתנו מאוחר יותר [ לא בזמננו] כאשר היחידה הפכה לגודל של גדוד בערך.

אינני בא חלילה לערער על הרשום בכתבה, דברים אלו היו ונוצרו שנים לאחר מכן.

יש להצטער על כך שאני פונה אליכם כל כך מאוחר, [ מדובר על שנים 1955 – 1956 ] מאז חלפו כ- 57 שנים , חלק מאנשי יחידתנו נהרגו ו- או נפטרו וחלק עדיין קיימים. אני בא כאן לתבוע את עלבונם של אנשינו , שכלל לא הוזכרו בכתבה והתעלמו מקיומם ופועלם ע"י אנשים שלא הכירו את העבר של היחידה.

אודה לכם מאד , באם תתקנו את העוול שנגרם לנו בכל דרך שתמצאו לנכון.

לסיכום :

אני עומד לרשותכם ומוכן למסור פרטים נוספים בכל עת, כפי שיידרש.! כמו כן קיימות ברשותי תמונות מאותה תקופה בשירות.

בכבוד רב,

                                                                                             יגר יצחק

יגר יצחק טלפון: 04-8243397 נייד: 050-5508190


א-נח'ל[עריכת קוד מקור]

שלום. קישרת בערך לנחל בזמן שהכוונה היא לא-נח'ל בסיני. בהזדמנות, אצור דף פירושונים. בברכה.אודי - שיחה 23:36, 17 ביוני 2010 (IDT)תגובה

הערות שוליים[עריכת קוד מקור]

מפנה לערך באנגלית שלא קיים. לטיפול של מי שמבין בנושא. רחל - שיחה 15:48, 21 בפברואר 2011 (IST)תגובה

בנוסף, בהערת שוליים אחת נכתב "הערך נכתב על ידי בוגר היחידה ששרת בה בתחילת שנות השישים". אין לשלב זאת בערכים. העברתי לכאן. דורית 12:15, 12 בספטמבר 2011 (IDT)תגובה

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (אפריל 2024)[עריכת קוד מקור]

שלום,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר בסיירת שקד שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 16:45, 12 באפריל 2024 (IDT)תגובה