שיחה:סולת

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

אפילו לא מילה אחת על קובה!!![עריכת קוד מקור]

אז תוסיף!!!!!! idobi (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST) כאן תלמד איך להוסיף וכאן מתחילים. בהצלחה --Karpada 13:12, 10 ביוני 2007 (IDT)תגובה


הסולת ביהדות[עריכת קוד מקור]

לפני שאני משנה- עד כמה שאני מתרשם, הכתיבה בפסקה על הסולת ביהדות היא לא ממש רצינית. אני לא מצאתי סיבה לחשוב שסולת בתנ"ך משמעה גרגרים גדולים- ודווקה כן מצאתי שרבים רבים מפרשים זאת במשמעות אחרת. לדעתי גם ההבנה של הכותב במשנה של אבות דרבי נתן ממש לא נכונה. אם לא אקבל הערות על דברים אלו- אשנה את הפסקה. גם ההגדרה המילונית במילון ספיר מלמדת על כך שהמובן של גרגרים גדולים הוא בעברית החדשה בלבד- באבן שושון היא כלל לא מופיעה. מעבר לזה- יש למישהו הצעה האם צריך לכתב סולת, או סלת? במילון אבן שושון זה כתוב חסר, בעוד שבמילון ספיר זה כתוב מלא, בכל מקרה נראה לי שכדאי לשמור על אחידות.יוחנן - שיחה 13:13, 18 ביולי 2008 (IDT)תגובה

מחקתי את הפסקה:

בתנ"ך הסולת מופיעה במספר מקומות, למשל "וְכִי תַקְרִב קָרְבַּן מִנְחָה מַאֲפֵה תַנּוּר סֹלֶת חַלּוֹת מַצֹּת בְּלוּלֹת בַּשֶּׁמֶן" (ויקרא, ב', ד'). הסולת בתנ"ך נחשבת יקרה יותר מסתם קמח וכך עולה, לדוגמה, מהפסוק: "ויהי לחם שלמה ליום אחד שלשים כר סלת וששים כר קמח" (מלכים א', ה', ב') ומפסוקים נוספים.

בתנ"ך לא ברור האם סלת הוא כינוי לקמח מנופה היטב וללא קשר לגודל גוש הקמח, או שמא אכן הכוונה היא לגרגיר עבה יותר שבשל צורתו ניתן להכין עמו מאכלים מיוחדים ולכן הוא נחשב משובח יותר.

בלשון חז"ל יש לסולת משמעות דומה למשמעותו כיום. להבנתם הכוונה היא לגרגיר עבה יותר מצד אחד, ומצד שני לקמח מנופה מהסובין. כך בברייתא באבות דרבי נתן (נוסחא ב', פרק מ"ה ד"ה ד' מדות): "נפה שהיא מוציאה את הקמח בפני עצמו ואת הסלת בפני עצמו ואת הסובן בפני עצמו". ובמקומות נוספים.--יוחנן - שיחה 22:39, 28 ביולי 2008 (IDT)תגובה

גודל גרגירי הסולת המקראית[עריכת קוד מקור]

לכותב ערך זה, שלום וברכה! הקדמת לבאר את הערך כראוי, אך בביאור הערך המקראי- טעית! אכן, גם הסולת המקראית מכוונת לגרגיר הגדול הנופל בתחילת הטחינה. אני גם יודע מה הטעה אותך: המשנה במס' מנחות פרק ו' משנה ז' כותבת ש"הסולת היתה מנופה כל צרכה" (ועיין שם, יש מי שאומר באחת עשרה נפה, בשתים עשרה נפה, בשלוש עשרה נפה, אולם אין בכוונת המשנה אלא לניפי הגרגירים הגדולים מתוך הקמחים הקטנים, וכן מבואר שם במס' מנחות פרק ח' משנה ב: "כיצד הוא בודק? הגזבר מכניס ידו לתוכה, עלה בה אבק (=היינו: קמח!)- פסולה, עד שינפנה". ועיין עוד בכל מפרשי התלמוד והמשנה שפירשו כן. בהצלחה!

האנונימי שלפני צודק, וראו במשנה מסכת אבות פרק ה משנה טו: "ונפה שמוציאה את הקמח וקולטת את הסולת", כלומר, הסולת עבה יותר! אני מעתיק גם מפירוש דעת מקרא לבראשית יח, ו: "סולת הם הפתיתים הנשארים בנפה לאחר שהקמח הדק נופל בשעת הניפוי דרך נקבי הנפה", וכראיה ציטטו את המשנה באבות הנ"ל.


קישור שבור[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 15:37, 17 ביוני 2013 (IDT)תגובה

ניסוח[עריכת קוד מקור]

כשנכנסים לערך מהטלפון הסלולרי (בלבד) כתובה תחת המילה סולת השורה הבאה (שאינה ניתנת לעריכה) - "קמח חיטה מנופה ונקי ובהשאלה: עידית, המובחר ביותר". אולי אני לא מבין מספיק במושגים בתחום, אבל הניסוח "ובהשאלה: עידית, המובחר ביותר" נשמע לא ברור... 2.53.159.175 23:32, 2 ביולי 2020 (IDT)תגובה

ראה [1]. חזרתישיחה 00:17, 3 ביולי 2020 (IDT)תגובה

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (נובמבר 2022)[עריכת קוד מקור]

שלום עורכים יקרים,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר בסולת שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 07:20, 20 בנובמבר 2022 (IST)תגובה

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (מאי 2023)[עריכת קוד מקור]

שלום עורכים יקרים,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר בסולת שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 06:19, 27 במאי 2023 (IDT)תגובה

דיווח שאורכב ב-15 ביוני 2023[עריכת קוד מקור]

דיווח מהדף ויקיפדיה:דיווח על טעויות

מצב טיפול: הצעה לשיפור

האם בכל העדות נהוג לאכול אותה בצאת צום כיפור? יש לציין