שיחה:נאש דידן

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

העברה מהערך, תרומת אלמוני לא ממש רלוונטית:

"בשנת 1922 החליט אחד מבני העדה יוסף קאשי לעלות עם משפחתו לארץ ישראל.לאחר הכנות מרובות יצא יוסף קאשי מלווה באשתו חנה באשת אחיו מלכה (על מנת ליצור חזות של מוסלמי בעל שתי נשים) וילדיהם על גבי שיירת חמורים לכיוון ארץ ישראל כאשר מסעם עובר דרך עיראק וטורקיה של היום.כאשר הגיעו לארץ לאחר תלאות רבות התמקמו תחילה בירושלים ,שם הוקמה חנות התכשיטים הראשונה של המשפחה. לאחר שנים אחדות כאשר גם אחיו של יוסף ראובן והלל הגיעו ארצה, ירד יוסף ליפו והקים שם סניף נוסף ובהמשך עוד מספר סניפים בתל אביב הקימים עד היום.".

יוסאריאןשיחה 15:51, 20 באוגוסט 2009 (IDT)תגובה

יש גם להקה באותו שם. 79.177.199.206 09:06, 9 ביולי 2011 (IDT)תגובה

שיוך עדתי[עריכת קוד מקור]

איך יודעים לאן הקהילה הזו שייכת מבחינה עדתית?טורקים?כורדים?פרסים? 79.183.210.120 21:42, 27 בספטמבר 2011 (IDT)תגובה

רקע \ היסטוריה[עריכת קוד מקור]

"יהודים אשר שפת היום יום שלהם הייתה ארמית התיישבו באורמיה כבר בסוף המאה השמינית לפני הספירה". אין זה סביר שבסוף המאה השמינית, שיא ימי ממלכת יהודה (ימי חזקיהו), התיישבו יהודים (אין לדבר על יהודים בתקופה זו, והם בטח לא דיברו ארמית), ובטח לא יתכן שסמל מגן דוד נמצא עוד קודם לכן. אם אתה כן חושב כך, אנא הבא אסמכתאות (הפניות לספרות וכו'). אותו דבר בנוגע לעניין עזרתם של גולי ממלכת ישראל למלך אורמיה. גולי ישראל לא היו יהודים ונראה שנטמעו בסביבתם ולא נותר מהם זכר. שוב, אם נראה לך שכן יש ראיות למה שאתה טוען, הבא סימוכין ועל תסתפק באמירה "נמצאו הוכחות שיהודים עזרו למנה איראנצובה", בעוד שעל גורלם של בני ישראל הגולים לא ידוע דבר וחצי דבר.--Oriolo62 - שיחה 23:30, 25 בפברואר 2012 (IST)תגובה

אכן. הקטעים על הגליית סנחריב מיותרים לחלוטין. וכמובן אין שום סימוכין למציאת מגן דוד ומנורה מימי ממלכת ישראל באיזור ארמיה, שממש לא נחשב 'לב ממלכת אשור'. יש פער כרונולוגי רציני גם בין המידע המיתולוגי שצריך למחוק לבין המאה הי"ח. בנוסף, חסרים מקורות וכו'. זה יכול היות ערך ממש מעניין. אבל כדאי להוסיף הפניות.

Yaakovyo - שיחה 20:06, 2 בדצמבר 2019 (IST)תגובה

אני מעתיק את המחיקה:

בשנת 722 לפני הספירה הנוצרית כבש המלך האשורי שלמנאסר החמישי את מלכות הצפון אשר הייתה אחת משתי המדינות הישראליות העצמאיות בארץ ישראל. במאה השמינית לפנה"ס, תגלת פלאסר השלישי, מלך אשור, הביא את אשור לרמה של אימפריה וכדי לחזק את שליטתו בעמים הכבושים נקט בשיטה של הגליה מסיבית. רוב האוכלוסייה הוגלה הרחק לתוך האימפריה האשורית. נמצאו הוכחות שישראלים עזרו למנה איראנצובה (המלך של מנה – מדינה מסביב לאגם אורמיה בין השנים 719 – 740 לפנה"ס) לכרות ברית איחוד עם השליט האשורי תגלת פלסר השלישי בתקופת המלחמה שלו נגד אוררטו.

מאה ושלושים שנה מאוחר יותר (במאה השישית לפני הספירה), שארית האוכלוסייה היהודית בארץ ישראל, ממלכת יהודה, יצאה גם היא לגלות והפסיקה להתקיים בארץ. החל משנת 575 לפנה"ס לערך, תגלת פלסר כבש את נחלת השבטים זבולון ונפתלי, והגלה את התושבים. לאחר מכן, שלמנאסר החמישי כבש את נחלת ראובן, גד ומנשה והגלה גם אותם. לבסוף, בשנת 556 לפנה"ס, אחד המלכים הגדולים של אשור, סרגון השני, השלים את מה שהתחילו קודמיו, וצפון הארץ כולו איבד את זהותו היהודית. יהודים רבים מצאו את עצמם באזור אורמיה (לב-לבה של ממלכת אשור). Yaakovyo - שיחה 19:49, 3 בדצמבר 2019 (IST)תגובה

פירושון/מקהלה בשם זה[עריכת קוד מקור]

היתה גם מקהלה בשם זה. עבדה עם ילד הפלא פאדי כיוף בשנות ה90.--אליצור יחיא - שיחה 15:01, 7 ביולי 2020 (IDT)תגובה

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (מאי 2023)[עריכת קוד מקור]

שלום עורכים יקרים,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר בנאש דידן שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 22:13, 25 במאי 2023 (IDT)תגובה