שיחה:משפט הפירוק של לבג

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 10 חודשים מאת Saroad בנושא ביקורת עמיתים

ביקורת עמיתים[עריכת קוד מקור]

כתבתי את הערך על משפט הפירוק של לבג.

בערך כרגע חסר פרק על משפט הפירוק של לבג בהקשר של מידת לבג (פירוק לשלושה חלקים: חלק רציף בהחלט, סינגולרי רציף ואטומי). לשם כתיבת פרק זה יש לכתוב ערכים משלימים על אטום (תורת המידה) ומידה בדידה. לאחר שאכתוב את ערכים אלו, אוסיף את הפרק החסר.

בנוסף לכך, בויקיפדיה האנגלית (אנ') ישנו פרק על פירוק לוי-איטו בהקשר של תהליך לוי. אין לי שום ידע בנושא, אך מי שמעוניין או מעוניינת מוזמנים להוסיף את פרק זה.

בינתיים, אשמח לביקורת עמיתים על מה שנכתב עד כה, בפרט מיונה בנדלאק, דניאל ב., hagay1000, פשוט, עוזי ו. (בנושאים מסוימים), דביר, איתי (לא בכל מה שקשור למתמטיקה), יואל, ruleroll (גאומטריה), רמי, Tshuva, בר, yotamsvoray, CodeGuru, Zardav, דוד שי, אכן, TergeoSoftware, MathKnight, מקף, E L Yekutiel, שגיא בוכבינדר שדור, YoavDvir, Meir2, Kivkiwi, Innaento בעלי הידע במתמטיקה.

תודה, שגיא Saroad - שיחה 03:52, 27 ביולי 2023 (IDT)תגובה

תודה רבה על הערך המצויין. ערכתי קצת. חוץ מזה יש לי כמה הערות:
  1. באיזה מובן זה הכללה של רדון ניקודים?
  2. בערך מפיעיים הביטויים כמעט בכל מקום ומדה -0. לא ברור ביחס לאיזה מידה ( או )
  3. מציעה להוסיף פרק על שימושימ.

שוב תודה רמי (Aizenr) - שיחה 06:29, 27 ביולי 2023 (IDT)תגובה

היי רמי, תודה על ההערות!
את 1 ו-2 תיקנתי.
לגבי 3, למשפט אין כל-כך שימושים בפני עצמו, אבל הוא משמש להוכחת משפטים אחרים כמו למשל פירוק מידות לבג למידה רציפה ומידה סינגולרית רציפה (פרק שאוסיף בעתיד לערך), משפט הרשל-מקסוול ופירוק לוי-איטו. Saroad - שיחה 17:09, 27 ביולי 2023 (IDT)תגובה
לגבי רדון ניקודים זה יותר מסקנה מההוכחה מאשר מסקנה מהמשפט. אפשר כמובן לנסח את המשפט בצורה שהוא יגרור את רדון ניקודים אבל זה היסרבל אותו (וכנראה שנסוח כזה לא מקול בספרות). ערכתי את הערך. אני מקווה שזה לא יצה יותר מדי מבלבל.