שיחה:משפט הפירוק של ז'ורדן

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 10 חודשים מאת Saroad בנושא הבהרה והזמנה לביקורת עמיתים

הבהרה והזמנה לביקורת עמיתים[עריכת קוד מקור]

כתבתי את הערך על משפט הפירוק של ז'ורדן.

משום מה בשפות אחרות (כגון ויקיפדיה באנגלית) החליטו להצמיד את הערך הזה למשפט הפירוק של האן.

בעוד שהמשפט הוא מסקנה ישירה של משפט הפירוק של האן, לא מצאתי יתרון בלמזג את שני הנושאים האלה לערך אחד, זאת במיוחד לאור ההחלטה כי חשוב שערכים שנוגעים למשפטים מתמטיים יכללו גם הוכחות שלהם. מיזוג שני הערכים ושימור ההוכחות של שניהם בתוך הערך ייצרו ערך ארוך ומסורבל, לדעתי.

מסיבה זו, לצערי לא יכולתי לקשר את הערך לויקינתונים (כי אין ערך מקביל באנגלית). אולי ויקיפדיה בשפה אחרת קיבלה החלטה דומה לזו שאני לקחתי, איני יודע. אם מישהו חולק עליי על החלטה זו, אפשר להעלות להצבעה הצעת מיזוג של ערך זה עם משפט הפירוק של האן.

בכל מקרה, אשמח לביקורת עמיתים, בפרט של יונה בנדלאק, דניאל ב., hagay1000, פשוט, עוזי ו. (בנושאים מסוימים), דביר, איתי (לא בכל מה שקשור למתמטיקה), יואל, ruleroll (גאומטריה), רמי, Tshuva, בר, yotamsvoray, CodeGuru, Zardav, דוד שי, אכן, TergeoSoftware, MathKnight, מקף, E L Yekutiel, שגיא בוכבינדר שדור, YoavDvir, Meir2, Kivkiwi, Innaento בעלי הידע במתמטיקה.

תודה, שגיא Saroad - שיחה 02:06, 19 ביולי 2023 (IDT)תגובה

אני מסכים שיש מקום לשני ערכים שונים. אני חושב שכאדאי לציין כל אחד מהם בשני ואלי גם להסביר איך להסיק אותם אחד מהשני. הערך הזה הוא ללא קישור לערך בספות אחרות. אני מנחש שיש הפניה באנגלית אם שם מתאים שמפנה לEn:hahn decomposition theorem (אם לא אפשר לצור אותה). כדאי להוסיף הפניה זאת בקישורים לספות אחרות. תודה רבה על הערך. רמי (Aizenr) - שיחה 07:25, 19 ביולי 2023 (IDT)תגובה
רעיון מעולה @רמי! מצאתי דף הפניה מתאים וביצעתי את הקישור. פעם ראשונה שאני יוצר פריט ויקינתונים חדש :)
@שגיא - הערך מעולה, תודה רבה לך! ‏E L Yekutiel‏ - שיחה 00:29, 26 ביולי 2023 (IDT)תגובה
תודה ידידי! Saroad - שיחה 17:17, 26 ביולי 2023 (IDT)תגובה