שיחה:משה יהודא ליב לנדא/ארכיון 1

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף

דיון ראשון[עריכת קוד מקור]

זוהי הודעה עבור מר דוד המכונה כאן DGTAL

עשיתי שינויים רק בהרחבת הערך ולא בנטיה לצד זה או אחר. הורדתי את כינויי זצ"ל וכדו'

הבנתי את כוונתך תיקנתי כדבריך. ואני מודה לך על ההערה, כתבתי בעבר בויקי והכללים ידועים לי. תודה. סופר1

ערך מוטה מאוד לטובת נשוא הערך, אינו כתוב באובייקטיביות וברור שמדובר בתומך נלהב שלו.
בעקבות הויכוח שהיה עם הרב אלעזר מנחם שך הרב לנדא נחשב כיום בבני ברק לדמות איזוטרית שאין לו השפעה על חיי ציבור התושבים בעיר. --גוונא - שיחה 10:29, 14 בפברואר 2009 (IST)

הערך אך כתוב לא טוב, תקלה שיש לתקן, אבל לטעון שהרב לנדא הוא דמות איזוטרית? כמדומני שהגזמת, ולראייה כמות החנויות בעיר שמקפידות להתהדר בהכשר שלו ולא של המתחרים. ‏DGtal19:43, 14 בפברואר 2009 (IST)

שים לב שלא כתבתי שההכשר שלו איזוטרי אלא שדמותו היא איזוטרית, מבחינת רוב תושבי העיר אין לו כל השפעה אלא הוא סוג של "טכנאי הכשרים" יעיל, כרב השפעתו היא מזערית. אני מכיר את בני ברק דיי טוב. --גוונא - שיחה 20:00, 14 בפברואר 2009 (IST)

יש לעשות כאן סדר[עריכת קוד מקור]

תשמעו כנראה שיש כאן מישהו הנוטה לצד זה ואחד הנוטה לצד זה. יש לעשות סדר בדברים. ולכן הצעתי היא שראשית כל יש לכתוב את המציאות ואת התפקידים בהם משמש הרב לנדא כיום, ואת המציאות העכשווית שהיא כוללת את הרבנות של בני ברק ובמסגרת זו כלול גם הכשרות של העיר. ולאחר זאת ניתן לציין את המחלוקת שנתהוותה בתחילת מינויו לרב, וכמובן יש לכתוב את שני הצדדים בצורה המכובדת והמתאימה לכל צד. לא להוריד מכבודו של אחד מהצדדים. וכן אין לעוות את המצב המציאותי מכיוון שלפי הרגשתך היה צריך להיות אחרת. ויקיפדיה דורשת לכתוב את הדברים כפי שהם כיום במציאות העכשוית.

אני אסייע לכם לעשות סדר בדברים.
עשיתי סדר בערך זה. כתבתי רק את הדברים הנכונים במציאות בשטח, ולא תיאוריות וכדומה. ייצגתי כל צד ועמדתו. כן עשיתי סדר במשפטים ועובדות שחזרו על עצמם כמה פעמים. וכן בדברים שנראה כי הם נוטים לצד מסוים בצורה לא ניטרלית, גם סידרתי.

אין לי צד בנושא.

חסרים עדיין כמה מקורות לדברים שהם אמנם ידועים ומוכחים בשטח. מי שיש לו את המקורות שיביא בבקשה על מנת להשלים את הערך. תודה לכם על שיתוף הפעולה. --Halevi - שיחה 01:08, 20 באפריל 2009 (IDT)

עריכותיך גרועות ובהחלט לא עושות סדר, ואתה האדם האחרון הנייטרלי באזור. לבטל את כל עריכותיי זה חוצפה ועל אחת כמה וכמה כשזה ללא תאום או התייעצות איתי. גוונא - שיחה 07:54, 14 במאי 2009 (IDT)

לגוונא

תשמע, אין לי שום צד בענין ואני ניטרלי לחלוטין. אך צרמו לי התבטאויותיך המזלזלות כמו "בצעירותו למד לנדא" ועוד כאלו. ומה שבטוח הוא שאתה אינך נייטרלי. אם אתה יכול לומר שכל תפקידו הוא "טכנאי הכשרים", הרי שאתה נוגע בדבר מאוד. על כן אציע לך להיות אכן נייטרלי כחוקי ויקיפדיה. --Halevi - שיחה, 17 במאי 2009 (IDT)

חושבני כי גוונא צודק בתיקוני העריכה הכללים שלו, אך אני מסתייג מהגדרתו של 'טכנאי הכשרים' ו'דמות מזערית בעיר', אלו ביטויים שאינם נכונים. אך בכל זאת אני מסכים עם השינויים שעשה.

בכל זאת הוספתי כמה פריטים שהופיעו קודם והם נכונים ואין סיבה להוציאם.

בנוגע לסקר המופיע בשוליים בנוגע לכשרויות שבהם משתמש הציבור החרדי. הסקר סוקר את כמות המשתמשים ולא את איכותו ורמתו של ההכשר. ולכן לא נראה לי מתאים לכתוב שהכשרו של הרב לנדא היא מס' 2 ברמה אחרי הבד"ץ. איננו מתיימרים לחוות דיעה מה רמת ההכשר. הסיבה שהרב לנדא הוא מס' 2 בסקר, היא פשוטה, מכיון שרוב המוצרים בשוק הם בהכשר הבד"ץ והם מהוים נתח גדול מהשוק.

לסיכום השארתי את עריכתו של גוונא, בהוספות קלות. halevi מסגנון כתיבתך אכן נראה כי אתה קצת נוגע בדבר, אם כי אינני יכול לוודא זאת. ייתכן והתכוונת לכתוב את האמת כמות שהיא, אך בויקיפדיה יש לכתוב את שני הצדדים. --סופר - שיחה, 17 במאי 2009 (IDT)

כיצד אני יכולה לפנות לרב לנדא בשאלות בענייני כשרות?[עריכת קוד מקור]

מישהו יודע כיצד אני יכולה לפנות לרב לנדא בשאלות בענייני כשרות? ―אנונימי לא חתםמש:אנונימי 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)

בקישור הזה יש פרטי התקשרות למערכת הכשרות שלו. ‏DGtal00:54, 18 באפריל 2010 (IDT)

יהודה או יהודא?[עריכת קוד מקור]

אין עקביות בערך. להבנתי השם הוא יהודה, כרגיל, אך בחותמת הכשרות כתוב "יהודא" על-מנת למנוע את הדפסת השם המפורש בטעות (אם הדל"ת מודפסת קצרה מדי ודומה לוי"ו). אולי כדאי להסביר ולהבהיר זאת בערך? ―אנונימי לא חתםמש:אנונימי 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)

ישנם רבנים ו"סתם" יהודים מקפידים עם שמות פרטיים בעלי פוטנציאל לבעיות שכותבים את שמם קצת אחרת משמם הרשמי. אין לי דוגמאות ספציפיות בראש כרגע. צריך עקביות בערך, אך אני לא בטוח מה להעדיף. ‏DGtal01:43, 29 ביוני 2010 (IDT)

רב רשמי או לא רשמי[עריכת קוד מקור]

אחת ולתמיד כדאי להחליט אם הוא הרב הרשמי או לא. מצד אחד הוא מוסמך ע"י הרבנות הראשית לאשר חתונות ורישומי נישואין, מצד שני הוא לא עבר הליך פורמלי של בחירת רב עיר ואם תיכנסו לאתר משרד הדתות רק הרב קורח רשום כרב עיר. אין חולק על כך שרבים רואים בו רב עיר והוא מגדיר עצמו כרב ואב"ד, אבל יש הבדל בין בפועל לרבנות רשמית. 18:37, 29 ביולי 2012 (IDT)

המנהיגות החרדית בבני ברק אסרה על מינויים של רבנים רשמיים מטעם הרבנות הראשית. לכן רבני בני ברק החרדים המוכרים - רב העיר ורבני השכונות - נבחרו באופן פרטי, אך הם זוכים לשיתוף פעולה מסוים עם הרשויות (למשל: תשלומי משכורות מטעם עיריית בני ברק, וכן לצורך רישום נישואין וכדו'). במקביל, נבחרו רבנים רשמיים מטעם המועצה הדתית - רב ראשי (הרב קורח) ורבני שכונות. גרש - שיחה 23:20, 29 ביולי 2012 (IDT)

בד"ץ מהדרין בב"ב[עריכת קוד מקור]

מחקתי את הכיתוב על כניסתו של הרב רובין בנתינת הכשרים בב"ב. א. אינו נכון במציאות. ב. הרב רובין לא נותן כשרות בב"ב כהוראת רבו הגר"ש וואזנר זצ"ל (שציוה עליו לחדול מנתינת הכשרים בב"ב) למנוע פגיעה במערכת כשרותו של הרב לנדא.

ההכשר וההתנגדות[עריכת קוד מקור]

משתמש:ביקורת, האם יש ספק בכך שההכשר של הרב לנדא הוא השלושה שנחשבים המהודרים ביותר בישראל? כמו כן, נראה פשוט שמוקד ההתנגדות לרב לנדא היה הרב שך, ולאחר שחלה ונפטר פחתה ההתנגדות. נרו יאירשיחה • כ"ז בסיוון ה'תשע"ז • 20:01, 21 ביוני 2017 (IDT)

לשאלה הראשונה - תלוי את מי שואלים ותלוי על מה מסתכלים. יש היום הכשרי-נישה שמתמחים בבשר למשל, אני לא מכיר את כל השמות אבל הרבה מעדיפים הכשרים אחרים בבשר. להיות המקום השלישי זה מתאים לכמעט כל הכשר בעיני הקהל שלו, כדי להבהיר נקודה זו אשאל כך: לדעתך, מה מדרג הכשרויות בעיני ליטאי ממוצע? מה מדרג הכשרויות בעיני חסיד גור ממוצע? מה מדרג הכשרויות בעיני ספרדי ממוצע? ומה מדרג הכשרויות בעיני ירושלמי ממוצע? האם צריך להוציא מהמשוואה כאלה שאוכלים רק הכשר אחד? (אם מסתפקים במקום שלישי, אם מחפשים את שלושת הטוענים הראשיים לכתר ההכשר הכי טוב, זה משתנה). בקיצור, צריך לכתוב שמערכת הכשרות שלו היא אחת מכשרויות המהדרין הוותיקות ביותר.
לשאלה השנייה - מה שהפריע לרב שך וקהלו ברב לנדא לא היה כמובן אישי, אלא סמלי, וחלק מהמאבק בחב"ד של הרממ"ש, ההתנגדות פחתה לאחר שהרבי חלה (ולא נפטר), ובעקבות ירידת הפרופיל הכללית של המאבק בחב"ד. ביקורת - שיחה 20:21, 21 ביוני 2017 (IDT)
א. השאלה אינה מה אוכל ליטאי ומה אוכל חסיד גור; אלא מה יענו כלל שומרי המצוות (או החרדים) על השאלה "איזה הכשר הכי מהודר, לא כולל ההכשר המגזרי של הציבור שלך". אין לי ספק שלשני המקומות הראשונים יגיעו העדה והרב לנדא.
ב. אז תכתוב כך. לדעתי שני הדברים השפיעו. נרו יאירשיחה • כ"ז בסיוון ה'תשע"ז • 20:49, 21 ביוני 2017 (IDT)
א. בקיצור, המדד שלך מנסה למצוא מי ההכשר הכי מהודר ואתה מניח שהכשר הרב לנדא יגיע בוודאות לאחד משני (לא שלושה) המקומות הראשונים. אם כן מה שצריך להיות כתוב בערך הוא הרבה יותר טוב: מערכת הכשרות שלו נחשבת לאחת משתי מערכות הכשרות הטובות ביותר. זה נשמע לי הגיוני אבל הייתי ישן טוב יותר אם היה סקר שיגבה את זה, רק כדי שגם הרב רובין יוכל להרגיש טוב עם האמירה הזו.
ב. ייתכנו גורמים נוספים, לכן בהעדר מחקר אפשר פשוט לציין את העובדה בלי הסיבה. הבעיה בהתנגדות שיש לה שני צדדים, ואם ירידת ההתנגדות טמונה בהפחתת פעילות, אז ציון סתמי של הפחתת ההתנגדות יוצר מצג שווא. לכן צריך לכתוב: במשך השנים נדחק הנושא והחיכוך סביבו פחת. ביקורת - שיחה 22:11, 21 ביוני 2017 (IDT)

משתמש:ביקורת “מה שהפריע לרב שך וקהלו ברב לנדא לא היה כמובן אישי, אלא סמלי, וחלק מהמאבק בחב"ד… זה גם שלמה לורינץ, כתב בספרו במחיצתם של גדולי התורה? או שזה כבר חידוש שלך לחיים • כ"ז בסיוון ה'תשע"ז 21:59, 21 ביוני 2017 (IDT)

אתה שואל, לועג, או משהו שלישי? אין לי מושג על מה אתה מדבר. ביקורת - שיחה 22:04, 21 ביוני 2017 (IDT)
פשוט אהבתי שכל התנגדות בחב"ד ירדה פתאום שהרבי חלה, אז התחילו להגיד עליו תהילים ועוד, אם כך תציין את זה בערך לחיים • כ"ז בסיוון ה'תשע"ז 22:35, 21 ביוני 2017 (IDT)
לא הבנתי, משהו בעברית אפשר? ביקורת - שיחה 22:40, 21 ביוני 2017 (IDT)
אני מתכוון להגיד שאם גם אתה סובר שכל התנגדות פחתה לאחרי הפטירה של ר' שך אז כדאי אולי שתציין בערך מה בדיוק קרה שבראשית המאה ה-21 מונה חתנו של הרב לנדא וכו' לחיים • כ"ז בסיוון ה'תשע"ז 22:48, 21 ביוני 2017 (IDT)
כפי שכתבתי אני לא חושב שההתנגדות פחתה אלא שהחיכוך פחת. לא היה שינוי רעיוני, אבל כל הקטע הזה עם חב"ד לא תופס יותר מקום אצל הבני-ברקים. יש להם צרות חדשות וגם את הצרות החדשות, המנהיגים הנוכחיים שלהם מנסים לפתור בדרכים אחרות שאינן כוללות התנגדות פעילה למינוי של חתן של מישהו לתפקיד שאין לו שום הגדרה חוץ ממשכורת מהמועצה הדתית. עכשיו יותר ברור? ביקורת - שיחה 22:52, 21 ביוני 2017 (IDT)
לא ברור, אבל לא חשוב לחיים • כ"ז בסיוון ה'תשע"ז 23:04, 21 ביוני 2017 (IDT)

ביקורת, אם נמשיך את הדיון המקורי, א. המטרה היא להכניס לערך גם דברים ידועים ומפורסמים למי שמכירים את התחום, ומצד שני להתנסח בזהירות. אם אתה רוצה דווקא סקר, בבקשה. ב. גם כאן, אפשר להביא גורמים טריוויאליים בזהירות. אין ספק ששתי הסיבות שהוזכרו תרמו לירידת המתח. נרו יאירשיחה • כ"ח בסיוון ה'תשע"ז • 09:37, 22 ביוני 2017 (IDT)

א. מסכים להכנסת ניסוח זהיר, סומך עליך בעיניים עצומות. ב. לדידי אלו אינן שתי סיבות אלא שינוי במצב ולפיכך לא רלוונטי. בכלל, בחרדיות החדשה ניטלה נבואה מרבני הערים ונמסרה לראשי ישיבות ושוב ניטלה מהם ונמסרה לרבני קהילות וכדומה, ובין שהורקה מכלי זה לכלי אחר נשפך מה שנשפך לארץ ואין אוסף, עדי יבוא מלקט נפזרים ויאסוף צאנו. כל הנושא, לפיכך, היה סמנטי מעיקרו. ועם היעלמות הסמנטיקה נעלם הנושא. ביקורת - שיחה 10:42, 22 ביוני 2017 (IDT)
הסיבות הן הן שינוי המצב, לא הבנתי את ההבדל. נרו יאירשיחה • כ"ח בסיוון ה'תשע"ז • 10:49, 22 ביוני 2017 (IDT)
שוב. לא נכון לכתוב שפחתה ההתנגדות לרב לנדא, אלא שהוא חדל להיות אישיו. את זה קצת יותר קשה לנסח, לכן אפשר לא לכתוב את זה. ביקורת - שיחה 11:36, 22 ביוני 2017 (IDT)
סוף סוף פחתה ההתנגדות, ולא בגלל שפחתה פעילותו. נרו יאירשיחה • כ"ח בסיוון ה'תשע"ז • 12:16, 22 ביוני 2017 (IDT)
פחתה נוכחותו בחיי מתנגדיו. ביקורת - שיחה 13:06, 22 ביוני 2017 (IDT)
אבל אחרי זה השלום ואחדות זה הרבה יותר מלפני וראה כאן שדבר כזה בחיי מנחם שך לא היה קורה 94.159.134.164 01:07, 27 ביולי 2017 (IDT)
נרו יאיר וכל מי שמבין בעניין, בפיסקה "פרשת מינויו לרבנות בני ברק" כתוב שגם ועד הכשרות של הבד"ץ של העדה החרדית נהג להימנע ממתן הכשרים לחנויות ומפעלים בתחומי העיר. ובפיסקה שאחרי כתוב גם ועד הכשרות של בד"ץ העדה החרדית החל להעניק תעודות כשרות למאפיות ולאולמות בבני ברק. וזה נראה לי סתירה, מה דעתכם ? לחיים • כ"ח באדר ב' ה'תשע"ט 17:30, 4 באפריל 2019 (IDT)
למיטב ידיעתי לאולמות הם תמיד נתנו. לחנויות ומאפיות רוב השנים נמנעו, בשנים האחרונות נתנו יותר. פּ‏ִירֵאוּס § שִֹיחָה 00:14, 5 באפריל 2019 (IDT)

קרדיט?![עריכת קוד מקור]

ושוב אתר חרדי מעתיק את המידע, אלא שכעת הקרדיט מופנה להמכלול זאת למרות שהערך שם מועתק מויקיפדיה. חסר תקנה :-)שיחה • כ"ד באדר ב' ה'תשע"ט • 23:46, 30 במרץ 2019 (IDT)

קוקה קולה[עריכת קוד מקור]

צור החלמיש, המקור שהבאת אינו ראיה חותכת אלא מספק ראיה נסיבתית (אם לא הייתה נחשפת הנוסחה הם לא היו מקבלים הכשר), זכור לי שבעבר הועלו כמה אפשרויות ולפיהם הוא לא היה מוכרח לדעת את הנוסחה. חסר תקנה :-)שיחה • כ"ד באדר ב' ה'תשע"ט • 12:14, 31 במרץ 2019 (IDT)

יש טעם בדבריך. גם אני מסופק מעט בעניין. שמא נתפשר, בינתיים, על כך שידע את הרכיבים (ולא את הנוסחה), ונוסיף "דרושה הבהרה"? צור החלמיש - שיחה 12:17, 31 במרץ 2019 (IDT)
אני חושב שגם בבדיקת מעבדה ניתן לזהות את הרכיבים, כך שהסוד הוא בעיקר הכמויות, בהינתן שהוא ידע רק את הרכיבים זה לא מידע מרעיש כל כך. חסר תקנה :-)שיחה • כ"ד באדר ב' ה'תשע"ט • 12:24, 31 במרץ 2019 (IDT)
מה ש"מרעיש" הוא העובדה שהוא לא עשה את זה במעבדה אלא קיבל את הרשימה מהחברה עצמה, כולל מקורות החומרים (זה עניין שא"א לברר במעבדה). כלומר - וזה ה"עניין האנציקלופדי" - שחברה הידועה בקנאותה לסודיות המשקה שלה, שיתפה עמו מיוזמתה את הרכיבים. זה נותן רושם בסיסי על עוצמתה של מערכת הכשרות בראשותו, וגם על הרושם האמין והדיסקרטי שלו.
אעתיק כאן כמה משפטים מהכתבה הנ"ל: "הרב שטיצברג: "החברה לא היתה מקבלת הכשר, אלמלא מערכת הכשרות היתה יודעים מהם כל הרכיבים אחד לאחד. השקענו עבודה רבה ומאומצת כדי לבדוק שאכן כל רכיבי קוקה-קולה כשרים. משגיחי מערכת הכשרות נוסעים לחו"ל, ושם בודקים את כל רכיבי התמציות ומאשרים לייבא אותם למפעל בישראל ... - מומחי כשרות טוענים כי היום ניתן לבדוק בכל מעבדה משוכללת כל מוצר, ולגלות מהם הרכיבים ומהם המינונים שלו. אם כך, לשם מה הסודיות? "זה ממש לא נכון", קובע הרב שטיצברג. "כל מי שמתעסק עם מוצרי מזון יודע שתמצית אחת עשויה להכיל מאות רכיבים. לא תמיד ניתן לגלות את כולם, עד האחרון שבהם, בבדיקות מעבדה". צור החלמיש - שיחה 12:29, 31 במרץ 2019 (IDT)
שאר נותני הכשרות בארץ ובעולם לא קיבלו את רשימת הרכיבים? נרו יאירשיחה • כ"ד באדר ב' ה'תשע"ט • 17:33, 31 במרץ 2019 (IDT)
כך עולה לכאורה מדבריו כאן. צור החלמיש - שיחה 17:43, 31 במרץ 2019 (IDT)
תיקון. מצאתי כעת כתבה מעניינת ב"מקור ראשון" בנושא זה בדיוק - "חיים בבועה: סודו של המשקה המפורסם בעולם". "הרב גנק עצמו אינו מכיר את הסוד, אולם איש ה-OU הרב ירחמיאל מוריסון מכיר גם מכיר, והוא נמנה עם אותם בודדים היודעים את מרכיבי הנוסחה הסודית ... בישראל, פרט לאישור הכשרות הממלכתי מטעם הרבנות הראשית, שאיש מטעמה לא נחשף לסוד הייצור, יש לקוקה קולה הכשר שניתן על ידי הרב משה לנדא, רבה של בני-ברק, שהחברה חשפה בפניו את כל המידע ושבדק את תהליכי הייצור באופן אישי. ההכשר של הרב לנדא, שכמובן שומר גם הוא על הסוד בקנאות, מקובל על חוגים רחבים בציבור שומרי הכשרות. בישראל, כמו בארה"ב, אפשר לספור את יודעי הח"ן על אצבעות כף יד אחת ויישאר עודף". צור החלמיש - שיחה 17:47, 31 במרץ 2019 (IDT)
צור, אני לא רואה איך זה עולה, אפילו לא לכאורה, בקישור הראשון שהבאת. גם קשה לי להאמין שהרבנות הראשית נתנה הכשר בלי לדעת את הרכיבים. אולי אינה יודעת את הנוסחה. נרו יאירשיחה • כ"ד באדר ב' ה'תשע"ט • 18:22, 31 במרץ 2019 (IDT)
אין לי עניין לדבוק בקישור. מה שחשוב לי הוא אימות ודיוק של עניין ה"קוקה קולה", שקיבל לאורך השנים תהודה לא-קטנה סביב הרב לנדא ומערכת הכשרות שלו. מהכתבה במקו"ר עולה שהרבנות הראשית קיבלה מהחברה רק את רשימת הרכיבים, בעוד הרב לנדא קיבל גם את הנוסחה ואת תהליך הייצור המלא. מסתבר שהרה"ר סומכת על הרב לנדא. נראה לי שיש הסכמה בינינו על הנקודה הזו. בעיני זה פרט שראוי לשורה בערך. מה דעתך? צור החלמיש - שיחה 18:26, 31 במרץ 2019 (IDT)
ספק אם התהליך משנה לעניין הכשרות ואם כך מעיקר הדין הם יכולים לתת הכשר גם בלי הרב לנדא. אכן יש תהודה, לא לגמרי ברור לי כמה מדובר בחשיבות של ממש. מה בדיוק אתה רוצה לכתוב? נרו יאירשיחה • כ"ד באדר ב' ה'תשע"ט • 18:31, 31 במרץ 2019 (IDT)
המשפט - "הרב לנדא נודע כאחד האנשים הבודדים בעולם שנחשף להליך הייצור המלא של משקה הקוקה-קולה, כחלק מהליך מתן תעודת כשרות למשקה" - מספק אותי (כדאי לשלב אותו שתי פסקאות מעל). ביחס למידת הצורך ההלכתי בידע על הליך הייצור - למרות שאני נוטה להסכים עם הטיעון שלך, אני לא חושב שזה דיון משמעותי כשאנו באים לשאלת האזכור; מה שחשוב הוא העובדה שהחברה נתנה ברב לנדא אמון (שניתן לבודדים שבבודדים בכל העולם), ושמבחינתה היה "שווה" להפקיד בידי הרב לנדא את סודות הייצור, מתוך הכרה בחשיבות הגושפנקא של מערכת הכשרות של הרב. צור החלמיש - שיחה 18:37, 31 במרץ 2019 (IDT)
גם אם נניח שיש רק חמישה אנשים כאלה בעולם, זה נשמע לי כמו גימיק. יש עוד חברות שלא מגלות את התהליך, אבל גם לא עושות מזה יחסי ציבור באותה רמה. הם נתנו אמון במי שרצו כשרות שלו, לא כזו דרמה. גם די ברור לי שיש עשרות רבות של עובדי החברה שיודעים מהו התהליך. נרו יאירשיחה • כ"ד באדר ב' ה'תשע"ט • 19:45, 31 במרץ 2019 (IDT)
גם בעיני זו לא "דרמה". זו פשוט עובדה - פחות מעשרה אנשים בעולם יודעים את הליך הייצור של המשקה, ואחד מהם הוא נשוא הערך. זה ראוי לציון, לא כדרמה אלא כעובדה. ביחס לקביעה שלך על "עשרות רבות של עובדי החברה שיודעים", זה לחלוטין הפוך מהכתבה של מיכאל טוכפלד במקו"ר, ואותו אני מעריך ככתב ישר שיודע לתאר את המציאות כפי שהיא. אשמח לשמוע דעות נוספות (לחיים, זו לא התוספת שלך לערך?). צור החלמיש - שיחה 20:35, 31 במרץ 2019 (IDT)
זאת לא עובדה, זו ספקולציה שחברת קוקה קולה מעוניינת לטפח. ייתכן שאתה צודק שטוכפלד כתב זהיר ולכן הוא נקט בעניין הזה במילים "ככל הידוע". שמת לב אליהן? "ככל הידוע" אומר שאנחנו לא באמת יודעים. תסביר לי בבקשה, איך זה שהעובדים במפעל לא יודעים מי הם העובדים שמכינים את התמצית? נשמע לך סביר? נרו יאירשיחה • כ"ד באדר ב' ה'תשע"ט • 22:21, 31 במרץ 2019 (IDT)
ההסבר הפשוט הוא מידור של המידע; כל קבוצת עובדים מכירה רק חלק אחד מפס הייצור ומהרכיבים. טוכפלד לא פרש על כל הכתבה את הביטוי "ככל הידוע", רק על חלק מהפרטים. מה מקור הקביעה הנחרצת שלך שמדובר בספקולציה של החברה? צור החלמיש - שיחה 22:27, 31 במרץ 2019 (IDT)
לא קראת? אחד הרכיבים הוא תמצית סודית (שגם לגביה יש השערות סבירות). לא חושב שאפשר או שיש טעם להוסיף את רכיבי התמצית כל פעם בנפרד, זה הרי לפני הוספת המים או הגזים, בשלב מוקדם של הייצור. טוכפלד כתב "ככל הידוע" בעניין מספר העובדים. אגב, בדיקה יסודית של זה היא עניין לכתבים באמריקה, או לפחות שמבקרים בה לצורך הכתבה, לא מישהו שכותב בארץ. החברה כמובן מטפחת את ההילה סביב הסוד, כולל כספת במוזיאון, גם זה כתוב שם. אולי אפשר לכתוב שבמסגרת תפקידו נחשף לנוסחה הסודית של קוקה קולה. נרו יאירשיחה • כ"ד באדר ב' ה'תשע"ט • 22:35, 31 במרץ 2019 (IDT)
נו באמת, אתם חושבים שהחברה בקוקה קולה טיפשים? הם הראו לו 20000 רכיבים, ונתנו לו להוציא את מה שלא כשר, בפנים היו גם אלו שמשתמשים בהם בפועל. כך ההגיון אומר • חיים 7שיחה22:40, 31 במרץ 2019 (IDT)
נרו, אל דאגה, קראתי. איני מבין כיצד הסברה שלך מפריכה את התיאור של פחות מעשרה שיודעים את הליך הייצור במלואו. לו היו עשרות עובדים המכירים את הנוסחה - אין לי ספק שהיא הייתה נחשפת כבר לפני עשרות שנים. ביחס להערתך על מיקום הכתבים - טוכפלד כתב את הכתבה מעבר לים, בהיותו בניו יורק. את הנוסח "במסגרת תפקידו" וכו' אני מקבל. נדמה לי שהדיון מוצה. צור החלמיש - שיחה 22:45, 31 במרץ 2019 (IDT)
לא אמרתי שמפריכה. אני אומר שהחברה מטפחת את השמועות בעניין, למרות שזה לא ביג דיל. כמדומני כתוב שם גם שמומחים הצליחו ליצור נוסחה מוצלחת יותר, לפי מבדקי טעימה. נרו יאירשיחה • כ"ד באדר ב' ה'תשע"ט • 22:59, 31 במרץ 2019 (IDT)
[1] מעניין איך כותבים כאן על זה. "מסתובבת אגדה". לא הבאתי על מנת להואיל לדיון אלא סתם כאגב. אבגד - שיחה 08:55, 2 באפריל 2019 (IDT)