שיחה:מרכז הסחר העולמי

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 15 שנים מאת טוסברהינדי

שלום,

שמי ניצן ואני כתבתי את הערך הנדון.

הסיבה ששיניתי דף זה מעמוד שכלל הפנייה לערך "מגדלי התאומים" בלבד, לערך עם תוכן העומד בזכות עצמו - היא שלא הייתה בעבר הפרדה בוויקיפדיה בין "מרכז הסחר העולמי" ל"מגדלי התאומים". אמנם שני הערכים קשורים זה בזה קשר הדוק - אך הם אינם אותו הדבר (מגדלי התאומים הם שניים מהבניינים שהיוו את מרכז הסחר העולמי, אך מלבדם היו עוד חמישה מפורסמים פחות).

בעבר - מי שחיפש את "מרכז הסחר העולמי" הגיע אוטומטית למגדלי התאומים, ערך שבו אין כלל התייחסות לכך שהבניינים הם רק חלק ממרכז הסחר העולמי. הקורא הישראלי לא ידע על שאר בנייני מרכז הסחר העולמי.

עיינתי בוויקיפדיה באנגלית: מהערך באנגלית על אודות מרכז הסחר העולמי, ניתן להגיע לערכים נפרדים המוקדשים כל אחד לבניין אחד ממרכז הסחר העולמי (כלומר יש ערך לכל מגדל בנפרד, ואף לבניינים אחרים שהיו חלק ממרכז הסחר העולמי). שם רמת הפירוט כוללת אף את החברות שאכלסו כל קומה וקומה. אצלנו, בוויקיפדיה הצנועה יותר (לאחר ההפרדה שביצעתי), בסך הכל יש ערך כללי למרכז הסחר העולמי כולו, המקושר לערך על זוג הבניינים המפורסם ביותר בקומפלקס - מגדלי התאומים.

איחוד הערכים ייאחד בעיניי הקורא את המושגים ולכן יצור אי דיוק.

בערך הנוכחי ("מרכז הסחר העולמי") מתוארים לפיכך בניינים נוספים פרט למגדלים; מה כללו חלק מהם ומה עלה בגורלם בעקבות המתקפה ב 11 בספטמבר. פרטים כגון קיומו של מלון מריוט בבניין שלוש או הריסתם המכוונת של הבניינים שעמדו על תילם אינם מעניינו של הערך על מגדלי התאומים ושנושא כותרת זו.

באשר לחזרה על פרטים מערכים קרובים (ובכללם הערך "מגדלי התאומים"): מובן כי בערכים העוסקים בנושאים קרובים תיתכן כפילות של פרטים. הוספתי קישורים לערכים מורחבים על נושאים המוזכרים בערך - כך שברור שבשורות שבכל זאת נכתבו מופיעים פרטים שיופיעו בערכים המורחבים. אני משוכנע כי בכל פסקה בוויקיפדיה שמעליה קישור לערך מורחב, מופיעים פרטים שמצויים גם בערך המורחב עצמו. ויקיפדיה אינה אנציקלופדיה מסורתית (מודפסת) וכפילות הפרטים המינורית אינה עולה לנו במשקל ספר לא הגיוני, עלויות הדפסה או גודל ספר לא סבירים. בואו ננצל זאת.

אני מסכים - אין הצדקה לאיחוד. גם לוּ שכן מרכז הסחר העולמי במגדלי התאומים לבדם, היה מקום להפריד בין המבנה ובין המוסד המאכלס אותו. בוודאי במצב שבו המוסד מאכלס מבנים נוספים, וממשיך להתקיים גם לאחר שהמבנה חדל להתקיים, אין הצדקה לאיחוד. ראוי להרחיב בעניין הארגונים שאכלסו את המבנים השונים, ועד כמה פעילותם רלבנטית לשמו של הקומפלקס. דוד שי - שיחה 23:58, 4 בפברואר 2009 (IST)תגובה
אין כאן שום הגיון באיחוד. זה כמו לאחד את הערך גוש דן לתוך הערך תל אביב. טוסברהינדי (שיחה) 18:46, 24 בפברואר 2009 (IST)תגובה