שיחה:מריו ג'אקומלי

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

הערות לערך[עריכת קוד מקור]

  • " בין השנים 1983-1986 רטרוספקטיבה ניידת של כ-90 עבודות הוצגה באנגליה ובצפון אירלנד - שם אף עוררה מחלוקת וקריאות להורידה עקב הבוטות של התמונות מבית האבות"
יש פה אזכור של תמונות בוטות מבית אבות, אבל לא הוזכר כל בית אבות קודם לכן. ראוי לתת תיאור של התמונות ולהסביר מה היה בוטה בהם, עד כדי כך שעורר מחלוקת.
  • "ג'יאקומלי התחיל "לשפר" את הנוף שצילם בשנת 1955"
יש פה בעיית ניסוח. האם צילם קודם לכן תצלומי נוף, אך לא התערב (או שיפר) אותם? אם כן, יש להזכיר זאת (משהו בנוסח: ג'יאקומלי צילם נופים מאז שנת.../ במסגרת הפרויקטים המצולמים שלו נהג לצלם גם נופים, אך בגישה "תיעודית", ללא התערבות מצידו, ואולם, מאז 1955 החל...).
הערה נוספת: סדר הזמנים בערך לא ברור. לפני הפסקה הזו כבר הגענו ל-2001. אם פסקה זו מסמנת נושא חדש בו דנים, יש לתת לה תת-כותרת (בעזרת שלושה סימני === מכל צד של הכותרת)
הערה זו חלה על כל הערך, שאינו מחולק לתת נושאים. יש פסקה יפה על טכניקת העבודה שלו, אז כדאי לשים מעליה כותרת "טכניקות צילום והדפס" (למשל). אם יש חלק ביוגרפי, יש לשים עליו כותרת "ביוגרפיה" וכד'.
  • "הוא התקשר עם העולם החיצוני..."
זה ניסוח לקוי. משתמע ממנו שהיה סוג של מדיום שתקשר עם עולמות חיצוניים. מדובר ב"עולם הצילום", או "שדה הצילום";
בהמשך כתוב שלא נשמע למוסכמות הצילום של זמנו, ושהיה מנותק מהסצינה של הצילום העכשווי, אבל גם שהיה הנציג היחיד של איטליה בכל מני תערוכות צילום ושהשתתף בתחרויות (ואולי אף זכה בפרסים. על כך אין מידע). אז לא ברור, בסופו של דבר, האם היה קשור או שהיה מנותק, ואם לא נשמע למוסכמות, מדוע התקבל על ידי הממסד?
ודבר נוסף: חסרות הערות שוליים והפניות למקורות. מי טוען שג'יאקומלי לא נישמע למוסכמות וכו'? איפה הוא טוען זאת? גם אם נסמכים על מקור מרכזי אחד (כפי שמצוין בהערת השוליים הראשונה), יש להוסיף הפנייה לספר, עם ציון מספר העמוד.
כנ"ל גם עבור הקביעה ש"היה סיוטו של כל אוצר". כנ"ל לגבי הציטוטים שלו (בחלק שמסביר על טכניקת העבודה שלו)
  • סה"כ הערך במצבו הנוכחי עדיין חסר. הפסקה על טכניקות העבודה היא המעניינת והמגובשת ביותר. אך לא ברור מה הוא צילם? מה מאפיין את עבודתו (מעבר לנושא ההדפסות)? האם התקבל לקאנון של ההיסטוריה של הצילום? אם כן, מתי? מה מעמדו שם? איך מנסחים את תרומתו להיסטוריה של הצילום? איך מסווגים ומקטלגים אותו שם? על מי השפיע? ממי הושפע? האם התבטא על עבודתו? מה היה לו לומר עליה?
יש לענות לפחות על חלק מהשאלות האלו כדי שהקורא יבין מה מעניין בצלם זה.

רועי בושי - שיחה 22:28, 27 בפברואר 2009 (IST)תגובה

הערות לכתיבת הערך במסגרת הקורס "היסטוריה של הצילום"[עריכת קוד מקור]

הערך יפה, עבר מספר עריכות, שופר ורוהחב. איני מכיר את הצלם, ולכן קשה לי לתת הערות ספציפיות לגופו של המידע שמופיע בו, או על עבודתו של ג'אקומלי. התרשמותי היא שהקורא מקבל מידע בסיסי מספיק כדי להכיר את האיש ואת עבודתו. ראוי מאוד המאמץ להשגת תצלומים של האמן עבור וויקיפדיה. בברכה, רועי בושי - שיחה 12:47, 29 ביולי 2009 (IDT)תגובה

כתיב שם הערך[עריכת קוד מקור]

עדיף "מריו ג'אקומלי", באיטלקית Gia נהגה ג'א (ולא ג'יא). אלדדשיחה 23:08, 27 בפברואר 2009 (IST)תגובה