שיחה:מפד"ל

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

מדוע המפד"ל הוספה לקטגוריה "ציונות" ולא מפלגות אחרות? אני חושב שיש להוציאה מהקטגוריה. ואם כבר, אז ליצור קטגוריית "מפלגות" או "מפלגות בישראל" Eranb 22:42, 13 אוג' 2004 (UTC)

גם לדעתי אין סיבה לכלול את המפד"ל בקטגוריה ציונות. היא אמנם מפלגה דתית-ציונית, אבל מרבית המפלגות בישראל הן מפלגות ציוניות.
שאלה: מה גרם לנפילה החדה בכוחה של המפד"ל בכנסת העשירית? אל תענו ש"ס, כי ש"ס קמה לקראת הכנסת ה-11. "תמ"י", מפלגתו של אבו-חצירא היא רק חלק מההסבר.דוד שי 17:50, 5 נוב' 2004 (UTC)

לעניות דעתי (הבלתי מקצועית והמשוחדת שלא לומר שמאלנית להכעיס) בחירות אלו היו הבחירות בהן שולהב הציבור על ידי שתי המפלגות הגדולות על רקע עדתי. הקיטוב היה בין אותם "אשכנזים" ידועים לשימצה (ראה הויכוח מלפני כמה ימים), ובין ה"מזרחים". פליטת הפה המפורסמת של דודו טופז, והדרך שבה בחר מנחם בגין לנצל אותה ולסחוף את הליכוד לנצחון בבחירות היו אך השיא במערכת בחירות סוערת שפילגה את העם לשניים. המפלגות הגדולות הגיעו לשיאים אליהם לא הגיעו מאז של 48 מנדטים למפלגה. המפד"ל לא מצאה את מקומה בקרב זה, ולא היה לה מסר ברור לבוחר שנסחף אחרי המסר הברור העדתי, המעמדי והפוליטי של המפלגות הגדולות. המפד"ל לא מצאה לעצמה זהות ברורה שתלהיב את הבוחר ותביא אותו אל הקלפי. מבחירות אלו ואילך החלה המפד"ל מחפשת את זהותה בנישה של המתנחל הימני (תוך שהיא משילה מעליה את תוית המתינות שהיתה לה בימי יעקב שמשון שפירא), והסיסמה "המפד"ל לימינך" משקפת היטב את הזהות שבחרה לעצמה. אלמוג 18:21, 5 נוב' 2004 (UTC)

המפד"ל עמדה בפני שני איומים בשנת 81'. האחד היה מצד תמ"י, אבל השני היה מצד צבי הנדל, שעזב את המפלגה ועבר לתחיה. הדבר הזה נתן מספיק הצדקה למצביעי מפד"ל רבים להפסיק להצביע למפלגת הבית שלהם ולעבור למפלגה חדשה. צריך לזכור שעד לאותו פיצול, המפד"ל הייתה "דמוקרטיה זוטא", עם סיעות בתוך המפלגה פנימה, שניהלו ביניהן את כל המאבקים האידיאולוגיים הללו. הפרישה של הנדל הייתה זעזוע משמעותי, והחלה רצף של שינויים, פיצולים ואיחודים שהובילו את המפלגה לימין המפה הפוליטית. כתבתי על זה עבודה פעם, אפשר למצוא אותה כאן:

http://www.forum2.org/dubi/papers/nrp.pdf

צבי הנדל?! אתה בטח מתכוון חנן פורת! (ואולי דם דרוקםן)

כמובן, חנן פורת. סליחה על הטעות.

אם כך, הזיהוי של המפד"ל עם ניציות פוליטית התחיל בשנות ה-80, ולא בשנות ה-90 כמו שכתוב.--ניצן 08:12, 24 ינואר 2006 (UTC)

בכלל חסר בערך על המפד"ל עד שנות השמונים. למשל, לאחר מלחמת ששת הימים הרב שפירא תמך בהחזרת 100-200 אלף פליטים לתחומי מדינת ישראל, כמו גם התנגד ליציאה למלחמה. ערןב 08:28, 24 ינואר 2006 (UTC)
  • זה המשך המפלגה
  • שם נמצאים חברי הכנסת מטעם המפד"ל
  • כל סניפי המפד"ל משמשים כיום כסניפי הבית היהודי
  • הרבה מעודי המפלגה המשיכו בתפקידם בבית היהודי

בקיצור זה אותה המפלגה צריך לאחד את הערכים! ולא להגרר אחרי "הפלגנים". אנונימי (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)[תגובה]

  • אין לי מושג מי את\ה, אבל אני מסכים. הערך מפד"ל צריך לקשר לערך "הבית היהודי" מכיוון שמדובר באותה המפלגה ובאותם חברי הכנסת. -- בברכה, UserWikiped. 17:24, 8 ביולי 2010 (IDT)
אני לא מסכים. דה פקטו הבית היהודי=מפד"ל, אך בתכנון המקורי מדובר באיחוד מפלגות, איחוד שהתבטא בסיעה קצרת ימים בת 9 חברים בכנסת. יש עדיין מקום להפרדה, בין השאר לאור השינוי בשם ואי הבהירות המשפטית ביחסים שבין 2 הישויות. ‏DGtal17:29, 8 ביולי 2010 (IDT)[תגובה]
  • לא איחוד ולא נעליים. המפלגה פשוט שינתה שם. ועדיין נשארה אותו הדבר; זבולון אורלב ממשיך להנהיג, אורי אורבך ממשיך לעשות את התשדירים, פרופ' ר' דניאל הרשקוביץ ממשיך להמליץ על המפלגה כמו תמיד. המפד"ל פשוט שינתה את שמה ל"הבית היהודי" ושום דבר לא השתנה. -- בברכה, UserWikiped. 17:54, 8 ביולי 2010 (IDT)
האלמוני טועה. דה-פקטו הבית היהודי היא המשך ישיר של המפד"ל, אבל מבחינה מנהלתית היא לא המפד"ל עם שינוי שם גרידא, אלא מפלגה חדשה שמהווה איחוד של המפד"ל ומפלגות האיחוד הלאומי (שפרשו מהבית היהודי מאוחר יותר). לשם כך פירק אורלב את מוסדות המפד"ל (כמו המרכז) והקים מוסדות חדשים למפלגת הבית היהודי, ובפרט מועצה מכוננת (דבר שלא היה במפד"ל) שאף קבעה את הרשימה לכנסת. בברכה, MathKnight הגותי (שיחה) 20:59, 8 ביולי 2010 (IDT)[תגובה]
בהערת שוליים אציין שאורבך והרב הרשקוביץ, בניגוד לאורלב, לא היו במפד"ל בעת הקמת הבית היהודי. הם הובאו על ידי הוועדה הציבורית. ‏DGtal10:01, 9 ביולי 2010 (IDT)[תגובה]

זה נכון לגמרי שצריך לאחד את הערכים ואין כאן לא שינוי ולא פירוק... מי-נהר - שיחה 23:49, 20 בינואר 2015 (IST)[תגובה]

אני גם תומך באיחוד הערכים, הבית היהודי היא המשך ישיר של המפד"ל Doctor hybrid - שיחה 12:25, 7 בדצמבר 2020 (IST)[תגובה]

המפד"ל כיום[עריכת קוד מקור]

מה זה החומר הרב הזה? במה ראויים מועמדים מהמקום העשיר יברשימה (רחוק רחוק מהכנסת) לאזכור? בכלל, ההיסטוריה של המפלגה מבולבלת והעיקר הוא על המפלגה "כיום", משום מה? אריה א 11:43, 12 פברואר 2006 (UTC)

לגבי המשפט שלי על כך שהמפד"ל תחדל מלהתקיים[עריכת קוד מקור]

רק רציתי לציין, לפני שמישהו ימחה שזה תיאור מוגזם, שהמפד"ל לא מצטרפת למערך מפלגות אלא למפלגה חדשה לחלוטין, ולכן היא אכן חדלה מלהתקיים. אפשר למצוא על זה דיווח בכתבות השונות על האיחוד.

בפרק "מדיניות", בתת הפרק "במישור המדיני", כתוב:

"בעשורים האחרונים מפד"ל עודדה את בני הציונות הדתית להתגייס לשירות קרבי בצה"ל וראתה את השירות בו כחובה מוסרית ואף כמצווה. לשם כך הוקמו עשרות מכינות צבאיות וישיבות הסדר המשלבות שירות צבאי עם לימוד תורני, וכן הכשרה של דור המפקדים הבא עם פוטנציאל לקצונה. כיום יש ל"כיפות הסרוגות" נוכחות גבוהה ביחידות הקרביות של צה"ל ובשדרת הפיקוד הזוטר. כמו כן, במטכ"ל ישנם מספר קצינים בכירים חובשי כיפות (כגון האלוף אלעזר שטרן). למרות התנגדותה לתוכנית ההתנתקות המפד"ל כמפלגה התנגדה לסרבנות."

כל העניין לא ממש קשור למדיניות במישור המדיני, אבל אני לא ממש יודע להיכן להכניס את זה. יוסאריאןשיחה 08:35, 22 ביוני 2009 (IDT)[תגובה]

הכנסתי בפרק נפרד. בברכה, MathKnight הגותי (שיחה) 21:53, 22 ביוני 2009 (IDT)[תגובה]
גם פתיחת פרק המדיניות, המצטט ישירות מהמצע את הסלוגן לא ממש מתאים. יוסאריאןשיחה 08:37, 22 ביוני 2009 (IDT)[תגובה]

האם נכון להפוך את הערך מלשון הווה ללשון עבר? אני רוצה לעשות את זה, אבל מפחד שיבוא מישהו ויבטל לי את כל העבודה השחורה. אני-ואתה שיחה 00:36, 7 באפריל 2011 (IDT)[תגובה]

מתלבט מצד אחד הבית היהודי במתכונתו הנוכחית הוא המשך ישיר של המפד"ל (וגם אם יהיה האיחוד המיוחל כנראה שוש ישונה השם..), מצד שני בויקיפדיה יש 2 ערכים נפרדים. על-כן אומר כך, כל עוד ויש ערך נפרד על הבית היהודי ראוי שהערך על המפד"ל יהיה בלשון עבר. במידה ויאחדו בין הערכים (לא יודע תחת איזה שם) אז זה לא יהיה רלוונטי. • קוני למל •ג' בניסן ה'תשע"א• 10:27, 7 באפריל 2011 (IDT)[תגובה]


קישור שבור[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 16:13, 15 במאי 2013 (IDT)[תגובה]


קישור שבור 2[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 16:13, 15 במאי 2013 (IDT)[תגובה]

בבחירות המקדימות במרכז המפלגה ב-77 חברו סיעת הצעירים בראשות המר ויהודה בן מאיר לסיעת למפנה בראשות בורג ולרוב אנשי סיעת ליכוד ותמורה בראשות אהרון אבו חצירה ודוד גלס והדיחו את יצחק רפאל שר הדתות דאז מהרשימה.נוצרה מעין מפד"ל יפה מאחר והיו חשדות נגד רפאל .בורג המר ואבו חצירה היו פופולארים וכריזמטים,יש לזכור שאבו חצירה הגיע ממשפחת רבנים חשובה,בנוסף אליהם הוצנח הרב דרוקמן נציגו של צבי יהודה קוק המנהיג של הציונות הדתית למקום השני.לאחר הבחירות מונה לתפקיד שר הפנים בורג(שהיה ראש הרשימה),לשר הדתות אבו חצירה(שהיה רביעי ברשימה) והמר (שהיה שלישי ברשימה לשר החינוך) .הרב קוק קרא להחלטה למנות את המר ולא את דרוקמן חוצפה מטופשת.

תאריך פירוק[עריכת קוד מקור]

מה זה תאריך פירוק 1? Doctor hybrid - שיחה 23:21, 31 במרץ 2021 (IDT)[תגובה]

דיווח על טעות[עריכת קוד מקור]

פרטי הדיווח[עריכת קוד מקור]

בקישור לנוסח המלא של המפד"ל יש קישור למרפאת שיניים. דווח על ידי: Avishay131 - שיחה 20:20, 10 בינואר 2024 (IST)[תגובה]

טופל על ידי MathKnight. תודה. פוליתיאורי - שיחה 22:29, 10 בינואר 2024 (IST)[תגובה]