שיחה:מהרישי מהש יוגי

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 4 שנים מאת עוזי ו. בנושא באשר לאכזבתו של ג'ון לנון

הקישור שציינתם ממנו לכאורה נלקח החומר הנ"ל, איננו קיים. הקישור אינו מוביל לשום מקום. כל מה שכתבתי בערך 'מהרישי' יש לי עליו זכויות יוצרים מלאות. דניאל ג.

חיפוש משפטים אקראיים מתוך המסמך בגוגל העלה את הקישור; אתה מוזמן לנסות זאת בעצמך ולראות שבלוג מחזיק קטעים שלמים מתוך המאמר שלך. לאור העובדה שהקישור אינו פעיל, אני מסיר את ההודעה. רועי שיחה 15:15, 13 ינו' 2005 (UTC)

גם אם אין בעיה של זכויות יוצרים, עדיין הערך כתוב בצורה מאוד לא נייטרלית ומתאימה לאתר מעריצים ולא לאינצקלופדיה. טרול רפאים 16:36, 13 ינו' 2005 (UTC)

קראתי בעצמי וראיתי שהערך נלקח מתוך הבלוג של כותב הערך כך שברור שאין כאן עניין של זכויות יוצרים. לגבי הכתיבה, אם מישהו חושב שזה לא מספיק נייטרלי שיערוך בעצמו. --OriIdan 19:12, 13 ינו' 2005 (UTC)

ערכתי. גילגמש 21:05, 13 ינו' 2005 (UTC)

אז מהרישי הוא בעצם מוסמך (או בוגר) במתמטיקה ופיזיקה? זה כל מה שאפשר להגיד עליו? זה המידע שהופך אותו לשונה ממליון הודים עם תארים אקדמאים? אם לא, אז אולי כדאי לכתוב קצת יותר על מיהו מהרישי ומה הסיבה שיש עליו ערך אנציקלופדי. מה הוא תרם? מה הוא אמר? מה הוא קיבל מהמורה שלו (סואמי ברהמאנאנדה סארסואטי)? מה זה "מדע התודעה הוודי העתיק"? איך הוא הפך ל"למדע שיטתי של תודעה ולטכנולוגיות של תודעה, לסדרה של יישומים המבוססים על חוקי הטבע"? יפתח 11:25, 30 מאי 2005 (UTC)

"תמהוני" זה תואר מאוד לא NPOV אליבאבא 19:02, 25 ספטמבר 2005 (UTC)

לדעתך הוא שפוי? גילגמש שיחה 19:04, 25 ספטמבר 2005 (UTC)
הוא יכול להתנחם בשותפיו לכינוי, החל מארכימדס, עבור בגלילאו ובניוטון וכלה בפון ניומן (ועוד כמה ששכחתי בדרך)... טרול רפאים 19:15, 25 ספטמבר 2005 (UTC)
בסדר, שלא יהיה תמהוני, אבל למה צריך לציין שבין תלמידיו היו חברי להקת הביטלס? אם כבר, את המידע הזה צריך לציין בערך על להקת הביטלס ולא פה. גילגמש שיחה 11:08, 26 ספטמבר 2005 (UTC)

בין תלמידיו...[עריכת קוד מקור]

הייתי שמח לראות קצת שמות בקטע הזה. גדי ו. (שיחה) 16:05, 4 יולי 2006 (IDT)

שמו של מהרישי מהש יוגי[עריכת קוד מקור]

כאשר מאזכרים אותו בשם אחד בלבד, קרי, בשם משפחתו, השם צריך להיות "מהרישי" ולא "יוגי". שמו המקובל בעולם הוא מהרישי. כך גם עולה מן הכתוב בערך: "האוניברסיטה למינהל מהרישי" (אם אינני טועה, שמה צריך להיות: האוניברסיטה למינהל ע"ש מהרישי", וכך גם תיקנתי בעריכה). ועוד, מתוך ויקיפדיה - ראו הערך: אפקט מהרישי (ולא "אפקט יוגי"). אלדדשיחה 14:05, 12 באוקטובר 2006 (IST)תגובה


קישור שבור[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 14:09, 4 במאי 2013 (IDT)תגובה

באשר לאכזבתו של ג'ון לנון[עריכת קוד מקור]

אינני יודע האם ג'ון לנון התאכזב ממר יוגי, אם לאו. מה שבטוח, אי אפשר לכתוב שהתאכזב "משום שמהרישי תפס את חברי הלהקה משתמשים בסמים כשהיו באשראם שלו ברישיקש, הוא דרש מהם לעזוב". זו הצטדקות של חסיד שוטה ההודף ביקורת על רבו בחיפוש פגמים אצל המבקר. עוזי ו. - שיחה 15:00, 22 ביולי 2019 (IDT) האם יש לך הוכחה אנציקלופדית לכך שג'ון לנון "התאכזב" ממהרישי. האם הכרת אישית את מהרישי? גגל בבקשה באנגלית chopra ו-beatles וקרא את הסיפור האמתי. ברור שהביטל הענק התאכזסב ממהרישי הקטנקן שזרק אותו מהאשראם. למשל - http://www.contactmusic.com/deepak-chopra/news/chopra-reveals-the-truth-behind-beatlesmaharishi-split_16_02_2006 ד"ר דניאל גליקר - שיחהתגובה

דיפאק צ'ופרה רחוק מלהיות מקור אובייקטיבי בעניין, אבל גם אם נקבל את דבריו כתורה מסיני, הם מוכיחים רק שאכן היה סכסוך בין הצדדים. עוזי ו. - שיחה 16:54, 22 ביולי 2019 (IDT)תגובה


ב ר ו ר שהיה סכסוך. אצל מהרישי, סמים היו טאבו - לא היה ולא יהיה. והנה הוא תופס אותם עם סמים! בו ביום הוא ביקש מהם לארוז ולצאת. הלא לא יתכן שהודי קטן יגרש את הביטלס - כך איש היח"צ שלהם יעץ להם להמציא את עניין ה-"תקיפה המינית". בדוק בבקשה לגבי פול מקרטני, הוא התנצל בפני מהרישי על ההכפשה הנוראית הזו ושאל האם מהרישי כועס עליהם. תשובתו של מהרישי: "אתם גורמים כל כך הרבה אושר לכל כך רבים, איך אפשר לכעוס על מלאכים". אבל - אם רכילות של צהובונים יותר מקובלת בערך אנציקלופדי מאשר העובדות - כמו שאמרו הביטלב - לו יהי. ד"ר דניאל גליקר - שיחה

ויקיפדיה אינה צריכה ליטול עמדה בסכסוך הזה. זה לא משנה "מי צודק". הטענה שאיש יחסי הציבור המציא את סיפור ההאשמה של מר יוגי באונס זקוקה לראיות משל עצמה. עוזי ו. - שיחה 21:01, 23 ביולי 2019 (IDT)תגובה


::::מסכים. מחקתי את כל הקטע של אכזבה sexy sadie ושאר ירקות,/ ד"ר דניאל גליקר - שיחה