שיחה:כלי נשק

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני שנתיים מאת 79.178.2.168 בנושא רובים זה לא צעצוע

מאוד חורה לי כי בפסקה הפותחת יש נימה מאוד חיובית כלפי הרעיון של כלי נשק ללא שמץ של ביקורת שלילית. HansCastorp 04:52, 23 יוני 2006 (IDT)

בפסקת הפתיחה אין שום נימה "חיובית" כלפי כלי נשק. היא פשוט מספרת עובדות. לב - שיחה 05:02, 23 יוני 2006 (IDT)
ודאי שיש נימה. היא כמובן מרומזת: "האדם הנבון" "עדיפות" "מטרות שונות ומגוונות". לי זה נשמע כאילו זה לא רק ערך על כלי נשק, אלא שגם מנסים למכור לי כאלה... חייבת להיות ביקורת ולו הקלה שבקלות. (אבל אתה, לפי דף המשתמש שלך, חובב כלים שנועדו להרוג, אז בבקשה אל תכתוב את הפסקה הנ"ל) HansCastorp 05:04, 23 יוני 2006 (IDT)
האדם הנבון - ההגדרה של האדם המודרני + הנינדרטאלי. - עובדה.
עדיפות - גם כן עובדה. האדם כמו כל יצור אחר רוצה לשרוד. ולכן, במהלך עשרות אלפי שנים הוא ניסה לצבור יתרון על פני יריבו ואויבו (אימי הטבע, חיות אחרות, שבטים אחרים וכ"ו). אתה הרי לא יכול לשפוט קוף על כך שהוא משתמש במקל כדי לצוד טרמיטים, נכון?
"מטרות שונות ומגוונות" - שוב, ציון עובדה נכונה. יש הרבה כלי נשק שונים שנועדו למטרות שונות. אין דין טיל בליסטי בין יבשתי מסוג טרידנט D-5 על עשרת ראשי החץ המתפצלים שלו לרובה אנפילד 7.62 מ"מ החמוש בתחמושת NATO, נכון? גם סוג הפגיעה והנזק למטרה קצת שונה...
בקיצור, אין מה לכתוב ביקורת על כלי נשק. זאת אינציקלופדיה שאמורות להכתב בה עובדות, ולא ביקורת וביקורת נגד במקום שאין בו אפילו צורך בכך. לב - שיחה 05:20, 23 יוני 2006 (IDT)
הו, אני רואה שהסרת את תבנית הטנקופיל. כל הכבוד! HansCastorp 05:05, 23 יוני 2006 (IDT)
בנוגע לתבנית - פשוט היו לי יותר מידי כאלה והחלטתי להוריד את הלא חשובות שבהן. אני עדיין אוהב את הכלי הזה. לב - שיחה 05:21, 23 יוני 2006 (IDT)
מה שאני אומר, זה שלא הגיוני שלא נאמר דבר על כך שכלי נשק הם מראש כלי שנועד לפגוע/להרוס/להרוג. ולגבי ה"עובדות" - כולן נכונות, איני חולק על כך, אבל יש ערך מוסף באופן בו מוצגים הדברים. יכולים לעשות פרסומת למזגן הנהדר X ולומר "המזגן חדיש, מצנן היטב, טכנולוגיה מתקדמת" וזה יהיה נכון ויכולים גם לומר "המזגן צורך המון חשמל, עולה הרבה כסף וגם תורם לזיהום האוויר" וזה גם יהיה נכון. נחש איזו פרסומת יעשו... HansCastorp 05:27, 23 יוני 2006 (IDT)
זה מה שנאמר בשורה הראשונה - "כלי נשק הוא כלי משחית או כלי מלחמה שיעודו העיקרי הוא בתגרות ומלחמות בין בני אדם, כמו גם בציד בעלי חיים והגנה מפניהם". איזה עוד פירוש אתה צריך שזה כלי שנועד להרג במלחמה\ציד? לב - שיחה 05:33, 23 יוני 2006 (IDT)
וביקורת, אגב, חייבת להיות. בדיוק כפי שבערך "אלימות" תהיה ביקורת או בכל מקרה נימה שלילית. HansCastorp 05:29, 23 יוני 2006 (IDT)
ביקורת על מה? על רובה? על האבן שאותה הטיל האדם כדי לצוד גדי? על סכין המטבח שגבר רצח בו את אשתו בגלל שהמרק שהגישה היה קר מידי, ואחר כך התאבד? הגישה שלך לא הגיונית. זה לא הנשק, זה אנשים. ומה עם אדם שלומד אומנות לחימה? אנחנו נעביר ביקורת על הידים והרגליים שלו? לב - שיחה 05:33, 23 יוני 2006 (IDT)
את הרגליים והידיים אדם אינו יוצר. ברגע שאדם יוצר מיזמתו משהו שנועד לפגוע באחר - יש לתהות על קנקנו של המשהו ושל האדם גם יחד. HansCastorp 05:36, 23 יוני 2006 (IDT)
למה צריך לתהות על המשהו? תתהה על האדם שיצר את המשהו. ואם המשהו יפגע במישהו, האדם שיצר את המשהו שפגע במישהו לא צריך לשאול את המשהו למה הוא פגע בו, הוא צריך לשאול את האדם שהפעיל עליו את המשהו. לב - שיחה 05:42, 23 יוני 2006 (IDT)
בנקודה זו אנו כנראה חלוקים בדעותינו וזהו. מעניין אילו דעות תהיינה לאנשים נוספים בנושא. HansCastorp 05:49, 23 יוני 2006 (IDT)
אוקיי, נחכה לראות מה אחרים יאמרו. לב - שיחה 05:54, 23 יוני 2006 (IDT)

רובים זה לא צעצוע[עריכת קוד מקור]

רובים זה צעצוע מסוכן?! 79.178.2.168 21:08, 1 ביוני 2021 (IDT) רובים,נשק או איזה שם שלא תיקראו לכלי המסוכן הזה אתם יכולים להבין שנשק זה לא משחק ילדים רובים זה דבר מסוכן שיכול להרוג מישהו בלחיצת כפתור אחת שבן אדם אחר עושה וזה מתריע הרבה אנשים למה החברה נרף או כל מיני חברות אחרות לקחות משהו שמסכן חיים והופכים אותו למשחק ילדים?.עכשיו חברות הנשק לילדים עושים את הנשקים שהם מוציאים לחנוית מותאמים לילדים ואף מסוכנים קלל חוץ מהעובדה שעם חץ של רובה צעצוע ניכנס לך לעין אז כניראה שזה קצת מסוכן אבל חוץ מי אין שום דבר מסוכן.אבל אתם בטח שואלים את עצמכם למה הנשק הצעצוע כל כך מפורסם ופופולרי אז ככה:החברות חשבו מראש איך לעשות את הנשק מי דבר מסכן חיים והפכו אותו לסמל הקניות של תעשיות הילדים אז ככה הם עשו את הנשקים שלהם בצורה כזאת כך שאתה תהנה לירות ולשחק בזה ולא רק זה הם הוציאו כאלה בצבעם שונים בצורות אחרות ורובים שונים ולכל אחד יש את ההיתרון שלו ולא רק זה הם הוציאו כזה בכמויות כמו החברה נרף שהוציאו ומוציאים את הנשקים הכל כך פופולרים שלהם שרוב הסיכואים כשאתם הולכים לבית של מישהו אז אתם תימצאו שם רובה שניים של נרף וזהו ביי.תגובה